Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 augustus 2010, 22:19   #401
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Goed, dan geef ik u nog een paar voorbeelden:
1) Die slachtofferrol past u niet omdat het rechtssysteem niet discrimineert, hoogstens de politie, maar die heeft daar niets over te zeggen
2) Die rol past u niet omdat discriminatie van de moslimgemeenschap op de rest van de bevolking, vele malen groter is dan vice versa (u weet wel, wij maken geen onderscheid tussen muslimoun en kafir).
3) Door middel van hate crime wetgeving wordt juist de autochtoon benadeeld, niet de moslim (hierbij betrek ik overigens ook mijn standpunt dat autochtone moslims wat mij betreft geen echte Nederlanders meer zijn)
Wat heeft dat met jouw reactie te maken? Vertel eens, waarom noemt u mij een slachtoffer? En waarom past die rol mij niet?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Die slachtofferrol past u niet.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 22:25   #402
Moslim!
Parlementslid
 
Moslim!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 1.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat w�*s mijn uitgebreid antwoord, nl.; "Ik ga niet in discussie over de zieke, perverse hersenspinsels van Uw bloeddorstige, roofmoordende karvaanrovende pedofeet ..." D�*t was al uitgebreid genoeg dacht ik! Zelfs reeds tevéél eer voor dat sujet!

Ik hou mijn 'snaveltje' niet 'toe' en al zeker niet voor een mohbot die denkt de waarheid in pacht te hebben en dat geen ander ook maar 'iets' zou kunnen weten over Uw criminele organisatie; genaamd islaam de wrede! Ik sla je met je eigen koranverzen om je oren dat je zelfs niet eens meer weet waar je staat of wat je moet verzinnen om de wreedheid en bloeddorstigheid recht te praten, je weet zelfs geen antwoord te verzinnen aan fox wanneer hij vraagt waarom een varken 'onrein' is en een kip niet....enkel dat het in 'je boekje' staat!
Ja ivm varkensvlees dat is een deel van de onderwerping aan Allah er staat idd geen expliciete uitleg in de Koran over. Sommige zaken zijn goed voor een mens al lijken ze slecht en visa versa een mens kan niet alles weten en een moslim onderwerpt zich aan de wil van Allah en alleen aan Allah en het is een spirituele weg die maakt dat je het ego loslaat en niet alles zelf wilt bepalen, sommige dingen zul je nooit weten en sommige dingen duiden op je nietigheid als mens en daarom onderwerpen we ons aan Allah en volgen we het woord van God.

Laatst gewijzigd door Moslim! : 9 augustus 2010 om 22:28.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 22:35   #403
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Da's ook een mooie manier om te beschrijven waarom men zelf niet kan of wil denken.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 22:45   #404
Moslim!
Parlementslid
 
Moslim!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 1.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Da's ook een mooie manier om te beschrijven waarom men zelf niet kan of wil denken.
jawel we denken zeker zelf maar erkennen onze nietigheid als mens, dat staat onze onderwerping niet in de weg, en dat staat ons denkvermogen niet in de weg, het is niet dat we zomaar aanvaarden wat een paus ofzo zegt, het is voor ons het woord van ALLAH, een moslim is op die manier altijd onderworpen maar alleen aan God. Allah heeft het in de Koran ook verplicht gesteld om zelf te denken en om kennis te vergaren.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 22:52   #405
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Ja ivm varkensvlees dat is een deel van de onderwerping aan Allah er staat idd geen expliciete uitleg in de Koran over. Sommige zaken zijn goed voor een mens al lijken ze slecht en visa versa een mens kan niet alles weten en een moslim onderwerpt zich aan de wil van Allah en alleen aan Allah en het is een spirituele weg die maakt dat je het ego loslaat en niet alles zelf wilt bepalen, sommige dingen zul je nooit weten en sommige dingen duiden op je nietigheid als mens en daarom onderwerpen we ons aan Allah en volgen we het woord van God.
Zoals ik zei dus; 'mohbot'!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2010, 00:12   #406
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
jawel we denken zeker zelf maar erkennen onze nietigheid als mens, dat staat onze onderwerping niet in de weg, en dat staat ons denkvermogen niet in de weg, het is niet dat we zomaar aanvaarden wat een paus ofzo zegt, het is voor ons het woord van ALLAH, een moslim is op die manier altijd onderworpen maar alleen aan God. Allah heeft het in de Koran ook verplicht gesteld om zelf te denken en om kennis te vergaren.
Te denken over het geloof en daarover kennis te vergaren, de islamitische opvatting dus die daarbuiten gelukkig niet gedeeld wordt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2010, 08:44   #407
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maar u weet ondertussen het verschil tussen uw "indruk "en wat waar is, uw bewering betekent dus helemaal niet dat binnen deze of andere discussies ook werkelijk sprake van racisme of discriminatie is
Eerder ziet u overal spoken, wanneer mensen het verschil duiden in culturele of religieuze opvattingen is dit voor u al racisme, voor anderen gewoon gezond verstand!
Maak je geen zorgen; ik ken al lang het verschil tussen mijn "indruk" en "wat waar is".

Om over discriminatie te spreken moeten aan 2 voorwaarden voldaan worden.
1 Er is een ongelijke behandeling.
2 Die ongelijke behandeling is onterecht.

Velen voldoen in hun veroordelen zeker aan punt 1.
Als het een allochtoon is; is het van "Of mag er geen verband gelegd worden met gemeenschappelijke factoren binnen groepen???" als het een autochtoon is; dan is het "afwijkend gedrag van een individu ".
Dit is duidelijk een verschilde behandeling.

Is die ongelijke behandeling nu al dan niet terecht?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2010, 10:46   #408
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Maak je geen zorgen; ik ken al lang het verschil tussen mijn "indruk" en "wat waar is".

Om over discriminatie te spreken moeten aan 2 voorwaarden voldaan worden.
1 Er is een ongelijke behandeling.
2 Die ongelijke behandeling is onterecht.

Velen voldoen in hun veroordelen zeker aan punt 1.
Als het een allochtoon is; is het van "Of mag er geen verband gelegd worden met gemeenschappelijke factoren binnen groepen???" als het een autochtoon is; dan is het "afwijkend gedrag van een individu ".
Dit is duidelijk een verschilde behandeling.

Is die ongelijke behandeling nu al dan niet terecht?
Dus culturele verschillen en dit benoemen zijn voor u een vorm van discriminatie?
Toeval dat veel loverboys Marokkanen zijn? Toeval dat vooral jonge Marokkanen in groepjes rondhangen en meisjes en vrouwen beledigen? Alle vrouwen? Nee, degene die aantrekkelijk zijn en geen hoofddoek dragen, maar daarover moeten we zwijgen omdat jij denkt dat je dan discrimineert?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2010, 10:56   #409
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus culturele verschillen en dit benoemen zijn voor u een vorm van discriminatie?
Toeval dat veel loverboys Marokkanen zijn? Toeval dat vooral jonge Marokkanen in groepjes rondhangen en meisjes en vrouwen beledigen? Alle vrouwen? Nee, degene die aantrekkelijk zijn en geen hoofddoek dragen, maar daarover moeten we zwijgen omdat jij denkt dat je dan discrimineert?
Neen; je hebt precies weer niet aandachtig en/of niet volledig gelezen.
Tenzij je natuurlijk opzettelijk iets anders leest dan wat er staat.

Ik schreef
Om over discriminatie te spreken moeten aan 2 voorwaarden voldaan worden.
1 Er is een ongelijke behandeling.
2 Die ongelijke behandeling is onterecht.

Ik stel vast dat je niet ontkent dat er een ongelijke behandeling is (voorwaarde 1)
Nu nog aantonen dat die ongelijke behandeling terecht is (voorwaarde 2); en je bent er.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2010, 11:44   #410
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Maak je geen zorgen; ik ken al lang het verschil tussen mijn "indruk" en "wat waar is".

Om over discriminatie te spreken moeten aan 2 voorwaarden voldaan worden.
1 Er is een ongelijke behandeling.
2 Die ongelijke behandeling is onterecht.

Velen voldoen in hun veroordelen zeker aan punt 1.
Als het een allochtoon is; is het van "Of mag er geen verband gelegd worden met gemeenschappelijke factoren binnen groepen???" als het een autochtoon is; dan is het "afwijkend gedrag van een individu ".
Dit is duidelijk een verschilde behandeling.

Is die ongelijke behandeling nu al dan niet terecht?
Er is helemaal geen sprake van een ongelijke behandeling. Hoogstens van een ongelijke beoordeling door de burger. En dat mag gewoon.

Veel mensen, voornamelijk die van linkse, multiculturele signatuur, vergeten maar al te graag dat artikel 1 van de Grondwet (in NL) enkel de verhoudingen tussen overheid en burgers regelt, en niet die tussen burgers onderling.

Overigens luidt dat artikel 1 als volgt: Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Het beginsel van gelijke behandeling houdt in dat de overheid twee gevallen die niet van elkaar verschillen ook niet verschillend mag behandelen. Is aan de ene burger een bepaald recht toegekend (bijvoorbeeld een vergunning verleend of belasting kwijtgescholden), dan mag dat recht niet worden onthouden aan een burger die in dezelfde positie verkeert. Het is echter niet juist om hier te spreken van discriminatie. Het gelijkheidsbeginsel houdt ook in dat ongelijke gevallen ongelijk moeten worden behandeld naar de mate van ongelijkheid.

Helaas menen veel linke multiculturele metaal minder bedeelden dat gelijkheidsbeginsel uit te moeten leggen als "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in alle (ipv gelijke) gevallen gelijk behandeld", en baseren heel hun retoriek op deze foutieve aanname.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2010, 12:15   #411
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Er is helemaal geen sprake van een ongelijke behandeling. Hoogstens van een ongelijke beoordeling door de burger. En dat mag gewoon.
Ook jij ontkent niet dat er een ongelijke behandeling is.

Citaat:
Veel mensen, voornamelijk die van linkse, multiculturele signatuur, vergeten maar al te graag dat artikel 1 van de Grondwet (in NL) enkel de verhoudingen tussen overheid en burgers regelt, en niet die tussen burgers onderling.

Overigens luidt dat artikel 1 als volgt: Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Het beginsel van gelijke behandeling houdt in dat de overheid twee gevallen die niet van elkaar verschillen ook niet verschillend mag behandelen. Is aan de ene burger een bepaald recht toegekend (bijvoorbeeld een vergunning verleend of belasting kwijtgescholden), dan mag dat recht niet worden onthouden aan een burger die in dezelfde positie verkeert. Het is echter niet juist om hier te spreken van discriminatie. Het gelijkheidsbeginsel houdt ook in dat ongelijke gevallen ongelijk moeten worden behandeld naar de mate van ongelijkheid.

Helaas menen veel linke multiculturele metaal minder bedeelden dat gelijkheidsbeginsel uit te moeten leggen als "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in alle (ipv gelijke) gevallen gelijk behandeld", en baseren heel hun retoriek op deze foutieve aanname.
Je hebt inderdaad enerzijds het gelijkheidsprincipe; anderzijds is er ook de anti-discriminatie wet die voor alle burgers geldt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2010, 12:48   #412
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ook jij ontkent niet dat er een ongelijke behandeling is.
U kunt echt niet lezen he? Ik zei nochthans:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Er is helemaal geen sprake van een ongelijke behandeling. Hoogstens van een ongelijke beoordeling door de burger. En dat mag gewoon.
U weet toch wel wat het woordje 'geen' betekent?




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je hebt inderdaad enerzijds het gelijkheidsprincipe; anderzijds is er ook de anti-discriminatie wet die voor alle burgers geldt.
U doelt wellicht op de AWGB (algemene wet gelijke behandeling), die zoals de naam reeds zegt, uitgaat van gelijke behandeling, niet van gelijke beoordeling.
Ook gaarne uw aandacht voor het volgende:
Citaat:
Artikel 2

1.Het in deze wet neergelegde verbod van onderscheid geldt niet ten aanzien van indirect onderscheid indien dat onderscheid objectief gerechtvaardigd wordt door een legitiem doel en de middelen voor het bereiken van dat doel passend en noodzakelijk zijn.
Zo kan men dus gericht kijken naar wat bijvoorbeeld Marokkanen allemaal uitvreten, waarom, hoe, etcetera etcetera om tot een adequate oplossing van de problemen met Marokkanen te komen.
Zie verder ook artikel 2.4 en 2.5

Overigens laat deze wet óók discriminatie toe. Dit wordt zelfs expliciet vermeld in artikel 2.3:
Citaat:
3.Het in deze wet neergelegde verbod van onderscheid geldt niet, indien het onderscheid een specifieke maatregel betreft die tot doel heeft vrouwen of personen behorende tot een bepaalde etnische of culturele minderheidsgroep een bevoorrechte positie toe te kennen ten einde feitelijke nadelen verband houdende met de gronden ras of geslacht op te heffen of te verminderen en het onderscheid in een redelijke verhouding staat tot dat doel.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2010, 12:57   #413
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
U kunt echt niet lezen he? Ik zei nochthans:
U weet toch wel wat het woordje 'geen' betekent?
Ik las tevens :
"Hoogstens van een ongelijke beoordeling door de burger."

Citaat:
U doelt wellicht op de AWGB (algemene wet gelijke behandeling), die zoals de naam reeds zegt, uitgaat van gelijke behandeling, niet van gelijke beoordeling.
Ook gaarne uw aandacht voor het volgende:

Zo kan men dus gericht kijken naar wat bijvoorbeeld Marokkanen allemaal uitvreten, waarom, hoe, etcetera etcetera om tot een adequate oplossing van de problemen met Marokkanen te komen.
Zie verder ook artikel 2.4 en 2.5

Overigens laat deze wet óók discriminatie toe. Dit wordt zelfs expliciet vermeld in artikel 2.3:
Is dit in tegenstelling met wat ik schreef?
1 Er is een ongelijke behandeling. (bijvoorbeeld een andere manier van beoordelen)
2 Die ongelijke behandeling (bijvoorbeeld een andere manier van beoordelen) is onterecht.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2010, 13:07   #414
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik las tevens :
"Hoogstens van een ongelijke beoordeling door de burger."


Is dit in tegenstelling met wat ik schreef?
1 Er is een ongelijke behandeling. (bijvoorbeeld een andere manier van beoordelen)
2 Die ongelijke behandeling (bijvoorbeeld een andere manier van beoordelen) is onterecht.
Hou toch eens op met dat stompzinnige gedoe van u. Behandelen is niet hetzelfde als beoordelen.
Misschien wel in de wondere wereld van artisjok, maar niet in de echte grote mensen-wereld.

Ik vermoed dat uw eega erg blij is nu de vakantie er weer opzit en u weer toegang tot de interwebs heeft, maar dit terzijde.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2010, 13:11   #415
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Je hebt inderdaad enerzijds het gelijkheidsprincipe;
Niet in de koran . die staat bol van de discriminaties en uitsluitingen etc

Citaat:
anderzijds is er ook de anti-discriminatie wet die voor alle burgers geldt.
[/quote]

Dat is niet waar. Zolang men de koran niet verbiedt, is wat jij beweert een loos praatje.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2010, 13:18   #416
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Behandelen is niet hetzelfde als beoordelen.
Inderdaad; behandelen is niet hetzelfde als beoordelen.

P.S. Het geleuter heb ik niet mee gekopieerd.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2015, 21:24   #417
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
http://www.clint.be/nieuws/schokkend...r-elkaar-video COPYRIGHT CLINT.BE

Wat via de bovenstaande link te zien is tart alle verbeelding.

Negers hangen rond op straat, blijkbaar op zoek naar "fysiek contact" in Frankrijk.
Een meisje wil voorbij lopen maar wordt aangeklampt door een neger. Deze vraagt naar haar gsm-nummer, maar het meisje wil dit niet geven. Daarop slaat hij haar hard in het gezicht, waarop een van zijn kompanen haar in de rug aanvalt.

Dus meisjes: oftewel benen open oftewel klop.
Pick your poison.
Leve de multikul!
Het gevaar kwam duidelijk uit een andere richting dan wat u "toen" beweerde.

Zwaar in de voet schieten heet dat.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2015, 13:06   #418
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ok da is efkes verschieten

maar t had veel erger kunnen zijn/aflopen ook hé ...


gewoon puberstoerdoenerij, denk ik.
Het had gewoon niet mogen gebeuren.

Die neger had van dat meisje moeten afblijven punt

Zijn straf, deze misschien, of lijkt u dat te dramatisch???? (ik vond het filmpje anders ook al dramatisch genoeg, natuurlijk de site 'Clint'??)

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 1 december 2015 om 13:07.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2015, 20:11   #419
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het gevaar kwam duidelijk uit een andere richting dan wat u "toen" beweerde.

Zwaar in de voet schieten heet dat.
Waar gaat dit over?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2015, 21:20   #420
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Waar gaat dit over?
Dat zou jij wel moeten weten ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be