Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 augustus 2008, 13:45   #101
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Bijna niemand durft het aan dit boek te lezen, of om het te lezen zonder van te voren te zeggen dat het gelogen is.
De storm van anticommunistische propaganda en vreselijke leugens over Stalin, begonnen door de verrader Chroesjtsjov, heeft zijn werk gedaan.
De kapitalisten zijn erin geslaagd om door middel van schreeuwende leugenpropaganda de meeste mensen in het westen met de paplepel haat jegens Stalin bij te brengen.
De miljoenen onschuldig vermoorde mensen, slachtoffers van een nooit gezien terreurbewind onder de door jou zo bejubelde "vadertje" Stalin kunnen hier helaas niet meer op reageren. Maar de filmbeelden, getuigenissen en talrijke boeken over de talrijke genocides voor en na de tweede wereldoorlog, liegen niet. Het Stalinisme en het nazisme zijn de meest gruwelijke ideologieën van de twintigste eeuw. Je zou in de grond moeten kruipen van schaamte.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 13:57   #102
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De miljoenen onschuldig vermoorde mensen, slachtoffers van een nooit gezien terreurbewind onder de door jou zo bejubelde "vadertje" Stalin kunnen hier helaas niet meer op reageren. Maar de filmbeelden, getuigenissen en talrijke boeken over de talrijke genocides voor en na de tweede wereldoorlog, liegen niet. Het Stalinisme en het nazisme zijn de meest gruwelijke ideologieën van de twintigste eeuw. Je zou in de grond moeten kruipen van schaamte.
mooie illustratie van de quote waar je op reageert...
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 15:58   #103
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC Bekijk bericht


De brochure waarin volgens mij een sterke weerlegging wordt geboden van de standpunten van Martens, staat online: http://lsp.osn.be/marxisme/lt.html

Ik wil gerust eens een diepgaandere discussie voeren over 'Een andere kijk op Stalin'. Mss moeten we eens afspreken om het hoofdstuk per hoofdstuk te bespreken?
Link werkt niet(meer)
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 16:03   #104
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Link werkt niet(meer)
OSN al vervangen door MAS? http://lsp-mas.be/marxisme/lt.html
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 12:57   #105
Bolsjewiek
Minister
 
Bolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
mooie illustratie van de quote waar je op reageert...
Inderdaad, hij herheelt gewoon de kapitalistische leugenpropaganda waarover ik het al had.
__________________
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen"
Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 16:29   #106
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
OSN al vervangen door MAS? http://lsp-mas.be/marxisme/lt.html
Had mas een andere naam vroeger?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 17:57   #107
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Inderdaad, hij herheelt gewoon de kapitalistische leugenpropaganda waarover ik het al had.
Nog groen achter de oortjes en al volledig gebrainwashed door de negationistische lectuur van diegenen die de genocides gepleegd door Stalin willen goedpraten.
Je zou beter eens de boeken van de onlangs overleden Aleksander Solzjenitsyn eens ter hand nemen, en misschien hierdoor eens kennismaken met de verschrikkelijke toestanden van de Goelag, nog gezwegen van de andere terreurdaden van de grootste massamoordenaar aller tijden. Zelfs Poetin, voormalig KBG-kolonel (nog zo'n beruchte instelling) erkent dat er onnoemmelijke misdaden gebeurd zijn onder de Stalin-terreur en een snotaap zoals jij gaat het hier even komen uitleggen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 18:43   #108
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Nog groen achter de oortjes en al volledig gebrainwashed door de negationistische lectuur van diegenen die de genocides gepleegd door Stalin willen goedpraten.
Je zou beter eens de boeken van de onlangs overleden Aleksander Solzjenitsyn eens ter hand nemen, en misschien hierdoor eens kennismaken met de verschrikkelijke toestanden van de Goelag, nog gezwegen van de andere terreurdaden van de grootste massamoordenaar aller tijden. Zelfs Poetin, voormalig KBG-kolonel (nog zo'n beruchte instelling) erkent dat er onnoemmelijke misdaden gebeurd zijn onder de Stalin-terreur en een snotaap zoals jij gaat het hier even komen uitleggen.
Euh, ik zou Solzjenitsyn niet als bron gebruiken. De kerel was gek als een achterdeur.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 18:52   #109
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Waarom?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 19:41   #110
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Euh, ik zou Solzjenitsyn niet als bron gebruiken. De kerel was gek als een achterdeur.
Allé dat weten we dan ook alweer. Ik was me er niet van bewust dat die onnozelaars in Stockhom nu ook al aan gekken de Nobelprijs voor Literatuur uitreiken. Voor wat het forum allemaal niet goed is. Ik leer hier alle dagen bij.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 20:02   #111
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Allé dat weten we dan ook alweer. Ik was me er niet van bewust dat die onnozelaars in Stockhom nu ook al aan gekken de Nobelprijs voor Literatuur uitreiken. Voor wat het forum allemaal niet goed is. Ik leer hier alle dagen bij.
Ooit zijn tv-show gezien? Hij beschuldigde het westen, de joden en vrijmetselaars het communisme in Rusland te hebben geïnstalleerd, met als toemaatje zijn bewering dat Nicolaas II te zachthandig omsprong met "dissidenten". De kerel had meerdere vijzen los, vergelijkbaar met de complottheorieën van de nazi's.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 20:25   #112
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ooit zijn tv-show gezien? Hij beschuldigde het westen, de joden en vrijmetselaars het communisme in Rusland te hebben geïnstalleerd, met als toemaatje zijn bewering dat Nicolaas II te zachthandig omsprong met "dissidenten". De kerel had meerdere vijzen los, vergelijkbaar met de complottheorieën van de nazi's.
Neen, ik wist niet eens dat die man ooit een TV-show gehad heeft. Ik dacht eerder dat hij zeer teruggetrokken leefde in de States. Werd die show dan op de Vlaamse tv vertoond? Als jouw beweringen waar zijn, hetgeen ik niet kan nagaan, was dat wel straffe toebak, moet ik toegeven. Maar mijn vraag blijft toch of dit zijn publicaties naar de vuilnisbak verwijst.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 21:58   #113
Bolsjewiek
Minister
 
Bolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Nog groen achter de oortjes en al volledig gebrainwashed door de negationistische lectuur van diegenen die de genocides gepleegd door Stalin willen goedpraten.
Je zou beter eens de boeken van de onlangs overleden Aleksander Solzjenitsyn eens ter hand nemen, en misschien hierdoor eens kennismaken met de verschrikkelijke toestanden van de Goelag, nog gezwegen van de andere terreurdaden van de grootste massamoordenaar aller tijden. Zelfs Poetin, voormalig KBG-kolonel (nog zo'n beruchte instelling) erkent dat er onnoemmelijke misdaden gebeurd zijn onder de Stalin-terreur en een snotaap zoals jij gaat het hier even komen uitleggen.
Je persoonlijke aanvallen betreffende mijn leeftijd tonen nu niet bepaald jouw eigen volwassenheid qua discuusies aan.
__________________
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen"
Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 23:56   #114
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Nog groen achter de oortjes en al volledig gebrainwashed door de negationistische lectuur van diegenen die de genocides gepleegd door Stalin willen goedpraten.
Je zou beter eens de boeken van de onlangs overleden Aleksander Solzjenitsyn eens ter hand nemen, en misschien hierdoor eens kennismaken met de verschrikkelijke toestanden van de Goelag, nog gezwegen van de andere terreurdaden van de grootste massamoordenaar aller tijden. Zelfs Poetin, voormalig KBG-kolonel (nog zo'n beruchte instelling) erkent dat er onnoemmelijke misdaden gebeurd zijn onder de Stalin-terreur en een snotaap zoals jij gaat het hier even komen uitleggen.
Als niet-snotaap kan ik u enkel aanraden eens het boek met dezelfde titel als deze draad te lezen.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 08:38   #115
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Je persoonlijke aanvallen betreffende mijn leeftijd tonen nu niet bepaald jouw eigen volwassenheid qua discuusies aan.
Komaan, een dappere strijder als jij moet daartegen bestand zijn. Je onderschrift al eens goed bekeken?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 10:01   #116
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Als niet-snotaap kan ik u enkel aanraden eens het boek met dezelfde titel als deze draad te lezen.
Uitstekende suggestie. Zal ik zeker doen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 10:16   #117
Bolsjewiek
Minister
 
Bolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Komaan, een dappere strijder als jij moet daartegen bestand zijn. Je onderschrift al eens goed bekeken?
Niet dat het mij veel doet, maar persoonlijke aanvallen zijn een teken van zwakte.
__________________
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen"
Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 13:26   #118
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Niet dat het mij veel doet, maar persoonlijke aanvallen zijn een teken van zwakte.
Het doet je niet veel, maar toch blijf je erover doorbomen. Weet je wat, jongen? Rapporteer ze. En heb je verder nog iets inhoudelijk te vertellen?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 15:06   #119
Bolsjewiek
Minister
 
Bolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Het doet je niet veel, maar toch blijf je erover doorbomen. Weet je wat, jongen? Rapporteer ze. En heb je verder nog iets inhoudelijk te vertellen?
Laatste post, pagina 5 voor een hele post over de inhoud.
Wanneer heb jij nog iets inhoudelijks te vertellen, in plaats van te blijven doorbomen over de leeftijd van je medeforummers?
__________________
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen"
Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be