Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juni 2023, 20:35   #41
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En massageruimtes, en een sportzaal, en een coach en dergelijke meer he.
Kleedruimtes en douches voor personeel zouden er toch al moeten zijn of gaan de dames en heren daar in hun balkostuum aan het werk.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2023, 20:36   #42
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Is idd een toekomstige maatregel in het kader van 'besparingen'.
De parking van het ziekenhuis is er niet voor de dokteurs die er werken. Of wel ? De kosten voor die parking worden uiteindelijk door u en ik betaald.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2023, 20:47   #43
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Voila zie:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230608_96922569
Citaat:
Frustrerend zal het voor sommigen ongetwijfeld zijn. Vraag is: kunnen zij op tafel kloppen en hun parkeerplaats op het werk opeisen?

“Dat kan niet”, stelt Van Herpe. “De werkgever is wettelijk niet verplicht om parking te voorzien, tenzij dat anders afgesproken is in je individueel contract. Maar als er plaatsen worden geschrapt, is het wel aangewezen er een bedrijfsnoodzaak aan te koppelen. Je krijgt van je baas best een goeie uitleg waarom je er niet meer mag parkeren.”
Citaat:
“ Wie zo dichtbij woont, heeft alternatieven om op het werk te geraken, luidt de redenering. Om dat deel van het personeel tevreden te houden, worden ze beloond. Met mooie kleedkamers bijvoorbeeld, voor na het fietsen. Met douches op het werk. Sommigen geven je een gratis abonnement voor het openbaar vervoer, dat je deels ook privé kan gebruiken. Ook de fietsvergoeding maakt het financieel interessant om de wagen thuis te laten. Er bestaat zelfs een wandelpremie. Al is die, in tegenstelling tot de fietsvergoeding, nog niet vrijgesteld van belastingen en RSZ.”
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2023, 21:01   #44
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Kleedruimtes en douches voor personeel zouden er toch al moeten zijn of gaan de dames en heren daar in hun balkostuum aan het werk.
Neen. Er is een WC.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2023, 22:02   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Neen. Er is een WC.
Waar ik werk zijn er douches, maar die durf ik alleen gebruiken net nadat de kuisploeg is langs geweest. Teveel varkens die hun loon komen opeisen en niet verdienen maken er telkens een hoop vetzakkerij van.

Brusselse rand... wat had je verwacht.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2023, 22:14   #46
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Als ne werknemer zo met mij handelt, dan mag die hem verwachten aan mijne C4 (nadat ik iets anders heb gevonden) ah en op kennisoverdracht zal m niet moeten rekenen. (of t moet de verkeerde, kennis zijn, en de specialekes zal ik wel vergeten zijn dan. )

Fuck them !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2023, 22:18   #47
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is wel eigenaardig om een recht van een werknemer (met zijn auto op de campus komen) laten af te hangen van die zijn woonplaats, nee ?

Ik zou kunnen begrijpen dat men zegt "personeelsleden mogen niet meer met de auto op de campus komen, dat is enkel voor patienten". Ma foi, waarom niet.

Maar "personeelsleden die op minder dan 3 km wonen mogen niet meer", dat is straffe koffie. Als het een rotweer is en het openbaar vervoer werkt niet, dan moeten mensen die op 2 km wonen, door de striemende regen. Maar die die op 14 km wonen, mogen met de auto komen. Je zou dan zeggen: dan rij ik met mijn wagen van 2 km naar 14 km, om daar samen met de collega op de campus kunnen te komen.
Ik zou in de zeikende regen dan wel toekomen met mijne velo en desnoods nen helen dag met natte kleren rondlopen om de volgende dag goed ziek te zijn, ... Ah en als mijn schoon kostuum vol modder hangt zou ik mij daar ook geen kloten van aantrekken, tot ze daar comentaar op geven en dan weet ge al wat het antwoord is he.

Gewoon het systeem altijd tegen zichzelf gebruiken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2023, 23:25   #48
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waar ik werk zijn er douches, maar die durf ik alleen gebruiken net nadat de kuisploeg is langs geweest. Teveel varkens die hun loon komen opeisen en niet verdienen maken er telkens een hoop vetzakkerij van.

Brusselse rand... wat had je verwacht.
Met een beetje verbeelding kan ik het mij best inbeelden of voorstellen.
Juist. Je hebt er die op het werk komen douchen. Waterbesparing op kosten van de werkgever.
Over toiletbezoek zullen we het nog niet hebben.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 06:29   #49
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, U neemt de fiets die voorzien is op het veilig vervoeren van uwe kleine, en rijd het totaal van 5 km.

Als uw werkgever van goeie wil is, aanvaard die uw woord dat uw normale route voor woon-werk verkeer 5 km is. (de mijne wel)
Want "de normale route" voor woon werk verkeer moet niet de snelste of kortste zijn. Wel overeengekomen tussen werkgever en werknemer.

Bijkomend voordeel voor u. Veel minder kans op krokante kleine als ge die op de fiets vergeet.
Vroeger, toen reserve nog een kleine jongen was, en we rekenen kregen op school, was dat 7 kilometer.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 06:32   #50
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het gaat niet om gratis parkeren. Het gaat om plaatsgebrek.
Werknemers die op minder dan 3 kilometer afstand wonen mogen best wel plaats ruimen voor patiënten die van kilometers ver komen.
Zoals hier in Genk, plaats maken voor de Nederlanders.
Ondertussen kunnen eigen inwoners op een wachtlijst gaan staan.

Gisteren hoorde ik op ter Zake dat we te weinig verpleegkundigen hebben.
Eigenlijk klopt dat niet, we hebben gewoon te veel patiënten, hier worden de ziekenhuizen overstelpt door Nederlanders.
Nederland bouwde 15 a 20 jaar geleden de ziekenhuiscapaciteit sterk af, het gevolg waren wachtlijsten tot .... tot ze Vlaanderen ontdekten.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 06:35   #51
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De parking van het ziekenhuis is er niet voor de dokteurs die er werken. Of wel ? De kosten voor die parking worden uiteindelijk door u en ik betaald.
Sterk!

Ik heb mijn hele leven gewerkt, steeds (meestal toch) ging ik met mijn eigen wagen werken, ik heb nooit een frank, laat staan een eurocent moeten betalen voor de parking.

De parking waar mijn wagen stond werd betaal door de klanten waar de firma (ik heb bij veel bedrijven, waarvoor onze firma diensten levert, gewerkt) haar goederen aan verkocht, nogal logisch vind ik.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 9 juni 2023 om 06:38.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 06:40   #52
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Neen. Er is een WC.
Over welk bedrijf heeft u het?
De meeste middelgrote bedrijven hebben dus wel douches.
Voor ons was het, toen ik op pensioen ging, even schrikken van het extra waterverbruik omdat ik niet meer op het werk kon douchen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 06:41   #53
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waar ik werk zijn er douches, maar die durf ik alleen gebruiken net nadat de kuisploeg is langs geweest. Teveel varkens die hun loon komen opeisen en niet verdienen maken er telkens een hoop vetzakkerij van.

Brusselse rand... wat had je verwacht.
Ik heb daar eigenlijk nooit last van gehad, op één keer na, er was daar ne werknemer die dacht dat het een Franse WC was.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 06:42   #54
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als ne werknemer zo met mij handelt, dan mag die hem verwachten aan mijne C4 (nadat ik iets anders heb gevonden) ah en op kennisoverdracht zal m niet moeten rekenen. (of t moet de verkeerde, kennis zijn, en de specialekes zal ik wel vergeten zijn dan. )

Fuck them !
Zo herkenbaar
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 06:43   #55
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Met een beetje verbeelding kan ik het mij best inbeelden of voorstellen.
Juist. Je hebt er die op het werk komen douchen. Waterbesparing op kosten van de werkgever.
Over toiletbezoek zullen we het nog niet hebben.
Wat is er tegen douchen op het werk na de uren?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 06:51   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vroeger, toen reserve nog een kleine jongen was, en we rekenen kregen op school, was dat 7 kilometer.
Dat maakt het alleen beter. Da's dan 2x7x.027=€3.78 per gefietste dag.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 06:51   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat is er tegen douchen op het werk na de uren?
In sommige gevallen zelfs noodzakelijk.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 07:02   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het gaat niet om gratis parkeren. Het gaat om plaatsgebrek.
Werknemers die op minder dan 3 kilometer afstand wonen mogen best wel plaats ruimen voor patiënten die van kilometers ver komen.
Werknemers moeten niet gediscrimineerd worden op een prive punt zoals "de afstand waarop ze wonen", dat gaat de werkgever niet aan.

Als werknemers plaats moeten ruimen voor patienten, dan ALLEMAAL, he. Niet enkel die onnozelaars die zo zot waren van op minder dan 3 km te wonen. Waarom zouden die werknemers minder rechten hebben dan hun collega's die zelf gekozen hebben van verder weg te wonen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 07:05   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hmm, omdat ik op 18 km van het werk woon, betaald mijn werkgever me €9.72 per dag als ik met de fiets (rijdende strandstoel dus) ga werken.


Bij ons bestaat ook een "fietspremie" die erin bestaat dat je het recht hebt om uw fiets te laten onderhouden voor 50 Euro per jaar of zo op kosten van de werkgever, maar dat is voor iedereen hetzelfde.

Dat hangt niet af van "afstand tot uw woonst". Wat WEL daarmee bepaald is, is als je bijvoorbeeld van wacht zijt en opgeroepen wordt, dan krijgt ge een kostenvergoeding die o.a. ook een km vergoeding is voor echt gereden km. Maar dat is gewoon een in te brengen onkostenvergoeding.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 07:10   #60
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als iemand kiest om een verplaatsing van minder dan 3 km met de wagen te doen ipv met een alternatief, dan moet het zijn dat die daar een reden voor heeft.

Ik kan zo 1000 redenen vinden.
Vb. ten alle tijde direct beschikbaar zijn na de werkuren, om door te rijden naar de zieke papa, mama; om door te rijden naar de sportclub; om naar het shoppingcentrum voor grotere inkopen ..
Vb. een onveiligere buurt waar men door moet

Hoe dan ook, ik denk dat hier discriminatie in 't spel vastgesteld gaat worden. Werknemer A krijgt gratis parking, werknemer B niet, want 2, 9 is minder dan 3,1.

Gelezen op facebook: Sint-Martens-Latem en Deurle liggen ver genoeg voor de dames en heren proffen, chirurgen en leden van de Raad van Bestuur.
Vwoilla,

kijk ik pak mijne velo ook voor veel dingen, als het met de fiets, kan, dan fiets ik , dat is goeiekoper en plezanter. Maar het gaat hem om het feit dat ze u verplichten tot iets omdat ge dichtbij zou wonen...

Ofwel is het voor iedereen, ofwel voor niemand.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be