Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 november 2019, 20:06   #101
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.988
Standaard

Zolang hier niet het referendum kiezen ingesteld word en de keuze van het volk toegepast word zoals in Zwitserland (waar zelden politieke troebels zijn de laatste +50 jaar) zullen de maffia praktijken en sjoemel in de achterkamers tussen de particratie partijen ons land blijven vergiftigen om hun partij gebonden kiesvee te bevoordelen.

Groot drama dat de kunstwereld wat zou moeten in leveren. Terwijl kwaliteit zichzelf altijd kan onderhouden....Maar bijna géén woorden worden gebruikt om het onrecht dat invaliden die al van het levensminimum moeten overleven nu ook noodzakelijke medicatie niet meer terug betaald krijgen.

>>>Dit om het gezonde en nu al zwaar overgecompenseerd kiesvee dat verbonden is aan mutualiteit enz. verder in de watte te leggen....<<<

Indien men het probleem niet van af de bodem aanpakt en geen degelijke fundatie creëert zal de sjoemel blijven.

Sjoemel merk België is nog nooit democratisch geweest!

Wij MOETEN gaan kiezen om hen toestemming te geven om ons te misbruiken!
Wat is het verschil met een dictatuur????
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 20 november 2019 om 20:08.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2019, 20:15   #102
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Ik blijf ervan overtuigd dat simpele democratie niet de best mogelijke staatsvorm is, maar zeker en vast wel de minst slechte.

Simpele democratie bestaat al in zoveel vormen (the winner takes it all, proportioneel, proportioneel met bevoordeling van de grootste, kiesdrempel ...), met elk hun voor- en nadelen.

Het referendum is een zeer moeilijk instrument. In Zwiterland lukt dat nu al wel een tijdje, maar niets garandeert dat dat zal blijven duren, of nog erger: of het hier zou marcheren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2019, 20:40   #103
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik blijf ervan overtuigd dat simpele democratie niet de best mogelijke staatsvorm is, maar zeker en vast wel de minst slechte.
Ik ken die boutade maar ge moet mij de rethoriek eens uitleggen die het verschil geeft tussen "de beste" en de "minst slechte". Zoals het verschil tussen "de grootste" en "de minst kleine".

Allez: 1, 2, 4, 7, 9.

Welke is het grootste getal in die serie, en welke is het minst kleine ?

patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2019, 20:50   #104
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik blijf ervan overtuigd dat simpele democratie niet de best mogelijke staatsvorm is, maar zeker en vast wel de minst slechte.

Simpele democratie bestaat al in zoveel vormen (the winner takes it all, proportioneel, proportioneel met bevoordeling van de grootste, kiesdrempel ...), met elk hun voor- en nadelen.

Het referendum is een zeer moeilijk instrument. In Zwiterland lukt dat nu al wel een tijdje, maar niets garandeert dat dat zal blijven duren, of nog erger: of het hier zou marcheren.
U poneert dat het referendum "een zeer moeilijk instrument" is. Waarom?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2019, 21:02   #105
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik blijf ervan overtuigd dat simpele democratie niet de best mogelijke staatsvorm is, maar zeker en vast wel de minst slechte.

Simpele democratie bestaat al in zoveel vormen (the winner takes it all, proportioneel, proportioneel met bevoordeling van de grootste, kiesdrempel ...), met elk hun voor- en nadelen.

Het referendum is een zeer moeilijk instrument. In Zwiterland lukt dat nu al wel een tijdje, maar niets garandeert dat dat zal blijven duren, of nog erger: of het hier zou marcheren.

Als je een betere staatsvorm kent dan verwacht ik van de N-VA dat ze hem promoot. Maar je draait weer om de hoek. Er is niet de meer simpele democratie. In Turkije werden tegenstanders van het regime met duizenden opgesloten. Dat noemen jullie een totalitair regime? Heel Europa zit opgesloten en over de meest essentiële problemen wordt zelfs het volk niet geraadpleegt.
Bij ons worden vermoede aanhangers van een andere partij in het zak gezet en benadeeld en zelfs tegen de gestemde wetten in.
En iedere politieke partij sluit maar al te graag de ogen.
En als jij ook niks anders te bieden hebt voor dit land; noch uw partij; dan mag je Uzelf duizend maal democratisch noemen maar dan zijn jullie niet een partij die vernieuwing noch eerlijkheid beoogt. Hoogstens is ze een traditionele partij dan. Je kan veinzen en opzij kijken zoveel je wil maar over die parlementaire onschendbaarheid; die alle poorten open zet tot misbruik; heb ik uw partij nog niets zien betwisten. Vandaag mogen jullie de beest uithangen jongens en wij hopen dat wij dat morgen ook mogen doen is het motto.
Het volstaat dat een kiezer durft uitkomen voor zijn zienswijze om door de hele bende met toestemming en met plezier afgemaakt te worden. Zelfs met medewerking van de eigen partij en dit in naam van de vriendschap onder politiekers.
Dat was altijd zo en dat is nog steeds zo.
Wat is er dan in feite vernieuwd? Of verbeterd? Of eerlijker?
Geen enkele partij maakt zich zorgen over het lot van geviseerde kiezers.
Waarom zouden ze trouwens?
Kom dat hier eens vertellen Schoof en morgen smijten ze U met klikken en klakken buiten; ook in uw partij.
Maar lullen over democratie kun je ook al ondertussen als de beste.
En zolang je niet alleen lult blijft alles in orde voor de toekomst en die toekomst zijn de jobkes. Niet noodzakelijk om te werken maar vooral om meer te krijgen. Waar ik woon heb ik de werkelijkheid aanschouwd.
Ik ga me beperken met te zeggen dat deze werkelijkheid niet mooi geweest is.
Niet voor mezelf hoor. Ik doe niet meer mee trouwens.
Maar honden bijten mekaar ook dood als er een been in de ring wordt gegooid. Tot mijn grote vreugde zelfs. Ik moet zelf de messen niet trekken. Ze slachten mekaar reeds af.

Laatst gewijzigd door werkman : 20 november 2019 om 21:18.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2019, 23:14   #106
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zou het niet beter zijn dat de partij met de meeste stemmen verplicht wordt een regering samen te stellen samen met de tweede grootste partij en wanneer die twee samen geen meerderheid hebben, de derde grootste partij er moeten aan toevoegen. Zo krijg je een regering die het dichts aanleunt bij de wil van het volk en er zal zich geen probleem meer stellen om een regering samen te stellen.
Bij de eerste zwarte zondag hanteerde De Gucht in een debat met FDW een andere rekenkunde.
Hij ging er van uit welke partij de meeste tegenstemmen heeft maar FDW zette hem schaakmat.

'' U mag dan denken of zeggen dat u gewonnen hebt maar er is nog altijd 75% van de bevolking die niets van uw partij moet weten'' zei hij tegen FDW.

''Rekenkundig klopt dat'' zei FDW.
''Maar rekenkundig klopt het ook dat meer dan 86% van de bevolking van uw partij niets moet weten'' antwoordde FDW.

Laatst gewijzigd door daiwa : 20 november 2019 om 23:15.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 01:01   #107
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Bij de eerste zwarte zondag hanteerde De Gucht in een debat met FDW een andere rekenkunde.
Hij ging er van uit welke partij de meeste tegenstemmen heeft maar FDW zette hem schaakmat.

'' U mag dan denken of zeggen dat u gewonnen hebt maar er is nog altijd 75% van de bevolking die niets van uw partij moet weten'' zei hij tegen FDW.

''Rekenkundig klopt dat'' zei FDW.
''Maar rekenkundig klopt het ook dat meer dan 86% van de bevolking van uw partij niets moet weten'' antwoordde FDW.
Weet ik. FDW is altijd al heel gevat geweest, niet voor niets dat de meeste andere politici een debat met hem uit de weg gingen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 01:16   #108
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Zolang hier niet het referendum kiezen ingesteld word en de keuze van het volk toegepast word zoals in Zwitserland (waar zelden politieke troebels zijn de laatste +50 jaar) zullen de maffia praktijken en sjoemel in de achterkamers tussen de particratie partijen ons land blijven vergiftigen om hun partij gebonden kiesvee te bevoordelen.

Groot drama dat de kunstwereld wat zou moeten in leveren. Terwijl kwaliteit zichzelf altijd kan onderhouden....Maar bijna géén woorden worden gebruikt om het onrecht dat invaliden die al van het levensminimum moeten overleven nu ook noodzakelijke medicatie niet meer terug betaald krijgen.

>>>Dit om het gezonde en nu al zwaar overgecompenseerd kiesvee dat verbonden is aan mutualiteit enz. verder in de watte te leggen....<<<

Indien men het probleem niet van af de bodem aanpakt en geen degelijke fundatie creëert zal de sjoemel blijven.

Sjoemel merk België is nog nooit democratisch geweest!

Wij MOETEN gaan kiezen om hen toestemming te geven om ons te misbruiken!
Wat is het verschil met een dictatuur????
En dan staan ze verwonderd dat de kiezer niet meer wil gaan kiezen omdat eender hoe, dank zij ons ziek kiessysteem, het toch steeds opnieuw de zelfde postjespakkers zijn die terug HUN beleid uitvoeren. Het enige dat hier gebeurt is hooguit een stoelendans binnen regeringsleden.

Desalniettemin blijf ik zeggen dat je gaan kiezen als een recht moet aanzien. Er zijn landen waar de burgers op de tafel zouden springen van tevredenheid als ze zouden mogen gaan stemmen. Daarom dat ik ook steeds zeg, je moet toch gaan, maak dan gebruik van dat recht om uw stem uit te brengen en laat u niet in de verleiding brengen om blanco of ongeldig te stemmen door een stupide opmerking op het stembiljet te schrijven. De politici waarnaar die opmerking gericht is krijgen die opmerking toch niet te lezen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 01:26   #109
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U poneert dat het referendum "een zeer moeilijk instrument" is. Waarom?
Misschien omdat de traditionele partijen de uitslag van een referendum vrezen en zeker wanneer het referendum dan nog eens bindend zou zijn. En welk nut heeft een referendum als het NIET bindend is?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 01:32   #110
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Misschien omdat de traditionele partijen de uitslag van een referendum vrezen en zeker wanneer het referendum dan nog eens bindend zou zijn. En welk nut heeft een referendum als het NIET bindend is?

In Kortrijk heeft men de uitslag van het referendum aanvaardt,
er komen voorlopig geen autoloze zondagen in de binnenstad

In Beerse werd de bouw van een nieuw gemeentehuis door het referendum afgeketst, maar wat besliste de gemeenteraad: er komt toch een nieuwbouw,
de bouwmaffia wint altijd
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 06:24   #111
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Simpele democratie bestaat al in zoveel vormen (the winner takes it all, proportioneel, proportioneel met bevoordeling van de grootste, kiesdrempel ...), met elk hun voor- en nadelen.
Dat zijn allemaal geen "simpele" vormen van democratie, maar indirecte vormen, waarbij het volk de wetten niet mag stemmen (wat de echte betekenis is van democratie), maar waarbij het volk een aristocratie moet aanduiden, die dan zelf de wetten zal opleggen aan het volk. Waar jij het over hebt zijn de verschillende soorten manieren om aristocratieen aan te duiden.

In werkelijkheid zou het heel simpel zijn: een echte democratie is er een waar het volk over zijn eigen wetten stemt. Waar er geen intermediaire aristocratie is die de privileges van wetgever heeft.

Kijk maar:

"monarchie" = ene bepaalt de wet, die noemen we koning of dictator, naargelang.

"aristocratie" = een beperkte groep elite (aristos) bepaalt de wet.

"theocratie" = de godheid van dienst bepaalt de wet

"democratie" = het volk bepaalt de wet.

In ons systeem bepaalt het volk de wet niet. Het mag wel de aristocratie aanduiden, die het privilege heeft om de wet te bepalen. Dat is dus geen democratie, maar een electieve aristocratie.

Immers, het enige verschil met een ancien-regime aristocratie is dat "lid zijn van de aristocratie" niet meer komt van erfelijkheid, maar wel van verkiezingen. Maar dat is dus nog altijd geen democratie. Het gaat wel een beetje die richting uit, maar enkel maar een beetje.

Een "simpele democratie" heeft het volk als parlement. Gelijk welke bron er is van wettenvoorsteller (dat kan een lid van het volk zijn, of, ja, waarom niet, een groep van pseudo-aristocraten, of noem maar op), het laatste woord zou, in een simpele democratie, een stemming van het volk over de wet in kwestie moeten zijn. DAT is een simpele democratie.

Al de rest is geen democratie, maar dinges waar men aristocraten aanduidt met een stemming of zo.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 november 2019 om 06:25.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 07:12   #112
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat zijn allemaal geen "simpele" vormen van democratie, maar indirecte vormen, waarbij het volk de wetten niet mag stemmen (wat de echte betekenis is van democratie), maar waarbij het volk een aristocratie moet aanduiden, die dan zelf de wetten zal opleggen aan het volk. Waar jij het over hebt zijn de verschillende soorten manieren om aristocratieen aan te duiden.

In werkelijkheid zou het heel simpel zijn: een echte democratie is er een waar het volk over zijn eigen wetten stemt. Waar er geen intermediaire aristocratie is die de privileges van wetgever heeft.

Kijk maar:

"monarchie" = ene bepaalt de wet, die noemen we koning of dictator, naargelang.

"aristocratie" = een beperkte groep elite (aristos) bepaalt de wet.

"theocratie" = de godheid van dienst bepaalt de wet

"democratie" = het volk bepaalt de wet.

In ons systeem bepaalt het volk de wet niet. Het mag wel de aristocratie aanduiden, die het privilege heeft om de wet te bepalen. Dat is dus geen democratie, maar een electieve aristocratie.

Immers, het enige verschil met een ancien-regime aristocratie is dat "lid zijn van de aristocratie" niet meer komt van erfelijkheid, maar wel van verkiezingen. Maar dat is dus nog altijd geen democratie. Het gaat wel een beetje die richting uit, maar enkel maar een beetje.

Een "simpele democratie" heeft het volk als parlement. Gelijk welke bron er is van wettenvoorsteller (dat kan een lid van het volk zijn, of, ja, waarom niet, een groep van pseudo-aristocraten, of noem maar op), het laatste woord zou, in een simpele democratie, een stemming van het volk over de wet in kwestie moeten zijn. DAT is een simpele democratie.

Al de rest is geen democratie, maar dinges waar men aristocraten aanduidt met een stemming of zo.

Ik hou het heel simpel. In een echte democratie wordt de burger beschermd tegen misbuiken of wraakzucht van politieke enkelingen.
Daar dit niet het geval is hebben we dus geen democratie.
En voor onechte democratie te steunen verzet ik geen poot meer.
Feitelijk zou ik mij moeten verheugen dat ze bezig zijn met onze maatschappij kapot te maken. Want de 95 % van de vreemdelingen die ze hier met open armen ontvangen zijn geen vluchtelingen maar wel individu's die eigen familie en zelfs ouders in de steek laten om hier te komen profiteren. Dat ze meer kunnen presteren voor hun gemeenschap met deze op te bouwen willen ze zelfs niet aan denken.
De aanschuivende wachtrijen van asielzoekers tonen voldoende aan dat het vooral om jongeren gaat. Dus?????
Maar dat is absoluut mijn probleem niet.
Ik blijf voortaan in mijn zetel zitten. Ik mag trouwens niet meer werken.
Maar.....denken mag ik nog. Dat kan ik nog voor mezelf niet uitsluiten want anders gebeurde het ook nog.
Zalig zijn de armen van geest want zij zullen het rijk Gods verwerven.
Zalig zijn, wat voor een beest is dat? Kun je daar mee lachen?

Laatst gewijzigd door werkman : 21 november 2019 om 07:24.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 09:16   #113
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik hou het heel simpel. In een echte democratie wordt de burger beschermd tegen misbuiken of wraakzucht van politieke enkelingen.
En aangezien zoiets onmogelijk is, mogen er dus geen "politieke enkelingen" zijn.

Waarom is dat onmogelijk ? Omdat zij die U moeten beschermen tegen die politieke enkelingen zelf gevaarlijk zijn als ze onder het bevel staan van (andere?) politieke enkelingen.

Maw, machtsconcentratie is bij definitie iets dat misbruiken induceert.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 09:47   #114
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat zijn allemaal geen "simpele" vormen van democratie, maar indirecte vormen, waarbij het volk de wetten niet mag stemmen (wat de echte betekenis is van democratie), maar waarbij het volk een aristocratie moet aanduiden, die dan zelf de wetten zal opleggen aan het volk. Waar jij het over hebt zijn de verschillende soorten manieren om aristocratieen aan te duiden.

In werkelijkheid zou het heel simpel zijn: een echte democratie is er een waar het volk over zijn eigen wetten stemt. Waar er geen intermediaire aristocratie is die de privileges van wetgever heeft.

Kijk maar:

"monarchie" = ene bepaalt de wet, die noemen we koning of dictator, naargelang.

"aristocratie" = een beperkte groep elite (aristos) bepaalt de wet.

"theocratie" = de godheid van dienst bepaalt de wet

"democratie" = het volk bepaalt de wet.

In ons systeem bepaalt het volk de wet niet. Het mag wel de aristocratie aanduiden, die het privilege heeft om de wet te bepalen. Dat is dus geen democratie, maar een electieve aristocratie.

Immers, het enige verschil met een ancien-regime aristocratie is dat "lid zijn van de aristocratie" niet meer komt van erfelijkheid, maar wel van verkiezingen. Maar dat is dus nog altijd geen democratie. Het gaat wel een beetje die richting uit, maar enkel maar een beetje.

Een "simpele democratie" heeft het volk als parlement. Gelijk welke bron er is van wettenvoorsteller (dat kan een lid van het volk zijn, of, ja, waarom niet, een groep van pseudo-aristocraten, of noem maar op), het laatste woord zou, in een simpele democratie, een stemming van het volk over de wet in kwestie moeten zijn. DAT is een simpele democratie.

Al de rest is geen democratie, maar dinges waar men aristocraten aanduidt met een stemming of zo.
Simpel en goed uitgelegd en zeer juist.

Juist daarom dat ik steeds zeg dat de politici zich ten onrechte voordoen alsof ze een mandaat hebben van het volk om al hun wetten op te leggen. Eigenlijk reikt hun mandaat niet verder dan de voorstellen in hun kiesprogramma. Daar stopt het dan ook. Voor iedere andere wet zou een referendum moeten gehouden worden.

Een meerderheidsregering samenstellen uit de meest grote partijen zou al een kleine stap in de goede richting kunnen zijn om al te beschikken over een redelijk groot aantal partijpunten waar een mandaat voor gegeven is.

Laatst gewijzigd door Garry : 21 november 2019 om 09:53.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 09:59   #115
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik hou het heel simpel. In een echte democratie wordt de burger beschermd tegen misbuiken of wraakzucht van politieke enkelingen.
Daar dit niet het geval is hebben we dus geen democratie.
En voor onechte democratie te steunen verzet ik geen poot meer.
Feitelijk zou ik mij moeten verheugen dat ze bezig zijn met onze maatschappij kapot te maken. Want de 95 % van de vreemdelingen die ze hier met open armen ontvangen zijn geen vluchtelingen maar wel individu's die eigen familie en zelfs ouders in de steek laten om hier te komen profiteren. Dat ze meer kunnen presteren voor hun gemeenschap met deze op te bouwen willen ze zelfs niet aan denken.
De aanschuivende wachtrijen van asielzoekers tonen voldoende aan dat het vooral om jongeren gaat. Dus?????
Maar dat is absoluut mijn probleem niet.
Ik blijf voortaan in mijn zetel zitten. Ik mag trouwens niet meer werken.
Maar.....denken mag ik nog. Dat kan ik nog voor mezelf niet uitsluiten want anders gebeurde het ook nog.
Zalig zijn de armen van geest want zij zullen het rijk Gods verwerven.
Zalig zijn, wat voor een beest is dat? Kun je daar mee lachen?

Ik ben weer niet klaar en duidelijk.
Geen enkele politieke partij krijgt mijn stem nog of ze moet flagrante Gestapo-prakijken proberen in te dijken. Dus misbruik van de macht van een of meer onnozelaars proberen te verhinderen. En die zijn er bewijskrachtig.
Ik kan er persoonlijk al meerdere voorleggen.
En natuurlijk moet/mag er geen enkele partij die het spelletje meespeelt verwachten dat ik nog onnozel zou zijn om mij voor dergelijke partijen nog zelf in de kar ga spannen.
Het is zelfs heel eenvoudig op te lossen.
Natuurlijk moeten politiekers afgeschermd worden voor politiek aangestelde misgroeide rechters. En die zijn er.
Maar als ik dit hier en nu beweer dan wil ik dat gerust eens staven in een gesprek met gelijk welke politieke toptenor. Ofwel geeft hij mij ongelijk of wel zal hij hopelijk eens nadenken.
En voor wat dat nadenken betreft is dit forum ongeschikt.
De hersens van het totale deelnemersveld zijn er niet.
Buiten een paar opmerkingen van een paar stupiede onnozelaars krijg je niks anders voorgeschoteld. Voor de rest is het een bende makakken die alleen maar komen afbreken wat anderen beweren. En die ofwel zelf uitzonderlijk in de aanval gaan en zelfs namen vernoemen van politieke tegenstanders.
Over hun eigen partij zwijgen ze zelfs in alle Europese talen.
Wie dit forum reeds lang bezoekt kan dergelijke deelnemers er zo uithalen.
Dit is dus geen forum maar wel een ontmoetingsplaats voor trollen.
Echte democratie; dus misbruiken aanklagen; is hun bekommernis niet.
Misbruiken???? Die zijn er niet. Tot ze er ooit zelf mee te maken krijgen.
Dan hebben ze ongetwijfeld redenen om te jammeren.
Als ze dat nu al kunnen over futiliteiten weet je als logisch denkende mens wel kan verwachten mocht het hun overkomen.
De politiek is een wereld van Chimpanzees. De hersenen van een bonobo worden afgestompt. Logisch. De evolutietheorie van Darwin geldt ook in de politiek.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 10:00   #116
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik hou het heel simpel. In een echte democratie wordt de burger beschermd tegen misbuiken of wraakzucht van politieke enkelingen.
Daar dit niet het geval is hebben we dus geen democratie.
En voor onechte democratie te steunen verzet ik geen poot meer.
Feitelijk zou ik mij moeten verheugen dat ze bezig zijn met onze maatschappij kapot te maken. Want de 95 % van de vreemdelingen die ze hier met open armen ontvangen zijn geen vluchtelingen maar wel individu's die eigen familie en zelfs ouders in de steek laten om hier te komen profiteren. Dat ze meer kunnen presteren voor hun gemeenschap met deze op te bouwen willen ze zelfs niet aan denken.
De aanschuivende wachtrijen van asielzoekers tonen voldoende aan dat het vooral om jongeren gaat. Dus?????
Maar dat is absoluut mijn probleem niet.
Ik blijf voortaan in mijn zetel zitten. Ik mag trouwens niet meer werken.
Maar.....denken mag ik nog. Dat kan ik nog voor mezelf niet uitsluiten want anders gebeurde het ook nog.
Zalig zijn de armen van geest want zij zullen het rijk Gods verwerven.
Zalig zijn, wat voor een beest is dat? Kun je daar mee lachen?
Individuen zoals de Bart Somersen moeten dringend afgestraft worden door de kiezer. Het gebeurt maar nog lang niet sterk genoeg en door ons manke kiessysteem blijven deze steeds opnieuw weer deelnemen aan de politieke stoelendans. Dit ontmoedigt de kiezer waardoor hij het nut van te gaan kiezen niet meer inziet.

Laatst gewijzigd door Garry : 21 november 2019 om 10:04.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 10:08   #117
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
In Kortrijk heeft men de uitslag van het referendum aanvaardt,
er komen voorlopig geen autoloze zondagen in de binnenstad

In Beerse werd de bouw van een nieuw gemeentehuis door het referendum afgeketst, maar wat besliste de gemeenteraad: er komt toch een nieuwbouw,
de bouwmaffia wint altijd
idd, maar het zijn wel juist de volgers van dat soort partijen die hier komen lullen dat er geen meerderheid is voor een onafhankelijk Vlaanderen. Voor datgene wat zij zelf willen doordrukken is er geen meerderheid nodig.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 10:16   #118
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
In Kortrijk heeft men de uitslag van het referendum aanvaardt,
er komen voorlopig geen autoloze zondagen in de binnenstad

In Beerse werd de bouw van een nieuw gemeentehuis door het referendum afgeketst, maar wat besliste de gemeenteraad: er komt toch een nieuwbouw,
de bouwmaffia wint altijd

In Beerse is er geld over of de gemeentebelastingen worden verhoogd.
En als dat geld van de burger kan gebruikt worden dan vallen er wel een paar procentjes van de tafel. Zo is dat altijd geweest en dat zal zo blijven.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 13:51   #119
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ken die boutade maar ge moet mij de rethoriek eens uitleggen die het verschil geeft tussen "de beste" en de "minst slechte". Zoals het verschil tussen "de grootste" en "de minst kleine".

Allez: 1, 2, 4, 7, 9.

Welke is het grootste getal in die serie, en welke is het minst kleine ?

Het klopt dat ze dat niet uitleggen in het 3de studiejaarke, want daar snappen ze dat niet.
Maar in het derde middelbaar wel, toch voor 90 procent van de leerlingen. De 10 procent die het dan niet snappen, zullen het nooit snappen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 13:53   #120
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U poneert dat het referendum "een zeer moeilijk instrument" is. Waarom?
Probeer zelf eens.
Toets je gedachtengang eens aan het Brexit-referendum.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be