Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 maart 2019, 03:27   #1
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard 2019: Evolutie naar de gemeenschap der Kwezels (M/V)

Bekeken vanuit thuisbasis Far Away...
'ik zie het en kijk naar de patatte-regio met meer en meer verwondering en een groeiend gevoel van ongemak':
Hedendaagse boomvrijer- en kwezelgroepen 'beblaffen' de brede gemeenschap steeds zwaarder met bully-gedrag heden en komen er verdomme ook nog mee weg!

> zie karnaval Aalst-rel;
> bekijk het algemeen gedrag tijdens vrouwen klaagdag,
> toelaten van de straatkleuters met hun spijbeldagen, duidelijk misbruikt voor eigen nut door de kinderen van boomvrijers die door hebben dat ze er gemakkelijker mee wegkomen door de leeftijd van hun minderjarig kroost,
> het gemekker m.b.t. het gebrek aan vrouwelijke straatnamen,
> de wildgroei van klachten, gebruikmakend van de term ongewenst gedrag, enzo meer.
P.S.: Dit staat los van het eeuwige traditionele multikul credo, een verschillend stokpaardje van diezelfde boomvrijers en verkrachters van de logica des levens.

Is deze 'over-geciviliseerde' mensheid zichzelf erg grondig aan het vernietigen?
OK, of dat een slecht ding is laat ik trouwens in 't midden.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 06:14   #2
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard U-Gent bevestigt:

seksisme mag niet ontbreken, he en moordende ratrace ookni, ocharme.

STAKEN MAAR DUS.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 06:26   #3
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
seksisme mag niet ontbreken, he en moordende ratrace ookni, ocharme.

STAKEN MAAR DUS.
Niet zo stressen ......is nergens goed voor.

Naam: taichi-500x580.jpg
Bekeken: 95
Grootte: 49,6 KB

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 maart 2019 om 06:29.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 06:46   #4
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
seksisme mag niet ontbreken, he en moordende ratrace ookni, ocharme.

STAKEN MAAR DUS.
een toemaatje.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 09:48   #5
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Bekeken vanuit thuisbasis Far Away...
'ik zie het en kijk naar de patatte-regio met meer en meer verwondering en een groeiend gevoel van ongemak':
Hedendaagse boomvrijer- en kwezelgroepen 'beblaffen' de brede gemeenschap steeds zwaarder met bully-gedrag heden en komen er verdomme ook nog mee weg!

> zie karnaval Aalst-rel;
> bekijk het algemeen gedrag tijdens vrouwen klaagdag,
> toelaten van de straatkleuters met hun spijbeldagen, duidelijk misbruikt voor eigen nut door de kinderen van boomvrijers die door hebben dat ze er gemakkelijker mee wegkomen door de leeftijd van hun minderjarig kroost,
> het gemekker m.b.t. het gebrek aan vrouwelijke straatnamen,
> de wildgroei van klachten, gebruikmakend van de term ongewenst gedrag, enzo meer.
P.S.: Dit staat los van het eeuwige traditionele multikul credo, een verschillend stokpaardje van diezelfde boomvrijers en verkrachters van de logica des levens.

Is deze 'over-geciviliseerde' mensheid zichzelf erg grondig aan het vernietigen?
OK, of dat een slecht ding is laat ik trouwens in 't midden.
No offence meant, beste Jay-P, maar het sociaal kredietsysteem van China is daar wel kampioen in. Maar je hebt wel gelijk: Europa evolueert in die richting en is druk bezig met zichzelf te wurgen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 09:55   #6
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
No offence meant, beste Jay-P, maar het sociaal kredietsysteem van China is daar wel kampioen in. Maar je hebt wel gelijk: Europa evolueert in die richting en is druk bezig met zichzelf te wurgen.
Het enige kredietsysteem dat ik hier ernstig neem is het Credit Card systeem!
No offence taken trouwens, onder het motto 'Majalle chineize monni metten deize'
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 10:27   #7
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Huilie huilie dat er een nog een belangrijk contingent mensen en wellicht zelfs meerderheid is met ernstige en deugdelijke democratische waarden als tegengesteld aan cynisme, discriminatie en blind vuilgeld winstbejag en die de zogenaamde logica-des- levens (elk voor zich en après nous le déluge???) verwerpt.

Trouwens ook gezien door vanuit zijn thuisbasis 'far away', weliswaar door een boomvrijer vanuit de rand van een beschermd bos met miljoenen beschermde bomen.

Ik hoop overigens dat mijn achterkleinstraatkinderen aan de protestacties deelnemen, al of niet gesteund door hun ouders.

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 maart 2019 om 10:44.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 11:40   #8
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Correctie =>
Trouwens ook gezien vanuit zijn thuisbasis 'far away', weliswaar door een boomvrijer, vanuit de rand van een beschermd bos met miljoenen beschermde bomen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 12:56   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Is deze 'over-geciviliseerde' mensheid zichzelf erg grondig aan het vernietigen?
OK, of dat een slecht ding is laat ik trouwens in 't midden.
Inderdaad. Twee keer, trouwens
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 02:02   #10
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Huilie huilie dat er een nog een belangrijk contingent mensen en wellicht zelfs meerderheid is met ernstige en deugdelijke democratische waarden als tegengesteld aan cynisme, discriminatie en blind vuilgeld winstbejag en die de zogenaamde logica-des- levens (elk voor zich en après nous le déluge???) verwerpt.

Trouwens ook gezien door vanuit zijn thuisbasis 'far away', weliswaar door een boomvrijer vanuit de rand van een beschermd bos met miljoenen beschermde bomen.
Ik hoop overigens dat mijn achterkleinstraatkinderen aan de protestacties deelnemen, al of niet gesteund door hun ouders.
Lol: in 't vet gedrukt: je bedoelt profiteurs van het systeem m.a.w.? -> Shoplifters & maatschappij-parasieten die er een zaak van maken op andermans geld te teren.
Niet het ding voor mensen met zelfrespect. Dat je dat als je idioot recht ziet, tot daar toe.

Laat je achterkleinstraatkinderen echter met rust. Da's vies MJ gedoe.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 11 maart 2019 om 02:29.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 06:06   #11
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Huilie huilie
Is dat niet meer jouw ding, Emo2?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 07:49   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Huilie huilie dat er een nog een belangrijk contingent mensen en wellicht zelfs meerderheid is met ernstige en deugdelijke democratische waarden als tegengesteld aan cynisme, discriminatie en blind vuilgeld winstbejag en die de zogenaamde logica-des- levens (elk voor zich en après nous le déluge???) verwerpt.
Je noemt de logica van het leven "cynisme", maar dat is niet meer dan "ontdekken dat Sinterklaas niet bestaat" cynisme noemen. Het echte cynisme zit hem in het feit dat men collectief denkt dat men geen onderdeel is van het leven en "daarboven" zou staan, maw, dat de principes die van ons gemaakt hebben wat wij zijn, vanaf die eerste primitieve levensvormen, plots niet meer op ons zouden van toepassing zijn. Het leven is een strijd, en wij schijnen niet te willen onderkennen dat het een strijd is, niet "tegen de elementen" (alleen), maar vooral tegen de andere levende wezens. Het is die strijd die ons laten ontstaan heeft. Het is omdat wij sneller konden lopen dan de andere, dat de andere opgepeuzeld werd. Hadden wij die andere helpen sneller lopen, dan waren wij opgepeuzeld, en dan zou de mentaliteit "anderen helpen sneller lopen" daarmee ook ten einde gekomen zijn, gezien de meeste van zijn vertegenwoordigers opgepeuzeld zouden zijn.

De hedendaagse equivalentie van "anderen helpen sneller lopen en zelf opgepeuzeld worden" is "sociale solidariteit".

Men dient dat niet te verwarren met "samenwerken". Samenwerken is een manier om *tijdelijk* uw strijd tegen uw partner opzij te schuiven, om *gezamelijk* een derde vijand aan te pakken, en de mutuele kansen om die derde in het zand doen te bijten, te verhogen. Samenwerken is het uitstel van gevecht met uw partners, de tijd om anderen uit de weg te ruimen op een collectieve manier.

Tenslotte, "après nous le déluge". Maar half. De fundamentele "missie" die wij hebben, is *onze eigenheid* naar de toekomst te brengen. Dat is geen religieuze opgave of zo, dat is gewoon de evolutiewet. Elke andere missie wordt immers uitgerangeerd en vergeten. Elke missie die er niet maximaal naar streeft om zichzelf naar het nageslacht te verplaatsen, wordt platgewalst door missies die dat wel doen. Dat wil dus ook zeggen dat alles wat ge doet, ideaal zo is dat ze *uw eigen nakomelingen MEER overlevingskansen geeft dan anderen hun nakomelingen*. Dat wil niet zeggen dat je de wereld voor uw nakomelingen wil vernietigen, in tegendeel. Het wil wel zeggen dat je de wereld voor anderen hun nakomelingen zou willen vernietigen, maar niet die van uw nakomelingen. Alles wat ge dus doet, moet een GROTER voordeel of een KLEINER nadeel hebben voor UW nakomelingen, dan voor anderen hun nakomelingen. Want dat is de eigenschap die zal overleven, of ge dat nu plezant vindt of niet. Het is dus eerder "après nous, le déluge pour les autres".

Zorgen voor anderen en uzelf nadeel doen, is "de andere sneller helpen lopen". Het is een strategie die zichzelf uitschakelt. Wij willen die ten alle prijzen volgen, en dus gaan wij onszelf uitschakelen, zoals het hoort.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 maart 2019 om 07:52.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be