Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 augustus 2011, 10:30   #1
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard Jazeker help ik...

Red mensenlevens... en stort onverwijld op 000-0000012-12... zelfs al hebt U veel - al of dan niet terechte - bedenkingen...
Het heeft zin...
Het Belgische Consortium voor Noodhulpsituaties, ook gekend als Consortium 12-12, heeft vrijdagochtend 2,8 miljoen euro voor de hongerlijdende bevolking in Oost-Afrika ingezameld. Dat maakte Erik Todts van 12-12 bekend tijdens de radio-uitzending De Ochtend.
"Meer dan 11 miljoen mensen worden getroffen door de hongersnood in de Hoorn van Afrika", meldt het consortium in een persbericht. "In vluchtelingenkamp Dadaab in Kenia, waar elke dag gemiddeld 1.200 vluchtelingen arriveren, lijdt 65 procent van de kinderen aan een heel slechte gezondheid en tekenen van ondervoeding."

12-12 waarschuwt dat kinderen de eerste slachtoffers van de ramp zijn. "Tienduizenden kinderen zijn de afgelopen maanden gestorven aan de gevolgen van ondervoeding. In gebieden waar de hongersnood is afgekondigd, sterft over een gemiddelde van drie maanden tien procent van de kinderen jonger dan vijf jaar."

De hulporganisaties Caritas International, Handicap international, Dokters van de Wereld, Oxfam Solidariteit en Unicef België zijn lid van het consortium en proberen de bevolking in de Hoorn van Afrika ter plaatse te helpen. Het consortium merkt echter op dat door een gebrek aan fondsen een massale interventie, die door de ernst van de situatie hoogdringend is, bemoeilijkt wordt.

Het consortium vraagt de Belgen om schenkingen, zodat de bijna twaalf miljoen hongerlijdenden geholpen kunnen worden. De voorbije weken zijn in Oost-Afrika al tienduizenden mensen om het leven gekomen door de zwaarste droogte in zestig jaar.

Het consortium roept de Belgische bevolking vrijdag ook opnieuw op om noodhulp te doneren op rekeningnummer 000-0000012-12.
Bron
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 10:33   #2
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Red mensenlevens... en stort onverwijld op 000-0000012-12... zelfs al hebt U veel - al of dan niet terechte - bedenkingen...
Het heeft zin...
Het Belgische Consortium voor Noodhulpsituaties, ook gekend als Consortium 12-12, heeft vrijdagochtend 2,8 miljoen euro voor de hongerlijdende bevolking in Oost-Afrika ingezameld. Dat maakte Erik Todts van 12-12 bekend tijdens de radio-uitzending De Ochtend.
"Meer dan 11 miljoen mensen worden getroffen door de hongersnood in de Hoorn van Afrika", meldt het consortium in een persbericht. "In vluchtelingenkamp Dadaab in Kenia, waar elke dag gemiddeld 1.200 vluchtelingen arriveren, lijdt 65 procent van de kinderen aan een heel slechte gezondheid en tekenen van ondervoeding."

12-12 waarschuwt dat kinderen de eerste slachtoffers van de ramp zijn. "Tienduizenden kinderen zijn de afgelopen maanden gestorven aan de gevolgen van ondervoeding. In gebieden waar de hongersnood is afgekondigd, sterft over een gemiddelde van drie maanden tien procent van de kinderen jonger dan vijf jaar."

De hulporganisaties Caritas International, Handicap international, Dokters van de Wereld, Oxfam Solidariteit en Unicef België zijn lid van het consortium en proberen de bevolking in de Hoorn van Afrika ter plaatse te helpen. Het consortium merkt echter op dat door een gebrek aan fondsen een massale interventie, die door de ernst van de situatie hoogdringend is, bemoeilijkt wordt.

Het consortium vraagt de Belgen om schenkingen, zodat de bijna twaalf miljoen hongerlijdenden geholpen kunnen worden. De voorbije weken zijn in Oost-Afrika al tienduizenden mensen om het leven gekomen door de zwaarste droogte in zestig jaar.

Het consortium roept de Belgische bevolking vrijdag ook opnieuw op om noodhulp te doneren op rekeningnummer 000-0000012-12.
Bron
Ik geloof niet meer in die organisaties.
Als je ziet wat de bestuurders per jaar "verdienen".
Er moet al veel geld binnenstromen vooraleer er een centje overblijft voor het werkelijke doel.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 10:43   #3
Vlaamse Leeuwin
Minister-President
 
Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2010
Locatie: in Lalaland
Berichten: 4.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik geloof niet meer in die organisaties.
Als je ziet wat de bestuurders per jaar "verdienen".
Er moet al veel geld binnenstromen vooraleer er een centje overblijft voor het werkelijke doel.
2

Er blijft teveel geld kleven aan de vingers van de organisatie zelf en aan die van de corupte staatslieden in die landen. Ik stort niks.

Mocht ik weet hebben van iemand die persoonlijk hulpgoederen en voedsel gaat inzamelen en die zelf persoonlijk ter plekke gaat afleveren, dan schenk met plezier, en zelfs gul.

edit: @ Freelancer , mij niet kwalijk nemen, maar die Jazeker in je topictitel stoort mij.
__________________
Dwarsliggers zijn nodig.....ze houden de sporen recht .

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 5 augustus 2011 om 10:45.
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 10:46   #4
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
2

Er blijft teveel geld kleven aan de vingers van de organisatie zelf en aan die van de corupte staatslieden in die landen. Ik stort niks.

Mocht ik weet hebben van iemand die persoonlijk hulpgoederen en voedsel gaat inzamelen en die zelf persoonlijk ter plekke gaat afleveren, dan schenk met plezier, en zelfs gul.
Ik ken iemand die persoonlijk instaat voor het bouwen en opzetten van een dorpsschooltje ergens in Senegal.

Bij de rampzalige toestanden na de tsunami werd slechts 10% aan de slachtoffers uitgekeerd. Van mij mogen ze de overige 90% nu gebruiken (oops... waar zouden die nu zitten). De organizaties die de gelden van het VB hebben teruggestort hebben ook geen bijdragen meer nodig want blijkbaar hebben die geld genoeg. Was dat niet Artsen zonder grenzen?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 10:46   #5
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
2


edit: @ Freelancer , mij niet kwalijk nemen, maar die Jazeker in je topictitel stoort mij.
Ik wou nu ook die opmerking maken. Het is zeer ongelukkig gekozen.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 10:47   #6
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
2

...edit: @ Freelancer , mij niet kwalijk nemen, maar die Jazeker in je topictitel stoort mij.
²
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 11:03   #7
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
2

Er blijft teveel geld kleven aan de vingers van de organisatie zelf en aan die van de corupte staatslieden in die landen. Ik stort niks.

Mocht ik weet hebben van iemand die persoonlijk hulpgoederen en voedsel gaat inzamelen en die zelf persoonlijk ter plekke gaat afleveren, dan schenk met plezier, en zelfs gul.

edit: @ Freelancer , mij niet kwalijk nemen, maar die Jazeker in je topictitel stoort mij.
Die mensen ginder zullen zich zeker en vast aan meer in uw post storen...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 11:05   #8
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik geloof niet meer in die organisaties.
Als je ziet wat de bestuurders per jaar "verdienen".
Er moet al veel geld binnenstromen vooraleer er een centje overblijft voor het werkelijke doel.
Ik begrijp uw twijfels... Die heb ik ook...

Niettemin stort ik... Ik wens me niet te verschuilen achter die twijfels... en hoop ik toch mensenleven(s) te kunnen redden...

Maar natuurlijk doet iedereen wat hij/zij wil...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 11:10   #9
Vlaamse Leeuwin
Minister-President
 
Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2010
Locatie: in Lalaland
Berichten: 4.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Die mensen ginder zullen zich zeker en vast aan meer in uw post storen...
O ja ? En waarom dan wel? Aan wat zouden ze zich storen in mijn post?
__________________
Dwarsliggers zijn nodig.....ze houden de sporen recht .

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 11:22   #10
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Nieuws dat hier niet verspreidt wordt: Arrival of Somali sheep to cut prices
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 11:56   #11
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Die mensen ginder zullen zich zeker en vast aan meer in uw post storen...
Hebben zij daar internet?
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 11:57   #12
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Ik begrijp uw twijfels... Die heb ik ook...

Niettemin stort ik... Ik wens me niet te verschuilen achter die twijfels... en hoop ik toch mensenleven(s) te kunnen redden...

Maar natuurlijk doet iedereen wat hij/zij wil...
Ik niet meer.
Een vriend van mij gaat in Brussel warme maaltijden, kleding enz.. uitdelen, deze man krijgt mijn steun.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 11:57   #13
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Hebben zij daar internet?
Laat maar...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 12:01   #14
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Geef mij allemaal een goeie klets geld mee en ik ga het direct in Dadaab en terplekke opmaken.

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 augustus 2011 om 12:02.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 12:04   #15
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

ik heb ook m'n twijfels. 't is jammer dat er zo weinig alternatieven zijn.
desalnietemin heb ik toch gestort, ook al blijft een deel van m'n storting 'plakken'.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 12:11   #16
Vlaamse Leeuwin
Minister-President
 
Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2010
Locatie: in Lalaland
Berichten: 4.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Laat maar...
Freelancer, echt ...ik snap je goede bedoelingen ,en het siert je.
Ik zou niks liever willen dan dat deze mensen geholpen worden, mijn hart bloed ook als ik die kinderen zie, de wanhoop in de ogen van die moeders als ze vertellen dat ze 2 van hun 3 kinderen moesten achterlaten onderweg omdat zowel zij als die kids de kracht niet meer hadden om in dat tentenkamp te geraken.
Maar het is nu eenmaal een feit dat de leiders en het (rebellen)leger van dat land de touwtjes in handen hebben. Voedselconvooien worden geplunderd en/of tegengehouden, de coruptie en wapentrafiek is er dagdagelijkse kost.
Als jij mij zwart op wit kan garanderen dat mijn storting ook effectief naar die hongerlijdende gezinnen gaat , dan ga ik onmiddellijk naar de bank.

Maar ik heb echt geen goesting om pakweg 100€ te storten waarmee ze hun wapenhandel gaan voeden. Ik hoop dat je me begrijpt.
__________________
Dwarsliggers zijn nodig.....ze houden de sporen recht .

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 12:25   #17
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Freelancer, echt ...ik snap je goede bedoelingen ,en het siert je.
Ik zou niks liever willen dan dat deze mensen geholpen worden, mijn hart bloed ook als ik die kinderen zie, de wanhoop in de ogen van die moeders als ze vertellen dat ze 2 van hun 3 kinderen moesten achterlaten onderweg omdat zowel zij als die kids de kracht niet meer hadden om in dat tentenkamp te geraken.
Maar het is nu eenmaal een feit dat de leiders en het (rebellen)leger van dat land de touwtjes in handen hebben. Voedselconvooien worden geplunderd en/of tegengehouden, de coruptie en wapentrafiek is er dagdagelijkse kost.
Als jij mij zwart op wit kan garanderen dat mijn storting ook effectief naar die hongerlijdende gezinnen gaat , dan ga ik onmiddellijk naar de bank.

Maar ik heb echt geen goesting om pakweg 100€ te storten waarmee ze hun wapenhandel gaan voeden. Ik hoop dat je me begrijpt.
Ik begrijp U... Ik heb het er ook moeilijk mee...

Maar 'desalniettemin' heb ik gestort... Ik ben er immers toch redelijk zeker van dat een tamelijk groot gedeelte ter plaatse zal komen...
Indien niet, dan ga ik er - zoals die mensen ginder - alleszins niet van dood...

--------------------------------------

Het is alleszins onbegrijpelijk waarom er niet meer druk gezet wordt op die 'hulp- en andere organisaties' om de fraude, die hoge verloningen uit te mesten...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 12:40   #18
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Red mensenlevens... en stort onverwijld op $$$-$$$$$$-$$... zelfs al hebt U veel - al of dan niet terechte - bedenkingen...
Het heeft zin...

Het consortium roept de Belgische bevolking vrijdag ook opnieuw op om noodhulp te doneren op rekeningnummer $$$-$$$$$$-$$.
Bron
Klopt niet, er zijn daar geen problemen...
http://www.hln.be/hln/nl/2659/Voedse...ristenen.dhtml
Citaat:
Elf miljoen mensen in de Hoorn van Afrika worden momenteel bedreigd met de hongersdood, tienduizenden mensen onderwie veel kinderen zijn de jongste weken al gestorven door de ergste droogte in meer dan 60 jaar. Maar volgens Al-Shabaab, de fundamentalistische beweging die een steeds groter gebied in Somalië controleert, is dat allemaal verzonnen. "Het is erg droog, maar lokale moslims gaan op verstandige wijze om met de problemen", meldt een woordvoerder van Al-Shabaab.
De beweging stelt dat "de buitenlandse vijand een nieuwe strategie tegen moslims heeft bedacht". Nog: "De nieuwe strategie is erop gericht hen naar het buitenland te brengen, in het bijzonder naar christelijke landen zoals Ethiopië en Kenia, zodat hun geloof kan worden vernietigd en ze soldaten kunnen worden voor de christenen."
Wie gaat het dus 't beste weten, die van ginderachter of de grapjassen hier die achter geld komen schooien...
Indien er al geld overschiet na het passeren van de kleverige handjes dient het enkel om daar boel te zoeken... Is er nog niet genoeg oorlog op deze wereld dat u met dit gedoe nog meer oorlog gaat zoeken???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 12:47   #19
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Klopt niet, er zijn daar geen problemen...
http://www.hln.be/hln/nl/2659/Voedse...ristenen.dhtml

Wie gaat het dus 't beste weten, die van ginderachter of de grapjassen hier die achter geld komen schooien...
Indien er al geld overschiet na het passeren van de kleverige handjes dient het enkel om daar boel te zoeken... Is er nog niet genoeg oorlog op deze wereld dat u met dit gedoe nog meer oorlog gaat zoeken???
Hier het vervolg van uw artikel:
Dabaab zien en sterven
In Kenia melden zich nu elke dag duizenden mensen in Dabaab, het grootste vluchtelingenkamp ter wereld. De mensen sterven daar op de drempel van het kamp, als ze na dagen lopen in de rij staan voor de registratie.

Door de droogte in de Hoorn van Afrika worden een half miljoen kinderen met de hongerdood bedreigd volgens het VN-kinderfonds Unicef. De huidige droogte en hongersnood in Somalië is de "ergste humanitaire ramp in de wereld" volgens de Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen bij de VN, António Guterres.

Wetenschappers waarschuwden al een jaar geleden voor de aanhoudende droogte die nu Oost-Afrika teistert. Maar hun voorspellingen vielen lang in dovemansoren. In augustus 2010 publiceerde het Waarschuwingsnetwerk voor Hongersnood (Fews Net) een eerste waarschuwing over het weerfenomeen La Niña en de gevolgen voor de neerslagpatronen in Afrika. De onderzoekers waren er toen al van overtuigd dat er weinig regen zou vallen in de laatste maanden van 2010 en ze vermoedden dat ook de lente van 2011 droog zou worden.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 12:55   #20
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Klopt niet, er zijn daar geen problemen...
http://www.hln.be/hln/nl/2659/Voedse...ristenen.dhtml

Wie gaat het dus 't beste weten, die van ginderachter of de grapjassen hier die achter geld komen schooien...
Indien er al geld overschiet na het passeren van de kleverige handjes dient het enkel om daar boel te zoeken... Is er nog niet genoeg oorlog op deze wereld dat u met dit gedoe nog meer oorlog gaat zoeken???
You must be joking or a robot

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 augustus 2011 om 12:57.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be