Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 maart 2018, 13:07   #21
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.970
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Niet dat ik u hier ongelijk geef, maar vroeger was uw toon tegenover "Muzels" toch wat gematigder.

Daarmee bevestigd u mijn statement dat er een Islam/moslim haat wordt gecreëerd in Europa.
Haat ?? Ik haat geen mensen, wel ideologieën. En de islam is daar één van.
Je kan nooit streng-gelovigen inpassen in een (zo goed als) seculiere samenleving, zonder brokken te maken.
De mensen worden heel die islam-zever stilaan kotsbeu.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 14:33   #22
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Bent u daar verbaasd over?
Neen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Haat ?? Ik haat geen mensen, wel ideologieën. En de islam is daar één van.
Je kan nooit streng-gelovigen inpassen in een (zo goed als) seculiere samenleving, zonder brokken te maken.
De mensen worden heel die islam-zever stilaan kotsbeu.
Ik ook, geloof me.

De vraag is, (om niet te veel af te wijken van het onderwerp) : Is dit voordelig voor Israël?
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 14:48   #23
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
In het geval van IS klopt dit. Israel is de aartsvijand van IS.

Amerika is ook de aartsvijand van IS. Iran is ook de aartsvijand van IS.
Ik ben echt geschokt dat er nog mensen zijn die dit geloven. Het is precies omgekeerd.

Er is zo veel bewijs dat ISIS gefinancierd werd door het Westen. Idem voor Al Quaeda, Al Nusra, de Taliban en al die andere "monsters" die gecreëerd zijn, keet gaan schoppen op locaties die van strategisch belang zijn voor de USA zoals Syrië. Het was anderhalf decennium al bekend dat oa Syrië en Libië eraan moesten geloven voor geopolitieke belangen.

Natuurlijk krijgen ze het niet aan het volk verkocht en is er daarom nood aan een monster, dat ze handig zelf creëren. Zodat ze later de regering kunnen omverwerpen.

Al vergeten dat Irak werd aangevallen op basis van "massavernietigingswapens" waarvan nu vast staat dat ze nooit bestaan hebben?

Dat ontkent niemand. Men probeerde toen al een oorlog tegen Iran te rechtvaardigen maar men kreeg het niet verkocht. Nu de gemoederen bedaard zijn, proberen ze het gewoon opnieuw. Weer met hetzelfde smoesje over een nucleair wapen, iets was de USA trouwens in overvloed bezit
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 15:41   #24
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.767
Standaard

Feit is dat Israel af en toe toeslaat in Syrië, en telkens Assad, Hezbollah en Iran viseert. Nooit hebben ze hun slagkracht ingezet om IS een slag toe te brengen. Integendeel, ze tolereren tegen de Golanhoogte de aanwezigheid van een klein IS-gebied.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 16:57   #25
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Dat ontkent niemand. Men probeerde toen al een oorlog tegen Iran te rechtvaardigen maar men kreeg het niet verkocht. Nu de gemoederen bedaard zijn, proberen ze het gewoon opnieuw. Weer met hetzelfde smoesje over een nucleair wapen, iets was de USA trouwens in overvloed bezit
De "hypocrisie" van de bestaande kernmachten mag geen excuus zijn om nucleaire proliferatie dan maar toe te laten.

Je kunt ook gericht de nucleaire installaties van een land uitschakelen zonder invasie & bezetting. Zoals de Israeli's doen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Outside_the_Box
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Opera
https://en.wikipedia.org/wiki/Stuxnet#Iran_as_target
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 17:22   #26
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

Israel verzorgt IS, Al Nusra strijders in hun hospitalen.

IS is tegen Palestina - ze hebben een paar vluchtelingen kampen binnengerdrongen en daar duidelijk getoond dat in een Islamitische Staat Palestina niet welkom is - door de vlag te verbrangen. Dus op dat gebied heeft Israel baat bij het bestaan van IS.

Israel heeft baat bij wat IS doet, net zoals ze baat hebben met wat Osama Bin Laden deed. Check de quote waarin Netanyahu de 9/11 kroont omdat het Israel goed doet.

Vermoedens? Mossad & IS kopstukken werken gecordineerd tesamen. Argument van "sterk leger" houdt geen steek - IS laat hun lone wolfs los waar ze kunnen. En heeft dat in landen gedaan met "een sterk leger".


Naar mijn weten is er nog geen aanslag geweest van IS op Israel, wat nochtans een westers, anti-islamitisch land is. Hhmm. Do the math.

Israel is toch zo zwaar tegen de "moslim terroristen" van hamas ? Op de Golan hoogtes laat het IDF IS terreurgroepen ongemoeid.

Allemaal eigenaardig.

Twee handen, 1 buik dat regime & die terroristen.

Laatst gewijzigd door Tamam : 27 maart 2018 om 17:24.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2018, 20:12   #27
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
De "hypocrisie" van de bestaande kernmachten mag geen excuus zijn om nucleaire proliferatie dan maar toe te laten
Echt zo fout dit

Heeft de USA dan het voorrecht om zelf de hele planeet op te kunnen blazen, terwijl anderen niet het recht hebben om zich met dezelfde wapens te verdedigen?

Elk land dat inging op het verzoek van de USA om hun nucleair arsenaal te verminderen, is totaal vernietigd. History repeats itself. Als je toegeeft aan die druk, teken je je eigen doodvonnis.

Nucleaire wapens dienen niet om gebruikt te worden. Ze dienen om te belemmeren dat het betrokken land kwetsbaar wordt bij een aanval van de USA.

Jij en ik bezitten allebei een schatkist. Om ze te beschermen, leggen we er een mijnenveld omheen. De VSA heeft zijn mijnenveld, de Russen het hunne. En daarom laten ze elkaar gelukkig met rust, ondanks alle spierballengerol. Elk verzoek tot verwijdering van het mijnenveld is in feite een aanval op de schatkist.

Zo is het in de recente geschiedenis steeds gebleken. Als de USA geen nucleaire tegenpool had, zouden de globalisten hun monopolie al lang hebben. Maar goed dat het niet zo is
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 17:55   #28
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.624
Standaard

"You better have nuclear weapons " was de boodschap aan Iran toen Irak werd aangevallen.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 19:10   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.215
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
"You better have nuclear weapons " was de boodschap aan Iran toen Irak werd aangevallen.
En als Iran atoomwapens zou hebben, dan is de vraag, blijven ze als mijnenveld liggen, of gaan ze die in de Dar-El-Harb laten ontploffen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 20:40   #30
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En als Iran atoomwapens zou hebben, dan is de vraag, blijven ze als mijnenveld liggen, of gaan ze die in de Dar-El-Harb laten ontploffen?
Die houden de bom wel in hun portefeuille totdat.....
Ik zie het ervan komen dat als Iran de bom heeft; iedereen van Egypte, Turkije tot Saudi Arabië in de regio werk gaat maken om de (eigen) bom te maken. Daar schuilt het grootste probleem denk ik..
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2018, 17:09   #31
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Die houden de bom wel in hun portefeuille totdat.....
Ik zie het ervan komen dat als Iran de bom heeft; iedereen van Egypte, Turkije tot Saudi Arabië in de regio werk gaat maken om de (eigen) bom te maken. Daar schuilt het grootste probleem denk ik..
De meerderheid van mensen in die regio (midden Oosten + delen van Azië) vind het geen slecht idee als Iran nucleaire wapens bezit.
De hysterie over Iran en nucleaire wapens in het westen en Israël is ongegrond, niet meer als suffe bangmakerij.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2018, 17:23   #32
Gloria
Burger
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
De meerderheid van mensen in die regio (midden Oosten + delen van Azië) vind het geen slecht idee als Iran nucleaire wapens bezit.
De hysterie over Iran en nucleaire wapens in het westen en Israël is ongegrond, niet meer als suffe bangmakerij.
De meerderheid van de Iraniërs wil vooral van de ayatollahs af.
Ze hebben absoluut niks tegen Israëli's, maar heel veel tegen de fundamentalistische islam
Of de Islam tout coûrt
Ze willen geen kernbommen maar hun vrijheid terug.
Overal groeit het protest , veelal onderhuids, omdat het regime alles keihard onderdrukt.
Ze beweren dat zij met hun 5000-jarige beschaving niks
Hoeven aan te nemen van primitieve Arabieren die destijds blootsvoets op hun kamelen het land zijn binnengevallen.
Kan je ze ongelijk geven?
Gloria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 03:21   #33
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.624
Standaard

Ze hebben wel degelijk iets tegen het beleid van Israel en de dreigementen van diens regering. De gewone Iraniërs zijn decennia lang getroffen door diverse sancties die door Israëlische druk opgelegd waren.

Tegen de ayatollahs zijn betekent nog niet dat ze pro Israel zijn.


Een gezaghebbende Israëlische militaire historicus, Martin von Creveld, schreef eens : " The world has witnessed how the US attacked Iraq , as it turned out for no reason at all , had the iranians not tried to build nuclear weapons , they would be crazy!"
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2018, 14:32   #34
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

Op al jazeera is er 'n interview te zien waar een Mossad chef een heel wazige, rond de pot draaiende , uitleg geeft waarom gewonde is en a q strijders hulp krijgen in israelische hospitalen.

Laatst gewijzigd door Tamam : 8 april 2018 om 14:33.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2018, 16:42   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.215
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Op al jazeera is er 'n interview te zien waar een Mossad chef een heel wazige, rond de pot draaiende , uitleg geeft waarom gewonde is en a q strijders hulp krijgen in israelische hospitalen.
Wat zouden ze anders moeten doen? Die op't slagveld een nekschot geven?
Dat is pas beeldmateriaal waar de Gutmenschen van zouden smullen en een zeikstorm op Israël loslaten.

Zelfs ik zou daar negatief over zijn. Een gewonde vanop't slagveld, die verzorgt men.
Als het later een terrorist blijkt te zijn, veroordelen en vandaaruit zien we wel.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2018, 18:04   #36
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat zouden ze anders moeten doen? Die op't slagveld een nekschot geven?
Dat is pas beeldmateriaal waar de Gutmenschen van zouden smullen en een zeikstorm op Israël loslaten.

Zelfs ik zou daar negatief over zijn. Een gewonde vanop't slagveld, die verzorgt men.
Als het later een terrorist blijkt te zijn, veroordelen en vandaaruit zien we wel.
uh IS en Al Quada, bewapend, zijn in mijn ogen terroristen. In uw ogen misschien niet, omdat het niet Palestijnen zijn waar je nogal een heel selectieve, rare en negatieve kijk op hebt.

chef mossad zegt "zelf de gewapende vijand" moeten we respecteren

waarom doen ze dat niet met ongewapende palestijnen bv, die ze als vijand beschouwden?
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be