Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 januari 2020, 08:29   #41
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De Nederlanders, die kregen een koude douche van de Britten. Kapituleren op 4 dagen, stelletje schijtluizen, neem eens een voorbeeld aan de veel slechter bewapende Belgen, die hielden het 18 dagen vol, en de Belgische capitulatie was de beslissing van hun koning, niet van de civiele leiding .

Alhoewel, Nederlandse zeelui werden wel geprezen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 22 januari 2020 om 08:29.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 08:30   #42
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
er zijn er weer enkele verzopen en iedereen moet er weer kompassen mee hebben.

Is dat erg?

Ja, natuurlijk is dat erg, maar wie is daar verantwoordelijk voor?

't Zijn toch niet wij die hun met hun kinderen in dat bootje gestopt hebben hé. Het zijn zij zelf die uit hebzucht zo gedreven en dom zijn dat ze hun kinderen in dergelijke gevaarlijke toestand hebben gebracht.

Ze zijn niet verplicht van naar Engeland te gaan hé, zelfs lang voor ze hier belanden waren ze al in de mogelijkheid om asiel te vragen, maar nee, dat is niet goed genoeg, ze moeten in Engeland zijn. Allemaal goed, doe maar maar dan moet ge van mij ook medeleven verwachten hoor.

Eigen schuld, dikken bult!!!

En als ze een beetje verstand hadden kochte ze voor die overtocht geen rubbere bootje maar een zeiljachtje. Die zijn er met de vleet te vinden tussen 1500 en 2500 euro. Die betalen ze nu ook gegarandeerd voor zo een flut rubberen bootje met een buitenboordmotor.
Ja, dat is erg, zeer erg.

En de oorzaak is het beleid in de UK. Eens ze daar al land zijn kunnen ze zonder grote problemen in de massa verdwijnen.
En dat is het probleem.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 08:40   #43
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja, dat is erg, zeer erg.

En de oorzaak is het beleid in de UK. Eens ze daar al land zijn kunnen ze zonder grote problemen in de massa verdwijnen.
En dat is het probleem.
Dat ze om tot in Nieuwpoort te raken eerst een stuk of 5 landen binnen de EU moeten doorkruisen is geen probleem? Doe de buitengrenzen dicht en je hebt geen dobberislamieten meer tussen FR/B en de UK.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 09:01   #44
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
De Irrawaddy River operaties?
Geen idee.
Hij was Penang ontvlucht en kreeg wat training in India door de Br. Army. Malaya was een Brits protectoraat, zelfs tot 1957 ofzo. Gedropt (tevoren nooit gesprongen ????) met radio-materiaal voor de Burmese weerstand. Vervolgde later zelf zijn odyssee door o.a. de jungle terug naar huis, hide & seek spelend met de Jappen. Terug thuis in Penang gaf hij zijn ouders... zijn parachutemateriaal!
Dat had hij de hele expeditie bijgehouden. Nogal risky, want indien daarmee opgepakt door de Jappen was hij er zonder pardon het leven bij ingeschoten.
Enfin, nu was hij de lokale verloren zoon en held.
A no nonsense guy with guts, dat zag ik rap in de korte tijd dat ik hem gekend heb.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 09:42   #45
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
dat kan ik beamen (ervaringsverhalen van grootouders, zaliger).
In Malaya was het minder aangenaam maar dat kwam door de koloniale 'dezastreuze' situatie. (Ook eerstehandservaring van mijn schoonpa zaliger. Destijds geparadropt achter de Jappenlinies in Burma, door de British Army: weerstand, georganiseerd vanuit India als ik me het verhaal goed herinner.)
Die oorlogssituatie van uw schoonvader doet zo wat denken aan een van de figuren uit “The Bridge on the River Kwai”, gespeeld door William Holden. Eerst ontsnapt uit een Japans POW-kamp, met veel ellende gered door Birmaanse inlanders, opnieuw de tocht verder gezet, uiteindelijk door de Britten opgeknapt in een ziekenhuis in Ceylon en daarna... terug door de Britten geparachuteerd boven de Birmaanse jungle, samen met andere Britten en Birmanen voor een sabotage-opdracht.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 09:46   #46
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Alhoewel, Nederlandse zeelui werden wel geprezen.
Ja, die admiraal De Ruyter had het de Britten goed ingepeperd.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 09:57   #47
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ja, die admiraal De Ruyter had het de Britten goed ingepeperd.

De Britten waren van die door De Ruyter opgezette en zeer gewaagde Chatham-expeditie geweldig onder de indruk. Dat was in de tweede Brits-Hollandse oorlog. Maar uiteindelijk, na drie zee-oorlogen moesten de Nederlanders toch de duimen leggen. Het was na de derde oorlog dat onder meer Nieuw-Amsterdam omgedoopt werd tot New-York.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 10:18   #48
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

De Britten waren van die door De Ruyter opgezette en zeer gewaagde Chatham-expeditie geweldig onder de indruk. Dat was in de tweede Brits-Hollandse oorlog. Maar uiteindelijk, na drie zee-oorlogen moesten de Nederlanders toch de duimen leggen. Het was na de derde oorlog dat onder meer Nieuw-Amsterdam omgedoopt werd tot New-York.
Dit artikel maakt echter gewag van een Nederlandse overwinning na de derde Britse-Nederlandse oorlog. Dit leidde tot het Verdrag van Westminster waarbij idd Nieuw Amsterdan werd afgestaan en Suriname behouden bleef. Het was eerder Charles II die aanstuurde op vrede aangezien zowel parlement als bevolking die dure oorlogen beu werden en er militair eigenlijk weinig werd bereikt.

Deze vrede heeft er ongetwijfeld toe bijgedragen dat er geen noemenswaardig verzet was tegen een huwelijk van Willem III met Mary II.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 22 januari 2020 om 10:19.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 10:18   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ja, die admiraal De Ruyter had het de Britten goed ingepeperd.
Dat is een stukje van de geschiedenis. Nog zo'n stukje is de moed van de Nederlandse -niet marine- zeelui in WO I , die toch de Duitse duikboten trotseerden als ze naar de UK voeren.
Om dat nog eens dunnetjes over te doen in WO II.

Maar dat wil nog niet zeggen dat een hoop gelukzoekers moeten hopen op een all expenses payed Operatie Dynamo.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 10:23   #50
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat is een stukje van de geschiedenis. Nog zo'n stukje is de moed van de Nederlandse -niet marine- zeelui in WO I , die toch de Duitse duikboten trotseerden als ze naar de UK voeren.
Om dat nog eens dunnetjes over te doen in WO II.

Maar dat wil nog niet zeggen dat een hoop gelukzoekers moeten hopen op een all expenses payed Operatie Dynamo.
goh, je brengt me op ideeën.

Duikboten om de illegaal overstekende scheepjes te torpederen.
Spektakel vanop het strand. De appartementen met zicht op zee zouden nogal spectaculair in waarde stijgen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 10:34   #51
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
goh, je brengt me op ideeën.

Duikboten om de illegaal overstekende scheepjes te torpederen.
Spektakel vanop het strand. De appartementen met zicht op zee zouden nogal spectaculair in waarde stijgen.
Goed zot, zo'n torpedo kost €100 000den (en dan spreken we nog niet over het gebruik van een onderzeer met de nodige buizen).
Gewoon een paar oude bunkers opknappen, voorzien van modern comfort en een Da Deuce. Verkoop de jachtvergunningen.

Maar, waarom geen waterpedalo's verhuren? Als we die maken uit recycleerbaar material is het de meest milieuvriendelijke oplossing.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 10:43   #52
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
goh, je brengt me op ideeën.

Duikboten om de illegaal overstekende scheepjes te torpederen.
Spektakel vanop het strand. De appartementen met zicht op zee zouden nogal spectaculair in waarde stijgen.
lol, Met U kunt ge ook niet buiten komen in jullie trado poco societeit, niet?.
Maar 't is wel plezant diezelfde poco's in je nek te voelen briesen van puur geschandaliseerde ellende.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 22 januari 2020 om 10:44.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 10:50   #53
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
lol, Met U kunt ge ook niet buiten komen in jullie trado poco societeit, niet?.
Maar 't is wel plezant diezelfde poco's in je nek te voelen briesen van puur geschandaliseerde ellende.
Hela gij! Er is me nog nooit ergens de toegang geweigerd. Behalve ooit eens in de bar "Zenith" aan het oud zwembad in Aalst, omdat ik nog maar 14 was.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 10:54   #54
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
lol, Met U kunt ge ook niet buiten komen in jullie trado poco societeit, niet?.
Maar 't is wel plezant diezelfde poco's in je nek te voelen briesen van puur geschandaliseerde ellende.
Men zou bijna denken dat vooral de poco’s blij zijn met de gebeurtenissen.
Zo kunnen ze nog eens de emotoer opgaan
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 10:58   #55
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Goed zot, zo'n torpedo kost €100 000den (en dan spreken we nog niet over het gebruik van een onderzeer met de nodige buizen).
Gewoon een paar oude bunkers opknappen, voorzien van modern comfort en een Da Deuce. Verkoop de jachtvergunningen.

Maar, waarom geen waterpedalo's verhuren? Als we die maken uit recycleerbaar material is het de meest milieuvriendelijke oplossing.
Van die welke als een bruistablet oplossen als ze 10 km gevaren hebben?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 10:58   #56
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Schaam u, u was zelf ook vluchteling.

Hadden ze u niet beter in de Noordzee gedumpt tijdens WO2 ? Want Belgen waren niet echt populair in het VK.
Toch iets naast de waarheid.

Vluchtelingen worden in ons land zeer genereus behandeld.

Maar het gaat hier om mensen die ofwel manifest onze uitgestoken hand weigeren ofwel om mensen die niet voldoen aan de voorwaarden om als vluchteling erkend te worden.

Zelfs voor deze mensen zijn we zeer genereus wanneer het gaat om hen te helpen wanneer ze door eigen beslissingen in levensgevaar komen en, het mag gezegd, hun kinderen in levensgevaar brengen. Ze nemen zulke domme beslissingen omdat ze er terecht op rekenen dat wij hen met alle middelen zullen proberen redden wanneer dat nodig is.

Kortom, het gaat om mensen die illegaal in ons land verblijven en NIET om vluchtelingen uit WO2 die een illegaal regime in eigen land ontvluchtten.

Schaam u om schandelijke vergelijkingen.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 11:25   #57
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En dat doen Theo Francken en zijn voor en nagangers ook.

Wat ik met mijn op wou zeggen: ‘impliciet lachen met dode migranten’ is niet bevorderlijk voor dit forum.
Enkel uitschot doet dat.
Plus een gratis portie bullshit die er dan steeds volgt om hun racisme te verdoezelen of te proberen rationaliseren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 11:35   #58
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Tsja, maar de poco's wel hé: laat ze maar komen, hoe meer hoe liever, dat is de oplossing!
Neen, dat is de drogredenering die men vanuit de openingstopic construeert.

Niemand beweert hier van "laat ze maar komen"
Niemand beweert dat we vragende partij zijn voor ongebreidelde migratie

Dat is het klassieke gewauwel van Blokkers die niet verder raken dan "stuur ze allemaal terug, desnoods met de C130"

Als dadee terecht opmerkt dat ook Francken er niet in slaagde om illegalen die weigeren om asiel aan te vragen bij ons en mordicus blijven proberen om engeland te bereiken zelf effectief te laten uitzetten is dat een feit. Daarin kun je geen oordeel herkennen.

Wij hebben structuren en wetgeving die ons land toelaat om asielzoekers al dan niet te erkennen, en voor diegenen die geen erkenning krijgen zijn er procedures om ze te repatriëren. Dat gebeurde onder De Block, onder Francken en nu terug onder De Block.
Maar diegenen die nu geen asiel willen aanvragen, kan men blijkbaar niet in dat systeem dwingen. Daar zit onze achileshiel blijkbaar.

Lees jij dat er hier ook maar één forumlid daar tevreden mee is ? Ik denk het niet...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 11:36   #59
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Enkel uitschot doet dat.
Plus een gratis portie bullshit die er dan steeds volgt om hun racisme te verdoezelen of te proberen rationaliseren.
Ik lach ook met levende migranten. Groen als ze illegaal zijn weliswaar.
Ben ik nu acceptabel voor je boomvrijersclubje?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 11:38   #60
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Neen, waarom zou ik? Afghanen en Iraniërs, ik heb daar nul, zero, nougabollen binding mee. Dat laat me dus volkomen koud als die in de Noordzee verzuipen. Ik heb zelfs meer ergernis van het feit dat ze tot hier raken om in de Noordzee te verzuipen.Maar ik heb dan weer wel meer medelijden met de zeehond die ziek op 't strand aanspoelt en moet geholpen worden. En weet je wat? Ik schaam me daar totaal niet voor. Wat mij betreft mag zelfs jij en de rest van uw soort nestbevuilers ook op 't strand aanspoelen, dat zal me al even koud laten.


En dat soort maakt zich dan kwaad als ik Blokkers uitschot en kakkerlakken noem. Hoe zou dat toch komen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be