Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 december 2017, 14:32   #261
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht


Lijkt wel een plagiaat van een film van Fernandel "La Vache et le Prisonnier" waar hij als ontsnapte gevangene met een koe door berg en dal trekt om aan de Duitse soldaten te ontsnappen. Puigdemont moet nu nog alleen zijn koe vinden.
Ik denk dat mijnheer Van Dietschland vergeet dat er binnen de Europese Unie tot nader order vrijheid van verkeer is. Als Puigdemont zin heeft om bijvoorbeeld via autowegen naar Barcelona te reizen volstaat het dat hij een wagentje huurt in Brussel, en gewoon rustig naar zijn bestemming rijdt.

Ik vermoed evenwel dat Puigdemont niet zo dom is om zich naar het thuisland te begeven waar een aanhoudingsbevel tegen hem geldt en waar hij derhalve ongetwijfeld in een gevangenis gestopt zal worden.

In theorie belet zijn huidig verblijf in het buitenland helemaal niet dat hij opnieuw minister-president zou worden van de Catalaanse regering, dus hij zal wel weten dat hij zijn terugkeer best uitstelt tot het misschien ooit zo ver komt. Niet dat dit gezien het huidig centraal regime in Spanje zou garanderen dat hij buiten schot blijft, maar dan zou ten minste een totaal andere politieke cq. bestuurlijke cq. juridische situatie ontstaan die het voor de EU moeilijker maakt om de blik af te wenden van het apert fascistisch gedrag van bedoeld regime.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 15:11   #262
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Tiens, hoeveel regeringen geleden klonk dat nog totaal anders ?
Als het in de zomer 15 graden is, dan is het koud. In de winter is dat zeer warm.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 15:17   #263
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als het in de zomer 15 graden is, dan is het koud. In de winter is dat zeer warm.
inderdaad naargelang het seizoen, of in dit geval aan welke kant we staan, veranderen we vlot van gedacht.
Allemaal heeeeeel geloofwaardig
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 15:30   #264
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik denk dat mijnheer Van Dietschland vergeet dat er binnen de Europese Unie tot nader order vrijheid van verkeer is. Als Puigdemont zin heeft om bijvoorbeeld via autowegen naar Barcelona te reizen volstaat het dat hij een wagentje huurt in Brussel, en gewoon rustig naar zijn bestemming rijdt.

Ik vermoed evenwel dat Puigdemont niet zo dom is om zich naar het thuisland te begeven waar een aanhoudingsbevel tegen hem geldt en waar hij derhalve ongetwijfeld in een gevangenis gestopt zal worden.

In theorie belet zijn huidig verblijf in het buitenland helemaal niet dat hij opnieuw minister-president zou worden van de Catalaanse regering, dus hij zal wel weten dat hij zijn terugkeer best uitstelt tot het misschien ooit zo ver komt. Niet dat dit gezien het huidig centraal regime in Spanje zou garanderen dat hij buiten schot blijft, maar dan zou ten minste een totaal andere politieke cq. bestuurlijke cq. juridische situatie ontstaan die het voor de EU moeilijker maakt om de blik af te wenden van het apert fascistisch gedrag van bedoeld regime.
Ik sta toch verwonderd hoe gemakkelijk er hier over het verraad en bedreiging van de eenheid van een land gestapt wordt. Daarvoor krijg je zware straffen in bijna alle landen. Tegen de grondwet in werd er een secessie uitgeroepen. Rajoy heeft zijn plicht vervuld en het Spaanse rechtssysteem heeft op een normale en wettelijke manier gefunctioneerd.

En accessoir moeten de rechten van alle Catalanen gevrijwaard worden en niet alleen deze van de separatisten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 15:52   #265
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.059
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik sta toch verwonderd hoe gemakkelijk er hier over het verraad en bedreiging van de eenheid van een land gestapt wordt.
Verraad van wie tegenover wie?
De Catalanen hebben hun land (Catalonië) niet verraden...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Rajoy heeft zijn plicht vervuld en het Spaanse rechtssysteem heeft op een normale en wettelijke manier gefunctioneerd.
Vraag is of een Rajoy op een normale manier gefunctioneerd heeft.
Hij lijkt maar één weg te kennen : die van de harde confrontatie.
Bovendien is het enorm schijnheilig, ze doen alsof het verhaal begonnen is met de DUI.
Dat is een zware verdraaiing, in 2006 was er het Estatut, dat door diezelfde Rajoy eenzijdig gesaboteerd werd.
Daarna weigerde hij elke dialoog met de Catalanen.
Hij heeft dus de boel op de spits gedreven, en nu de verkiezingen zwaar verloren.
Wie de lont aan het kruitvat steekt moet achteraf niet komen janken dat er zich een ontploffing heeft voorgedaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
En accessoir moeten de rechten van alle Catalanen gevrijwaard worden en niet alleen deze van de separatisten.
Rajoy wil eerder de plichten van de Catalanen opleggen (het lijkt eerder een kolonie dan een autonome regio).
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 15:56   #266
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik sta toch verwonderd hoe gemakkelijk er hier over het verraad en bedreiging van de eenheid van een land gestapt wordt. Daarvoor krijg je zware straffen in bijna alle landen. Tegen de grondwet in werd er een secessie uitgeroepen. Rajoy heeft zijn plicht vervuld en het Spaanse rechtssysteem heeft op een normale en wettelijke manier gefunctioneerd.

En accessoir moeten de rechten van alle Catalanen gevrijwaard worden en niet alleen deze van de separatisten.
Volgens wat ik op het internet kan zien heeft uw koning u en de andere Belgen vandaag opgedragen om meer verwonderd te zijn. Goed dus van u mijnheer om zo'n volgzame onderdaan te wezen.

Ikzelf ben noch Belgisch noch blind volgzaam, en ik heb zelfs een eigen mening. En ik heb onder andere een grondige hekel aan alles wat niet democratisch is, zoals de repressie in Spanje.

Dat mag u voor mijn part gerust verwonderen, maar ik vrees dat u er zult moeten leren mee leven.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 16:03   #267
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.059
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Volgens wat ik op het internet kan zien heeft uw koning u en de andere Belgen vandaag opgedragen om meer verwonderd te zijn. Goed dus van u mijnheer om zo'n volgzame onderdaan te wezen.

Ikzelf ben noch Belgisch noch blind volgzaam, en ik heb zelfs een eigen mening. En ik heb onder andere een grondige hekel aan alles wat niet democratisch is, zoals de repressie in Spanje.

Dat mag u voor mijn part gerust verwonderen, maar ik vrees dat u er zult moeten leren mee leven.
Wat is jouw nationaliteit, Gwylan?
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 16:37   #268
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Natuurlijk is het nu gepolariseerd. De separatisten hebben potverdekke éénzijdig de onafhankelijkheid uitgeroepen tegen de wil van de meerderheid van de kiezers. Wat denk je dat de andere 50% dan doet?
Dat allemaal komt niet uit de lucht vallen. De grote schuldige in dit verhaal is Rajoy en de PP. Het evenwichtig akkoord dat onder Zapatero werd bereikt over het nieuwe autonomiestatuut van Catalonië heeft de PP met alle middelen aangevallen. De jaren nadien heeft de PP ieder gesprek met de Catalanen over een nieuw statuut systematisch afgeblokt. Dan moet het wel verkeerd lopen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 16:42   #269
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Volgens wat ik op het internet kan zien heeft uw koning u en de andere Belgen vandaag opgedragen om meer verwonderd te zijn. Goed dus van u mijnheer om zo'n volgzame onderdaan te wezen.

Ikzelf ben noch Belgisch noch blind volgzaam, en ik heb zelfs een eigen mening. En ik heb onder andere een grondige hekel aan alles wat niet democratisch is, zoals de repressie in Spanje.

Dat mag u voor mijn part gerust verwonderen, maar ik vrees dat u er zult moeten leren mee leven.
Steek om te beginnen uw "Mijnheer" waar de zon nooit schijnt als u die beleefdheidsformule in dezelfde zin gebruikt om mij als een achterlijke idioot te laten overkomen. Ik heb niet eens die toespraak gezien en ik ben geen onderdaan van een koning. Maar ik heb geen problemen met het koningshuis.

Houdt uw lesjes ook voor uw eigen gebruik. Ik ben geen kerktoren kloot. Heb twee jaar in New York gewoond en een bedrijf gehad, en nog steeds. Heb alles samen jaren van mijn leven in Azië verbleven en ben meer internationaal dan eender wie.

Uw mijnheer gecombineerd met uw neerbuigendheid ten mijne opzichte doet mij denken aan een schijtwijf. Of man, uw geslacht interesseert me weinig.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 24 december 2017 om 16:46.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 16:43   #270
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik sta toch verwonderd hoe gemakkelijk er hier over het verraad en bedreiging van de eenheid van een land gestapt wordt. Daarvoor krijg je zware straffen in bijna alle landen.
In België ageert de Vlaamse Beweging al sedert WO I tegen de Belgische staat. De radicale vleugel wil het einde van België en een onafhankelijk Vlaanderen. Toch een ferme bedreiging, en ook een aanslag op de eenheid van België.

Blijkbaar leven we in België echter wel in een democratische rechtstaat waar meningen vrij zijn, ook al kunnen ze bedreigend zijn voor de staatkundige eenheid van een land.

Spanje zit natuurlijk geestelijk nog steeds opgescheept met de eigenheden van een dictatuur. Heel de geschiedenis van Spanje is trouwens vrij autoritair. Mij verwondert het dan ook niet dat de meeste Castilianen niet echt kunnen omgaan met een democratische beweging die de Spaanse staat in haar eenheid bedreigt. De autoritaire reflex komt dan snel boven. Daarom ook vindt de modale Andaloesiër het bijvoorbeeld geen enkel probleem dat er eens flink op die Catalanen wordt geklopt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 18:02   #271
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In België ageert de Vlaamse Beweging al sedert WO I tegen de Belgische staat. De radicale vleugel wil het einde van België en een onafhankelijk Vlaanderen. Toch een ferme bedreiging, en ook een aanslag op de eenheid van België.

Blijkbaar leven we in België echter wel in een democratische rechtstaat waar meningen vrij zijn, ook al kunnen ze bedreigend zijn voor de staatkundige eenheid van een land.

Spanje zit natuurlijk geestelijk nog steeds opgescheept met de eigenheden van een dictatuur. Heel de geschiedenis van Spanje is trouwens vrij autoritair. Mij verwondert het dan ook niet dat de meeste Castilianen niet echt kunnen omgaan met een democratische beweging die de Spaanse staat in haar eenheid bedreigt. De autoritaire reflex komt dan snel boven. Daarom ook vindt de modale Andaloesiër het bijvoorbeeld geen enkel probleem dat er eens flink op die Catalanen wordt geklopt.

Jan, waarom zou iemand zich druk maken in die club van een paar honderd mensen ? Het is toch goed zo dat men hen hun hobby en hun zucht naar folklore naar hartelust laat beleven ? Daar gaat geen enkele dreiging van uit, en ze zijn grappig om naar te kijken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 18:19   #272
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
...

Ik ben geen kerktoren kloot. Heb twee jaar in New York gewoond en een bedrijf gehad, en nog steeds. Heb alles samen jaren van mijn leven in Azië verbleven en ben meer internationaal dan eender wie...
Naast kerktoren-kloten bestaan er ook kosmopolis-kloten.

Ze hebben veel meer met elkaar gemeen dan ze durven te beseffen en ooit toe zullen willen geven.

Gelukkig bent u anders: opgeleid in de betere scholen, en zo voort.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 18:34   #273
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Naast kerktoren-kloten bestaan er ook kosmopolis-kloten.

Ze hebben veel meer met elkaar gemeen dan ze durven te beseffen en ooit toe zullen willen geven.

Gelukkig bent u anders: opgeleid in de betere scholen, en zo voort.
Voor de kwaliteit van de opleiding rekenen we nu net op jou en je collega's hee djimi.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 19:05   #274
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jan, waarom zou iemand zich druk maken in die club van een paar honderd mensen ? Het is toch goed zo dat men hen hun hobby en hun zucht naar folklore naar hartelust laat beleven ? Daar gaat geen enkele dreiging van uit, en ze zijn grappig om naar te kijken.
Typisch koloniale grootheidswaanzinnige praat... mensen die op hun rechten staan en voor hun vrijheid en zelfstandigheid opkomen proberen neer te halen door het over folklore en hobbyvermaak te hebben...

Waarom noemt u de grootheidswaanzin van de regeerders geen oorlogje voeren en soldaatje spelen... want daar komt het heel wat meer mee overeen dan de beschuldiging aan het adres van de anderen dat ze zichzelf ledig houden met folklore en wat hobbies...

En bovendien doet folklore en hobbies heel wat minder leed aan de hele mensheid dan de soldaatjes die hun oorlogjes voeren op de rug van de anderen...

Zij, en niet de hobbyisten hebben de wereld al verschillende malen naar de verdoemenis gebracht...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 22:53   #275
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik sta toch verwonderd hoe gemakkelijk er hier over het verraad en bedreiging van de eenheid van een land gestapt wordt. Daarvoor krijg je zware straffen in bijna alle landen. Tegen de grondwet in werd er een secessie uitgeroepen. Rajoy heeft zijn plicht vervuld en het Spaanse rechtssysteem heeft op een normale en wettelijke manier gefunctioneerd.

En accessoir moeten de rechten van alle Catalanen gevrijwaard worden en niet alleen deze van de separatisten.
In welke landen dan wel ?

Enneuh ... vergist de EU zich dan, als deze al 100 keer opgeroepen heeft tot dialoog ?
Want wat is de oplossing: repressie of dialoog ?

En als er een republiek Catalonië komt: zal hun grondwet de rechten van alle EU-onderdanen niet ten volle respecteren ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 23:46   #276
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
... mensen die op hun rechten staan en ...
...en...en... vergeten dat ze naast hun rechten ook plichten hebben.

Typische vendelierspraat.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 00:25   #277
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Wat is jouw nationaliteit, Gwylan?
https://www.youtube.com/watch?v=YrOR0mkSNK0
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 00:38   #278
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Steek om te beginnen uw "Mijnheer" waar de zon nooit schijnt als u die beleefdheidsformule in dezelfde zin gebruikt om mij als een achterlijke idioot te laten overkomen. Ik heb niet eens die toespraak gezien en ik ben geen onderdaan van een koning. Maar ik heb geen problemen met het koningshuis.

Houdt uw lesjes ook voor uw eigen gebruik. Ik ben geen kerktoren kloot. Heb twee jaar in New York gewoond en een bedrijf gehad, en nog steeds. Heb alles samen jaren van mijn leven in Azië verbleven en ben meer internationaal dan eender wie.

Uw mijnheer gecombineerd met uw neerbuigendheid ten mijne opzichte doet mij denken aan een schijtwijf. Of man, uw geslacht interesseert me weinig.
Ik weet niet hoe u er toe komt dat ik u als een achterlijke idioot laat overkomen, maar dat u een onwellevende boer bent is inmiddels wel duidelijk. En daar heeft New York of Azië of welkdanig bedrijf niets kunnen aan veranderen, zo te zien.

Voor het overige wens ik u voor 2018 een goede gezondheid toe, en zo mogelijk wat betere manieren.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2018, 13:07   #279
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Madrid raamt kost Catalaanse crisis op 1 miljard euro

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180101_03274886

En wat indien Rajoy nu in de aanloop van dat referendum eens gereageerd zou hebben als volgt:
a) een lachbui
b) een mededeling dat het referendum geen legale waarde had
c) een slotzin in de mededeling: "doe maar aan, maar het zal niets uithalen"
d) een uitnodiging aan de Catalaanse regering in de zin van "allez sukkelaars, kom eens naar Madrid, we gaan eens een klapke doen, en zatte Juncker mag erbij komen zitten" ?

(en dat zou dan nog minder smeerlapperig zijn dan de roi destijds, die De Wever wou tackelen door hem veel te weinig tijd te geven als informateur ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 1 januari 2018 om 13:08.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2018, 13:18   #280
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Madrid raamt kost Catalaanse crisis op 1 miljard euro

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180101_03274886

En wat indien Rajoy nu in de aanloop van dat referendum eens gereageerd zou hebben als volgt:
a) een lachbui
b) een mededeling dat het referendum geen legale waarde had
c) een slotzin in de mededeling: "doe maar aan, maar het zal niets uithalen"
d) een uitnodiging aan de Catalaanse regering in de zin van "allez sukkelaars, kom eens naar Madrid, we gaan eens een klapke doen, en zatte Juncker mag erbij komen zitten" ?

(en dat zou dan nog minder smeerlapperig zijn dan de roi destijds, die De Wever wou tackelen door hem veel te weinig tijd te geven als informateur ...)
Dat zou allemaal mogelijk geweest zijn indien het Catalaanse Parlement/Regering de onafhankelijkheid niet uitgeroepen had.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be