Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 november 2019, 11:38   #21
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
We gaan kwa onderwijs veel te soft om met nieuwkomers.

Door de lat lager en lager te leggen ga je zien dat straks de blanke, rijkere, middenklassers hun kinderen gaan bijles geven waardoor ze wel klaar zijn voor hogere studies, terwijl de allochtoon op jaar 1 falikant buist en de schuld weer op een ander kan steken.

De lat moet terug omhoog, en stevig, en laat ze maar dubbelen als ze er niet over kunnen.
Niet alleen qua onderwijs, en dat is al 45jaar zo het geval. En er is idd niks mis met dubbelen ; ik heb tijdens mijn "apejaren" ook een jaar gedubbeld in het secundair.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2019, 11:40   #22
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Leerplicht naar 3 & overgang naar lagere school onderhevig maken aan kennis Nederlandse taal. Kindergeld koppelen aan succesvol volgen school & kennis Nederlandse taal.

Integratie en aanpassen kan je afdwingen hoor.
Zo zie ik het ook.
Wat Gent doet, is overigens totaal onproductief op langere termijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2019, 11:42   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zo zie ik het ook.
Wat Gent doet, is overigens totaal onproductief op langere termijn.
Daarom dat ze het doen he. Zo zijn er weer problemen die moeten aangepakt worden. Goed voor de commerce van problemen (ook "politiek" genoemd).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2019, 11:42   #24
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Niet alleen qua onderwijs, en dat is al 45jaar zo het geval. En er is idd niks mis met dubbelen ; ik heb tijdens mijn "apejaren" ook een jaar gedubbeld in het secundair.
Onderwijs is de kern van integratie. Als je nieuwkomers niet meekrijgt, en opleidt tot burgers die mee kunnen in onze maatschappij, krijg je de miserie die we nu rond Antwerpen en Brussel zien. Ghettos met armoede en overlast.

Mij maakt het geen drol uit welke huidskleur iemand heeft, maar wel welke taal hij of zij spreekt. Een allochtoon die u in perfect Nederlands te woord kan, die beschouw ik zelfs al niet meer als allochtoon. Want taal is de sleutel tot samenleven: elkaar verstaan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2019, 11:46   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mij maakt het geen drol uit welke huidskleur iemand heeft, maar wel welke taal hij of zij spreekt. Een allochtoon die u in perfect Nederlands te woord kan, die beschouw ik zelfs al niet meer als allochtoon. Want taal is de sleutel tot samenleven: elkaar verstaan.
In de grond ben ik het hiermee eens, behalve dat "taal" niet genoeg is. De neuzen moeten ook op andere vlakken min of meer in dezelfde richting staan. En eerlijk gezegd, de Islam maakt dat heel erg moeilijk om niet te zeggen onmogelijk.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2019, 11:46   #26
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daarom dat ze het doen he. Zo zijn er weer problemen die moeten aangepakt worden. Goed voor de commerce van problemen (ook "politiek" genoemd).
Het gepamper van Groen in het onderwijsdossier in Gent is echt triestig.
Net op vlak van taal moet men 'volle gas' geven met die kleine kinderen. Aan die leeftijd gaat dat nog eenvoudig en snel lukken. Achterstand later dan 12 jaar aanpakken is veel moeilijker en tegen dan zitten diegenen die teveel in de 'thuis' taal zijn blijven hangen achteraan in de klas van het beroepsonderwijs.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2019, 11:49   #27
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Onderwijs is de kern van integratie. Als je nieuwkomers niet meekrijgt, en opleidt tot burgers die mee kunnen in onze maatschappij, krijg je de miserie die we nu rond Antwerpen en Brussel zien. Ghettos met armoede en overlast.

Mij maakt het geen drol uit welke huidskleur iemand heeft, maar wel welke taal hij of zij spreekt. Een allochtoon die u in perfect Nederlands te woord kan, die beschouw ik zelfs al niet meer als allochtoon. Want taal is de sleutel tot samenleven: elkaar verstaan.
Dat klopt allemaal, maar vandaag zitten we wel met een achterstand van zo'n slordige 45jaar.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2019, 11:51   #28
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In de grond ben ik het hiermee eens, behalve dat "taal" niet genoeg is. De neuzen moeten ook op andere vlakken min of meer in dezelfde richting staan. En eerlijk gezegd, de Islam maakt dat heel erg moeilijk om niet te zeggen onmogelijk.
Idd, zolang de mentaliteit "bidden en hoofddoeken zijn belangrijker dan werken en/of studeren" er niet uit is, blijft het dweilen met de kraan open.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 4 november 2019 om 12:08.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2019, 11:54   #29
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ja, maar een goed begin is veel dwingender worden in het onderwijs. Gedaan met de vrijheid/blijheid en terug naar discipline en regelmaat gaan. We moeten afstappen van de pedagogische onzin die de laatste drie decennia ons onderwijs heeft verziekt. Onderwijs moet terug in functie van kennisoverdrag en voorbereiding op een leven als burger staan.

Nu focust men te veel op het "goed voelen" op school. Steek uw hand op als gij u altijd goed voelt op uw werk. Juist. Het is geen zaak van plezant te vinden, maar van te moeten.

En als de jongeren en ouders in kwestie niet meewillen, moet je ze dwingen: kindergeld, uitkeringen, enz...afhankelijk maken van hun medewerking.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2019, 11:59   #30
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja, maar een goed begin is veel dwingender worden in het onderwijs. Gedaan met de vrijheid/blijheid en terug naar discipline en regelmaat gaan. We moeten afstappen van de pedagogische onzin die de laatste drie decennia ons onderwijs heeft verziekt. Onderwijs moet terug in functie van kennisoverdrag en voorbereiding op een leven als burger staan.

Nu focust men te veel op het "goed voelen" op school. Steek uw hand op als gij u altijd goed voelt op uw werk. Juist. Het is geen zaak van plezant te vinden, maar van te moeten.

En als de jongeren en ouders in kwestie niet meewillen, moet je ze dwingen: kindergeld, uitkeringen, enz...afhankelijk maken van hun medewerking.
De Wever had dus gelijk met zijn "pret-pedagogie" opmerking. Alvast benieuwd hoe de koepel van Lieven Boeve zal reageren.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2019, 12:02   #31
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het gepamper van Groen in het onderwijsdossier in Gent is echt triestig.
Net op vlak van taal moet men 'volle gas' geven met die kleine kinderen. Aan die leeftijd gaat dat nog eenvoudig en snel lukken. Achterstand later dan 12 jaar aanpakken is veel moeilijker en tegen dan zitten diegenen die teveel in de 'thuis' taal zijn blijven hangen achteraan in de klas van het beroepsonderwijs.
Akkoord!

Weyts doet dat niet slecht hee, Panda.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2019, 12:09   #32
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Akkoord!

Weyts doet dat niet slecht hee, Panda.
Het lijkt me duidelijk dat Weyts een intelligente kabinetschef heeft.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2019, 12:39   #33
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Slechte maatregel. Dit gaat sociaal zwakkeren nog meer achtergesteld doen geraken.
En wss vindt men 7 of 8 jarigen in het eerste leerjaar dan ook niet zo erg ? Of blijft het bij veel 'eigen volk eerste geblaat en weinig wol?

Laatst gewijzigd door Guinevere : 4 november 2019 om 12:40.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2019, 12:42   #34
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
We gaan kwa onderwijs veel te soft om met nieuwkomers.

Door de lat lager en lager te leggen ga je zien dat straks de blanke, rijkere, middenklassers hun kinderen gaan bijles geven waardoor ze wel klaar zijn voor hogere studies, terwijl de allochtoon op jaar 1 falikant buist en de schuld weer op een ander kan steken.

De lat moet terug omhoog, en stevig, en laat ze maar dubbelen als ze er niet over kunnen.
Ik begrijp u. Maar zo'n taaltest wordt dan beter afgenomen op 11-12 of 18 jaar? Klein mannekes van 5 jaar die al zwak in de samenleving staan, niet weten tussen goed en kwaad, zo onder druk zetten kan niet.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 4 november 2019 om 12:42.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2019, 12:43   #35
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Slechte maatregel. Dit gaat sociaal zwakkeren nog meer achtergesteld doen geraken.
En wss vindt men 7 of 8 jarigen in het eerste leerjaar dan ook niet zo erg ? Of blijft het bij veel 'eigen volk eerste geblaat en weinig wol?
Wat een verrassing
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2019, 12:44   #36
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik begrijp u. Maar zo'n taaltest wordt dan beter afgenomen op 11-12 of 18 jaar? Klein mannekes van 5 jaar die al zwak in de samenleving staan, niet weten tussen goed en kwaad, zo onder druk zetten kan niet.
het volstaat dat de ouders hun kinderen in het Nederlands opvoeden, om in die testen te slagen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2019, 12:48   #37
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Slechte maatregel. Dit gaat sociaal zwakkeren nog meer achtergesteld doen geraken.
En wss vindt men 7 of 8 jarigen in het eerste leerjaar dan ook niet zo erg ? Of blijft het bij veel 'eigen volk eerste geblaat en weinig wol?
Men laat ze toch overgaan naar het volgende jaar, anders zit het eerste studiejaar binnen een aantal jaren vol met Noord-Afrikanen tot hun 18 jaar.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2019, 12:49   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
het volstaat dat de ouders hun kinderen in het Nederlands opvoeden, om in die testen te slagen.
Doen ze in geen geval, ze zijn en (moeten) blijven Noord-Afrikanen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2019, 13:03   #39
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
het volstaat dat de ouders hun kinderen in het Nederlands opvoeden, om in die testen te slagen.
Dat is soms niet realistisch.

Ok we hebben een nieuw haatvak op school: Nederlands ipv Frans.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2019, 13:05   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Slechte maatregel. Dit gaat sociaal zwakkeren nog meer achtergesteld doen geraken.
jutten zak
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be