Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 december 2016, 21:50   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Die automatisering gaat zich lelijk wreken in de vorm van degeneratie van de menselijke soort.

De mens uit de oudheid kon hele verhalen vanbuiten opzeggen.

Ingevoegde commentaar:
mijn kleinkinderen kunnen vlot overweg met pc, laptop, tablet, smartphone ... daar sta ik maar bleek bij met mijn van buiten geleerde gedichtjes ....


Dertig km te voet afleggen op een dag was normaal.

Ingevoegde commentaar:
30 km stappen kunnen er niet veel meer. Maar ze worden wel allemaal drie keer ouder dan in de middeleeuwen ... Ge zijt er vet mee als ge uw knieën of enkels afslijt ... Terwijl gezond bewegen toch erg gepromoveerd wordt ...


De mens van de toekomst zal geen telefoonnummer meer kunnen onthouden en zijn benen zullen hem nog nauwelijks kunnen dragen.

Ingevoerde commentaar: en zijn ogen kan hij maar gebruiken met confituurdeksels van brilleglazen ...

__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 22:04   #82
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Ingevoegde commentaar:
mijn kleinkinderen kunnen vlot overweg met pc, laptop, tablet, smartphone ...
Dat zijn allemaal vaardigheden die gebonden zijn aan specifieke apparaten (die ze niet eens zelf kunnen produceren) en aan de voorwaarde dat er elektriciteit is.

In breder perspectief vrij nutteloos dus.


Citaat:
Maar ze worden wel allemaal drie keer ouder dan in de middeleeuwen ...
Omdat ze vol medicatie, kunstheupen, pacemakers e.d. worden gestoken, niet omdat ze 'sterker' zijn.
Ook dat zal de degeneratie dus verder in de hand werken.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 18 december 2016 om 22:05.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 22:10   #83
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
mijn kleinkinderen kunnen vlot overweg met pc, laptop, tablet, smartphone ... daar sta ik maar bleek bij met mijn van buiten geleerde gedichtjes ....
Parate kennis en de nodige competenties om betrouwbare informatie op te zoeken zijn belangrijker dan louter met ICT overweg kunnen. Er zijn er nu al die zeggen dat google volstaat om iets te weten en dat we niets meer moeten kennen: veel geluk met dat 'fake nieuws' van tegenwoordig.

Citaat:
30 km stappen kunnen er niet veel meer. Maar ze worden wel allemaal drie keer ouder dan in de middeleeuwen ... Ge zijt er vet mee als ge uw knieën of enkels afslijt ... Terwijl gezond bewegen toch erg gepromoveerd wordt ...
Je hoeft geen dertig kilometer per dag meer te stappen maar een minimum aan beweging mag wel, maar met zelfbalancerende hoverboards moet je zelfs niet meer stappen!

Citaat:
Ingevoerde commentaar: en zijn ogen kan hij maar gebruiken met confituurdeksels van brilleglazen ...
Wat heeft dat er nu mee te maken?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 18 december 2016 om 22:11.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 22:28   #84
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
....
Wat heeft dat er nu mee te maken?
Ik zal samenvatten: "Je wordt ouder papa ...."

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 22:43   #85
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Omdat ze vol medicatie, kunstheupen, pacemakers e.d. worden gestoken, niet omdat ze 'sterker' zijn.
Ook dat zal de degeneratie dus verder in de hand werken.
Ziektes worden effectiever aangepakt en de mens is wel degelijk sterker geworden, maar ik wil dat ook zo houden. De mens alles uit handen nemen zal hem inderdaad verzwakken.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 22:49   #86
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Dat zijn allemaal vaardigheden die gebonden zijn aan specifieke apparaten (die ze niet eens zelf kunnen produceren) en aan de voorwaarde dat er elektriciteit is.

In breder perspectief vrij nutteloos dus.
Dat was al een klacht toen het schrift net op de proppen kwam.

Citaat:
Omdat ze vol medicatie, kunstheupen, pacemakers e.d. worden gestoken, niet omdat ze 'sterker' zijn.
Ook dat zal de degeneratie dus verder in de hand werken.
Gaan we praktisch darwinisme en/of eugenetica prediken?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 22:54   #87
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ziektes worden effectiever aangepakt en de mens is wel degelijk sterker geworden, maar ik wil dat ook zo houden. De mens alles uit handen nemen zal hem inderdaad verzwakken.
Mensen die in 20ste/21ste eeuwse omstandigheden zijn opgegroeid zijn over het algemeen fysiek zwakker dan hun tegenhangers die het -mits voldoende voeding- op veel primitievere wijze mochten doen.

Daarentegenover, als we de wetenschap inzetten, dan kunnen er mensen zijn die fysiek veel sterker zijn dan wat moeder natuur alleen voor elkaar krijgt.

Combineren we dat gegeven dan met een stevige vleug eugenetica, en de mensheid kan een pak sterker worden over het algemeen.

En daar geef ik Thuleander wel gelijk in, de huidige trend van alles en iedereen erdoor sleuren, zelfs al is het een debiel kasplantje en dat nog laten voort te planten is een complete verspilling van middelen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 23:02   #88
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Interessant topic.

Ik denk wel dat de techniek op bepaalde manier gebruikt nefast kan zijn. Zo vermoed ik bij een hoop gebruikers van zo'n elektrisch karretje eerder mentale en fysieke luiheid dan een permanent probleem. Beetje de houding van "waarom moeite doen om te revalideren als ik met mijn dik gat in een karretje kan gaan zitten?'.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 23:51   #89
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat was al een klacht toen het schrift net op de proppen kwam.
Klopt.
Het schrift heeft het geheugen van de mens dan ook behoorlijk achteruit gezet.


Citaat:
Gaan we praktisch darwinisme en/of eugenetica prediken?
Natuurlijke selectie is een vorm van eugenetica.
Als je die grotendeels neutraliseert (dmv 'beschaving') is degeneratie een onvermijdelijk gevolg.
Op de lange termijn heeft beschaving dan ook een destructief effect op elk volk.
Dit klinkt voor veel mensen ongeloofwaardig omdat de gevolgen van beschaving op korte en middellange termijn zeer groot zijn.
Maar op de lange termijn sleurt het elk volk de dieperik in.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 00:20   #90
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Klopt.
Het schrift heeft het geheugen van de mens dan ook behoorlijk achteruit gezet.
Schrift draagt bij tot de overdracht van kennis maarrrrr men moet zich die kennis ook eigen willen maken (=van buiten leren, analyseren, synthetiseren, begrijpen, kunnen reproduceren enz) en dat vraagt een inspanning die niet iedereen kan opbrengen. De mens gruwt echter hoe langer hoe meer van een inspanning leveren én men wil per se iedereen erdoor sleuren, waardoor er een race naar de bodem ontstaat wat kennis en competenties betreft. Geert Noels sloeg spijkers met koppen toen hij de hoera-berichten over het laatste PISA-rapport fileerde.

Citaat:
Natuurlijke selectie is een vorm van eugenetica.
Als je die grotendeels neutraliseert (dmv 'beschaving') is degeneratie een onvermijdelijk gevolg.
Op de lange termijn heeft beschaving dan ook een destructief effect op elk volk.
Dit klinkt voor veel mensen ongeloofwaardig omdat de gevolgen van beschaving op korte en middellange termijn zeer groot zijn.
Maar op de lange termijn sleurt het elk volk de dieperik in.
Beschaving is op zich geen probleem, in tegendeel. Grote beschavingen zoals de Keltische, Griekse, Romeinse, Chinese of Japanse kenden goed ontwikkelde gevechtstechnieken en legers. Een land als Zwitserland heeft zelfs geen leger: het IS een leger. Beschaving wordt pas een probleem als zij de weerbaarheid van de mens aantast en dat is wat er nu in de westerse beschaving gebeurt: men gruwt van weerbare mensen, die zichzelf fysiek kunnen verdedigen. Onze 'beschaving' heeft zich een passief pacifisme eigen gemaakt, dat onze veiligheid ondermijnt. Koppel hieraan een leiding die in handen is van postjesjagers die een naïef soort liberalisme aanhangen en je bent helemaal gesjareld.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 00:51   #91
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Moa vent toch. Wat telt is vuurkracht. De hulk kan daar niets tegen. Op de moderne slagvelden vallen miljoenen. En gij komt af met mannelijkheid. Sinds de uitvinding van de boog en de speer is de weerbare man een bedreigd soort.
Die wordt gedood op AFSTAND.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 december 2016 om 01:10.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 00:54   #92
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Mensen die tegen de ziekelijke neiging tot automatiseren zijn
Wat is er precies ziekelijk aan automatiseren?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 00:59   #93
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wat is er precies ziekelijk aan automatiseren?
De neiging om echt alles te gaan automatiseren neemt zodanige proporties aan dat het naar mijn bescheiden mening neurotisch begint te worden.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 01:01   #94
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De neiging om echt alles te gaan automatiseren neemt zodanige proporties aan dat het naar mijn bescheiden mening neurotisch begint te worden.
Kapitalistische rationaliteit. Niets met neurose te maken. Wel met $$$$$$
De kritiek op full speed automatisering moet mijns inziens ook rationeel gevoerd worden. Politiek-filosofisch -economisch -vakbondologisch. Jij zal zeggen: vakbondonlogisch. Het is nochtans een terrein waar jij en de vakbond kan overlappen in het afremmen/reguleren van de schadelijke vormen van robotisering. Mijn flinterdun geweten had gewetensbezwaren tegenover mijn slachtoffers. Maar dat was subjectief.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 december 2016 om 01:09.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 01:12   #95
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Die automatisering gaat zich lelijk wreken in de vorm van degeneratie van de menselijke soort.

De mens uit de oudheid kon hele verhalen vanbuiten opzeggen.
Dertig km te voet afleggen op een dag was normaal.

De mens van de toekomst zal geen telefoonnummer meer kunnen onthouden en zijn benen zullen hem nog nauwelijks kunnen dragen.
Citaat:
According to historical mortality levels from the Encyclopaedia of Population (2003), average life expectancy for prehistoric humans was estimated at just 20 – 35 years; in
http://www.ancient-origins.net/news-...ed-long-077889


They died too young to degenerate
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 07:42   #96
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Elke beweging, denkrichting enz. die zichzelf respecteert, heeft een naam. Hoe zullen we de mensen noemen die niet per se alles geautomatiseerd willen zijn? "Humanisten" is al ingenomen dusssss, suggesties?
Don Quichotes.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 09:35   #97
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Don Quichotes.
Ik moet je jammer genoeg gelijk geven.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be