Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Moet er een pakt worden gesloten met de migranten, zoals SP.a, agalev en spirit voorstellen?
NEEN 116 77,33%
ja 34 22,67%
Aantal stemmers: 150. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 december 2002, 18:25   #121
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eigeeltje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
De niet-fundamentalistische islam voelt voor mij bedreigend omdat ze de de vrouw daar plaatst, waar het Vlaams Blok ze plaatst: aan het haardvuur. Wanneer een politieke partij de Islam wil promoten en ooit in België aan de macht komt, dreigen we een Allah boven ons hoofd te krijgen met de hele sharia als wettekst tot gevolg. Niet enkel de scheiding van kerk en staat komt dan in gevaar, maar deze godsdienst zal zich ook op strafrechterlijk gebied de autoriteit gaan wanen en haar morele code zal opdringen. Misschien is mijn vrees voor een theocratie (evenals voor andere extremismen) totaal ongegrond, maar ik vind dat we in elk geval oppassend mogen zijn met respect voor elke moslim.
Hoe zou hier ooit een partij aan de macht geraken die de Sharia gaat invoeren. Het zou al om een extremistische partij moeten gaan die de volledige meerderheid heeft zodanig dat ze geen compromissen moet aangaan. Dus dat zal wel nooit gebeuren
Dat kan sneller het geval zijn dan je denkt, kijk maar eens onder het topic "De Pyramidenbouwers" en de topic over "NOOR, een partij die de apartheid wil invoeren in België".
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2002, 18:28   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eigeeltje
De haat en ook de angst van moslims staan overal op dit messageboard. Er wordt gesugereerd dat de meeste oorlogen te maken hebben met de islam, wat niet het geval is (het heeft veelal met nationalisme en territorialisme te maken).
In allerlei bochten kronkelt u zich eens te meer om toch maar niet te moeten ingaan op de door eerder becommentarieerde punten.

Zoals al eens gezegd als antwoord op een van uw vroegere berichten: ik heb geen angst voor de islam en ik haat hen al evenmin. Door mijn contacten met moslims en studie van de islam (en nog steeds koop ik werken erover en bekwaam me er verder in) heb ik een zekere eerbied gekregen voor de beginselvastheid van de moslims, terwijl ik me er tegelijkertijd van bewust ben dat de islam een bedreiging voor onze samenleving vormt. Dit komt omdat onze maatschappij grotendeels inhoudsloos is geworden en geen leidende beginselen meer heeft die de samenleving stuwen. Onze maatschappij is zwak geworden, en van die interne zwakte kunnen moslims gebruik maken. In deze zijn juist de moslims in het Westen het gevaarlijkst: zij kennen de zwakke plekken van ons bestel heel goed en kunnen die dan ook uitbuiten.

Waar werd ergens gesuggereerd dat de meeste oorlogen met de islam te maken hadden?

Nu, de islam heeft wel een triestige reputatie opgebouwd als het over oorlogen gaat. Hun profeet Mohammed was daar het mooiste voorbeeld van: het Arabische schiereiland werd te vuur en te zwaard tot de islam bekeerd. Daar Mohammed de profeet is, werd zijn voorbeeld nagevolgd en de moslims zullen anno 2002 niet aarzelen het weer te volgen als de omstandigheden daarvoor gunstig zullen zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2002, 18:31   #123
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eigeeltje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PO
Eigeeltje,

Als u de Joden gaat vergelijken met de Nazi's ben ik de mening toegedaan dat u de huidige samenleving verkeerd inschat en onrecht aandoet.
De Nazi's werden niet door het terrorisme van de Joden gedreven om hen uit te roeien, maar op andere gronden, waar dit debat niet over gaat.
DE Joden in Israël worden telkenmale gedwongen om te reageren tegen de zelfmoordaanvallen van de Pallestijnen.
Is er ook maar een kleine doorbraak in de onderhandelingen wordt die steevast door een zelfmoordactie doorkruist.
Het "Palestijns Charter" heeft het over de vernietiging van de Joodse staat. Een charter dat nooit is afgezworen door de leiders van Hamas en cie. Als Jood in Israël wist ik het dan ook wel.
Moest je enige kennis van het conflict hebben zou je zo niet reageren. Ben je al vergeten waarom dat de tweede intifada begonnen is? Tip Sharon was nog niet aan de macht.
Sharon had het volste recht om zijn benen even te strekken voor een wandelingetje op de tempelberg, het restant van de tempel van de Joodse koning Herodes met de klaagmuur.

Dat die Palestijnen dan hysterisch zijn gaan reageren op dat wandelingetje zegt heel veel over hun geestestoestand. Klaar voor internering en een flinke dosis Valium zijn die opgefokte kerels.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2002, 19:19   #124
PO
Schepen
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Berichten: 466
Standaard

Eigeeltje,

Het verhaal (rechtvaardigen) van de tweede intifada is het verhaal van de kip en het ei? met alle respect.
Probleem is, dat iedereen een rechtvaardige samenleving wenst, maar niemand rechtvaardig wil zijn.
Het grootste probleem in het midden-oosten (maar eigenlijk ook elders in de wereld) is, "dat niet het verlangen naar rechtvaardigheid, maar de woede over onrecht de mensen (Israëli en Palestijnen) voortdrijft".
Dit is een wezenlijk verschil, waarin de haat groteske vormen aanneemt, en een vredige overeenkomst verder weg lijkt dan ooit.
Ik begrijp wat u wil zeggen, maar geef u graag mee dat met het verleden willen bewijzen wie schuld treft, een oefening is die vrede geen stap vooruit helpt.
__________________
Vriendelijke groeten,
PO
PO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2002, 21:51   #125
eigeeltje
Burgemeester
 
eigeeltje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eigeeltje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PO
Eigeeltje,

Als u de Joden gaat vergelijken met de Nazi's ben ik de mening toegedaan dat u de huidige samenleving verkeerd inschat en onrecht aandoet.
De Nazi's werden niet door het terrorisme van de Joden gedreven om hen uit te roeien, maar op andere gronden, waar dit debat niet over gaat.
DE Joden in Israël worden telkenmale gedwongen om te reageren tegen de zelfmoordaanvallen van de Pallestijnen.
Is er ook maar een kleine doorbraak in de onderhandelingen wordt die steevast door een zelfmoordactie doorkruist.
Het "Palestijns Charter" heeft het over de vernietiging van de Joodse staat. Een charter dat nooit is afgezworen door de leiders van Hamas en cie. Als Jood in Israël wist ik het dan ook wel.
Moest je enige kennis van het conflict hebben zou je zo niet reageren. Ben je al vergeten waarom dat de tweede intifada begonnen is? Tip Sharon was nog niet aan de macht.
Sharon had het volste recht om zijn benen even te strekken voor een wandelingetje op de tempelberg, het restant van de tempel van de Joodse koning Herodes met de klaagmuur.

Dat die Palestijnen dan hysterisch zijn gaan reageren op dat wandelingetje zegt heel veel over hun geestestoestand. Klaar voor internering en een flinke dosis Valium zijn die opgefokte kerels.
Zegt veel over u, ik zou graag u eens een weekske in Ramallah steken of in Nabloez. dan gaan we nog een keer babbelen.
eigeeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2002, 22:05   #126
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eigeeltje
Zegt veel over u, ik zou graag u eens een weekske in Ramallah steken of in Nabloez. dan gaan we nog een keer babbelen.
Ha, wordt je als je daar woont gek en hysterisch als er een jood een wandelingske maakt in het centrum van Jeruzalem?
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2002, 09:03   #127
eigeeltje
Burgemeester
 
eigeeltje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eigeeltje
Zegt veel over u, ik zou graag u eens een weekske in Ramallah steken of in Nabloez. dan gaan we nog een keer babbelen.
Ha, wordt je als je daar woont gek en hysterisch als er een jood een wandelingske maakt in het centrum van Jeruzalem?
Nog nooit gehoord van Provocatie zeker. En voor zover ik weet zijn de palestijnen niet gek en hysterisch. Een weekje Nabloez of Jericho of Bethlehem of ... zou je misschien een wat meer objectieve kijk op de situatie geven. Maar meneer kan waarschijnlijk de luxe van stromend water niet missen, of zou het psychisch niet meer aankunnen nadat hij gezien dat israëli zijn olijfboomplantage vernietigen, of zou zich afvragen hoe het komt dat hij de weg naast zijn dorp niet mag gebruiken, of zou zich afvragen hoe het komt dat zijn zoon of dochter een aanslag gepleegd hebben, of ...
eigeeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2002, 10:39   #128
PO
Schepen
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Berichten: 466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eigeeltje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eigeeltje
Zegt veel over u, ik zou graag u eens een weekske in Ramallah steken of in Nabloez. dan gaan we nog een keer babbelen.
Ha, wordt je als je daar woont gek en hysterisch als er een jood een wandelingske maakt in het centrum van Jeruzalem?
Nog nooit gehoord van Provocatie zeker. En voor zover ik weet zijn de palestijnen niet gek en hysterisch. Een weekje Nabloez of Jericho of Bethlehem of ... zou je misschien een wat meer objectieve kijk op de situatie geven. Maar meneer kan waarschijnlijk de luxe van stromend water niet missen, of zou het psychisch niet meer aankunnen nadat hij gezien dat israëli zijn olijfboomplantage vernietigen, of zou zich afvragen hoe het komt dat hij de weg naast zijn dorp niet mag gebruiken, of zou zich afvragen hoe het komt dat zijn zoon of dochter een aanslag gepleegd hebben, of ...
Zijn we bezig met geweld te rechtvaardigen, dan is mijn betoog de enige juiste: "het is de woede over onrecht dat mensen voortdrijft"
En dat is een betreurenswaardige vasstelling, die niet tot oplossingen zal leiden.
__________________
Vriendelijke groeten,
PO
PO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2002, 10:52   #129
eigeeltje
Burgemeester
 
eigeeltje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PO
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eigeeltje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eigeeltje
Zegt veel over u, ik zou graag u eens een weekske in Ramallah steken of in Nabloez. dan gaan we nog een keer babbelen.
Ha, wordt je als je daar woont gek en hysterisch als er een jood een wandelingske maakt in het centrum van Jeruzalem?
Nog nooit gehoord van Provocatie zeker. En voor zover ik weet zijn de palestijnen niet gek en hysterisch. Een weekje Nabloez of Jericho of Bethlehem of ... zou je misschien een wat meer objectieve kijk op de situatie geven. Maar meneer kan waarschijnlijk de luxe van stromend water niet missen, of zou het psychisch niet meer aankunnen nadat hij gezien dat israëli zijn olijfboomplantage vernietigen, of zou zich afvragen hoe het komt dat hij de weg naast zijn dorp niet mag gebruiken, of zou zich afvragen hoe het komt dat zijn zoon of dochter een aanslag gepleegd hebben, of ...
Aan onrecht kan iets gedaan worden. Maar zolang er volgens het principe van oog om oog, tand omtand wordt gereageerd wordt zit er inderdaad geen vrede in.
Zijn we bezig met geweld te rechtvaardigen, dan is mijn betoog de enige juiste: "het is de woede over onrecht dat mensen voortdrijft"
En dat is een betreurenswaardige vasstelling, die niet tot oplossingen zal leiden.
eigeeltje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be