Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 mei 2022, 11:47   #81
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat er maar 30 per uur mag gereden worden, dat heeft een reden. Woonwijk, smalle straten, waar kinderen kunnen oversteken.
In die straten hoef je geen uur aan een stuk 30 per uur te rijden.
Het vals gevoel van veiligheid zit hem in het feit dat je tegenwoordig in veel wagens niet meer voelt hoe hard je rijdt.
Dat er steeds beter geïsoleerde wagens zijn is enkel maar toe te juichen, dat geeft namelijk een rustigere rijervaring en dus een veiligere setting voor alle weggebruikers. Zoals ik zei geven die 30 per uur zones, fietsstraten ed een vals gevoel van veiligheid voor fietsers, belangrijker is (en zeker voor kinderen) een actieve opleiding dat het openbaar domein geen speeltuin is.
https://fietsberaad.be/documenten/fi...vallencijfers/
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2022, 12:04   #82
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het vals gevoel van veiligheid zit hem in het feit dat je tegenwoordig in veel wagens niet meer voelt hoe hard je rijdt.
Niet helemaal mee akkoord. Een moderne wagen is dan ook een pak veiliger. Om dat te weten moet je eens rijden met een auto uit de jaren 60 met trommelremmen voor en achter zonder bekrachtiging.

Als je in Oostende wou stilstaan begon je best al te remmen vanaf Brugge

Totaal niks meer te maken met een moderne auto met ferme klauwen grote geventileerde schijven rondom ABS en dito bekrachtiging.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2022, 12:18   #83
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat er maar 30 per uur mag gereden worden, dat heeft een reden. Woonwijk, smalle straten, waar kinderen kunnen oversteken.
In die straten hoef je geen uur aan een stuk 30 per uur te rijden.
Het vals gevoel van veiligheid zit hem in het feit dat je tegenwoordig in veel wagens niet meer voelt hoe hard je rijdt.
Dat vals gevoel zit wel in hopen meer dingen zoals (en niet beperkt tot) de incompetentie op de openbare weg van chauffeurs van wagens, (motor)fietsen, e-steps/bikes en gangers van eigen voeten binnen de huidige eind-alfabet generaties.

Nu het moeilijkste, Rudy: je dat alles realiseren.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2022, 20:01   #84
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
(...)
2. Zweden heeft geen puntenrijbewijs ook niet in lichte vorm. Daarvoor hebben ze (als rijk land) wel een van de minste verkeerslachtoffers van Europa. Ze pakken veel meer de weginfrastructuur aan, vooral om de ongevalgevolgen te minimaliseren, Vision Zero.
(...)
Zweden is samen met de UK al vele jaren één van de meest verkeersveilige landen van Europa, en dus van de wereld. Al van lang voor die Vision Zero. Al van in de jaren 50. De oudste data die ik gevonden heb komen uit 1956.

Zoals overal kende S een stijging tijdens de jaren 60 maar die was, net zoals in de UK, lang niet zo dramatisch als in de meeste andere landen.
Het hoogste aantal verkeersdoden dat S ooit gekend heeft was in 1966 met 163 doden per milj inwoners. Dat hebben wij hier in B pas gehaald in 1994.

Relatief volgen S en de UK de gemiddelde trend. Er zijn niet veel landen die beter doen dan de gemiddelde trend, wat er op wijst dat allerlei maatregelen door de band maar heel weinig effect sorteren. Die Vision Zero is daar een voorbeeld van: geen trendbreuk te zien.

D doet duidelijk veel beter dan de trend. Zat midden de jaren 70 ongeveer aan de max en zit nu S en UK op de hielen.
US is het andere uiterste. Zat midden de jaren 70 best goed maar is nu vergeleken met Europese landen een ramp.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2023, 06:55   #85
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard Aantal bestuurders zonder rijbewijs explodeert

Citaat:
Volgens de laatste cijfers van de federale politie werden 47.000 bestuurders betrapt op rijden zonder rijbewijs in 2022. Dat is natuurlijk enorm, maar het werkelijke aantal ligt nog veel hoger. VIAS schat het aantal bestuurders zonder rijbewijs in ons land op ongeveer 100.000 (ter vergelijking: in Frankrijk zijn er dat ongeveer 700.000). Bron.
Ik had precies zoal iets willen merken. Als nog 1 op 5 weet wat een pinker is in Antwerpen is het veel.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2023, 08:53   #86
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ze moeten eens stoppen met gewone mensen te criminaliseren voor van alles en nog wat.
Rijbewijs met punten, GAS boetes etc...
Voor alle pietluttigheden beboeten...

Weg met die shit.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg FDhz_MTXsAgQ7sK.jpg‎ (56,7 KB, 36x gelezen)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2023, 09:32   #87
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.210
Standaard

Verlies je eigenlijk punten voor kleine overtredingen zoals 52 waar je 50 mag? En hoe gaan ze controleren of je de juiste bestuurder opgeeft? Als ik bijvoorbeeld mijn rijbewijs zou verliezen kan ik toch gemakkelijk pakweg mijn vrouw opgeven als bestuurder op dat moment? Heeft iemand een link met hoe het er ongeveer zou uitzien in Belgie?

Persoonlijk maak ik eigenlijk nooit een zware overtreding, maar ik ben alleszins niet vrij van zonde en het gebeurt geregeld dat ik een boete van een goeie 60 euro in de bus krijg...
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 4 juli 2023 om 09:33.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be