Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 maart 2020, 14:57   #41
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
tjah het probleem is dat ge dat nu nog niet kunt vergelijken.
Je kan er alleen vanuit gaan dat door een lakser systeem het aantal besmettingen drastisch opgelopen is en een fractie zal komen 'binnenwandelen' over twee weken...en dan gaat het hard
Maar ja ...we dienen dat af te wachten
Het is inderdaad te vroeg.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 15:02   #42
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Omgerekend naar miljoen inwoners zitten ze iets van niks boven Belgie.
Gewoon afwachten wat het resultaat zal zijn aan het einde van de rit.
/inwoner zegt niet zoveel.

Het zijn hier wel degelijk absolute aantallen die tellen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 15:56   #43
Maarten Malaise
Administrator
 
 
Maarten Malaise's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 1.860
Standaard

De Federale Gerechtelijke Politie, Directie bestrijding zware en georganiseerde criminaliteit (DJSOC), werd aangewezen door het Ministerie van Binnenlandse zaken om dit soort berichten op te sporen. Het blijkt hier om 'fake news' te gaan met de melding "UV bestrijdt het virus in geen geval" en de referentie van de wereldgezondheidsorganisatie hierover:
https://www.who.int/emergencies/dise...c/myth-busters
De moderatie


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Corona kan niet tegen diep UV. Als je daar gaat mee zonnebanken krijg je een perfect steriel vel. Dat naast je op de grond ligt.

Wat betreft een compressieruimte. Ja, als de longfunctie aangetast is, dan is dat een optie om toch meer zuurstof in het bloed te krijgen. Maar als je een paar dagen op 3 bar leeft, dan gaat de decompressie ook tijd vragen. Ik hoop dat je decompressietabellen kan lezen.
Maarten Malaise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 16:38   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.359
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
De Federale Gerechtelijke Politie, Directie bestrijding zware en georganiseerde criminaliteit (DJSOC), werd aangewezen door het Ministerie van Binnenlandse zaken om dit soort berichten op te sporen. Het blijkt hier om 'fake news' te gaan met de melding "UV bestrijdt het virus in geen geval" en de referentie van de wereldgezondheidsorganisatie hierover:
https://www.who.int/emergencies/dise...c/myth-busters
De moderatie
Komaan zeg, ik schrijf toch duidelijk dat UV licht geen methode is om corona te bestrijden als iemand al ziek is. Het is een methode om zonnebrand op te lopen, en daar stopt het bij.

Da's het tegendeel van Fake News, da's ingaan tegen Fake News.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 18:20   #45
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Komaan zeg, ik schrijf toch duidelijk dat UV licht geen methode is om corona te bestrijden als iemand al ziek is. Het is een methode om zonnebrand op te lopen, en daar stopt het bij.

Da's het tegendeel van Fake News, da's ingaan tegen Fake News.
Maakten ze water niet steriel met o.a. UV waar je vroeger werkte?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 19:18   #46
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Maakten ze water niet steriel met o.a. UV waar je vroeger werkte?
preventieve crematie van potentieel besmette personen is véél efficiënter
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 20:29   #47
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
preventieve crematie van potentieel besmette personen is véél efficiënter
Gelijk in Noord Korea.

Ik las op twitter dat ze in Zimbabwe mensen die hun beginnen te hoesten gewoon doodknuppelen...Corona weet u wel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 20:44   #48
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gelijk in Noord Korea.

Ik las op twitter dat ze in Zimbabwe mensen die hun beginnen te hoesten gewoon doodknuppelen...Corona weet u wel.
Heb ik ook opgevangen...te gek voor woorden

Dát is dan hún primitieve impuls...vraag is of ge bij dat doodknuppelen niet meer kans maakt om het te krijgen
Dan waren ze in de ME nog slimmer : gewoon deur dicht spijkeren en wachten maar wie het overleeft.

En uiteraard veel boetedoening tijdens massa processies en joden ondersteboven hangen hielp ook
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 21:23   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.359
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
preventieve crematie van potentieel besmette personen is véél efficiënter
Gaat wel heel veel werk worden. En dan is de hamvraag, hoe ga je een verdere selectie maken? Anders ga je iedereen in de oven moeten steken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 21:43   #50
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Iedereen kent het spel zombie killer neem ik aan?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 21:45   #51
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.359
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Iedereen kent het spel zombie killer neem ik aan?
Nee, moet dat?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 22:30   #52
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nee, moet dat?
Het spelletje dat zombies op je afkomen en als je ze niet uitschakelt....ben je een zombie.
Door de zombie parasiet worden mensen zombies.
Talloze films al over gemaakt ook.

Dat is een pandemie scenario en zombie is de metafoor voor virus.

In tal van landen waar geen hulp is, kan je niet anders.
Of waar de hulp niet meer voldoende is?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 10:18   #53
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Gisteravond nog naar corona update van Nederland gekeken!!!
Normaal zijn Nederlanders er altijd als de pinken bij , maar nu!
Zeer lakse houding en instelling, dit zal "ons" nog zuur opbreken.
Die weten niet wat hen boven hun hoofd hangt en word tijd dat onze regering die is deftig tegen hun schenen stampt.
Hun journaal 2 min. over corona en 10 min . over sport en andere Nederlandse onbenulligheid.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2020, 13:42   #54
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
UV is goed tegen micro-organismen en virussen omdat ze zo klein zijn. De straling is veel sneller dan bij ons bij het DNA waar het schade kan aanrichten, zonder een stapel grote dode huidcellen met pigment ertussen. Virussen die al in je lichaam zitten, als virusdeeltjes of als RNA/DNA in jouw eigen cellen, worden automatisch mee beschermd door de huid, en zijn daarom typisch niet gevoeliger voor UV dan je eigen cellen. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld gevoeligheid voor alcohol. Een virusdeeltje in je keel gaat misschien nog wel dood van een goede slok 70%, maar de verdunning van alcohol in je bloed die de rest van je cellen beschermd helpt ook de virussen die al zijn opgenomen.
Ik quote mezelf even omdat het vandaag toch weer eens gebeurde dat Trump me verbaasde. Gebeurt niet vaak meer, moet ik eerlijk zeggen, ik ben redelijk ingesteld op het idee van Trump als Amerikaanse president.

Waarom quote ik mezelf dan? Voor een stukje context. Het is nu een ruime maand geleden dat het coronavirus al zo'n duidelijk ding in de actualiteit was dat wij hier aan het speculeren waren over oplossingen als het gebruik van zonnebanken, en enigszins gekscherend, vooral als vergelijking, het injecteren van alcohol. Wij waren daar snel mee klaar. Na een enkel postje is daar tenslotte bijna alles over gezegd en kan je door naar serieuze ideeën.

Tenzij je Trump bent. Dan sta je, een volle maand later, na weken omringd te zijn door wereldexperts op het gebied van virologie, voor het volle zicht van de wereld, in je dagelijkse coronacrisis persconferentie, te beweren dat jouw wetenschappers jouw suggestie om zonnebanken en het injecteren van zware desinfectanten in te zetten serieus gaan onderzoeken, omdat het zo'n briljant idee is van jou waar vast nog nooit iemand opgekomen is. Dit is al een maand zijn werk, een virusuitbraak managen, en niet alleen snapt hij nog steeds het verschil tussen hygiene maatregelen en medicijnen niet (de meeste mensen leren dit rond de tijd dat we van onze ouders de zeep niet mogen opeten), hij stelt zijn onkunde weer eens publiekelijk ten toon.

En het ergste moet nog komen, dat is namelijk dat hij de komende dagen maar aan een ding tijd en aandacht gaat besteden: mensen die hem tegenspreken leugenaars noemen dan wel ontslaan en zo bewust mensen het idee proberen te geven dat hij gelijk had en dat je dit absoluut eens zou moeten proberen, jezelf injecteren met bleek.

En toch is het op een manier wel prettig dat de man zo stuitend trots op zijn domheid en zo ongelooflijk arrogant is. Als hij een gemiddelde mentale capaciteit zou aantikken zou hij misschien wel ideeën kunnen verspreiden die gevaarlijk én geloofwaardig zijn. In zijn huidige staat kunnen we er gelukkig vanuit gaan dat de meeste mensen dit soort ideeën gewoon negeren.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 24 april 2020 om 13:45.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2020, 13:48   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Tenzij je Trump bent. Dan sta je, een volle maand later, na weken omringd te zijn door wereldexperts op het gebied van virologie, voor het volle zicht van de wereld, in je dagelijkse coronacrisis persconferentie, te beweren dat jouw wetenschappers jouw suggestie om zonnebanken en het injecteren van zware desinfectanten in te zetten serieus gaan onderzoeken, omdat het zo'n briljant idee is van jou waar vast nog nooit iemand opgekomen is.
Heerlijk he. Mijn oudste zoon vertelde me dat vanmorgen, en ik vroeg hem om na te gaan of het geen fake was...

Zalig hoe die man weet te verbazen.

Dat gezegd, in de grond heeft hij gelijk, op twee manieren. Een paar idioten met bleekwater verzuipen is tenslotte minder schadelijk dan de wereld economie platleggen. En geef toe: na verzopen te zijn met bleekwater, *ga je niet meer dood aan corona, en dat was toch het doel, nee ? *

Het gekke is dat de wereld zodanig gek is geworden, dat het gelal van die idioot uiteindelijk zinniger begint te worden... dat is een van de redenen waarom het geen slechte president is, alles bij elkaar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2020, 14:00   #56
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Heerlijk he. Mijn oudste zoon vertelde me dat vanmorgen, en ik vroeg hem om na te gaan of het geen fake was...

Zalig hoe die man weet te verbazen.

Dat gezegd, in de grond heeft hij gelijk, op twee manieren. Een paar idioten met bleekwater verzuipen is tenslotte minder schadelijk dan de wereld economie platleggen. En geef toe: na verzopen te zijn met bleekwater, *ga je niet meer dood aan corona, en dat was toch het doel, nee ? *

Het gekke is dat de wereld zodanig gek is geworden, dat het gelal van die idioot uiteindelijk zinniger begint te worden... dat is een van de redenen waarom het geen slechte president is, alles bij elkaar.
jouw suggestie (Trump) om zonnebanken en het injecteren van zware desinfectanten in te zetten serieus gaan onderzoeken, omdat het zo'n briljant idee is van jou waar vast nog nooit iemand opgekomen is.

Is het zo gezegd? Misschien door onze media zo weergegeven. UV lampen waren/zijn normaal in bacteriologische lab's. UV straling is schadelijk voor bacteriën en virussen. Alcoholische gels trouwens ook. Dus dat juist. Heeft hij echt gespriken om die dingen toe te passen in het lichaam. Ik heb enkel het stukje gezien dat de VRT bracht over Trump maar over injecties met dergelijk materiaal heb ik niets gezien. Voor mij hoort dit toch ook in het spel van de media: een bepaald beeld te creëren van iemand.
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2020, 14:01   #57
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat gezegd, in de grond heeft hij gelijk, op twee manieren. Een paar idioten met bleekwater verzuipen is tenslotte minder schadelijk dan de wereld economie platleggen. En geef toe: na verzopen te zijn met bleekwater, *ga je niet meer dood aan corona, en dat was toch het doel, nee ? *

Het gekke is dat de wereld zodanig gek is geworden, dat het gelal van die idioot uiteindelijk zinniger begint te worden... dat is een van de redenen waarom het geen slechte president is, alles bij elkaar.
Alleen een paar idioten met bleekwater verzuipen doet niks tegen de coronacrisis, en zorgt er dus ook niet voor dat de maatregelen eerder opgeheven kunnen worden. Als je exact zou weten wie er op dit moment drager van het virus zijn kon je die mensen tenslotte ook een paar weken thuis laten zitten in plaats van ze te vermoorden, en dan was het virus ook klaar. Dat exact weten blijkt in de praktijk moeilijk te zijn.

Je zou voor de zekerheid de hele wereldbevolking kunnen vermoorden, maar iets zegt me dat de economie daar ook geen baat bij heeft, en belangrijker: de wereldbevolking zelf heeft er ook niks aan. En de economie hoort uiteindelijk toch in dienst te staan van de mensen, en niet andersom.

Dus zelfs als we zijn woorden compleet verdraaien naar een oproep tot moord door bleekmiddel is het nog steeds geen zinnige suggestie.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2020, 14:05   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Is het zo gezegd?
https://www.mediaite.com/news/trump-...bling-tangent/

Ik dacht ook dat mijn zoon in een anti-trump propaganda getrapt was, maar 't is wel zo...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2020, 14:06   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Alleen een paar idioten met bleekwater verzuipen doet niks tegen de coronacrisis, en zorgt er dus ook niet voor dat de maatregelen eerder opgeheven kunnen worden.
Het volstaat dat we denken dat het in orde is, en die maatregelen kunnen wel degelijk opgeheven worden. Na een maand (of twee) is iedereen dood die moet doodgaan, overleeft de rest, is deze epidemie achter ons, en kunnen we vooruit met de geit he. Darwin heeft zijn borstel eens erdoor gehaald, en we kunnen weer voort.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 april 2020 om 14:07.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2020, 14:09   #60
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Je zou voor de zekerheid de hele wereldbevolking kunnen vermoorden, maar iets zegt me dat de economie daar ook geen baat bij heeft, en belangrijker: de wereldbevolking zelf heeft er ook niks aan. En de economie hoort uiteindelijk toch in dienst te staan van de mensen, en niet andersom.
Deze epidemie gaat ten hoogste een paar procent van de wereldbevolking vermoorden, en de rest (dus 98% of zo) heeft er belang bij dat dit zo snel mogelijk voorbij is. Die kan dan vrolijk verder leven.

Wat telt zijn die die overblijven, en die hebben er geen baat bij om hindernissen moeten te ondervinden voor een (tevergeefse poging om) die piepkleine minderheid die anders zou sterven, te laten overleven he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 april 2020 om 14:09.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be