Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2023, 09:49   #601
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Hoe kan dit?

Bekwaam?

Terwijl dat er in de zaak ‘ASSADI’ nog zoveel uitleg uitblijft gaat de minister van Justitie in gesprek in de zaak Sanda Dia.

Of dit is om de zaak af te leiden is ook een goede vraag?

En waar men zich ook stilaan de vraag kan stellen of de bevoegdheid van minister van Justitie of van hoofd van deze niet best in handen komt van een bekwame persoon?

Misschien iemand uit deze wereld zelf.

Verder hoe kan je als minister van Justitie in debat gaan in een zaak waar er nog rechtsmiddelen bestaan.

Quid: Hof van Cassatie?

Dit moet duidelijk afgezegd worden.

Minister van Justitie gaat in gesprek met Leuvense studenten over zaak Sanda Dia

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/06...studenten-ove/

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 8 juni 2023 om 09:50.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2023, 10:19   #602
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Het is rassenjustitie.

Moest de gast geen zwarte geweest zijn, er was niet eens een rechtszaak geweest.
Begrijp ik je goed. Moest het slachtoffer een blanke geweest zijn dan was er geen rechtszaak ?
Ik vrees dat je ongelijk hebt.

Zelfs Van Grieken vindt de werkstraffen te licht, maar vindt het tegelijkertijd niet ok dat links de racistische kaart trekt.
VRT NWS -- Van Grieken over de zaak Sanda Dia

Laatst gewijzigd door Rudy : 8 juni 2023 om 10:20.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2023, 10:26   #603
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Begrijp ik je goed. Moest het slachtoffer een blanke geweest zijn dan was er geen rechtszaak ?
Ik vrees dat je ongelijk hebt.

Zelfs Van Grieken vindt de werkstraffen te licht, maar vindt het tegelijkertijd niet ok dat links de racistische kaart trekt.
VRT NWS -- Van Grieken over de zaak Sanda Dia
Er zijn er die racisme willen bijsleuren, maar daar is volgens mij geen sprake van. Eén van de beschuldigden, Rafiki, heeft trouwens ook een migrantenachtergrond.
Oud 8 juni 2023, 10:28   #604
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zijn er die racisme willen bijsleuren, maar daar is volgens mij geen sprake van. Eén van de beschuldigden, Rafiki, heeft trouwens ook een migrantenachtergrond.
Maar BLM strijdt ook tegen verblankte negers die politie agent zijn bijvoorbeeld. Die zijn cultureel gecorrompeerd en zijn besmet met wittigheid, een beetje zoals de zwarthemden in den oorlog.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2023, 10:32   #605
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Je kan dan zeggen ja, maar het was zijn eigen keuze, ja dat is waar. peer preasure etc... maar zijn eigen keuze. Ikzelf weet dat hoe harder de peer preasured des te minder ik ga plooien,maar dat is mijn slecht karakter. Hoe meer ik er kan kloten door ze hun goesting niet te geven hoe liever ik het heb. Maar ik weet dat slechts een klein percentage van de mensen zo is.
Tiens, ik herken mij daar ook in

Citaat:
Wel al wie daar bij was, is schuldig aan minstens 1 ding en dat is het niet helpen van personen in nood. En voor de doopmeesters geld daar nog bij als verzwarende omstandigheid dat ze vanuit een machtspositie gehandeld hebben.
Dat is wel waar, tenminste als die activiteit als "goedbedoeld" wordt verkocht, en niet als een openlijke survival ritus waar de winnaars lid worden, en de anderen eraan gaan. Wat het eigenlijk was.

Want natuurlijk, stel dat dienen Dia het overleefd had en glorierijk lid geworden was van die bende zwijnen. Zou die later dan gewoon hetzelfde niet gedaan hebben met nieuwe kandidaat-survivalists ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 juni 2023 om 10:33.
Oud 8 juni 2023, 10:39   #606
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar BLM strijdt ook tegen verblankte negers die politie agent zijn bijvoorbeeld. Die zijn cultureel gecorrompeerd en zijn besmet met wittigheid, een beetje zoals de zwarthemden in den oorlog.
Foei patrick, de enigen die nog over ‘BLM’ spreken zijn right wing aktivisten.
Oud 8 juni 2023, 10:42   #607
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Foei patrick, de enigen die nog over ‘BLM’ spreken zijn right wing aktivisten.
Zijn negers nu al right wing activisten ?
Oud 8 juni 2023, 10:43   #608
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
. Zou die later dan gewoon hetzelfde niet gedaan hebben met nieuwe kandidaat-survivalists ?
Dat is evident. Je moet niet alleen een psychopaat zijn om die dooprituelen uit te voeren, je moet uiteraard ook psychopaat zijn om deel van zo een club te willen worden. Dia wordt in de media en door zijn vrienden afgeschilderd als een halve heilige, maar dat klopt niet. Uiteindelijk is het een even groot klootzakske als de rest van die bende. Ik ken Reuzegom ook vanuit mijn tijd en die onnozelaars waren toen al de grootste reden om café Den Boule te vermijden. Ze stonden eind jaren 90, begin jaren 00 overigens al te boek als de club met het meest extreme doopritueel
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 8 juni 2023 om 10:47.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2023, 11:34   #609
Oma
Minister-President

Oma's schermafbeelding

Standaard

De zaak dia is overgewaaid naar nederland.
Zwart Manifest en KOZP (Kick Out Zwarte Piet) zwarte piet-haters en klimaat terroristen beweging Extinction Rebellion grijpen de kans aan om van een studentendoop zwart racisme te maken...de haat tegen blanken en de witte maatschappij waar ze allen erg goed leven zit erg diep.
Citaat:
https://pnws.be/nederland-verenigt-s...-george-floyd/

Het lijkt een samenraapsel van verschillende belangen, maar zij willen – naar eigen zeggen – “eenzelfde onrecht” aankaarten.
Waar George Floyd een symbool tegen het politiegeweld was, wordt Dia een symbool tegen een falend justitiesysteem én een dwalende media, én racisme en de strijd tegen Zwarte Piet, én het klimaat?

"De zaak wordt nu gekaapt. Er wordt een racistische moord van gemaakt, maar dan gaat het niet meer over de feiten.”
Ik stel voor dat al die jammerende en gediscrimineerde gekleurden en zwarten hun boeltje pakken en terug naar de zwarte oorden van hun voorouders vertrekken waar ze zich thuisvoelen.
Oud 8 juni 2023, 13:46   #610
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
De zaak dia is overgewaaid naar nederland.
Zwart Manifest en KOZP (Kick Out Zwarte Piet) zwarte piet-haters en klimaat terroristen beweging Extinction Rebellion grijpen de kans aan om van een studentendoop zwart racisme te maken...de haat tegen blanken en de witte maatschappij waar ze allen erg goed leven zit erg diep.

Ik stel voor dat al die jammerende en gediscrimineerde gekleurden en zwarten hun boeltje pakken en terug naar de zwarte oorden van hun voorouders vertrekken waar ze zich thuisvoelen.
Daar heb ik gisteren iets over opgevangen tijdens het nieuws of Terzake.
Dat BLM-gedoe zit nogal diep zo te zien. Als er een zwarte slachtoffer is gaat het om rassenjustitie. Spijtig dat links het vuur brandend houdt.
Oud 9 juni 2023, 01:04   #611
Adam Smith
Minister-President

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar heb ik gisteren iets over opgevangen tijdens het nieuws of Terzake.
Dat BLM-gedoe zit nogal diep zo te zien. Als er een zwarte slachtoffer is gaat het om rassenjustitie. Spijtig dat links het vuur brandend houdt.
Rassenjustitie is onzin, als er al twijfel is, dan hooguit klassenjustitie. BLM is net zo zeer een discussie in Nederland en buiten de Randstad is men ook kritischer, vooral toen men overging op een cultuuroorlog. Zwarte piet is daar folklore niet racisme, en dan gaat een betweterige nieuwkomer je traditie (juist de traditie die Katholieken en Protestanten altijd heeft verbonden) bekritiseren, dat is vragen om oppositie. Ook al omdat het uit de Randstad komt. De rest van Nederland houdt niet van dictaten uit de Randstad. Boeien dat jullie daar in de Randstad tot dit zijn gekomen, dit kunnen jullie niet zomaar uitrollen over het hele land. Ook wij hebben recht op onze eigen discussie en transitie.
Hoe POCO en niet blank ook ook het gedram van KOZP etc. komt in de rest van het land ook binnen als Cultureel Imperialisme van de Randstad.
Oud 9 juni 2023, 15:00   #612
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is evident. Je moet niet alleen een psychopaat zijn om die dooprituelen uit te voeren, je moet uiteraard ook psychopaat zijn om deel van zo een club te willen worden. Dia wordt in de media en door zijn vrienden afgeschilderd als een halve heilige, maar dat klopt niet. Uiteindelijk is het een even groot klootzakske als de rest van die bende. Ik ken Reuzegom ook vanuit mijn tijd en die onnozelaars waren toen al de grootste reden om café Den Boule te vermijden. Ze stonden eind jaren 90, begin jaren 00 overigens al te boek als de club met het meest extreme doopritueel
Maar dat was nog niets vergeleken met nu hoor. Het is 5 jaar geleden mis beginnen lopen.
Oud 9 juni 2023, 15:03   #613
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom het aspect neger benadrukken.
Zou de uitspraak anders zijn moest het "slachtoffer" een rasechte autochtoon zijn.
De uitspraak niet, de verontwaardiging wel.
Oud 9 juni 2023, 15:08   #614
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Psychopathie kenmerkt zich niet aan de daden. Het kenmerkt zich aan hoe het individu met zichzelf omgaat na bepaalde daden. Zo is elk mens instaat tot gruwelheden, maar zal na de gruwelheden bij de meeste mensen het geweten behoorlijk gaan knagen. En dat geweten, dat is een bitch.

Psychopaten hebben geluk. Die hebben geen geweten.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 15:43   #615
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Maar dat was nog niets vergeleken met nu hoor. Het is 5 jaar geleden mis beginnen lopen.
Niet echt hoor. Toen ik daar zat waren die doops van reuzegom al berucht door dergelijke toestanden van meerdere dagen en belachelijke hoeveelheden van niet te zuipen dingen. Er werden toen ook al zaken gegeven om mensen "makkelijker" te laten kotsen en zo. Goudvissen, insecten en andere brol hoorden er toen ook al bij. Sloeg eigenlijk toen al helemaal nergens op. Alleen liep het toen nooit fout af.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 16:06   #616
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit.

Wie er zijn gezondheid voor over heeft om mogen aan te sluiten bij een club psychopathische zwijnen, moet de gevolgen van de risico's die hij neemt, aanvaarden.
Ja, je kan je idd de vraag stellen wat een op het eerste zicht braaf ogende welopgevoede jongen ging zoeken in een studentenclub dat vooral bekend stond voor vetzakkerij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 17:06   #617
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ja, je kan je idd de vraag stellen wat een op het eerste zicht braaf ogende welopgevoede jongen ging zoeken in een studentenclub dat vooral bekend stond voor vetzakkerij.
Connecties om later via het kennissennetwerk aan een goede job te geraken.
Oud 9 juni 2023, 17:14   #618
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Bekwaam?

Terwijl dat er in de zaak ‘ASSADI’ nog zoveel uitleg uitblijft gaat de minister van Justitie in gesprek in de zaak Sanda Dia.

Of dit is om de zaak af te leiden is ook een goede vraag?

En waar men zich ook stilaan de vraag kan stellen of de bevoegdheid van minister van Justitie of van hoofd van deze niet best in handen komt van een bekwame persoon?

Misschien iemand uit deze wereld zelf.

Verder hoe kan je als minister van Justitie in debat gaan in een zaak waar er nog rechtsmiddelen bestaan.

Quid: Hof van Cassatie?

Dit moet duidelijk afgezegd worden.

Minister van Justitie gaat in gesprek met Leuvense studenten over zaak Sanda Dia

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/06...studenten-ove/
Appeasement, meer niet

Laatst gewijzigd door Bach : 9 juni 2023 om 17:14.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 17:35   #619
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Connecties om later via het kennissennetwerk aan een goede job te geraken.
Als je daar je gezondheid voor over hebt, dan moet je de risico's aanvaarden he.
Oud 9 juni 2023, 17:53   #620
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je daar je gezondheid voor over hebt, dan moet je de risico's aanvaarden he.
Tsja, het was een elitair groepje met oudstudenten en ouders met interessante connecties.
Ik ken het beroep van de ouders van Dia niet, maar blijkbaar zat hij wel in een andere sociale klasse met een andere vriendenkring.
Wat doet een mens om ‘hogerop’ te geraken?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2023, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be