Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 april 2018, 04:09   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard Russische zender geeft tips voor WOIII: “Sla water op in plaats van snoep”

Russische zender geeft tips voor WOIII: “Sla water op in plaats van snoep”

Citaat:
Ze liggen onder vuur voor de vergiftiging van ex-spion Sergei Skripal, en nu wordt er ook gedreigd met sancties tegen bondgenoot Syrië wegens chemische aanvallen. Kortom: Rusland gaat door een moeilijke periode en niet alle inwoners voelen zich even veilig. Tv-netwerk ‘Rassiya-24 News’ probeerde echter haar kijkers gerust te stellen... met tips over welke etenswaren je best opslaat in je schuilkelder.
Zwartgalliger kan het niet of moeten we daar toch maar best een beetje rekening met houden met dat soort van onheilspellende berichten?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 06:26   #2
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Russische zender geeft tips voor WOIII: “Sla water op in plaats van snoep”



Zwartgalliger kan het niet of moeten we daar toch maar best een beetje rekening met houden met dat soort van onheilspellende berichten?
Gaat u uw winkelkarretje maar gaan volladen met suiker en rijst. Daar kan de televisie dan wat beelden van schieten voor in het nieuws en dan kan ik weer in goed lachen met die bange ouwkes.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 06:28   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Gaat u uw winkelkarretje maar gaan volladen met suiker en rijst. Daar kan de televisie dan wat beelden van schieten voor in het nieuws en dan kan ik weer in goed lachen met die bange ouwkes.
Koffie niet vergeten?

Ik denk zelfs dat er al meer mensen zijn dan u denkt, die daar al met bezig zijn, met hun winkelkarretjes met de nodige waren vol te proppen en die thuis gaan stockeren.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 april 2018 om 06:31.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 06:31   #4
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Koffie niet vergeten?
ja koffie ook! Maar niet om zelf te consumeren, maar om te wisselen voor iets nuttigers.

Laatst gewijzigd door djoebidoebidoe : 15 april 2018 om 06:35.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 07:11   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
ja koffie ook! Maar niet om zelf te consumeren, maar om te wisselen voor iets nuttigers.
Inderdaad, verkopen of wisselen.

De verhalen van mijn grootouders zaliger en andere mensen die de voorbije wereldoorlogen nog meegemaakt hebben staan mij nog in het geheugen gegrift van hoe men aan 'koop- en ruilhandel' deed in die tijden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 07:14   #6
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Gaat u uw winkelkarretje maar gaan volladen met suiker en rijst. Daar kan de televisie dan wat beelden van schieten voor in het nieuws en dan kan ik weer in goed lachen met die bange ouwkes.
Het zijn niet alleen oudejes die hamsteren hoor.
Als je goed kijkt in de winkels, zie je dat veel jonge mensen pasta's, rijst en andere niet bederfelijke voedingsproducten aan het hamsteren zijn.

En het is geen nieuw verschijnsel. Want enkele jaren geleden hebben die ook reeds generators en brandstof ingeslagen tegen een mogelijke stroomuitval.

Ook de afschaf van kleine mobiele zonnenpanelen en kleine windmolens is voor deze jongeren geen vreemde zaak.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 07:21   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het zijn niet alleen oudejes die hamsteren hoor.
Als je goed kijkt in de winkels, zie je dat veel jonge mensen pasta's, rijst en andere niet bederfelijke voedingsproducten aan het hamsteren zijn.

En het is geen nieuw verschijnsel. Want enkele jaren geleden hebben die ook reeds generators en brandstof ingeslagen tegen een mogelijke stroomuitval.

Ook de afschaf van kleine mobiele zonnenpanelen en kleine windmolens is voor deze jongeren geen vreemde zaak.
Het valt soms op inderdaad dat er nog mensen met bezig zijn met hamsteren.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 09:23   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.247
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Voor de prijs van een paar zakken rijst moet je het niet laten. Doe daar nog een paar blikken tomatenpuree en corned beef bij, en je kan een tijd verder op een saai dieet.

Maar water hamsteren is niet beste optie. Zolang onze samenleving nog loopt, is bruikbaar water niet direct een probleem. Maar om genoeg water op te slaan en bruikbaar te houden ben je al per direct veel plek kwijt. En ik denk niet dat het een strak plan is om water dat al een paar jaar in een tank zit onbehandeld op te drinken.
Filteren, koken en om af te werken een chloorpilleke of klein scheutje bleekwater (nie lekker) is 1 optie. De andere optie is met een deftig survival reverse osmosis apparaat te werken. Daar krijg je zelfs verse zeik mee drinkbaar.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 09:33   #9
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.281
Standaard

Misschien bedoelt hij waterke's opslaan.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 09:46   #10
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Dit doet Rusland waarschijnlijk al vrij lang. Maar pas nu zit de MSM reden om erover te berichten.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 09:53   #11
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Voor de prijs van een paar zakken rijst moet je het niet laten. Doe daar nog een paar blikken tomatenpuree en corned beef bij, en je kan een tijd verder op een saai dieet.

Maar water hamsteren is niet beste optie. Zolang onze samenleving nog loopt, is bruikbaar water niet direct een probleem. Maar om genoeg water op te slaan en bruikbaar te houden ben je al per direct veel plek kwijt. En ik denk niet dat het een strak plan is om water dat al een paar jaar in een tank zit onbehandeld op te drinken.
Filteren, koken en om af te werken een chloorpilleke of klein scheutje bleekwater (nie lekker) is 1 optie. De andere optie is met een deftig survival reverse osmosis apparaat te werken. Daar krijg je zelfs verse zeik mee drinkbaar.
De beste drinkwatertanks op schepen zijn gemaakt van het metaal Monel. Daar kun je water echt lang in bewaren zonder dat de gevreesde alg vorming begint. Jammer genoeg in onbruik geraakt, de meeste scheepsbouwers gebruiken nu RVS tanks. En moeten dan de alg proberen weg te houden met chloor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 10:03   #12
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het zijn niet alleen oudejes die hamsteren hoor.
Als je goed kijkt in de winkels, zie je dat veel jonge mensen pasta's, rijst en andere niet bederfelijke voedingsproducten aan het hamsteren zijn.
Dat ziet u dan verkeerd. Jonge mensen plannen hun inkopen anders tegenwoordig. Zij kopen veel hoeveelheden in 1 keer, dat heet niet hamsteren maar time management.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En het is geen nieuw verschijnsel. Want enkele jaren geleden hebben die ook reeds generators en brandstof ingeslagen tegen een mogelijke stroomuitval.

Ook de afschaf van kleine mobiele zonnenpanelen en kleine windmolens is voor deze jongeren geen vreemde zaak.
Generatorverkopers doen weer goeie zaken! Koop er u 1 (uit den aldi) en leg hem in uw kelder naast de andere nutteloze rommel. Over een paar jaar zet u die dan op de "weggeeffacebookpagina".
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 10:24   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.247
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De beste drinkwatertanks op schepen zijn gemaakt van het metaal Monel. Daar kun je water echt lang in bewaren zonder dat de gevreesde alg vorming begint. Jammer genoeg in onbruik geraakt, de meeste scheepsbouwers gebruiken nu RVS tanks. En moeten dan de alg proberen weg te houden met chloor.
Dure tanks dan. Ga ik niet in elkaar lassen in mijn kelder.

Een RVS tank met een zilverspons als anti-bacterieel hulpje lijkt me een betaalbaar alternatief.

Maar op een schip, wat UV lampen en ozongenerators kan ook helpen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 10:33   #14
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dure tanks dan. Ga ik niet in elkaar lassen in mijn kelder.

Een RVS tank met een zilverspons als anti-bacterieel hulpje lijkt me een betaalbaar alternatief.

Maar op een schip, wat UV lampen en ozongenerators kan ook helpen.
Monel is inderdaad duur. Goed idee overigens, zilverspons ! UV lampen en ozon is gekende materie uit de aquarium en vijver branche. Betaalbaar en bedrijfszeker. Enig nadeel : je UV lamp met bijbehorende pomp moet continu of toch zeer regelmatig draaien. Aangezien de meeste yachteigenaars hun boot maar een paar keer per jaar gebruiken ligt de boot en dus de inhoud van de tank dikwijls meerdere maanden stil. En dan doet de alg met veel plezier zijn werkje.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 10:52   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.247
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Monel is inderdaad duur. Goed idee overigens, zilverspons ! UV lampen en ozon is gekende materie uit de aquarium en vijver branche. Betaalbaar en bedrijfszeker. Enig nadeel : je UV lamp met bijbehorende pomp moet continu of toch zeer regelmatig draaien. Aangezien de meeste yachteigenaars hun boot maar een paar keer per jaar gebruiken ligt de boot en dus de inhoud van de tank dikwijls meerdere maanden stil. En dan doet de alg met veel plezier zijn werkje.
UV LEDs direct in de tank en een magneetroerder op zonne/wind-energie en accu lijkt me een technologische oplossing voor dit probleem.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 15 april 2018 om 10:53.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 11:08   #16
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Eau jee.
De 'MacGyver' uit Vilvoorde is weer vertrokken...
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 11:12   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.247
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Eau jee.
De 'MacGyver' uit Vilvoorde is weer vertrokken...
Tja, het is een hobby zoals een ander nietwaar, dingen maken.

Krijg er maar een speld tussen.

Preppen is een kunst die u toch beoefend?
Al was het maar dat u geleerd zou hebben hoe vuursteen te kloppen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be