Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 augustus 2015, 09:46   #21
lupus
Schepen
 
Geregistreerd: 18 april 2015
Locatie: Absurdistan
Berichten: 466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat ik niet in mirakels geloof is hetzelfde als oogkleppen hebben? Dat zeggen fundamentalistische religieuzen ook op dit forum tegen mij als ik hun godsbewijzen niet geloof.
Ik heb gekeken naar het rapport van het National Cancer Institute, en daar staat geen enkel bewijs is dat cannabis kanker geneest. Als ge logisch nadenkt, dan moet ge toch weten dat het onmogelijk is. Van alle planten op deze wereld (anderhalf miljoen) is er geen enkele die kanker geneest. En nu plots is er 1 , en wonder boven wonder, het is cannabis die dat wel kan?

Nu, ik hoop natuurlijk dat dat kan, want ik ken mensen die kanker hebben, en ik wil zeer graag dat ze genezen. Dus daar gaat het niet om.

Het gaat mij om de hypocrisie van de blowers, die via medische legalisatie algemene legalisatie willen bekomen. En om zo gemakkelijker en goedkoper aan jullie stuff te kunnen komen. Het is dus puur egoïsme. Zoals verslaafden denken: alleen aan zichzelf.
wow, je hebt naar de site van het National Cancer Institute gesurft, hier ga je in tegen je eigen rationalisme.
Ik wist wel dat je het kon, nu nog de rest bekijken hé.
Je oogkleppen zullen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Hypocrisie is net wat het verbod op cannabis inhoud, maar dat zal jij toch nooit begrijpen en ik heb daar vrede mee.

Laatst gewijzigd door lupus : 22 augustus 2015 om 09:47.
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 09:53   #22
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lupus Bekijk bericht
wow, je hebt naar de site van het National Cancer Institute gesurft, hier ga je in tegen je eigen rationalisme.
Ik wist wel dat je het kon, nu nog de rest bekijken hé.
Je oogkleppen zullen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Hypocrisie is net wat het verbod op cannabis inhoud, maar dat zal jij toch nooit begrijpen en ik heb daar vrede mee.
Gij doet ook graag aan cherry picking. Ge leest een paar woorden waarop ge een (zielig) antwoord kunt op verzinnen, en de rest van mijn argumentatie ontwijkt ge liever.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 10:03   #23
lupus
Schepen
 
Geregistreerd: 18 april 2015
Locatie: Absurdistan
Berichten: 466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Gij doet ook graag aan cherry picking. Ge leest een paar woorden waarop ge een (zielig) antwoord kunt op verzinnen, en de rest van mijn argumentatie ontwijkt ge liever.
Uw mening, kan je toch niet definiëren als een argument ?

Zelfs RT.com durft het woord in de mond te nemen:

Citaat:
' Major hypocrisy': US govt-funded agency admits marijuana can kill cancercells
http://www.rt.com/usa/248581-us-admit-marijuana-cancer/

Maar wacht, volgens jou rationalisme is dit een machtsargument, niet ?

Laatst gewijzigd door lupus : 22 augustus 2015 om 10:04.
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2015, 22:56   #24
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat ik niet in mirakels geloof is hetzelfde als oogkleppen hebben? Dat zeggen fundamentalistische religieuzen ook op dit forum tegen mij als ik hun godsbewijzen niet geloof.
Ik heb gekeken naar het rapport van het National Cancer Institute, en daar staat geen enkel bewijs is dat cannabis kanker geneest. Als ge logisch nadenkt, dan moet ge toch weten dat het onmogelijk is. Van alle planten op deze wereld (anderhalf miljoen) is er geen enkele die kanker geneest. En nu plots is er 1 , en wonder boven wonder, het is cannabis die dat wel kan?

Nu, ik hoop natuurlijk dat dat kan, want ik ken mensen die kanker hebben, en ik wil zeer graag dat ze genezen. Dus daar gaat het niet om.

Het gaat mij om de hypocrisie van de blowers, die via medische legalisatie algemene legalisatie willen bekomen. En om zo gemakkelijker en goedkoper aan jullie stuff te kunnen komen. Het is dus puur egoïsme. Zoals verslaafden denken: alleen aan zichzelf.
http://www.powned.tv/nieuws/binnenla...eeds_meer.html

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...criminaliseert
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 06:55   #25
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik snap jullie noodzaak naar een legalisering niet.
Cannabis is pas verbeterd in kwaliteit toen ze daar een kat en muis spel van maakte.
De enige illegale drugs die is blijven toenemen in kwaliteit.
Waarom dat in regeltjes binden?

Ze moeten enkel de gebruikers met rust laten, en zodanig met rust laten dat medische patiënten gratis geholpen kunnen worden.

Maar dat de overheid er met haar fikken afblijft, er is al genoeg kapot geregeld.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 12:41   #26
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik snap jullie noodzaak naar een legalisering niet.
Cannabis is pas verbeterd in kwaliteit toen ze daar een kat en muis spel van maakte.
De enige illegale drugs die is blijven toenemen in kwaliteit.
Waarom dat in regeltjes binden?

Ze moeten enkel de gebruikers met rust laten, en zodanig met rust laten dat medische patiënten gratis geholpen kunnen worden.

Maar dat de overheid er met haar fikken afblijft, er is al genoeg kapot geregeld.
Er kan door de overheid in ieder geval veel gespaard worden door die onzinnige oorlog tegen drugs te stoppen. Maar dat zal men vrees ik niet doen. Meer geld voor politie en leger, minder voor de armen. Meer voor repressie, minder voor preventie. Meer voor de corporaties, minder voor de kleine ondernemers. Meer voor de elite, minder voor de middenklasse. Dat is waar deze regering voor staat. Straks zullen ze nog wel gevangenissen beginnen bij bouwen ook.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 oktober 2015 om 12:46.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 13:22   #27
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Johan, drugs vervolgen brengt geld op.
Dat is op een uurke afgehandeld en kost de gebruiker ieder keer meer.
Enige wat nu van doen is is de repressie consequent toepassen.
Alcohol veroorzaakt meer overlast dan alle illegale drugs tezamen.
Daar moeten ze iets aan doen, en vooral verantwoordelijkheid opnemen voor de verkeerslachtoffers te wijten aan alcohol.
Die van cannabis moeten ze niet op hun nemen, want daar doen ze effectief iets aan.
Dat is op een uurke afgehandeld en zelfs de dokter die met een naald in uw arm komt peuteren wordt op de gebruiker doorverhaald.
Ge denkt toch niet dat ze iets zouden doen dat hun geen geld zou opbrengen zekers?

Laatst gewijzigd door Peche : 30 oktober 2015 om 13:24.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 13:41   #28
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Johan, drugs vervolgen brengt geld op.
Daar zou ik toch graag cijfers van zien.

Legaliseren en taxen brengt pas geld op mijns inziens.

En inderdaad dient men bij de kost van alcohol verkeersdoden en andere overlast (leverciroses...) mee te tellen. Dit soort van nadelen zijn veel minder bij marihuana.

De VS gaan de kant van legalisatie op. België zal ooit wel volgen. Op het moment dat VS bedrijven de markt in handen hebben en de VS eens wat lobbywerk doet om die bedrijven in Europa aan het werk te laten.

Het is trouwens immens hypocriet dat men wel legaal aandelen van Marihuana bedrijven kan kopen ondertussen dat het kopen van marihuana zelf vervolgd wordt. Maar dat is België zeker?
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 oktober 2015 om 13:48.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 13:55   #29
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

uw boete voor gebruik op straat is 75 euro en rijden onder invloed de eerste keer 1500 euro.
Ze zeggen wel eerst een paar honderd euro in de rechtbank, maar dan komt die met een andere verassing dat het maal 5,5 is.

En ik geloof nooit dat ze die drugs vernietigen!
Die verkopen dat gewoon door die stiekemerds!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 14:09   #30
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Daar zou ik toch graag cijfers van zien.

Legaliseren en taxen brengt pas geld op mijns inziens.

En inderdaad dient men bij de kost van alcohol verkeersdoden en andere overlast (leverciroses...) mee te tellen. Dit soort van nadelen zijn veel minder bij marihuana.

De VS gaan de kant van legalisatie op. België zal ooit wel volgen. Op het moment dat VS bedrijven de markt in handen hebben en de VS eens wat lobbywerk doet om die bedrijven in Europa aan het werk te laten.

Het is trouwens immens hypocriet dat men wel legaal aandelen van Marihuana bedrijven kan kopen ondertussen dat het kopen van marihuana zelf vervolgd wordt. Maar dat is België zeker?
Ik vind het trouwens een schande dat men pas met medische cannabis op de markt kwam als men het kon patenteren. Alsof natuur niet meer vrij van ons is te beleven. Alsof het geen onderdeel van onze cultuur was, maar neen, vervolgen en plaatsmaken voor andere fascistische ideologieën.

BE zal nooit de kant opgaan van de VS.
Wij zijn gewoon zo'n achterlijk land met een achterlijk dom achtergestelde bevolking.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 15:37   #31
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik vind het trouwens een schande dat men pas met medische cannabis op de markt kwam als men het kon patenteren. Alsof natuur niet meer vrij van ons is te beleven. Alsof het geen onderdeel van onze cultuur was, maar neen, vervolgen en plaatsmaken voor andere fascistische ideologieën.

BE zal nooit de kant opgaan van de VS.
Wij zijn gewoon zo'n achterlijk land met een achterlijk dom achtergestelde bevolking.
https://www.youtube.com/watch?v=IPy2pZU52Pg
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 15:42   #32
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
uw boete voor gebruik op straat is 75 euro en rijden onder invloed de eerste keer 1500 euro.
Ze zeggen wel eerst een paar honderd euro in de rechtbank, maar dan komt die met een andere verassing dat het maal 5,5 is.
Tel eens het aantal uren politiewerk om achter verkopers en gebruikers aan te zitten. Tel eens het aantal gevangenen ten gevolge van de oorlog tegen drugs en wat dat kost. Voor sommigen zal het goed opbrengen de gevangenissen vol te stoppen met om het even wie, maar niet voor de belastingbetaler. Tel de sociale kost van de criminaliteit die met een verbod op Marihuana samen hangt (kijk bv naar de drooglegging in de VS)...
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 oktober 2015 om 15:44.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 15:45   #33
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Tel eens het aantal uren politiewerk om achter verkopers en gebruikers aan te zitten. Tel eens het aantal gevangenen en wat dat kost. Voor sommigen zal het goed opbrengen de gevangenissen vol te stoppen met om het even wie, maar niet voor de belastingbetaler.
Het is "big business". In de VS is het algemeen geweten dat de grote banken daar geld witwassen van drugskartels. De overheid neemt gewoon een deel van de koek en verder jaagt ze achter de muilezels.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 15:49   #34
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Tel eens het aantal uren politiewerk om achter verkopers en gebruikers aan te zitten. Tel eens het aantal gevangenen ten gevolge van de oorlog tegen drugs en wat dat kost. Voor sommigen zal het goed opbrengen de gevangenissen vol te stoppen met om het even wie, maar niet voor de belastingbetaler. Tel de sociale kost van de criminaliteit die met een verbod op Marihuana samen hangt (kijk bv naar de drooglegging in de VS)...
Denkte dat die meer of minder krijgen als ze een blower al dan niet pakken?
Denkte dat de rechter overuren zal draaien?
Die kosten zijn er sowieso. Ze trekken het nu gewoon uit onze zak omdat de nieuwe Vlaamse armoede meer Wilt. Maar tegelijk geen stemmen wil verliezen of inbev btw zien dalen.

Als ze het legaliseren hadden ze al die jaren ongelijk en je Kent ze nu toch al intussen? Ze duwen gelijk de IS onze kinderen in de frontlinie tussen deze soep van madness ...
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 15:49   #35
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Het is "big business". In de VS is het algemeen geweten dat de grote banken daar geld witwassen van drugskartels. De overheid neemt gewoon een deel van de koek en verder jaagt ze achter de muilezels.
Zoals je videoclipje insinueert...men dient degenen die tegen legalisatie zijn te verdenken criminelen te zijn of in diens kaarten te spelen. Is er ooit ook maar één dag een tekort van drugs op de markt geweest? Ik meen van niet. Dat zegt toch genoeg over die zogezegde oorlog tegen drugs. De business gaat gewoon verder. Enkel garnaaltjes en vervelende concurrentie gaat achter tralies.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 oktober 2015 om 15:53.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 15:54   #36
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zoals je videoclipje insinueert...men dient degene die tegen legalisatie zijn te verdenken criminelen te zijn of in diens kaarten te spelen. Is er ooit ook maar één dag een tekort van drugs op de markt geweest? Ik meen van niet. Dat zegt toch genoeg over die zogezegde oorlog tegen drugs. De business gaat gewoon verder. Enkel garnaaltjes en vervelende concurrentie gaat achter tralies.
Er is gewoon te veel geld mee gemoeid. Hoeveel zijn de winstmarges op cocaïne? 1000%? Zo'n product wil iedereen.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 16:00   #37
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

Ik heb het even opgezocht. "Die koopt de cocapasta of ook wel bazooka genoemd, van de coca-boertjes vooor zo’n 200 euro per kilo." Hier is een kilo cocaïne euhm 50€/gram maal 1000 = 50.000€. Dus van 200 € wordt 50.000 € gemaakt.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 16:08   #38
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

En dan spreek je nog over puur product als je die rommel (wat de dealers doen) voor 50% versnijdt heb je 100.000 €.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2015, 09:56   #39
lupus
Schepen
 
Geregistreerd: 18 april 2015
Locatie: Absurdistan
Berichten: 466
Standaard

Een beetje off-topic maar toch wel 'an eye-opener' over verslaving.

Over het waarom druggebruik of andere zaken voor sommige problematisch en verslavend zijn en voor anderen helemaal niet.

Everything We Think We Know About Addiction Is Wrong (~5 min)
https://www.youtube.com/watch?v=ao8L-0nSYzg

Als je dan ziet waar we als maatschappij naar toe gaan...

Wat denken jullie ?
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 13:51   #40
regor
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2015
Berichten: 233
Standaard

Hoeveel geld is er al verkwist aan het opsporen en vervolgen van cannabis gebruikers? Hoeveel geld heeft het gekost om mensen voor zo iets in de gevangenis te houden? Hoeveel geld hebben de processen al gekost ? Met hoeveel geld zijn de advocaten gaan lopen ? Tenslotte weten we wel, wat het heeft verbeterd, niets.
regor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be