Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 november 2012, 00:45   #21
Aligator
Minister
 
Aligator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Locatie: moeras
Berichten: 3.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Lijkt me de normaalste zaak ter wereld te zijn.

We hebben ondertussen al voldoende kennis vergaard om het natuurfenomeen van een vulkaanuitbarsting te verklaren.

Goden en godinnen zijn bijgevolg irrelevant geworden.
Je kan misschien een vulkaanuitbarsting verklaren, maar geef mij doorslaggevend bewijs dat god(en ) en godin(nen ) niet bestaan ? Terwijl je bezig bent, bewijs mij dat er géén leven na de dood is, géén reïncarnatie...
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 01:54   #22
Aligator
Minister
 
Aligator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Locatie: moeras
Berichten: 3.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwinius Bekijk bericht
bewijs jij dan even dat er geen smurfen, (onzichtbare) draken, aliens, (verzin hier zelf je meest absurde wezen) bestaan.

Wetenschap houdt zich bezig met observeren vaststellen en meten. Voor fantasieën en waanbeelden moet je bij religies zijn.
De meeste religie's hebben wel één of ander scheppingsverhaal. Met metaforen worden daar wetenschappellijke zaken verklaart.
Bvb : " vroeger was er enkel een gapende afgrond, het leven ontstond door de ontmoeting tussen vuur en ijs."
Verklaring : een klomp brandende plasma koelt af in het ijzig koude heelal. Uit de damp ontstaat een atmosfeer, en daaruit het leven.
Daar waar het religie's betreft, moet je wat verder kijken dan je neus lang is, en ook je fantasie aan het werk laten. De mensen die zulke scheppingsverhalen opschreven, waren redelijk poëtisch aangelegd. .
Maar je geeft nog steeds geen bewijzen voor het niet-bestaan van goden en godinnen ?
Ik zal je al zeggen waarom : die bewijzen bestaan niet.

Laatst gewijzigd door Aligator : 20 november 2012 om 01:56.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 01:56   #23
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Mensen die in de evolutie theorie geloven zijn idioten, wetenschap dient men niet te geloven maar te bestuderen. Geloof is een andere kwestie, de naam zegt het al je moet het vooral geloven....in ieder geval mentaal een krachtige bron dat staat buiten kijf.
Persoonlijk dan...de bijbel begint voor mij problematisch om het zomaar te geloven. Dat God bestaat, tot daar aan toe, maar als ze afkomen dat de mens naar zijn evenbeeld is geschapen...dan stel ik mij toch vragen, zelfs al zou het waar zijn, een fijne persoonlijkheid lijkt hij me dan niet echt te zijn. Ik zou me hier kunnen verklaren, maar dan krijg ik over me heen dat het de fout is van Eva...zij had maar niet van die appel der kennis moeten bijten. Had God haar dan niet geschapen omdat Adam eenzaam was, fuck...juist de vrije wil had hij ons ook meegegeven. Hahaa Eva was dus een schepping om Adam een lesje te leren, de sukkel had maar niet eenzaam moeten zijn...de alomtegenwoordige God had al ruim voldoende kunnen zijn. Pffff Wat maakt die man de zaken toch ingewikkeld, dat evenbeeld zal dan toch wat overdreven zijn want ik volg hem niet, na ik weet niet hoeveel generaties blijft de man steken op die volgzame vrouw en zij heeft verdommen van de appel der kennis geeten. Het staat dan nog in de bijbel, de vrouw is slimmer dan de man. Wie is dan nu precies het evenbeeld???De man of de vrouw, God zal beslist wel slim geweest zijn....De man was dus mislukt en de vrouw was dan teveel naar zijn evenbeeld...kan ik wel volgen, zooo een goddelijk lichaam...perfect gewoon. Pfffff Wat is die gast toch jaloers, schept hij zijn evenbeeld en kan hij het niet verdragen dat ze kennis heeft, verdoemen die handel zegt hij dan. Ingewikkeld erg ingewikkeld allemaal en te zeggen dat hij dat allemaal wist voor hij aan die soep begon. MMMM Oersoep ...Zoals ik al zei, mensen die geloven in de ivolutietheorie zijn idioten, ik denk dat ik één van die idioten wil zijn.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 01:58   #24
Aligator
Minister
 
Aligator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Locatie: moeras
Berichten: 3.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Mensen die in de evolutie theorie geloven zijn idioten, wetenschap dient men niet te geloven maar te bestuderen. Geloof is een andere kwestie, de naam zegt het al je moet het vooral geloven....in ieder geval mentaal een krachtige bron dat staat buiten kijf.
Persoonlijk dan...de bijbel begint voor mij problematisch om het zomaar te geloven. Dat God bestaat, tot daar aan toe, maar als ze afkomen dat de mens naar zijn evenbeeld is geschapen...dan stel ik mij toch vragen, zelfs al zou het waar zijn, een fijne persoonlijkheid lijkt hij me dan niet echt te zijn. Ik zou me hier kunnen verklaren, maar dan krijg ik over me heen dat het de fout is van Eva...zij had maar niet van die appel der kennis moeten bijten. Had God haar dan niet geschapen omdat Adam eenzaam was, fuck...juist de vrije wil had hij ons ook meegegeven. Hahaa Eva was dus een schepping om Adam een lesje te leren, de sukkel had maar niet eenzaam moeten zijn...de alomtegenwoordige God had al ruim voldoende kunnen zijn. Pffff Wat maakt die man de zaken toch ingewikkeld, dat evenbeeld zal dan toch wat overdreven zijn want ik volg hem niet, na ik weet niet hoeveel generaties blijft de man steken op die volgzame vrouw en zij heeft verdommen van de appel der kennis geeten. Het staat dan nog in de bijbel, de vrouw is slimmer dan de man. Wie is dan nu precies het evenbeeld???De man of de vrouw, God zal beslist wel slim geweest zijn....De man was dus mislukt en de vrouw was dan teveel naar zijn evenbeeld...kan ik wel volgen, zooo een goddelijk lichaam...perfect gewoon. Pfffff Wat is die gast toch jaloers, schept hij zijn evenbeeld en kan hij het niet verdragen dat ze kennis heeft, verdoemen die handel zegt hij dan. Ingewikkeld erg ingewikkeld allemaal en te zeggen dat hij dat allemaal wist voor hij aan die soep begon. MMMM Oersoep ...Zoals ik al zei, mensen die geloven in de ivolutietheorie zijn idioten, ik denk dat ik één van die idioten wil zijn.
Doe zo verder, je bent goed op weg.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 02:01   #25
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
De meeste religie's hebben wel één of ander scheppingsverhaal. Met metaforen worden daar wetenschappellijke zaken verklaart.
Bvb : " vroeger was er enkel een gapende afgrond, het leven ontstond door de ontmoeting tussen vuur en ijs."
Verklaring : een klomp brandende plasma koelt af in het ijzig koude heelal. Uit de damp ontstaat een atmosfeer, en daaruit het leven.
Daar waar het religie's betreft, moet je wat verder kijken dan je neus lang is, en ook je fantasie aan het werk laten. De mensen die zulke scheppingsverhalen opschreven, waren redelijk poëtisch aangelegd. .
Maar je geeft nog steeds geen bewijzen voor het niet-bestaan van goden en godinnen ?
Ik zal je al zeggen waarom : die bewijzen bestaan niet.

Vraag jij hier nu echt naar bewijs voor het niet-bestaan van iets?

Ik hoop dat je weet dat iedereen, met ook maar een greintje kennis over de wetenschappelijke methode, je vierkant aan het uitlachen is.
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 09:21   #26
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Je kan misschien een vulkaanuitbarsting verklaren, maar geef mij doorslaggevend bewijs dat god(en ) en godin(nen ) niet bestaan ? Terwijl je bezig bent, bewijs mij dat er géén leven na de dood is, géén reïncarnatie...
Ja, cool ventje op het einde van jouw post. Heel leuk. Jammer genoeg ben ik niet onder de indruk.

Je vergeet 1 ding. Ik hoef helemaal niks te bewijzen.

Ik ben namelijk niet degene die met goden, reïncarnatie en leven na de dood en andere fantasietjes komt aandraven.

En bovendien :
Citaat:
"That wich can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence".
Denk er eens rustig over na.
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 20 november 2012 om 09:24.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be