Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 september 2020, 06:08   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard Het is de Crembo die de cd&v zal redden. Met zijn atoombom.

Als deze taal geen atoombom is, dan weet ik het ook niet meer.
(maar toegegeven, van de tsjeven heb ik geen kaas gegeten).

titel: De Crem hypothekeert heropstart Vivaldi-onderhandelingen
link: https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ngen~a1a27770/
Citaat:

“Als we in Vivaldi meestappen, zal het oppositie voeren binnen de meerderheid zijn.” Minister van Binnenlandse Zaken en CD&V-boegbeeld Pieter De Crem vindt dat zijn partij niets te zoeken heeft in een paars-groene regering. Dat zegt hij donderdag in een interview in De Standaard, waarover ook Het Nieuwsblad en Gazet van Antwerpen berichten.


Nee, het schip met zeven partijen is nog niet vertrokken, verzekert De Crem. “Als de paars-groene partijen alleen willen vertrekken, kunnen ze dat. Wij zijn mathematisch overbodig. Mijn ervaring leert dat zoiets betekent dat we geen rol zullen spelen.”

Op alle niveaus is er een heel grote terughoudendheid. Maar voor onze lokale mensen is paars-groen gewoon ondenkbaar
CD&V-boegbeeld Pieter De Crem

CD&V heeft in de preformateursnota van Egbert Lachaert (Open Vld) en Conner Rousseau (sp.a) totaal geen garanties gekregen over haar twee speerpunten, het ethische en het communautaire, benadrukt De Crem. “Niente, nada, niets. Ik heb niet de indruk dat er in de tekst, die bulkt van de algemeenheden, veel van onze punten staan. Het lijkt nog het meest op het programma van Groen en Ecolo (...).”

Tenzij Vivaldi een centrumrechts verhaal schrijft op het vlak van onder meer migratie, economie en veiligheid, pleit De Crem voor een oppositiekuur voor zijn partij. “Ik begrijp het chronische gekerm niet dat CD&V niet in de oppositie hoort. Als we geen oppositierol zouden aankunnen, kunnen we al zeker geen rol in Vivaldi aan.”

Het boegbeeld van de rechtervleugel van CD&V stelt dat hij steun krijgt van de lokale CD&V-afdelingen. “Op alle niveaus is er een heel grote terughoudendheid. Maar voor onze lokale mensen is paars-groen gewoon ondenkbaar.”
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 17 september 2020 om 06:08.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2020, 07:02   #2
Trots op Vlaanderen
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 juli 2020
Berichten: 10
Standaard

1 zaak is duidelijk: stemplicht moet worden afgeschaft.

Politici zijn te laf om iets te doen met de stemmen van de kiezer, dan kan het niet dat er nog moet gestemd worden. Dat is hetzelfde als een restaurant waar ze maar één gerecht aanbieden. En ik denk niet dat er restaurants bestaan waar dat gebeurt.

Stemplicht afschaffen en Vlaanderen kenbaar maken in 2024: dat is onze taak.
Trots op Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2020, 07:07   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als deze taal geen atoombom is, dan weet ik het ook niet meer.
(maar toegegeven, van de tsjeven heb ik geen kaas gegeten).

titel: De Crem hypothekeert heropstart Vivaldi-onderhandelingen
link: https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ngen~a1a27770/
Crembo heeft een punt.
Alleen zal onze linkse media er alles aan doen om de stelling van Crembo onderuit te halen.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200916_...eek-op-vivaldi

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200918_...n-voor-vivaldi
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2020, 08:01   #4
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.211
Standaard

quid cd&v?

lol
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be