Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 januari 2021, 08:07   #261
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Ik noem zowel maart-april als september- oktober een ramp en jij vindt blijkbaar dat de 2e periode al niet beter kon qua aanpak
Nee, het was een ramp, maar dan wel een op het vlak van het gemaatregel. Ik vond het sanitair prima meevallen. Nu is het misschien juist dat een paar weken gemaatregel er juist voor gezorgd hebben dat het sanitair een groot succes was, dat kan dus wel zijn.

Maar dat het sanitair fantastisch goed is gegaan, kan toch niet tegengesproken worden. Precies afgetopt net ONDER de voorziene IC capaciteit, dat was toch zo goed als perfect, nee ?

En tenslotte redelijk weinig doden. In totaal 20% van het normale jaarlijkse aantal doden, wat dus wil zeggen dat je 5 keer meer kans had dit jaar om aan een NIET corona oorzaak te sterven dan aan corona, en dat terwijl gans de maatschappij totaal geobsedeerd is door corona. Dat is toch iets waar je van achterover valt ? Dat wil toch zeggen dat corona piepklein was als effect ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 08:09   #262
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Je betn blijkbaar het tentenkamp in luik vergeten
Eh, wat is er zo dramatisch aan een tentenkamp ? Ik vind trouwens dat men dat had moeten veralgemenen, dan waren maatregelen misschien HELEMAAL niet nodig geweest en had men nog een hogere capaciteit.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 januari 2021 om 08:09.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 08:11   #263
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
net zoals bv kankerdiagnoses, een doodvonnis voor velen van hen maar die telt men straks niet bij de coronadoden
Ja, kijk, men gaat ook die 2000 doden deze zomer door het gemaatregel niet als maatregelendoden zien he.

Ik wil maar zeggen, de sanitaire impact van corona is klein en de pieken die we gehad hebben, waren helemaal geen drama's. Ja, tijdens het Jaar van de Grote Epidemie hebben we 20% meer doden gehad dan normaal, dat is dus een PEULESCHIL. Mochten we er 10 keer meer gehad hebben dan normaal DAN ZOUDEN WE een "ramp" gehad hebben. Maar 0.2 keer meer dan normaal, nee. Dat is een peuleschil.

Daarentegen, de maatschappelijke ramp van het gemaatregel, dat is geen peuleschil, dat is de zwaarste ramp die ons overkomen is, veel erger dan WO II, want dit is een transitie naar een totalitair regime. Ja, het is als WO II, mochten we verloren hebben.

We hebben een ramp van de orde van "WO II verliezen" vs 0.2 keer meer doden op jaarbasis.

Begint uw waanzin te dagen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 januari 2021 om 08:14.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 08:53   #264
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik wil maar zeggen, de sanitaire impact van corona is klein en de pieken die we gehad hebben, waren helemaal geen drama's.
het is DANKZIJ de maatregelen dat het dit aantal slachtoffers geworden is, jij spreekt over maar en kijkt enkel naar de directe coronadoden.
zonder die maatregelen, zoals jij wil was het aantal slachtoffers toch pakken hoger geweest.
hoeveel? Ik denk dat we probleemloos x10 gegaan waren zoals je verder schrijft.

kijk gewoon naar die paar weken (februari tor maart en augustus-september) waar et allemaal een pak losser mocht. ok, niet eens 10% van wat jij vraagt, dat klopt
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 09:05   #265
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
het is DANKZIJ de maatregelen dat het dit aantal slachtoffers geworden is, jij spreekt over maar en kijkt enkel naar de directe coronadoden.
zonder die maatregelen, zoals jij wil was het aantal slachtoffers toch pakken hoger geweest.
hoeveel? Ik denk dat we probleemloos x10 gegaan waren zoals je verder schrijft.

kijk gewoon naar die paar weken (februari tor maart en augustus-september) waar et allemaal een pak losser mocht. ok, niet eens 10% van wat jij vraagt, dat klopt
10x hoger? Kijk dan ben ik niet verwonderd dat je zo bang bent.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 09:15   #266
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
10x hoger? Kijk dan ben ik niet verwonderd dat je zo bang bent.
dat gaat niet om angst
ik heb dezelfde bekommernis als PAtrick

gezondheid en economie gaan hand in hand
en doordat men zo knoeit met de volksgezondheid verknoeit men de economie nog harder.
Patricks idee om het virus straal te negeren is geen goed plan.

St- Truiden hangt weer en nu is de Engelsman gearriveerd.
aangezien we toch graag mensen beschuldigen, van traagheid kun je st-truiden in deze neit beschuldigen. Al de 2e maal dat ze bij de eerste zijn.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 10:23   #267
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
het is DANKZIJ de maatregelen dat het dit aantal slachtoffers geworden is, jij spreekt over maar en kijkt enkel naar de directe coronadoden.
zonder die maatregelen, zoals jij wil was het aantal slachtoffers toch pakken hoger geweest.
hoeveel? Ik denk dat we probleemloos x10 gegaan waren zoals je verder schrijft.
10x hoger dan nu is 2x de normale sterfte, wat niet eens een ramp is. Ik had het over 10x de normale sterfte, niet 2x.

2x valt nog best in het niet-zo-erg-problematische.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat we 10x meer dan nu zouden gehad hebben, ik denk dat het 2 of 3x meer zou zijn dan nu. Maar zelfs al zou het 10x meer zijn dan nu, dan zou dat nog altijd niet echt een probleem zijn.


De SCHADE die we nu aangericht hebben is al equivalent met 10x het huidige aantal corona doden. Ik heb dat al enkele keren voorgerekend. En ze loopt nog op. Infeite is het zelfs 15x de huidige aantallen doden.

Kijk: wij hebben van 11 miljoen Belgen een derde van een levensjaar kapot gemaakt gemiddeld zou ik denken. De meeste van die mensen zouden waarschijnlijk 4 maanden minder lang geleefd hebben, eerder dan het gemaatregel moeten te ondergaan. Voor studenten zal dat waarschijnlijk zelfs meer zijn, en voor zaakhouders die hun levenswerk vernietigd zien zal dat waarschijnlijk zelfs een jaar of meer zijn.

Dus kunnen we zeggen dat we 3 miljoen levensjaren door het gemaatregel kapot gemaakt hebben. Waardevolle jaren, want jaren van jeugdigheid en van ondernemerschap. Een corona dode heeft gemiddeld nog iets van 10 jaar te leven. Om dus die 3 miljoen kapotgemaakte levensjaren te compenseren, moet je minstens 300 000 corona doden vermeden hebben.

En je zegt zelf dat we niet aan 200 000 zouden geraken.

Dus hebben we al veel meer jaren kapot gemaakt dan we hadden kunnen redden.

We kunnen het anders schatten. Nu heeft ongeveer een vijfde van de bevolking het gehad. En dat heeft 20 000 doden opgeleverd. Mocht GANS de bevolking het opgedaan hebben (wat waanzinnig is) dan zou dat 100 000 doden opgeleverd hebben. Maar ja, als de ziekenhuizen zouden overstromen zouden dat er meer zijn. Aan de andere kant, we hebben nu vooral de ouderen besmet. Die twee zullen elkaar wel compenseren. Dus denk ik eerder aan een 100 000 doden in totaal bij een grote piek in vorig jaar maart of april.

Dat is echter een beetje idioot, want dat zou het geval zijn mochten bejaarden totaal onnozele kloten zijn. Wat kan zijn natuurlijk. Mochten die bejaarden geen totaal idiote onnozelaars zijn, dan zouden die ZICHZELF afgezonderd hebben in maart april terwijl DE REST van de bevolking ziek werd en immuun werd. 2 maandjes Uzelf opsluiten en voorzichtig zijn. Geen jaar.

En dan zouden we eerder aan iets van 5000 doden gezeten hebben. 5 keer meer dan de huidige actieve bevolking en het aantal doden.

Dus, naargelang de stupiditeit van bejaarden, zouden we dus ergens tussen de 5000 en de 200 000 doden gezeten hebben bij een "laat maar waaien".

Maar vooral, vooral: we waren dan vanaf mei min of meer gerust. Veel en veel meer waard dan zelfs 200 000 doden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 januari 2021 om 10:29.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 11:35   #268
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
10x hoger dan nu is 2x de normale sterfte, wat niet eens een ramp is. Ik had het over 10x de normale sterfte, niet 2x.
maakt volstrekt niet uit
20 000 doden en, vermenigvuldig dat getal gerust met 10, die dankzij corona neit correct behandeld kunnen worden met dood/andere ziektes/handicaps tot gevolg is het resultaat vandaag
jij vindt dat ok, ik vind dat een ramp
let's agree to disagree

Citaat:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat we 10x meer dan nu zouden gehad hebben,
maakt op zich neits uit, zelfs in dat scenario zul jij bij je politiek standpunt blijven dat het eigenlijk wel meevalt


Citaat:
Kijk: wij hebben van 11 miljoen Belgen een derde van een levensjaar kapot gemaakt gemiddeld zou ik denken.
en hoeveel heb je er gered?


Citaat:
We kunnen het anders schatten.
aan gokken en gissen hebben we niets
ik snap, omwille van je politiek dogma, dat je altijd zulke aantallen zult minimaliseren dat het neit erg is en meevalt ...

Citaat:
Mochten die bejaarden geen totaal idiote onnozelaars zijn, dan zouden die ZICHZELF afgezonderd hebben
en verhongeren of niet verzorgd worden? jij lijkt te vergeten dat die mensen nu eenmaal hulp nodig hebben, ongeacht of ze alleen wonen, in een serviceflat of rusthuis zitten.
er MOET dus volk over de vloer komen
en mensen echt fysiek opsluiten?

jij vindt de aanslag op kinderen/jongere al verwerpelijk terwijl die nog onderwijs kunnen volgen, buiten kunnen, vrienden kunnen zien, een hele onlinewereld hebben, examens kunnen afleggen, stages kunnen lopen, ...
l
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 12:22   #269
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
maakt volstrekt niet uit
20 000 doden en, vermenigvuldig dat getal gerust met 10, die dankzij corona neit correct behandeld kunnen worden met dood/andere ziektes/handicaps tot gevolg is het resultaat vandaag
Nee, dat is niet eens waar. Dat komt omdat wij alles plat leggen voor corona. Men had ook minder plaatsen voor corona kunnen voorzien, en de normale zorg normaal voort zetten. Ja, dat zou meer corona doden veroorzaakt hebben, maar de normale zorg niet in het gedrang gebracht hebben.

Maar ge zijt natuurlijk aan het zeveren, want bij een laat-maar-waaien is het VEEL RAPPER voorbij. Dan hebt ge, ploef, uw berg corona lijken, en nadien is de gezondheidszorg weer vrij. Dus zou die zelfs MINDER belast zijn dan bij het rekken dat we nu gedaan hebben. Een goeie laat-maar-waaien zou 2 maanden geduurd hebben he. Het zou dus niet maal tien zijn, maar veel minder dan nu, het aantal EXTRA slachtoffers door niet-verzorging.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 januari 2021 om 12:30.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 12:24   #270
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
maakt op zich neits uit, zelfs in dat scenario zul jij bij je politiek standpunt blijven dat het eigenlijk wel meevalt
Het valt altijd mee, tenzij de maatschappij door de ziekte harder gedestructureerd wordt dan door de maatregelen. Ttz, dat er MEER pret afgenomen wordt door dat er teveel doden zijn, eerder dan de maatregelen.

Welnu, er moeten al HEEL VEEL doden vallen voor er zodanig weinig kappers zijn dat men even weinig naar de kapper kan dan door de maatregelen, nee ?

Dat geeft U een idee.

Er gaan nooit door corona zoveel kappers dood gaan dat men MINDER naar de kapper kan door corona dan door de maatregelen he.

Extrapoleer dat naar ALLES, en je begrijpt wat ik bedoel. Opdat corona zo hard mensen zou gedood hebben dat het zoveel op de maatschappij zou ingehakt hebben als de maatregelen, had corona veel en veel dodelijker moeten zijn dan het is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 12:32   #271
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
aan gokken en gissen hebben we niets
ik snap, omwille van je politiek dogma, dat je altijd zulke aantallen zult minimaliseren dat het neit erg is en meevalt ...
Uw "maal tien" is een veel grotere niet-onderbouwde gok. Ik geef tenminste nog aanwijzingen waarom ik tot die cijfers kom.

Citaat:
en verhongeren of niet verzorgd worden? jij lijkt te vergeten dat die mensen nu eenmaal hulp nodig hebben, ongeacht of ze alleen wonen, in een serviceflat of rusthuis zitten.
Tja pech voor hen he. Als je afhankelijk bent van anderen, dan moet je maar ondergaan wat er moet ondergaan worden. We gaan voor die afhankelijken de anderen niet ambeteren niewaar. Die zijn trouwens perfect misbaar, en er gaan er daar veel corona van overleven ook.

Maar al die mensen zijn NU even hard blootgesteld he. De maatregelen hebben het voor hen ook niet gemakkelijker gemaakt. In plaats van een korte maar hevige blootstelling, zijn die wat minder hevig, maar heel lang blootgesteld. Ik denk niet dat het eigenlijk iets uitmaakt. In de meeste WZC zijn toch veel blootstellingen geweest, dus het gemaatregel heeft daar niet veel aan veranderd.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 januari 2021 om 12:37.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 12:34   #272
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, dat is niet eens waar. Dat komt omdat wij alles plat leggen voor corona. Men had ook minder plaatsen voor corona kunnen voorzien, en de normale zorg normaal voort zetten. Ja, dat zou meer corona doden veroorzaakt hebben, maar de normale zorg niet in het gedrang gebracht hebben.

Maar ge zijt natuurlijk aan het zeveren, want bij een laat-maar-waaien is het VEEL RAPPER voorbij. Dan hebt ge, ploef, uw berg corona lijken, en nadien is de gezondheidszorg weer vrij. Dus zou die zelfs MINDER belast zijn dan bij het rekken dat we nu gedaan hebben. Een goeie laat-maar-waaien zou 2 maanden geduurd hebben he. Het zou dus niet maal tien zijn, maar veel minder dan nu, het aantal EXTRA slachtoffers door niet-verzorging.
Uiteraard.

Iedereen die binnenkomt op een IC wordt getest. Kom je binnen voor klacht A en je hebt een positieve corona test komt je zorg voor klacht A in gevaar, want corona!

En dan gaan we nog niet eens spreken over de mensen die puur gedreven door angst achter de rug van hun huisarts naar spoed trekken en eigenlijk daar niet hoeven te zijn. Maar ze zorgen er wel voor dat jij voor klacht A geen reguliere zorg meer kan krijgen.
En geen enkele IC arts gaat vandaag durven weigeren he.

Sterven met (en zelfs asymptomatisch) of sterven door corona, daar heb ik nog niemand van de kwakzalvers horen over praten. Ook de media negeert deze nuance.
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 23 januari 2021 om 12:52.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 13:26   #273
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uw "maal tien" is een veel grotere niet-onderbouwde gok. Ik geef tenminste nog aanwijzingen waarom ik tot die cijfers kom.
gij kwam af met maal tien en dat het dan pas erg gneog voor u zou zijn. voor mij is 20 000 meer als genoeg
velries korte termijngeheugen is jammer genoeg een bekende aandoening op fora

Citaat:
Tja pech voor hen he. Als je afhankelijk bent van anderen, dan moet je maar ondergaan wat er moet ondergaan worden.
geldt dit dan voor alle 11 miljoen? dus ook kinderen en jongeren?

Citaat:
In de meeste WZC zijn toch veel blootstellingen geweest, dus het gemaatregel heeft daar niet veel aan veranderd.
en gij weet dat hoe?

en ik hoor u neits zeggen over al de wekronbekwamen, mensen uit golf 1 die nog meoten genezen, alle neit-covidpatienten wiens behandeling zijn stopgezet ...
allemaal bevolkingsgroepen waarvan ge het bestaan niet eens beseft.
daarvan zitten er een pak overdag online op bv fora
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 13:33   #274
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat er eens een "nijdige griep" langs kwam ? Ja, ondertussen al een 50 jaar, da's waar.

Nee, we zijn veel dommer geworden. We hebben alles wat we hadden van waarde kapot gemaakt en we doen vrolijk verder.

Absolute pure griezel. De Britten zijn op tijd afgebold. Europa was OK als het een samenwerkingsverband en een vrij reizen en handel drijven was. Maar het wordt hoe langer hoe meer een "staat" en dat is pure griezel. Europa moest de burger beschermen tegen de staat, en het wordt zelf een staat. Die soviet unie mogen ze hebben hoor. De commissie als Polit bureau en de grap van een Europees parlement als applausbak.

Denkt ge dat ? We zijn zoet voor verschillende jaren. Telkens gaat men een stapje verder. Telkens een nieuwe laag hysterie en bangmakerij. Telkens een verdere laag fascisme. Telkens een verder kapotsnijden van uw intieme vrijheden. Uw vrienden ontmoeten dat is al een jaar naar de vuilbak. Maar nu gaat men het gezin binnendringen. Men heeft al enkele poginkjes gedaan. Daar geraken wij de eerste jaren niet meer uit. Want het vaccin gaat niet werken zoals men denkt, en er gaan meer en meer 'varianten' komen, er gaan er nijdige tussenzitten, er gaan dan eens meer kinderen dood gaan, dan eens meer vrouwen, dan eens meer ditte, dan eens meer datte, en als het even gaat luwen, gaat men vooral schrik hebben voor wat er wel eens zou kunnen gebeuren als we ooit terug eens half normaal zouden doen.

Nee, vergeet het. Uw vroegere vrijheden van een jaar geleden komen nooit meer terug. Gewoon vrij met mensen bij elkaar komen, dat gaat ge nooit meer mogen doen. Onbezorgd op reis gaan, dat zit er niet meer in. Nu zult ge, onder heel strikte voorwaarden, mogen werken. En thuis blijven. Als ge braaf zijt en men gaat bij U thuis vanalles komen controleren, uw gezinsleden gaan nog manu militari gescheiden worden en zo voort. Ge gaat thuis maskers moeten dragen, uw gezinsleden zullen gescheiden moeten zijn, ge gaat 1 kind mogen knuffelen gedurende minder dan 40 minuten per week en ga zo maar door. De grens van uw openbare vrijheden zijn naar de knoppen, men begint stilaan binnen te dringen in uw woning. Eerst waren het "feestjes" maar men zal verder gaan. Ge hebt geen idee. Er is geen grens meer aan. Men gaat nu vooral besmettingen IN het gezin willen vermijden. Dus gaat men alles wat ge "buiten" al verboden hebt gekregen, nu ook in de gezinssituatie krijgen. Dat houdt ge niet voor mogelijk ? Wat hield ge niet voor mogelijk in januari 2020 ?

Er gaan schande artikelen in de krant komen over die onverantwoorde vader die zijn twee kinderen wel twee keer in de week meer dan een uur gezien had. Zoals over die vrouw die haar dochtertje naar school had laten gaan. Wacht maar. Ge hebt nog niks gezien. Uw meest griezelige SF dystopieen zullen paradijsjes lijken. Ge zou onmiddellijk naar Noord Korea willen vluchten. Maar het zal te laat zijn. En ge zult spijt hebben dat ge mee gejuicht hebt toen de zotte bende aan haar opmars begon. Maar ge zult niet meer terug kunnen.
Inderdaad!
En het wettelijke kader hebben ze ook al in gereedheid gebracht.
Onder het mom van terrorisme mogen ze al bij vermoeden zomaar wettelijk je huis binnendringen waarvoor uiteraard bange azijnpissers worden aangezet om verklikkers te worden om te waken over het volgen van corona nepmaatregelen.
Je bent ook niet langer onschuldig tot je schuld bewezen werd voor de rechtbank, de bewijslast werd reeds in 2007 door de federale regering omgekeerd - een slachtoffer kan dus moeten gaan bewijzen dat ie onschuldig is, voor daders zal dit rechtsprincipe wel nog gelden, zij zullen wel onschuldig zijn tot hun schuld bewezen werd - willekeur en tegenstrijdigheid waarbij weer een inbreuk wordt gepleegd op onze grondwettelijke rechten.
Verder worden digitale meters ook weer chantage middelen om ons, in ons eigen huis, te dwingen tot gehoorzaamheid door willekeurig en op afstand critici te kunnen afsluiten van basisbehoeften zoals elektriciteit, gas en water.
Idem afpersing gebruiken om tot vaccinatie te dwingen door uitsluiting van de maatschappij zonder vaccinatiepas.
De regering bedient zich van criminele handelingen om de bevolking tot gehoorzaamheid te dwingen.
En dat hebben we allemaal te danken aan een bange minderheid die zich laat manipuleren voor verdeel en heers, zij zijn de medeplichtigen waardoor de politiek hun fascisme en dictatuur onder valse voorwendselen kunnen blijven opleggen.

Al de corona noodmaatregelen alsook de lockdown zijn onwettig zolang de regering de medische noodzaak hiervoor niet wil bewijzen met wetenschappelijke feiten.
Nooit werd het coronavirus als dodelijke bedreiging bewezen dus was/is er geen enkele geldige reden om (tijdelijke!!) noodmaatregelen op te leggen en nog steeds aan te houden.
Maar onze 'volksvertegenwoordigers' leggen geen verantwoording af aan de bevolking zolang er mensen zijn die hun leugens, misleiding en bedrog blijven geloven en meegaan in deze corona carrousel dat ze willen rekken tot wij allen gehoorzame slaven in een totalitaire dictatuur zijn.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 14:00   #275
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.764
Standaard

Allee, da lachgas is voor de kiekens en hanen die geen leven meer hebben opdat ze niet meer kunnen feesten.
De sekte leider zal wel een uitleg klaarstomen dat het niet voor kiekens en hanen is maar voor de uitgangs biggetjes en beertjes. De goed gelovige meute zal voldaan knikken en hem volledig gelijk geven.

Citaat:
Antwerpse politie neemt 218 flessen lachgas in beslag
27/09/2020 om 15:55 | Bron: BELGA
Citaat:
De Antwerpse politie heeft zaterdag in totaal 218 flessen lachgas in beslag genomen. Er werden ook ballonnen aangetroffen, wat op recreatief gebruik van lachgas kan wijzen.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200927_95045174

en de rest is nog maar alleen van Ant en de Limburg.

https://www.dekrantenkoppen.be/detai...Genkenaar.html

Laatst gewijzigd door wagner.666 : 23 januari 2021 om 14:03.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 15:30   #276
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
het is DANKZIJ de maatregelen dat het dit aantal slachtoffers geworden is, jij spreekt over maar en kijkt enkel naar de directe coronadoden.
zonder die maatregelen, zoals jij wil was het aantal slachtoffers toch pakken hoger geweest.
hoeveel? Ik denk dat we probleemloos x10 gegaan waren zoals je verder schrijft.
Ongelooflijk hoe je die stukgekauwde bullshit blijft uitspuwen, eh, terwijl dat reeds wetenschappelijk euh.., wel ja, als dikke bullshit aangetoond werd:

Lockdowns Do Not Control the Coronavirus: The Evidence

“The question is whether lockdowns worked to control the virus in a way that is scientifically verifiable. Based on the following studies, the answer is no and for a variety of reasons: bad data, no correlations, no causal demonstration, anomalous exceptions, and so on. There is no relationship between lockdowns (or whatever else people want to call them to mask their true nature) and virus control.

Perhaps this is a shocking revelation, given that universal social and economic controls are becoming the new orthodoxy. In a saner world, the burden of proof really should belong to the lockdowners, since it is they who overthrew 100 years of public-health wisdom and replaced it with an untested, top-down imposition on freedom and human rights. They never accepted that burden. They took it as axiomatic that a virus could be intimidated and frightened by credentials, edicts, speeches, and masked gendarmes.”


https://www.aier.org/article/lockdow...-the-evidence/

Toon anders het tegendeel maar eens aan.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 15:39   #277
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ongelooflijk hoe je die stukgekauwde bullshit blijft uitspuwen, eh, terwijl dat reeds wetenschappelijk euh.., wel ja, als dikke bullshit aangetoond werd:
ik zal dat verder blijven uitspuwen
lockdowns werken al sinds de middeleeuwen, quarantaine is zelfs van Italiaanse afkomst

ook in belgie werkte het, dat men nadien teveel losliet met alle gevolgen vandien is geen logisch normaal gevolg vd lockdown. hou de lockdown aan, zoals sommige landen doen, en je houdt het onder controle
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 15:43   #278
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
gij kwam af met maal tien en dat het dan pas erg gneog voor u zou zijn. voor mij is 20 000 meer als genoeg
velries korte termijngeheugen is jammer genoeg een bekende aandoening op fora
Je hebt blijkbaar een beetje moeite met verschillende argumenten. Ik stel dat het pas is als de normale sterfcijfers maal tien gaan, dat de impact op de maatschappij zo groot zou zijn op sanitair vlak, dat maatschappelijke maatregelen nodig zijn, omdat de maatschappij *als systeem* anders TOCH in de problemen geraakt.
Dat is een gangbare zaak, om te zeggen dat je pas een structurele ramp hebt als ergens een normale parameter een ORDE VAN GROOTTE toeneemt. De normale sterfte is 110 000 per jaar, dus is het pas als dat SERIEUS uit zijn voegen treedt dat men daar een STRUCTUREEL probleem mee heeft.
Je kan beginnen neuten over hoeveel mensen van de aktieve bevolking daadwerkelijk allemaal moeten doodvallen voor de maatschappij structureel niet meer werkt, ttz dat er niet genoeg kappers meer zijn, dat alle transport naar de knoppen is omdat het gros van de chauffeurs dood is en zo voort.

Wel, ik zeg dat dat pas kan BEGINNEN voor te komen als er 10 keer meer dood gaan dan we gewoon zijn. Maar goed, misschien is het 5 keer meer. Wie zal het zeggen. Maar zeker niet bij gewoon een verdubbeling.

Het TWEEDE onafhankelijke argument was dat wij nu al LEVENSJAREN verknoeid hebben die overeenkomen met 300 000 corona doden. Het is pas als we 300 000 corona doden zouden vermijden met onze maatregelen, dat we evenveel levensjaren redden, dan we AL OMZEEP GEHOLPEN HEBBEN. Hiervoor moeten we gewoon aannemen dat voor de gemiddelde burger, het vorige jaar voor een derde "omzeep" was. Dat is een heel conservatieve schatting. We zouden dus al 15 keer meer corona doden moeten hebben door het te laten waaien om EVENVEEL SCHADE te hebben dan de maatregelen al veroorzaakt hebben.

Daarentegen, UW bewering, dat het laten waaien 10 keer meer doden zou veroorzaken, dat is helemaal nergens gestaafd. Ik heb gezegd waarom dat moeilijk kan, en echt een heel heel pessimistische bovengrens is van wat "laten waaien" zou kunnen veroorzaken.

Het is niet omdat ik GEARGUMENTEERDE factoren 10 naar voren schuif, dat jij zomaar ook eens 'maal tien' kan doen in een andere bewering he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 15:51   #279
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ik zal dat verder blijven uitspuwen
lockdowns werken al sinds de middeleeuwen, quarantaine is zelfs van Italiaanse afkomst
Ja, de pest en de cholera vergelijken met corona.., echt goe bezig.

Citaat:
ook in belgie werkte het, dat men nadien teveel losliet met alle gevolgen vandien is geen logisch normaal gevolg vd lockdown. hou de lockdown aan, zoals sommige landen doen, en je houdt het onder controle
Wat hou je dan onder controle ? Het virus ? Het aantal besmettingen ?
Neen, je houd alleen de snelheid van propagatie onder controle, niet de groepsimmuniteit waar het virus epidemisch naar streeft en dan 'uitdooft'.

En nogmaals, jij kan veel uit je emo-nek lullen, dus toon me een studie die het tegendeel beweert van degene die ik meegaf.
Als je dat niet kan, dan is elke lockdown een hamer om de vlieg in de porceleinwinkel te verpletteren.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 16:03   #280
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ik zal dat verder blijven uitspuwen
lockdowns werken al sinds de middeleeuwen, quarantaine is zelfs van Italiaanse afkomst
Nee, dat is iets helemaal anders. Dat is "de gezonde wereld van de potentieel zieke wereld afzonderen, en het in de zieke wereld.... laten uitwoekeren".

DAT heeft zin. Een schip waar een ziekte uitbreekt, *van de gezonde wereld scheiden* en het op dat schip laten uitwoekeren tot ze daar groepsimmuniteit hebben. Ja, dat wel. Maar de gezonden opsluiten, nee.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 januari 2021 om 16:06.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be