Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 augustus 2015, 15:18   #1
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard Zwarten niet meer toegelaten als Zwarte Piet.

http://nos.nl/artikel/2054595-vn-rap...et-anders.html

Citaat:
De Nederlandse regering moet ervoor zorgen dat Zwarte Piet verandert. Dat staat in het vijfjaarlijkse rapport van het VN-Comité voor de Uitbanning van Rassendiscriminatie. Het feit dat een traditie diep geworteld is, kan discriminatie en het gebruik van stereotypen niet rechtvaardigen, schrijft het comité.

"Soms verwijst de manier waarop Zwarte Piet wordt uitgebeeld naar negatieve stereotypes van mensen van Afrikaanse afkomst. Door veel mensen van Afrikaanse afkomst wordt dat ervaren als een overblijfsel van slavernij, wat de waarde en zelfachting van kinderen en volwassenen met een Afrikaanse afkomst schaadt."

Het comité raadt aan dat de regering "een redelijke balans vindt, zoals een een andere vorm van Zwarte Piet". Ook moet de vrijheid van meningsuiting van tegenstanders van de traditie beter worden gegarandeerd.
Voil�*, enkel nog blanken in de Sinterklaasstoet dan.

Ook geen zwarte pieten meer die zwarte kindjes kadootjes geven, dat moeten dus witte pieten (al of niet half zwart gemaakt) zijn, maar ZEKER GEEN NEGERS. Want dat is racistisch.

De Sint heeft dus zijn zwarte piet buitengegooid omdat hij zwart was, ofwel weigerde de zwarte om nog te werken voor de blanke sint, kan ook.

We moeten er toch een uitleg aan kunnen geven tegen onze kinderen hé?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 15:26   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
http://nos.nl/artikel/2054595-vn-rap...et-anders.html



Voil�*, enkel nog blanken in de Sinterklaasstoet dan.

Ook geen zwarte pieten meer die zwarte kindjes kadootjes geven, dat moeten dus witte pieten (al of niet half zwart gemaakt) zijn, maar ZEKER GEEN NEGERS. Want dat is racistisch.

De Sint heeft dus zijn zwarte piet buitengegooid omdat hij zwart was, ofwel weigerde de zwarte om nog te werken voor de blanke sint, kan ook.

We moeten er toch een uitleg aan kunnen geven tegen onze kinderen hé?
Wat denk je van, die zwarte Piet was te lui, de Sint gebruikt nu andersgekleurde pieten van het uitzendbureau.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 15:27   #3
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat denk je van, die zwarte Piet was te lui, de Sint gebruikt nu andersgekleurde pieten van het uitzendbureau.
mmmm.... yeps. zou ook kunnen hé.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 15:51   #4
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
http://nos.nl/artikel/2054595-vn-rap...et-anders.html



Voil�*, enkel nog blanken in de Sinterklaasstoet dan.

Ook geen zwarte pieten meer die zwarte kindjes kadootjes geven, dat moeten dus witte pieten (al of niet half zwart gemaakt) zijn, maar ZEKER GEEN NEGERS. Want dat is racistisch.

De Sint heeft dus zijn zwarte piet buitengegooid omdat hij zwart was, ofwel weigerde de zwarte om nog te werken voor de blanke sint, kan ook.

We moeten er toch een uitleg aan kunnen geven tegen onze kinderen hé?

1.er was ook witte slavernij.
2.Er zwarte piet is zwart omdat hij door de schoorsteen komt gekropen toch?

Niks racistisch aan
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 15:55   #5
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
1.er was ook witte slavernij.
2.Er zwarte piet is zwart omdat hij door de schoorsteen komt gekropen toch?

Niks racistisch aan
volgens ONS niet, maar volgens de VN dus wel. Zeker de Nederlandse Zwarte Piet want de Hollanders hadden wèl slaven.

Allemaal héél straf. Maar wat nu te doen met onze Afrikaanse huisvriend die zo graag voor Zwarte Piet wil spelen? Die mag dat dus niet meer wegens racistisch héeeee.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 15:59   #6
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Ik snap niet goed waarom men niet kiest voor de oplossing die het meest voor de hand ligt, namelijk Zwarte Piet afschilderen als een volwaardige helper van Sinterklaas in plaats van een wat achterlijk knechtje.

Indien men hem op die manier afbeeldt kan er geen enkele instantie kritiek geven op het Sinterklaasfeest. Kritiek zou immers impliceren dat een zwarte niet voor een blanke zou mogen werken, of dat de positie van werknemer minderwaardig zou zijn. Het lijkt me niet dat de VN of één of ander gelijkekansencentrum die ideeën zou willen uitdragen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 15:59   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.352
Standaard

Als ik van de Nederlandse regering was dan zou ik het VN-Comité voor de Uitbanning van Rassendiscriminatie een brief sturen met daarin de aanbeveling dat ze zich best tot de werkgever richten van Zwarte Piet, Sint-Niklaas.

Ook zou ik hen wijzen op de wet die het discrimineren op voorkomen verbied, tenslotte vraagt het VN-Comité voor de Uitbanning van Rassendiscriminatie aan de Sint om Piet te ontslaan omdat hij een neger is.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 16:00   #8
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als ik van de Nederlandse regering was dan zou ik het VN-Comité voor de Uitbanning van Rassendiscriminatie een brief sturen met daarin de aanbeveling dat ze zich best tot de werkgever richten van Zwarte Piet, Sint-Niklaas.

Ook zou ik hen wijzen op de wet die het discrimineren op voorkomen verbied, tenslotte vraagt het VN-Comité voor de Uitbanning van Rassendiscriminatie aan de Sint om Piet te ontslaan omdat hij een neger is.
Dit is inderdaad wat ik in mijn reactie hierboven bedoel. Het comité zou hierdoor doen uitschijnen dat een blanke werkgever geen zwarte werknemers zou mogen hebben.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 28 augustus 2015 om 16:01.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 16:03   #9
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik snap niet goed waarom men niet kiest voor de oplossing die het meest voor de hand ligt, namelijk Zwarte Piet afschilderen als een volwaardige helper van Sinterklaas in plaats van een wat achterlijk knechtje.

Indien men hem op die manier afbeeldt kan er geen enkele instantie kritiek geven op het Sinterklaasfeest. Kritiek zou immers impliceren dat een zwarte niet voor een blanke zou mogen werken, of dat de positie van werknemer minderwaardig zou zijn. Het lijkt me niet dat de VN of één of ander gelijkekansencentrum die ideeën zou willen uitdragen.
dat is heel goed bekeken.
Maar de wereld spant nu eenmaal samen om de laatste restanten van de volgens menig gefrustreerde niet-blanke ingebeelde westerse superioriteit te doen verdwijnen.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 16:11   #10
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Oh boy, dit gaat zorgen voor white male-tears.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 16:22   #11
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Oh boy, dit gaat zorgen voor white male-tears.
Of white male-oplossingen zoals deze:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik snap niet goed waarom men niet kiest voor de oplossing die het meest voor de hand ligt, namelijk Zwarte Piet afschilderen als een volwaardige helper van Sinterklaas in plaats van een wat achterlijk knechtje.

Indien men hem op die manier afbeeldt kan er geen enkele instantie kritiek geven op het Sinterklaasfeest. Kritiek zou immers impliceren dat een zwarte niet voor een blanke zou mogen werken, of dat de positie van werknemer minderwaardig zou zijn. Het lijkt me niet dat de VN of één of ander gelijkekansencentrum die ideeën zou willen uitdragen.
Wat is je mening hierover? Ik zelf zie geen enkel probleem in het afbeelden van zwarten als helpers van Sinterklaas, zolang dat op een fatsoenlijke manier gebeurt.

Want geef toe, het later verzonnen en zwak excuus "hij werd zwart door het roet uit de schoorsteen" slaat echt nergens op.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 28 augustus 2015 om 16:24.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 16:26   #12
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Of white male-oplossingen zoals deze:



Wat is je mening hierover? Ik zelf zie geen enkel probleem in het afbeelden van zwarten als helpers van Sinterklaas, zolang dat op een fatsoenlijke manier gebeurt.

Want geef toe, het later verzonnen en zwak excuus "hij werd zwart door het roet uit de schoorsteen" slaat echt nergens op.
Zwarte piet is een racistische karikatuur. Wanneer sinterklaas en zwarte piet gelijkwaardig zijn, dan is zwarte piet geen knecht meer.

Dus je "oplossing" is geen oplossing. Blijkbaar snap jij heel het probleem van zwarte piet niet.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 16:34   #13
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Zwarte piet is een racistische karikatuur. Wanneer sinterklaas en zwarte piet gelijkwaardig zijn, dan is zwarte piet geen knecht meer.

Dus je "oplossing" is geen oplossing. Blijkbaar snap jij heel het probleem van zwarte piet niet.
ik ook niet
leg het eens uit aub
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 16:37   #14
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
ik ook niet
leg het eens uit aub
Alleen als je voortaan een hoofdletter aan het begin van een zin schrijft/typt.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 16:40   #15
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Alleen als je voortaan een hoofdletter aan het begin van een zin schrijft/typt.
OK, zal ik doen
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 16:41   #16
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
OK, zal ik doen
Good boy/girl.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 16:53   #17
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Misschien heeft de VN geen weet van dit verhaal?



tja, wat nu? een van de eerste acties tégen slavernij wordt nu door donkerhuidige nazaten verboten?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 16:54   #18
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Binnenkort krijgen we opdracht van de VN en allerlei mensenrechtenorganizaties dat we negers MOETEN gebruiken in de rol van Zwarte Piet en geen geschminkte racistische blanken meer?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 16:55   #19
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

De neger zou zichzelf misschien wit kunnen schilderen?

Zou dat mogen?

En doe er dan meteen 'n zwarte sinterklaas bij.

SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 17:22   #20
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Ik blijf me erover verbazen dat die commissie echt niets beters te doen heeft dan een onschuldig kinderfeest te verneuken, enkel en alleen omdat mensen een halve wereldbol van hier het anders zouden kunnen interpreteren dan wij hier doen.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be