Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 november 2012, 10:14   #21
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Als ooit het dragen van hoofddoeken op straat zou verboden worden denk ik dat er massa's moslima's gewoon niet buiten zouden komen. Kombineer dat met het houden van een lief tam varkentje en links en rechts wat naaktheid op affiches of gewoon op straat en alle moslims druipen af richting thuisland. Dat is natuurlijk wishfull thinking van mij, want de pamperaars zullen daar wel een stokje voor zetten.
dat verhaal van sinterklaas ken je toch ook al hoop ik?

Je bent trouwens "de zwarte hond" vergeten. altijd dubbel prijs.
Zelf sla ik regelmatig een uitgebreid kruisteken als ik een groep doeken tegenkom. Kwestie van netjes hun religieuze boodschap te beantwoorden. Gewoonlijk doen ze dan net of IK gek ben.... hoe komen ze erbij?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 10:15   #22
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dat verhaal van sinterklaas ken je toch ook al hoop ik?

Je bent trouwens "de zwarte hond" vergeten. altijd dubbel prijs.
Zelf sla ik regelmatig een uitgebreid kruisteken als ik een groep doeken tegenkom. Kwestie van netjes hun religieuze boodschap te beantwoorden. Gewoonlijk doen ze dan net of IK gek ben.... hoe komen ze erbij?
U bent ook diepgelovig?
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 10:23   #23
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
U bent ook diepgelovig?
af en toe maak ik er zelfs een knieval bij! bijvoorbeeld als ik naar een ambtenaar-met-doek moet gaan om iets te verkrijgen van de staat: drie knievallen en vijf kruistekens.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 10:36   #24
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dat verhaal van sinterklaas ken je toch ook al hoop ik?

Je bent trouwens "de zwarte hond" vergeten. altijd dubbel prijs.
Zelf sla ik regelmatig een uitgebreid kruisteken als ik een groep doeken tegenkom. Kwestie van netjes hun religieuze boodschap te beantwoorden. Gewoonlijk doen ze dan net of IK gek ben.... hoe komen ze erbij?
Zwarte hond en Sinterklaas...
Vertel eens.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 10:57   #25
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Zwarte hond en Sinterklaas...
Vertel eens.
voor een moslim is een zwarte hond de verpersoonlijking van de duivel volgens Mohammed (enfin, volgens Mo zat in elke zwarte hond een duivel....)

boehoe

wat sinterklaas erbij komt doen is in feite een insteek voor grote mensen. Die begrijpen vast wel waarom ik die erbij sleur.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 november 2012 om 10:59.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 11:34   #26
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
voor een moslim is een zwarte hond de verpersoonlijking van de duivel volgens Mohammed (enfin, volgens Mo zat in elke zwarte hond een duivel....)

boehoe

wat sinterklaas erbij komt doen is in feite een insteek voor grote mensen. Die begrijpen vast wel waarom ik die erbij sleur.
Met ons bijgeloof rond zwarte katten hebben we dan toch wat gemeen met Moslims.

En uw Sinterklaas? U spreekt nog steeds raadsels.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 11:39   #27
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
af en toe maak ik er zelfs een knieval bij! bijvoorbeeld als ik naar een ambtenaar-met-doek moet gaan om iets te verkrijgen van de staat: drie knievallen en vijf kruistekens.
U maakt dus misbruik van religieuze symbolen?
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 11:51   #28
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
U maakt dus misbruik van religieuze symbolen?
misbruik? hoezo misbruik?

binnenkort zet ik een hoofddoek op en ga ik al kruisteken makend naar de vreemdelingenmarkt! eens zien hoeveel misbruik er dan uit de bus komt
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 11:54   #29
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
misbruik? hoezo misbruik?

binnenkort zet ik een hoofddoek op en ga ik al kruisteken makend naar de vreemdelingenmarkt! eens zien hoeveel misbruik er dan uit de bus komt
Ik zou het eens doen dat ik u was.
Spektakel verzekerd.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 13:39   #30
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Je mag nu 1 keer raden welke groep 'Belgen' de grootste racisten zijn volgens deze definitie.
Moslims zijn de grootste racisten op aarde. Het is hun wens en doel dat iedereen volgens hen denkt, bovendien zitten zij over de hele aarde onder elkaar te vechten om racistische redenen. Voorbeelden zijn Iran, Syrie, Israel, Afghanistan en nog mistens een 10-tal andere landen allemaal de ene moslimgroepering tegen de andere, de ene (moslim) geloofsovertuiging tegenover de andere. Ik ben het moe om dat te herhalen. Dus een moslim of pamperaar moet niet zitten lullen over racisme. Dat hij maar eerst eens naar zijn eigen ras kijkt.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 13:41   #31
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Ik zou het eens doen dat ik u was.
Spektakel verzekerd.
waarom zou dit spektakel moeten veroorzaken? Mag ik geen hoofddoek dragen? Mag ik geen kruisteken meer maken op openbare plaatsen? Zijn we al zover ondertussen?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 13:43   #32
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Moslims zijn de grootste racisten op aarde. Het is hun wens en doel dat iedereen volgens hen denkt, bovendien zitten zij over de hele aarde onder elkaar te vechten om racistische redenen. Voorbeelden zijn Iran, Syrie, Israel, Afghanistan en nog mistens een 10-tal andere landen allemaal de ene moslimgroepering tegen de andere, de ene (moslim) geloofsovertuiging tegenover de andere. Ik ben het moe om dat te herhalen. Dus een moslim of pamperaar moet niet zitten lullen over racisme. Dat hij maar eerst eens naar zijn eigen ras kijkt.
je vergeet de vervolgde christenen in Turkije, in Irak, in Iran, in Egypte ... enfin, overal waar er nog een hoopje christenen overgebleven is in die islamitische paradijzen. De joden hebben ze al helemaal buitengekregen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 13:44   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.375
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Ik zou het eens doen dat ik u was.
Spektakel verzekerd.
En dat is dan positief? Een kruisteken is een vrijgeleide om iemand in elkaar te peren ofzo? Als het daar bij blijft, wat niet zomaar een gegeven is, kijk maar naar het Tahrirplein.

Toch bedankt om het begin van dit topic, wat ironisch bedoeld was volgens mij, een realistisch trekje te geven.

(oh, het overgieten van meisjes en vrouwen met zuur waar ik naar refereer, is geen specifiek "moslim" gegeven, maar als men google opentrekt, blijkt de hoofdmoot van deze gruweldaden wel plaats te vinden in AllahsAckhbaristaanse omgeving)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 13:45   #34
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
De laatste jaren is namelijk gebleken dat diegene die scheutig begrippen zoals “racisme”, “aanzetten tot haat” en “islamofobie” hanteren om een of andere reden weinig consequent zijn in hun houding.
Sommige gebruiken het zelfs enkel wanneer het hun (goed) uitkomt !!
m.a.w. , Ze misbruiken de wet voor het minste !!
Kan je ze rechtmatig op hun plaats zetten ,
verweren ze zich nog harder , dan moet iedereen & alles maar wijken !!

---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ----

De huidskleur zal mij worst wezen !!
Eenderwelk geloof , zal mij worst wezen !!
Maar , zij die geen anders/niet-gelovige (willen) verdragen ,
plegen vaak minachting & soms geweld naar hen toe !!
Wat is er minderwaardig aan anders- of niet-geloofsgelovige ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 13:59   #35
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Met ons bijgeloof rond zwarte katten hebben we dan toch wat gemeen met Moslims.
Ons bijgeloof ? Circe heeft het wel over zwarte honden en geen katten. Trouwens, iemand zoals jij die zo de moslims zit te pamperen en hun in alle punten gelijk geeft en hen verdedigt als ware hij zelf een moslim, is in mijn ogen ook gewoon een moslim. Period. En dan moet hij zelfs nog geen lichtbruin kleurke hebben. Ge weet toch wat er met die mensen gebeurd is na WW2 ? Met zij die kolaboreerden met de bezetter ? De moslims zijn nu de bezetters, als ge dat misschien nog niet door had.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 2 november 2012 om 14:04.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 14:08   #36
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Toch bedankt om het begin van dit topic, wat ironisch bedoeld was volgens mij, een realistisch trekje te geven.
Uiteraard was dit ironisch bedoeld, maar bartelx gedraagt zich als een duivel in een wijwatervat. Ik had even goed een Mo-cartoon kunnen posten.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 2 november 2012 om 14:09.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 14:15   #37
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
je vergeet de vervolgde christenen in Turkije, in Irak, in Iran, in Egypte ... enfin, overal waar er nog een hoopje christenen overgebleven is in die islamitische paradijzen. De joden hebben ze al helemaal buitengekregen.
Je zal de moslims bedoelen neem ik aan. Neen, die vergeet ik niet. Maar ik wou de nadruk leggen op het racisme dat heerst onder moslims zelf. Zij die onmiddellijk in feite de mond vol hebben over racisme gedragen zich onder elkaar als racisten pur sang.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 14:36   #38
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde
 
gfpatch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2010
Berichten: 846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Voor moslims zet los vrouwenhaar aan tot verkrachting waarbij de vrouw dan gestraft wordt omdat ze los haar had, is dit geen aanzet tot haat tegenover vrouwen dan?
Tuurlijk en dan te weten dat het hoofddoek eigenlijk niet nodig is volgens de religie. Het is wat de moslim ervan gemaakt heeft. De hoofddoek is dus een menselijke uitvinding met als doel onderdrukking.

Citaat:
De moslima's die in het openbaar een hoofddoek (hijab of hidjaab of jilbab) dragen, doen dit veelal omdat zij menen dat dit een islamitisch voorschrift is. Zij baseren zich daarbij op ayaat uit de Koran, Soera Het Licht 31 en Soera De Partijscharen 59. Hoewel daar niet letterlijk staat dat het haar bedekt moet worden, wordt dit door Koranexegeten doorgaans op deze wijze uitgelegd. Zij baseren zich mede op overleveringen die terug zouden gaan tot de tijd van Mohammed. Anderen menen dat tijdens het leven van Mohammed alleen zijn eigen vrouwen gesluierd en afgezonderd geleefd hebben en dat andere vrouwen deze vrouwen later zijn gaan imiteren.[3] Naast de hijab, zijn er ook nog andere types hoofddoeken:

de khimar lijkt goed op de hijab, maar het is een capevormige doek die een stuk langer is waardoor ook nek en schouders worden bedekt. Het gezicht blijft wel volledig vrij.
de chador is een mantel die lichaam en hoofd omhult, maar het gezicht volledig vrijlaat.
de nikaab is net zoals een chador, maar bedekt ook nog eens neus, mond en wangen.
de boerka bedekt het lichaam compleet en laat alleen een gaas over om door te kijken.[4]

Over gelovige vrouwen in het algemeen zegt de Koran: "En zeg tegen de gelovige vrouwen dat zij hun ogen neerslaan en over hun geslachtsorganen waken, en hun sier niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broers ......... Soera An-Noer (Het Licht) vers 31. En "O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun gewaden over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijk om hen te herkennen en worden zij niet lastiggevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig" (Soera AL-Ahzab:59)

De hier gebruikte term is dus niet hidjaab. Hidjaab is afgeleid van het in aya 53 van Soera De Partijscharen voorkomende woord 'afscheiding', dat in verband met de vrouwen van Mohammed wordt gebruikt ("En als u haar (zijn vrouwen) om iets vraagt, vraagt het dan van achter een afscheiding"). Khumur (meervoud van khimar) is afgeleid van khamara, wat "bedekken" betekent. De term wordt vaak als "hoofddoek" of "sluier" vertaald, maar zou ook kunnen betekenen dat vrouwen in het bijzijn van vreemde mannen hun boezem moeten bedekken[bron?].

Uit de zinsnede "dan hetgeen daarvan zichtbaar moet zijn" kan men eventueel afleiden dat zij enkel hun gezicht en hun handen mogen tonen. De boodschap van de betrokken passage is vooral dat zowel mannen als vrouwen deemoedig en kuis moeten zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoofddoek
__________________
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps."

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"

Laatst gewijzigd door gfpatch : 2 november 2012 om 14:45.
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 14:42   #39
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
En "O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun gewaden over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijk om hen te herkennen en worden zij niet lastiggevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig" (Soera AL-Ahzab:59)
Beetje zoals een SS uniform dus. Althans zolang de SS het hier voor het zeggen had. De Duitse bezetter zou iemand met een SS uniform zeker niet lastig vallen, maar des te meer een normale burger die zonder kenteken van "ons kent ons" op straat liep.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 14:44   #40
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde
 
gfpatch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2010
Berichten: 846
Standaard

En binnenkort nog dit erbij:

Lijst Islam: 'Ambtenaar of agent in hoofddoek moet kunnen'
__________________
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps."

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"

Laatst gewijzigd door gfpatch : 2 november 2012 om 14:44.
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be