Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 augustus 2019, 15:56   #41
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, het is breder...Westerse waarden botsen met normen uit de islam en die mensen nemen amper vrijheid om daar zelf over na te denken.
Religie bestaat uit dogma's die denken verhinderen,.
Er zijn zeker verstandige moslims die er het hunne van denken, maar er is het verbod op apostasie (een minder strikte beleving wordt vaak ook reeds als afvalligheid beschouwd) en de sociale druk in die gemeenschap is erg verstikkend. Bovendien worden de religieuze hardliners ook regelmatig nog door linkse partijen, opiniemakers en rechters in hun archaïsche denkpatronen bevestigd, daar waar deze er in het teken van de integratie net alles zouden moeten aan doen om de meer progressieve elementen in de islamitische gemeenschap te steunen.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 16:31   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik zal volgende keer ook eens met een lokale vb pamflet naar de politie stappen. Het kan wel eens tot terrorisme leiden naar de moslims toe..
Vraag maar advies aan Schild en Vrienden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 17:06   #43
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Een vrouw verplichten iets te dragen en een vrouw verbieden iets te dragen - allebei even achterlijk en paternalistisch
Er zijn nochtans goede redenen om gezichtsbedekkende kledij te verbieden hoor.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2019, 09:17   #44
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Er zijn zeker verstandige moslims die er het hunne van denken, maar er is het verbod op apostasie (een minder strikte beleving wordt vaak ook reeds als afvalligheid beschouwd) en de sociale druk in die gemeenschap is erg verstikkend. Bovendien worden de religieuze hardliners ook regelmatig nog door linkse partijen, opiniemakers en rechters in hun archaïsche denkpatronen bevestigd, daar waar deze er in het teken van de integratie net alles zouden moeten aan doen om de meer progressieve elementen in de islamitische gemeenschap te steunen.
Helaas zijn die verstandige moslims een minderheid, omdat nog steeds de eerste generatie binnenstroomt via gezinsvorming en hereniging.

Ja, vaak betekent die keuze ook afstand nemen van familie en moskee, daarom worden niet alle banden verbroken maar je gaat bijvoorbeeld ergens wonen waar minder sociale controle is, omdat de groep waar je toe behoort, nog geen meerderheid begint te vormen.
Veel politici en opiniemakers zijn gewoonweg dom. Ze begrijpen te weinig wat de verschillen zijn en weten hier niet mee om te gaan. Laat staan dat het bespreekbaar is, en vooral niet te bekritiseren...daar hielp vooral links aan mee.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2019, 11:44   #45
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Wat bazel je toch allemaal weer. Het gaat hier om een pamflet over islamitisch gekleed te zijn.

Maar ik wil wel dit nog even kwijt: mijn 'huwelijksnacht' was heel mooi, de beste die ik in m'n leven kon wensen. We waren allebei maagd en zijn dus samen seksueel gegroeid in onze huwelijksrelatie. Ik wens iedereen echt hetzelfde toe. Maar ja, de reine mannen zijn voor de reine vrouwen en omgekeerd. En natuurlijk kun je geen maagd zijn als je hertrouwt, of zina hebt gepleegd, enz. maar het belangrijkste is een halal huwelijk voor de seks of uw zina situatie zo te regulariseren.

Ik vind het gedrag van deze 'liberale' politica gewoon vreemd. Ze zou normaal voor vrijheid moeten zijn... behalve voor de moslims dan? Ook vind ik het raar dat men haar moslima bestempeld. Welke moslima trouwt met een kafir genaamd Max en zet een kafir kind Alexander op de wereld? Ook is ze zich weinig bewust van haar Irakese afkomst... want religieuze pamfletten worden in de islamitische wereld wel eens uitgedeeld, weet je wel.
U laat zien hoe beperkt uw denken is...want natuurlijk ben je nog moslima, wanneer je trouwt met iemand die niet gelovig is of een andere levensovertuiging hebt. Je bepaald dit zelf, maar u bent zo gevangen in uw denken dat u een vrouw die zich niet houdt aan de beperking dat mannen wel maar vrouwen niet mogen trouwen met wie geen moslim is, maar even weg zet als " geen moslim(a)
En dan heeft u het over vrijheid?
Uw denken laat zien dat u dit niet heeft.

Of uw man maagd was, dat is u verteld maar daarom nog niet waar. U weet dit gewoon niet.
U wil doen geloven dat twee mensen zonder enige ervaring in een kamer, louter omdat het etiket getrouwd er aan hangt, een perfecte nacht hadden.
Dat lijkt me weinig waarschijnlijk, want seks is iets waarin je groeit, ervaring in op doet, dus neem ik uw bewering met dat pak zout.

Maar zelfs indien het bij u geen ramp was, voor veel anderen is dit wel zo, en niets minder dan een rituele verkrachting met toestemming van families want je bent ineens getrouwd met een volslagen vreemde die je amper kent.
" Reine mannen?" Ik moet de eerste nog tegenkomen wanneer dit slaat op het maagd zijn, maar natuurlijk kunt u niets anders dan dit denken...wel beetje zielig, uw gebrek aan realiteitszin.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2019, 11:53   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Er zijn nochtans goede redenen om gezichtsbedekkende kledij te verbieden hoor.
Niet in het geval "Almaci".
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2019, 12:45   #47
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Niet in het geval "Almaci".
En Rutten?
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be