Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 september 2009, 12:55   #21
Jeronimo
Minister-President
 
Jeronimo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2007
Locatie: Brabant-Dietsland-Avondland
Berichten: 4.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
http://forum.politics.be/showthread.php?t=122081



Hoe werd Obama zwart met twee witte grootouders...?

Als je deze zeer moeilijke puzzel kan oplossen, dan kan je begrijpen hoe de zwarte adel wit werd.
De meeste mensen hebben 4 grootouders.

http://en.wikipedia.org/wiki/Barack_Obama,_Sr.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 12:59   #22
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht


Laatst gewijzigd door Bhairav : 30 september 2009 om 13:00.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 14:01   #23
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
De meeste mensen hebben 4 grootouders.

http://en.wikipedia.org/wiki/Barack_Obama,_Sr.


Hoe zit het met kinderen uit incestueze relaties: broer en zus? vader en dochter? moeder en zoon? Je hebt wel gelijk als je zegt 'de meeste.'

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 30 september 2009 om 14:05.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 14:17   #24
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard







Leviathan by Hobbes: een zwarte man op de omslag van een 17e eeuws boek over staatsmacht.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 14:19   #25
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard






Oliver Cromwell, Lord Protector van Engeland: de echte zwarte, Afrikaans ogende afbeelding te paard kan ik vandaag niet vinden.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 14:22   #26
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Een zwarte racist ben je, Egmond. Blijf maar lekker je geschiedvervalsing posten. Niemand neemt je serieus.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 14:28   #27
Rogge
Parlementslid
 
Rogge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Locatie: Vlaanderen, lidstaat van de federale EU
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Waarom stelt een mens zo een vraag? Ik stel mij voor dat een klein kind moeite heeft te begrijpen dat alleen een hoofd lijkt op een afgehouwen hoofd. Maar van een volwassenen moeten wij toch erop kunnen vertrouwen dat hij de abstractie van een kop, een portret, de essentie van herkenbaar begrijpt?

Zijn dit afgehouwen hoofden, lieverd?
U hoeft mij zo niet toe te spreken.

De wapens van zowel Corsica als Sardinië, zoals zij vandaag nog op de respectievelijke vlaggen afgebeeld worden, werden ingevoerd in de 11e eeuw, toen de beide eilanden deel werden van de Kroon van Aragon. De morenhoofden verwijzen naar Moorse emirs die kort voordien door de Aragonese koning verslagen werden. In die zin staan de hoofden voor de onderworpen vijand.

Corsica:


Sardinië:


Let op de haarbanden, waaruit historici afleiden dat het om bevelhebbende personen gaat.

Laatst gewijzigd door Rogge : 30 september 2009 om 14:46.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 14:35   #28
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard De generatie Black Adders

Black Adder I





Black Adder II





Black Adder III ( om alle verwarring te vermijden: het gaat om de linkse figuur, die zonder hoofddeksel dus )





Black Adder IV

-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 14:40   #29
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Een zwarte racist ben je, Egmond. Blijf maar lekker je geschiedvervalsing posten. Niemand neemt je serieus.
Laat je nu mijn draden links liggen?
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 14:45   #30
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
U hoeft mij zo niet toe te spreken.

De wapens van zowel Corsica als Sardinië, zoals zij vandaag nog op de respectievelijke vlaggen afgebeeld worden, werden ingevoerd in de 11e eeuw, toen de beide eilanden deel werden van de Kroon van Aragon. De morenhoofden verwijzen naar Moorse emirs die kort voordien door de Aragonese koning verslagen werden. In die zin staan de hoofden voor de onderworpen vijand.



[Christoph Jamnitzer (1563-1618)(1602). Goud, zilver en kristallen Mohrenkopfpokal, welke bij hoogadellijke huwelijken werd gebruikt.]



[Heraldische Moren: zijn dit slachtoffers?]



[Is deze Moor een slachtoffer? The Drake Jewel toont een zwarte vorst wiens profiel dat van een witte vrouw overheerst: zwarte suprematie. Elizabeth I aan de binnenkant wordt beschreven als 'dark' en haar moeder Anna Boleyn als 'very dark, with black eyes and dark hair.']



[Een gewitte Sir Drake met zijn Drake Jewel aan de gordel]



[Sir Francis Drake]


Je bent niet de eerste en enige die dit zegt. Dit gaat door voor wetenschap in Europa.

Stel, jij hebt al een poosje ruzie met Pietje. Op een dag geef je hem (de Moor) een goed 'afgedonderd pakslaag' zoals men dat in Suriname zegt.
Vervolgens, om hem (de Moor) dat goed in te peperen, ga je zijn kop in goud laten maken, te gebruiken bij hoge adellijke huwelijken.
Maar dan is de vernedering niet genoeg: je gaat hem (De Moor) midden in de geboortescene van Jezus plaatsen, prachtig gekleed en met goud in zijn hand.
Maar dan nog niet genoeg vernederd ga je sieraden laten maken met zijn (De Moor) beeltenis die je overal draagt en je ook trots mee laat afbeelden.

Dat is hoe jij Rogge afrekent met je aartsvijand?

De Moor in de westerse kunst kan alleen en ook heel gemakkelijk begrepen worden als men ALLE MOORTYPEN in ogenschouw neemt. Van mijn kant heb ik ook in deze draad een variatie aan Moren getoond om je daarbij te helpen. Maar het enige wat ik bespeur is een soort grote ijver om alles wat ik zeg te ontkennen. Dat is het gevolg van de indoctrinatie door onderwijs en media waar jij je niet van bewust ben als Belg, maar waar ik als buitenstander wel doorheen prik. Witte suprematie is een factor, denken, geloven, menen te weten dat je beter bent dan zwarten en moslims, bv. Als jij Suriname bezoekt zullen je ook dingen opvallen die de mensen daar niet zien, omdat ze niet is geleerd daarop te letten.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 30 september 2009 om 15:04.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 15:01   #31
Rogge
Parlementslid
 
Rogge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Locatie: Vlaanderen, lidstaat van de federale EU
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Je bent niet de eerste en enige die dit zegt. Dit gaat door voor wetenschap in Europa.

Stel, jij hebt al een poosje ruzie met Pietje. Op een dag geef je hem (de Moor)een goed 'afgedonderd pakslaag' zoals men dat in Suriname zegt.
Vervolgens, om hem dat goed in te peperen, ga je zijn kop in goud laten maken te gebruiken bij hoge adellijke huwelijken.
Maar dan is de vernedering niet genoeg: je gaat hem (De Moor) midden in de geboortescene van Jezus plaatsen, prachtig gekleed en met goud in zijn hand.
Maar dan nog niet genoeg vernederd ga je sieraden laten maken met zijn (De Moor) beeltenis die je overal draagt en je ook trots mee laat afbeelden.

Dat is hoe jij Rogge afrekent met je aartsvijand!
1. De Germanen lieten de schedels van overwonnen rivalen versieren, om te gebruiken als drinkbeker

2. Uw vergelijking gaat niet op, want van de artefacten waar u naar verwijst is er geen enkel mediteraan uit de elfde eeuw.

3. Er zijn wel meerdere personen met een zwarte huidskleur, zou ik zo zeggen. Of, in de termen van uw vergelijking: Pietje heeft een pak dubbelgangers, waaronder enkele sympathieke. Het is niet omdat deze Moren een afbeelding van de onderworpen vijand, en dus een symbool voor de overwinning, zijn, dat alle zwarten daarom vijanden voorstellen; en het is niet omdat Sint-Joris soms als zwarte afgebeeld wordt (omdat hij volgens sommige versies van de legende in Tripolitanië leefde), dat alle afgebeelde zwarten deugdzaam zijn.
En dat is, naar mijn mening, uw voornaamste vergissing: u generaliseert te veel. Alle afgebeelde zwarten worden volgens u door blanken vandaag als slecht beschouwd, en in een reactie op uw eigen veronderstelling neemt u aan dat alle afgebeelde zwarten in feite iets goeds voorstellen.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 15:04   #32
Rogge
Parlementslid
 
Rogge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Locatie: Vlaanderen, lidstaat van de federale EU
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
[Is deze Moor een slachtoffer? The Drake Jewel toont een zwarte vorst wiens profiel dat van een witte vrouw overheerst: zwarte suprematie. Elizabeth I aan de binnenkant wordt beschreven als 'dark' en haar moeder Anna Boleyn als 'very dark, with black eyes and dark hair.']
Komaan zeg, Elisabeth was een rosse!
En uw 'zwarte suprematie' is slechts 1 interpretatie: aangezien er een vorst op de achterkant afgebeeld wordt, lijkt het mij evident dat de achterkant haar imperium (in de latijnse betekenis) weergegeven wordt: ze heerst over blank en zwart.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 15:07   #33
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
1. De Germanen lieten de schedels van overwonnen rivalen versieren, om te gebruiken als drinkbeker



Medici kandelaar, (detail) in het Louvre; toont zwarte suprematie. Blauw bloed is zwart bloed. Zwart domineert wit.



[Lorenzo de Medici, de opa van Alessandro de Medici]



[Alessandro de Medici]


Dat is een overweging die men meeneemt maar als men ALLE SOORTEN MOREN bekijkt, blijken het afbeeldingen van respect. Het zijn symbolen van blauw bloed. Mijn onderzoek heeft geen Muslim Moren opgeleverd. Ik beperk mij tot de autochtone zwarte Europeanen die er al 40.000 jaar waren. Witten zijn pas 6000 jaar in Europa en komen uit Azie.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 30 september 2009 om 15:16.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 15:19   #34
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
De meeste mensen hebben 4 grootouders.

http://en.wikipedia.org/wiki/Barack_Obama,_Sr.
Dat vindt Egmond allemaal dikke zever...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 15:26   #35
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Bronnen over zwarte Europeanen (500-1500)


BLUE MEN (500-1500)


Citaat:
Were there ever any black Vikings?

There were trade routes between Northern Europe and Africa, India and China, so it is very likely that people from all over the world would have visited Scotland.
It is also likely that some Northern Europeans would have settled in other parts of the world and some people from Africa, India and other areas would have settled in Northern Europe. Direct evidence of this is rather hard to find, however.

There's a complication in translations of medieval records because a description of someone as "a black man" was used to mean someone with black hair, not black skin.
Norse sagas describe Africans as "Blaumenn" (blue men). There are stories of Blaumenn in Dublin and of someone called Kenneth of Niger in Scotland in the 10th Century.

http://www.lothene.demon.co.uk/faq.html#question11

In the middle ages Muslims were considered as bad or even worse than heathens, because they worshipped Muhammad, who was an Antichrist to Christians. There are not many episodes in Heimskringla that concern Muslims, or ‘blámenn’ as they are called in the sagas. King Sigurd Jorsalafar is said to have fought heathens in Spain on his way to Jerusalem. He plundered with his crew on the island of Formentera, where there was a ‘herr mikill heiðinna blámanna’. Sigurd’s men win the battle of course (Msona chs. V-VI). Heimskringla does not mention anything about Muslim beliefs, but obviously there was no need to clarify the evilness of the blámenn to the audience since the word ‘blár’ reveals that these men were very different from the heroic King Sigurd and his men. Even though blár means ‘blue,’ in this case it signifies ‘black.’ These ‘blue men’ lived in Spain or the south Mediterranean. ‘Blámenn’ refers not only to literally black men, but also to Arabs and Moors. The use of the term ‘blámenn’ indicates that the writer wanted to stress that they were of different ethnic origin than the Norse people. We should also remember, too, that in the fornaldarsögur the term ‘blámenn’ refers to earthly creatures of evil (e.g. ‘blámenn ok berserkir’ Lindow, 1995, 13-14). This ethnic implication was probably more important to the intended audience of the saga than any, rightly omitted, information about the religious beliefs of the blámenn.

http://www.dur.ac.uk/medieval.www/sagaconf/aalto.htm

Frances 488. Tue Oct 21, 2003 10:26 pm

I'm sure I read that black men were called 'blue men' by the Vikings. Also that some African tribes have no separate words for blue and green, as the differentiation is of no importance in their necessary world-view. However, they can readily recognise the difference when it's pointed out to them. The same as we don't have four hundred words for different aspects of camels, as I'm told Arabs do, only in reverse. If you see what I mean. [/QB]
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 15:56   #36
Rogge
Parlementslid
 
Rogge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Locatie: Vlaanderen, lidstaat van de federale EU
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Medici kandelaar, (detail) in het Louvre; toont zwarte suprematie. Blauw bloed is zwart bloed. Zwart domineert wit.
En dat wordt dus bewezen door die over elkaar geemaileerde gezichten?

En waarom laat u die portretten zien? U mag mij wel eens vertellen wat daar zo zwart aan is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Dat is een overweging die men meeneemt maar als men ALLE SOORTEN MOREN bekijkt, blijken het afbeeldingen van respect. Het zijn symbolen van blauw bloed. Mijn onderzoek heeft geen Muslim Moren opgeleverd. Ik beperk mij tot de autochtone zwarte Europeanen die er al 40.000 jaar waren. Witten zijn pas 6000 jaar in Europa en komen uit Azie.
Helemaal niet. De morenhoofden op de vlaggen behoren tot de verzameling van 'alle soorten moren', en zijn geen afbeeldingen van respect.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 16:10   #37
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
En dat wordt dus bewezen door die over elkaar geemaileerde gezichten?
En waarom laat u die portretten zien? U mag mij wel eens vertellen wat daar zo zwart aan is.
Helemaal niet. De morenhoofden op de vlaggen behoren tot de verzameling van 'alle soorten moren', en zijn geen afbeeldingen van respect.
Mijn huidige avatar is een ander portret van Alessandro de Medici. Een witte man?

De manier hoe witten reageren op mijn bevindingen vormen deel van mijn onderzoek. Ze zijn geindoctrineerd en hoe meer opgeleid hoe racistischer, zonder dat zij zich daarvan bewust zijn. Wat zij 'wetenschap' noemen is puur, primitieve rassenhaat.

Sommige van je racistische collega's hier erkennen dat Alessandro de Medici zwart oogt. Zijn bijnaam was Il Moro. Het is iets heel ouds, waarover geen strijd bestaat.

Maar jij beweert nu dat hij wit oogt. Op dit moment begrijp ik dat je volkomen on-integer te werk gaat en zal NOOIT meer op je postings reageren. Het is een openbaar forum, met grote anonimiteit, maar er moet toch wel een restje fatsoen overblijven?

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 30 september 2009 om 16:11.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 16:11   #38
Rogge
Parlementslid
 
Rogge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Locatie: Vlaanderen, lidstaat van de federale EU
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Ik beperk mij tot de autochtone zwarte Europeanen die er al 40.000 jaar waren. Witten zijn pas 6000 jaar in Europa en komen uit Azie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Hoe werd Obama zwart met twee witte grootouders...?

Als je deze zeer moeilijke puzzel kan oplossen, dan kan je begrijpen hoe de zwarte adel wit werd.
Nog zoiets: die zwarten bleven zwart tot omstreeks 1800, en sindsdien zijn ze op 200 jaar tijd wit geworden. En dat terwijl ze gedurende 6000 jaar naast blanken leefden, zonder dat dat een effect had op hun huidskleur of bredere fysiologie.
Hoe verklaart u dat? Hebben die zwarten er misschien 6000 jaren incest op zitten ofzo?
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 16:17   #39
Rogge
Parlementslid
 
Rogge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Locatie: Vlaanderen, lidstaat van de federale EU
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Mijn huidige avatar is een ander portret van Alessandro de Medici. Een witte man?

De manier hoe witten reageren op mijn bevindingen vormen deel van mijn onderzoek. Ze zijn geindoctrineerd en hoe meer opgeleid hoe racistischer, zonder dat zij zich daarvan bewust zijn. Wat zij 'wetenschap' noemen is puur, primitieve rassenhaat.

Sommige van je racistische collega's hier erkennen dat Alessandro de Medici zwart oogt. Zijn bijnaam was Il Moro. Het is iets heel ouds, waarover geen strijd bestaat.

Maar jij beweert nu dat hij wit oogt. Op dit moment begrijp ik dat je volkomen on-integer te werk gaat en zal NOOIT meer op je postings reageren. Het is een openbaar forum, met grote anonimiteit, maar er moet toch wel een restje fatsoen overblijven?
1. Ik beweer helemaal niets. Ik vraag u wat er zwart aan is (en ik krijg ook in deze post geen antwoord). Als dat "iets heel ouds, waarover geen strijd bestaat" is, kan het u geen moeite kosten mij een verwijzing te geven naar een degelijke bron die dat aantoont.

2. U moet eens proberen een blank figuur te tekenen in zwart-wit.

3. Ik stel uw bevindingen in vraag voor zover u die niet bewijst. Als u dat niet integer vindt, houden wij er duidelijk andere premissen op na.

4. Ik heb u, in tegenstelling tot een aantal anderen hier, nergens beledigd of geschoffeerd. Ik begrijp niet op welke manier u mijn posts onfatsoenlijk vindt. Als u dat anders ziet, mag u mij vertellen in welke posts en op welke manier, en dan zal ik daar naar de toekomst toe op letten.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 19:02   #40
Jarno
Parlementsvoorzitter
 
Jarno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2006
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.020
Standaard

Negers, allemaal negers!
__________________
"Het hele probleem met de wereld is dat dwazen en fanatici altijd zo zeker van zichzelf zijn, en wijze mensen toch zo vol van twijfel."
Bertrand RUSSEL
Jarno is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be