Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 juli 2018, 16:06   #1
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.857
Standaard Bij de Denen is het bijna over....

...en het is over de partijgrenzen heen...

Ouders uit de enkele "getto's" die Denemarken rijk is worden voor het blok gezet.In de praktijk is het probleem speciaal bij mensen met een immigratieachtergrond uit islamitische landen...

Gedaan met de zachte maatregelen,de Deense politiek gaat voor verplichte assimilatie,en zeker de mensen uit welgekende getto's kunnen zware maatregelen tegemoet zien..
Specifiek zal er alles aan gedaan worden om van hun kinderen DENEN te maken,reeds van in het begin dus,en ouders zullen verantwoordelijk gesteld worden als ze daaraan niet meehelpen...

https://nl.express.live/2018/07/04/d...igrantengettos


Denemarken aanvaardt dat er mensen met een migratieachtergrond zijn ,maar aanvaardt NIET langer dat ouders de toekomst van hun kinderen vernietigen door hun nageslacht in die "migratieachtergrond" te houden...
Er is geen reden dan het gedrag van de ouders zelf in een goed draaiende natie als Denemarken dat armoede,misdaad en onmaatschappelijk gedrag de generaties overstijgt.De ouders MOETEN meehelpen van hun kinderen Denen te maken...(lees: of anders maar hun boeltje pakken en definitief verdwijnen...)


Einde van de poco politiek,en het pure onversneden racisme(weg met de Denen) in bepaalde van die getto-gemeenschappen, waarvan de gevolgen ook in Denemarken zichtbaar kwamen.....en dat ten nadele van de kinderen....


Het komt heel goed overeen met mijn denkwijze.De multi-etnische maatscjappij is al een feit,onnodig zich daar druk over te maken,maar de multi-culturele maatschappij werk nergens goed,(in veel naties komt zoiets neer op ver uit elkaar gaan wonen)onmogelijk dat nog te tolereren in geografisch kleine naties...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 7 juli 2018 om 16:12.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 16:48   #2
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.972
Standaard

__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 16:59   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Vroeger had er één van de forumleden een draadje over.

Waarom de multiculturele samenleving niet werkt.

Spijtig dat er nog steeds veel mensen zijn die het niet begrijpen dat de multiculturele maatschappij NOOIT zal lukken.

Multiculturele maatschappij deugt niet en het zal nooit werken of er moet echt véééééél water bij de 'wijn' gedaan worden vanuit verschillende hoeken en kanten.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 17:47   #4
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ze hebben eerst gewacht tot er minstens 25 getto's waren gevormd en nu moet het plots gedaan zijn... Je vraagt je af hoe lang het hier nog moet duren alvorens men de knop omdraait.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 18:00   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Hier zal men vroeg of laat ook optreden.

Men zal de Vlaming verplichten van zich de Noord-Afrikaanse cultuur eigen te maken.

Dan speelt het geen rol meer dat de kinderen steeds dommer 'afstuderen', want dan is dat de norm.

Economisch worden we toch een woestijn, dus men zal het nuttige aan het aangename paren...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 18:01   #6
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
...
Spijtig dat er nog steeds veel mensen zijn die het niet begrijpen dat de multiculturele maatschappij NOOIT zal lukken....
Heel interessant is om eens op te zoeken waarom de multicul niet zou werken.
Multicul kan perfect, maar dan moet er wel aan bepaalde voorwaarden voldaan worden. Daar zijn al studies & artikels genoeg over verschenen.
En er zijn plaatsen waar het wèl kan. Ook in België zelfs. Raar hé.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 7 juli 2018 om 18:02.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 18:06   #7
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Heel interessant is om eens op te zoeken waarom de multicul niet zou werken.
Multicul kan perfect, maar dan moet er wel aan bepaalde voorwaarden voldaan worden. Daar zijn al studies & artikels genoeg over verschenen.
En er zijn plaatsen waar het wèl kan. Ook in België zelfs. Raar hé.
België zelf is het oervoorbeeld van het feit dat het niet in staat is om de twee kulturen waaruit zijn volk is samengesteld op een gelijkwaardige voet te laten samenleven en u komt hier af dat in la Belgique de multikul wel zou werken???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 18:12   #8
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
België zelf is het oervoorbeeld van het feit dat het niet in staat is om de twee kulturen waaruit zijn volk is samengesteld op een gelijkwaardige voet te laten samenleven en u komt hier af dat in la Belgique de multikul wel zou werken???

Op die tijd kan je onmogelijk wat gezocht hebben naar artikels over dit onderwerp.
En ik had het niet over de relatie Vlamingen-Walen ter info, want dat is een heel andere zaak.
Trouwens, als Vlaming heb ik geen enkel probleem in Walonië & omgekeerd.
Dit is een politiek probleem mocht je het nog niet weten.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 18:57   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Op die tijd kan je onmogelijk wat gezocht hebben naar artikels over dit onderwerp.
En ik had het niet over de relatie Vlamingen-Walen ter info, want dat is een heel andere zaak.
Trouwens, als Vlaming heb ik geen enkel probleem in Walonië & omgekeerd.
Dit is een politiek probleem mocht je het nog niet weten.
Misschien voelde Marie zich niet verplicht van uitgebreide studies uit te voeren alvorens te mogen antwoorden of reageren.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 19:23   #10
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Misschien voelde Marie zich niet verplicht van uitgebreide studies uit te voeren alvorens te mogen antwoorden of reageren.
Trollen moeten dat inderdaad niet.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 19:42   #11
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Multicul kan perfect, maar dan moet er wel aan bepaalde voorwaarden voldaan worden. Daar zijn al studies & artikels genoeg over verschenen.
Het kan interessant zijn om daar een samenvatting van te geven.

Verwar echter "multicul" niet met "internationale cultuur" dat een heel specifieke, en eigen, cultuur op zich is. Je vindt die terug in internationale instituten, ik baad erin. Mensen van heel verschillende achtergronden, oorsprong en dergelijke meer. Je vindt dat in internationale wetenschappelijke instellingen bijvoorbeeld. Maar, let wel, of dat nu Chinezen, Indiers, Amerikanen of Brazilianen zijn: hun 'cultuur' op wat eigenaardigheidjes na die je ontdekt aan tafel bijvoorbeeld, is quasi IDENTIEK. Dat is geen 'multicul'. Dat zijn bijna allemaal hoog-opgeleide, universalistische, humanitaristische, wat poco denkende, "verlichte geesten".
Soms is dat maar wat vernis, in de meeste gevallen is dat authentiek. De denkwijze die ik hier op dit forum aangeef, en die deel uitmaakt van een politieke denkoefening, een soort van Gedanken Experiment, past daar bijvoorbeeld helemaal niet in: het is het soort punten dat ik in zo een omgeving nooit of te nimmer kan bovenhalen - het zou ongepast zijn, even ongepast als beginnen voorlezen uit Mein Kampf op een Joods huwelijksfeest.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 20:26   #12
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Op die tijd kan je onmogelijk wat gezocht hebben naar artikels over dit onderwerp.
En ik had het niet over de relatie Vlamingen-Walen ter info, want dat is een heel andere zaak.
Trouwens, als Vlaming heb ik geen enkel probleem in Walonië & omgekeerd.
Dit is een politiek probleem mocht je het nog niet weten.
Inderdaad de van boven uit, op alle manieren, gestoeide verfransing is een politiek probleem, en een zuiver anti-Vlaams racistisch probleem...
Ik heb als Vlaming ook geen enkel probleem in Wallonië... Kun je hetzelfde zeggen voor Bruxelles en voor de olievlek errond waar Vlamingen bashen de nationale sport bij uitstek is???

Dus kom niet af met multikul, die wordt nu enkel gepredikt en zogezegd gedoogd omdat ze op die manier hopen Vlaanderen verder te verzwakken en de verdere verfransing van heel België, in versneld tempo verder te verwezenlijken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 20:29   #13
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Misschien voelde Marie zich niet verplicht van uitgebreide studies uit te voeren alvorens te mogen antwoorden of reageren.
Inderdaad niet... Naar welke studies zou ik moeten verwijzen als de dagelijkse Belgische werkelijkheid wat ik hier zeg gewoon uitschreeuwt... en men compleet blind en doof moet zijn om het niet te willen zien...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 20:29   #14
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Trollen moeten dat inderdaad niet.
Trollen moeten dat juist wel en doen het ook voortdurend...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 21:01   #15
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Goh... we zullen zien.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 22:03   #16
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
...
Dus kom niet af met multikul, ....
Ik denk wel dat men in deze draad iets helemaal anders bedoelde met 'multicul'....
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 22:18   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

MultiKUL

Multiculturele samenleving lost problemen niet op

De multiculturele samenleving: mooie droom, gevaarlijke illusie

U mag mij dat niet kwalijk nemen maar ik geloof er niet in dat de multiculturele samenleving ooit zou kunnen lukken.

Zelfs bij het kijken- en luisteren naar het WK lukt het niet.

Belgische jongeren van allochtone afkomst supporteren tegen Rode Duivels en maken amok in Genk.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 juli 2018 om 22:19.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2018, 09:07   #18
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard


Wat een zware maatregelen, zeg.

Als moslima wonende in een getto denk ik er zelf al over om:
- bij een evt volgend kind mijn job niet op te geven maar kind vanaf 1 jr naar de crèche te brengen
- lange vakanties in land van herkomst niet te doen. Totaal geen behoefte aan.
- kind na 20u niet meer buiten te laten gaan
...

Dat neemt niet weg dat ik nog steeds halal wil kunnen winkelen, "wereldproducten" kopen, enz.

Alleen vind ik het niet eerlijk dat die margi's van het platteland met rust worden gelaten. Langs de andere kant: er zal meer geïnvesteerd worden in moslim kinderen in de steden die dan een voorsprong op die ander zullen hebben. Die van ons gaan ten minste geen Thuelanders worden.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2018, 13:11   #19
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

Volgende stap: massale remigratie
De stemmen daarover worden steeds luider
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2018, 15:13   #20
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht

Wat een zware maatregelen, zeg.

Als moslima wonende in een getto denk ik er zelf al over om:
- bij een evt volgend kind mijn job niet op te geven maar kind vanaf 1 jr naar de crèche te brengen
- lange vakanties in land van herkomst niet te doen. Totaal geen behoefte aan.
- kind na 20u niet meer buiten te laten gaan
...

Dat neemt niet weg dat ik nog steeds halal wil kunnen winkelen, "wereldproducten" kopen, enz.

Alleen vind ik het niet eerlijk dat die margi's van het platteland met rust worden gelaten. Langs de andere kant: er zal meer geïnvesteerd worden in moslim kinderen in de steden die dan een voorsprong op die ander zullen hebben. Die van ons gaan ten minste geen Thuelanders worden.

Het gaat er helemaal niet om dat mensen niet meer "halal" zouden kunnen winkelen,of niet naar de Moskee zouden kunnen gaan of dat plotseling de wereld handels-stromen in Denemarken zouden onderbroken worden.(dat zou wel heel ironisch zijn gezien swerelds grootste rederij,Maersk,een Deens bedrijf is.... )


"Margi's" van het platteland(wat dat ook moge betekenen,ik persoonlijk vind het Deense platteland eigenlijk hoe een platteland er zou behoren uit te zien...) hebben niet de gewoonte om andermans bezittingen te plunderen,rellen te veroorzaken,wijken als hun "eigendom" te gaan beschouwen met uitsluiting van anderen.....enfin,alles wat de aanleiding was om ook in Denemarken,waar permissiviteit decennialang heerste,daar een einde aan te maken....

Belangrijkst,kinderen moeten een toekomst en een kans krijgen.De Deense overheid en maatschappij bieden ruime toekomstmogelijkheden(een gezonde en divers gestructureerde economie) en geweldige kansen(te beginnen via een onderwijssysteem van wereldklasse),maar nogal wat ouders werken blijkbaar tegen vanuit een misselijkmakend denkpatroon ......o n a a n v a a r d b a a r.
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 8 juli 2018 om 15:17.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be