Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 september 2022, 20:26   #21
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

E moto's hebben allemaal hetzelfde probleem, net zoals E auto's trouwens.

Allen hebben ze een piepkleine motor en een gigantische batterij.
Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld.
Normaal probeer je een zo groot mogelijke krachtige moter te bouwen met een minimale energiebron.
E bouwers doen het tegenovergestelde. Stel dat je plof wagens verkoopt door een grotere benzinetank te geven? Hun range neemt ook toe.

Bovendien foefelen ze ook een beetje in hun torque.
Een e moter heeft geen idle. Van o toeren naar 5000 heeft op papier dus een hogere opbrengst dan een plofmotor die in rolantie al 700 of 1000 toeren had.
Het verschil is ook maar op papier maar goed het overtuigd weeral wat gewoon volk.

Kortom het is volksbedrog.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 21 september 2022 om 20:29.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2022, 20:41   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Mambo, het is helemaal geen gefoefel hoor. Het is gewoon eigen aan het soort E-motor dat gekozen wordt voor mobiele toepassingen.

Als je per se een hoog vermogen, hoogtoerige motor wil met "beperkt" koppel, dat kan prima in E motoren.

Heb net een setje besteld. 2.2 PK piek (1.8Kw), met een koppel van met moeite 5 nm. Maar het top toerental is wel wat hoger, 75K rpm.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2022, 20:45   #23
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De grootste "moto-constructeur" van de wereld gaat nu ook full-electrisch met zijn motorfietsen.

Ze verkopen 10 meer motorfietsen dan auto's (allemaal ICE...)

Ze beginnen met minstens tien modellen tegen 2025.


Ze zullen tegen stevige concurrentie moeten opboksen die al veel langer op de markt zijn en dus veel meer ervaring hebben, ik ben benieuwd...
En er dan luidsprekers van 1000W opzetten die VROEOEMVROEM…POPPOP…
doen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2022, 21:00   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En er dan luidsprekers van 1000W opzetten die VROEOEMVROEM…POPPOP…
doen.
Niet nodig. Gewoon ketting blijven gebruiken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2022, 21:17   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mambo, het is helemaal geen gefoefel hoor. Het is gewoon eigen aan het soort E-motor dat gekozen wordt voor mobiele toepassingen.

Als je per se een hoog vermogen, hoogtoerige motor wil met "beperkt" koppel, dat kan prima in E motoren.

Heb net een setje besteld. 2.2 PK piek (1.8Kw), met een koppel van met moeite 5 nm. Maar het top toerental is wel wat hoger, 75K rpm.
Het uitgangspunt van E motors is verkeerd.
De batterij zien ze als motor. De motor zien ze als tandwiel.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2022, 21:22   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het uitgangspunt van E motors is verkeerd.
De batterij zien ze als motor. De motor zien ze als tandwiel.
Ik alvast niet.

Maar ik werk dan op veel niveau's met E-motoren. Zowel professioneel als hobby.

Je kan het kiesvee niet kwalijk nemen dat ze het verschil niet kennen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2022, 21:45   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik alvast niet.

Maar ik werk dan op veel niveau's met E-motoren. Zowel professioneel als hobby.

Je kan het kiesvee niet kwalijk nemen dat ze het verschil niet kennen.
In machinebouw zit het anders.
Daar worden veelal krachtige electrische motoren aangedreven op een niet zo bijzondere grote bron.
220 of drijfkracht doet heel veel.

Maar in de mobiliteit draaien ze de rollen om.

Nu ik kan het niet oplossen en het is enkel met waterstof op te lossen, of iets anders dan puur batterijen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2022, 21:55   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In machinebouw zit het anders.
Daar worden veelal krachtige electrische motoren aangedreven op een niet zo bijzondere grote bron.
220 of drijfkracht doet heel veel.

Maar in de mobiliteit draaien ze de rollen om.

Nu ik kan het niet oplossen en het is enkel met waterstof op te lossen, of iets anders dan puur batterijen.
Waterstof is geen oplossing. Maar dat heb ik al een paar dozijn keer proberen uit te leggen in andere draden.

En echt grote E motoren gebruiken wel andere voltages dan 240, 400 of 1000V

Alhoewel, de grootste DC motor waar ik aan gewerkt heb was een parallel motor van "slechts 1000V" 1000A van 6m doorsnee.
De motor met het hoogste voltage was een hoofdkoelwaterpomp (1 van 3) van Doel 3, met 6600V voedingsspanning.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2022, 14:26   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

LiveWire Del Mar (Harley Davidson) city-moto, 195 kg. ~ 10,5 kWh batterijpack.

Zonder frame, dus structureel batterijpack + motoreenheid.

Citaat:
https://electrek.co/2022/09/27/testi...ic-motorcycle/

Testing Harley’s LiveWire S2 Del Mar electric motorcycle: First you ride it, then you want to buy it

Newly revealed Del Mar specs
In addition to opening up orders for the S2 Del Mar, LiveWire also revealed more concrete specs and performance figures.

The updated city range is listed at 110 miles (177 km) on a charge, and we also got more info about charging options. Both Level 1 (think: normal wall outlet charging) and Level 2 (think: public charging station) will be available on the bike, but there’s no Level 3 DC fast charging like on the LiveWire One.

Even so, the company says a Level 2 recharge of 20-80% (indicative of real-world charge stops) will take around 75 minutes. That’s longer than a coffee stop, but it means that a lunch stop or shopping trip could conceivably put a nearly full charge back into your “tank.”

We don’t have an exact power rating yet, but the bike has nearly equal off-the-line performance to the LiveWire One, scoring a 0-60 mph time of 3.1 seconds. And when putting the bike in Sport Mode, I can vouch for what that feels like. There’s no clutch or gear shifting to get in the way, either. You’re going from feet on the ground to flying at 60 mph in barely the time it takes to say, “well I’ll be damned.”

The 431 pound (195 kg) Del Mar is a bit lighter than the 560 pound (254 kg) LiveWire One, so with the same acceleration times then it stands to reason that it will have a slightly lower power rating than the LiveWire One’s 78 kW motor.
Ze gaan ook op de beurs. De eerste Launch edition serie van 100 stuks Del Mar was in 18 minuten uitverkocht, prijs $17,7k. De latere prijs wordt dan wslk $17k.

Citaat:
https://electrek.co/2022/09/27/livew...ic-motorcycle/
LiveWire lists on NYSE, becoming first electric motorcycle company to go public

Micah Toll - Sep. 27th 2022

LiveWire just reopened reservations this morning for the brand’s highly anticipated second model, the LiveWire S2 Del Mar. Initially aiming for a retail of $15,000, recent market pressures have pushed the debut price to $16,999. With the potential for KYMCO to help LiveWire significantly reduce production costs, future electric motorcycle models could enter the market at more attractive prices.

Many riders aren’t waiting for lower prices though, and the first round of 100 Launch Edition Del Mar electric motorcycles sold out in 18 minutes earlier this summer, even with their higher $17,699 prices.

The individually numbered bikes featured limited edition colorways and could become collector’s items in the future.


I recently had the chance to take a production prototype LiveWire S2 Del Mar electric motorcycle on a test ride along with the LiveWire team, where I was able to experience the bike’s performance and handling during city and highway riding.

You can see my thoughts and test ride experience in the video below, but the takeaway is that the bike packs in much higher performance than I was expecting. The early numbers prove it, with the LiveWire S2 Del Mar touting a 0-60 mph time of just 3.1 seconds.
Testritje in New York:
https://www.youtube.com/watch?v=SaaO2Xl-dXg

Men kan bij een halte een normaal praatje slaan zonder te schreeuwen.

Laatst gewijzigd door Micele : 29 september 2022 om 14:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2022, 14:40   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mambo, het is helemaal geen gefoefel hoor. Het is gewoon eigen aan het soort E-motor dat gekozen wordt voor mobiele toepassingen.

Als je per se een hoog vermogen, hoogtoerige motor wil met "beperkt" koppel, dat kan prima in E motoren.

Heb net een setje besteld. 2.2 PK piek (1.8Kw), met een koppel van met moeite 5 nm. Maar het top toerental is wel wat hoger, 75K rpm.
ik dacht eerst, waarom zou je dat nu willen,...

maar toen dacht ik hmmmm de Maddox wil een bijl of iets dergelijks met 5 newton aan 75K rpm laten rondzwieren, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2022, 16:16   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik dacht eerst, waarom zou je dat nu willen,...

maar toen dacht ik hmmmm de Maddox wil een bijl of iets dergelijks met 5 newton aan 75K rpm laten rondzwieren, ...
Een schijf van 3 kg aan 15Krpm.

Heb ik al gedaan in't verleden, we willen gewoon de machine terug bouwen, maar dan beter.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2022, 21:59   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Energica verkocht nu al 30% meer motos dan verleden jaar, en nog bijna 2 maanden te gaan...

De redenen liggen voor de hand. (enkel oenen weten niet waarom, lol)

Citaat:
https://www.teslarati.com/energica-e...-sales-lineup/

Posted on November 8, 2022

Energica Motors, an Italian manufacturer of electric motorcycles, announced its sales success and showed off its complete lineup at the Milan Motorcycle Show.

Energica announced today that they have sold 30% more motorcycles in 2022 than they had in 2021, and with Q4 only just getting started, the company may be posting a record sales year. The success is likely motivated by two main factors; Energica’s dedication to expanding its product offerings and a massive acquisition payment from Ideanomics earlier this year.

In the company’s press release, Energica CEO Livia Cevolini commented, “our growing presence at this event reflects Energica’s success. We’ve experienced rapid growth in almost every country where we sell our products…” And grow they have, not only in terms of sales but also in their number of offerings.

Energica now sells ten unique motorcycle models, four of which were introduced this year; the Experia adventure/touring bike, the Ego+ sportbike, the Eva Ribelle naked bike, and the EsseEsse9+ touring bike. The Energica Experia is a particular success as the company now has a growing list of backorders and plans to introduce the bike to police around the world.
Uit vorige posten, 4.677 km op ~111 uren met E-moto (snelladende Energetica's): (van beide richtingen)
https://electrek.co/2022/05/01/dueli...across-the-us/

1000 km trips geen probleem:
https://electricmotorcycles.nl/nieuw...ktrische-motor

Test en meer details van de Experia:
https://www.motoplus.nl/nieuws/getes...ica-experia-2/
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 8 november 2022 om 22:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2022, 22:42   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

2021 zagen we een exponentiële groei van het aantal merken dat elektrische motorfietsen aanbiedt. Als we sectororganisatie Febiac mogen geloven, steeg dit van 35 merken in 2020 naar 53 merken in 2021. Kijken we naar het aantal ingeschreven motorfietsen, dan is het plaatje helaas minder rooskleurig. Waar er in 2020 nog 387 elektrische scooters en motorfietsen werden ingeschreven, daalde dat cijfer naar 333 in 2021, oftewel 54 stuks minder, goed voor een daling van 14%.

Minstens even opvallend is dat die trend net veroorzaakt wordt door de grootste elektrische merken. Super Soco is koploper met 70 ingeschreven tweewielers in 2021, maar dat is een daling van 30,6% t.o.v. 2020. Ook Zero Motorcycles ( -23%) boert achteruit en NIU doet het nog slechter met -33%. Wat betreft die laatste is dit een extra domper bovenop het slechte nieuws dat ook de 50cc equivalent deelscooters van Poppy uit circulatie genomen werden omwille van het brandgevaar van de batterijen.

Nemen we de cijfers van de gehele markt erbij, dan blijkt dat elektrische scooters en motorfietsen amper 1,31% uitmaken van de motormarkt, waarbij het merendeel van deze voertuigen zich in de 125cc equivalent categorie bevinden.

https://www.maxxmoto.be/nieuws/elekt...lgie-markt-14/
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2022, 23:01   #34
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

2021 zagen we een exponentiële groei van het aantal merken dat elektrische motorfietsen aanbiedt. Als we sectororganisatie Febiac mogen geloven, steeg dit van 35 merken in 2020 naar 53 merken in 2021. Kijken we naar het aantal ingeschreven motorfietsen, dan is het plaatje helaas minder rooskleurig. Waar er in 2020 nog 387 elektrische scooters en motorfietsen werden ingeschreven, daalde dat cijfer naar 333 in 2021, oftewel 54 stuks minder, goed voor een daling van 14%.

Minstens even opvallend is dat die trend net veroorzaakt wordt door de grootste elektrische merken. Super Soco is koploper met 70 ingeschreven tweewielers in 2021, maar dat is een daling van 30,6% t.o.v. 2020. Ook Zero Motorcycles ( -23%) boert achteruit en NIU doet het nog slechter met -33%. Wat betreft die laatste is dit een extra domper bovenop het slechte nieuws dat ook de 50cc equivalent deelscooters van Poppy uit circulatie genomen werden omwille van het brandgevaar van de batterijen.

Nemen we de cijfers van de gehele markt erbij, dan blijkt dat elektrische scooters en motorfietsen amper 1,31% uitmaken van de motormarkt, waarbij het merendeel van deze voertuigen zich in de 125cc equivalent categorie bevinden.

https://www.maxxmoto.be/nieuws/elekt...lgie-markt-14/
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2022, 20:46   #35
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Voor snorfiets en bromfietsscooters bestaat zo een systeem met uitwisselbare batterijpacks al enkele jaren in vb Taiwan. Een collega, zijn vrouw is Taiwanese, en ze gaan regelmatig naar Taiwan op vakantie, vertelde me dat.

Er staan overal verspreid over de stad Taipei verdeelautomaten. Je stopt je lege batterijpack in een leeg slot en neemt een volgeladen exemplaar mee. Werkt met identificatie en betaalkaart.

Hij zegt me dat dat in Taiwan prima werkt. Maar volgens hem zou dat hier in Nederland (hij is Nederlander), en bij uitbreiding in heel Europa, nooit werken. Binnen de kortste keren worden die verdeelautomaten door vandalisme onklaar gemaakt.
Zijn mening.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2022, 20:54   #36
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De grootste "moto-constructeur" van de wereld gaat nu ook full-electrisch met zijn motorfietsen.
(...)
Kan zijn maar wat is de zin daarvan?
Wat is het aandeel van motorfietsen (snor-, brom-, motorfietsen) in de totale uitstoot van broeikasgassen? 0% - 1%? Zoiets.
Totaal verwaarloosbaar.
Auto's is al de moeite niet. Motorfietsen al helemaal niet.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2024, 04:19   #37
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Hmmm, Honda PCX 125cc scooter. €3.5K. 400 km bereik

Ydra 7 ,E scooter, op papier een 125cc equivalent €6,5K. 130 km bereik.

We gaan komende dinsdag eens een proefrit maken met die Ydra 7
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2024, 06:27   #38
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.862
Standaard

Collega van mij rijdt al enkele jaren van en naar het werk,(gedurende de maanden zonder R),met een electrische motorfiets (dat Chinese ding heeft een actieradius van misschien 50 km,nu ongetwijfeld al minder).Het ding is in grootte vergelijkbaar met de 50cctjes van vroeger,dus "nippy" genoeg om overal tussen te kunnen....zoals een fiets eigenlijk.

Hij is er tevreden van
Voor de "urban environment" is het,zoals de electrische fiets,een uitmuntende oplossing....

Ach,de ICE motor als "midlife crisis investment" voor mannen in het Westen loopt op zijn einde...Ik ZIE ook merkelijk minder motoren dan ,pakweg,30 jaar geleden......En tevens ,gezien een motor evengoed in de file moet staan als de auto's,is het minder en minder een snelle flexibele transportoplossing voor de ietwat langere afstanden en beslist ongewenst in bebouwde omgevingen (Zeker in Vlaanderen bijvoorbeeld)..

En voor het bepalen van de verkoopwaarde van zo een "Moderne Japanse motor" is de weegschaal al vele jaren een goed begin......Ik wil overigens niet weten hoeveel duizenden van die machines nog staan te verstoffen in Vlaamse garageboxen en koterijen omdat Gilbert er al 20 jaar geleden niet meer DURFDE mee te rijden.


Logisch dat motorfiets-fabrikanten heel goed kijken wat doen...Chinese fabrikanten hebben het voordeel dat voor hen al dat geteut over "freedom" en zo niet van tel is....die brengen iets dat moet DIENEN en niet te veel moet kostn...Hoeken worden afgesneden,fouten worden gemaakt,maar de markt is feitelijk al van hen.
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 9 februari 2024 om 06:36.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2024, 08:42   #39
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.320
Standaard

In het eerste kwartaal van 2023 verkocht Livewire (Harley Davidson) maar wereldwijd maar liefst ... 63 motoren.
In het eerste kwartaal van 2022 waren er dat nog 72.
Bij HD worden mensen die "Livewire" en "succes" samen in één zin gebruiken dan ook steevast gelynched.

Bij Energica tel je minstens €26800 neer voor hun goedkoopste model. Je krijgt dan een simpele naked-bike.
De populairste benzine naked-bike (Yamaha MT7) rol je voor €8300 uit de showroom.
Voor de prijs van 1 Energica koop je dus 3 Yamaha's. Is het toeval dat Energica in alle talen zwijgt over de verkoopscijfers?

Eén van de bekendste merken (Zero Motorcycles) heeft sinds hun eerste motorfiets (2009) in totaal niet minder dan 20.000 exemplaren verkocht (eind 2022). Dat is voor alle duidelijkheid over 13 jaar.
Ter vergelijking: BMW verkocht in 2022 alleen 60.000 van hun r1250gs model. Die is dan ook (al is het een beest van een motor tov zo'n Zero) €3000 goedkoper dan de goedkoopste Zero.
Voor de prijs van de goedkoopste Zero koop je trouwens nog steeds 4 van de goedkoopste BMW's...

Maar er is ook goed nieuws. Damon motorcycles heeft een elektrische 'Hypersport' voor 19000 Canadeese dollars op hun website staan. Omgerekend is dat een goeie €13000. Maar dan staat-ie natuurlijk nog niet in Europa. Er wordt geschat dat dat rond de €16000 gaat worden.
Niet spotgoedkoop maar in vergelijking met de modellen hierboven best aanvaardbaar.
Toch een 'helaasje', momenteel moet je je bestelde fiets niet voor eind 2024, begin 2025 verwachten. En dat is dan nog enkel als ze geld bijeen krijgen om 'product quality' en 'delivery process' op punt te krijgen...

Dat klinkt een beetje als: "Je moet momenteel tot 2025 wachten op je motor die dan met Duct-tape aan elkaar zal hangen. Als we genoeg geld bijeen krijgen heb je hem misschien vroeger en waarschijnlijk wordt-ie dan ook met bouten in elkaar gezet. Zo niet ben je je geld natuurlijk kwijt."


Ik wil maar zeggen; als de TS zijn best wil doen om elektrische voertuigen te promoten kan hij volgens mij voorlopig zijn pijlen beter op auto's richten.
Bij motoren is het allemaal nog niet meer als wat gekrab aan de oppervlakte.

Getuige de nieuwswaarde van de c/p in de openingspost: een artikel van bijna 1,5 jaar geleden. 'Nieuws' kan je dat nog amper noemen...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2024, 09:01   #40
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hmmm, Honda PCX 125cc scooter. €3.5K. 400 km bereik

Ydra 7 ,E scooter, op papier een 125cc equivalent €6,5K. 130 km bereik.

We gaan komende dinsdag eens een proefrit maken met die Ydra 7
Het gaat ongetwijfeld een geweldige rijervaring zijn, stil, stinkt niet en zal deftig vooruit gaan.

Maar dat is dus goed als ge niet te ver van uw werk / plaatsen woont waar je naartoe wil. Nu versta ik ook wel dat de gemiddelde mens geen 60 km in weer en wind op zo een ding zal willen doorbrengen, maar de range lijkt mij wat aan de krappe kant.

toch als ik daar de prijs tegenover zet, 6,5 K voor 130 km... nu ja , mijne electrische velo kost niet zo heel veel minder.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 9 februari 2024 om 09:06.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be