Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 februari 2018, 19:59   #1241
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er bestaan scholen van het katholieke net, van de Steinerkoepel, van Freinet, van het gemeenschapsnet, van protestantse duiding, internationale scholen, traditioneel-katholieke scholen...

Om welke reden zou een moslimschool niet kunnen?
Leuk dat je die vraag stelt...
Tot jullie katholieke scholen niet meer zullen bestaan en zonder verdere discussie moslimscholen zullen zijn? Of ben je de mening toegedaan dat dat nooit kan en zal gebeuren?
Waarom vervangen we het politiek systeem dat we nu kennen niet door een dictatuur? Vrijheid van mening toch?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2018, 11:31   #1242
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Ik ben het verdomme zo verschrikkelijk moe.
Ik kan hun smerige kop niet meer zien.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2018, 12:04   #1243
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ik ben het verdomme zo verschrikkelijk moe.
Ik kan hun smerige kop niet meer zien.
Geen gekke dingen doe, hé Gamla. Neem nog een bruistabletje.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2018, 12:52   #1244
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Geen gekke dingen doe, hé Gamla. Neem nog een bruistabletje.
Ik wou dat ik een Amerikaan was.
Dan kun je een colt laten zien.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2018, 12:54   #1245
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ik ben het verdomme zo verschrikkelijk moe.
Ik kan hun smerige kop niet meer zien.
Bel Wim Distelmans. Die helpt levensmoeë bejaarden.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 18 februari 2018 om 12:55.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2018, 14:11   #1246
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Bel Wim Distelmans. Die helpt levensmoeë bejaarden.
Wat is je gezinssamenstelling?
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2018, 00:58   #1247
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Dikke, dikke zever.
Moslims hebben enkel respect voor wie tot hun club behoort.
Maak je geen zorgen. Dat respect is tegenwoordig helaas maar schone schijn.

Neem nu bv. mijn geïmporteerde schoonzus. Die plot en doet samenzweringen binnen onze familie dat het niet normaal meer is. Zo gaat dat blijkbaar in de moslimcultuur. Veel ruimte voor oprechtheid is er niet.
Vandaag nodigt ze me uit voor de lunch. Elders heeft haar oom haar laten weten dat hij komt. Misschien speelt ze met zijn vrouw onder 1 hoedje. Goed, ik ga een uur op voorhand: zij staat in de keuken, ik doe even een babbel om dan naar de woonkamer te gaan. M'n broer zit eerst 30 min in de badkamer om dan naar de keuken te gaan. Ik word quasi genegeerd door hem. Hij komt me enkel halen om te eten. Kort later arriveren haar oom en tante. Ik wist van niets. Zever, zever, zever,... en dan doen we zogezegd een gezellige babbel, waarbij schoonzuslief opmerkelijk stil is.
Ale, om een lang verhaal kort te maken: o.a. mijn ouders zijn op umrah en zij gaan bij de terugkomst samen een feestmaal op tafel zetten. A propos, ik ben ook uitgenodigd.

...

A propos, ik heb genoeg van al dat gemanipuleer en ga gewoon niet met het excuus dat m'n dochter zich niet goed voelt. Ik hoefde toch niets te doen in de keuken. zo ziet heel de familie eigenlijk dat er 'een kink' in de kabel is.
Achteraf ga ik m'n ouders wel bij hen thuis bezoeken.
Je moet kakkers in hun kakker pakken.

Zo zie je maar het grote respect dat we voor elkaar hebben.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 19 februari 2018 om 01:00.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2018, 07:23   #1248
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ik ben het verdomme zo verschrikkelijk moe.
Ik kan hun smerige kop niet meer zien.
En 'eigenaardig' genoeg blijft men tot vervelens toe met reclameboodschappen en films en muziekclipjes, artikels in kranten de mensen hersenspoelen om er gewoon aan te worden er met te leren leven met die types?

Alles loopt gewoon fout maar men wil het niet inzien.

p.s.

9mm Browning is ook een optie misschien?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 februari 2018 om 07:24.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2018, 13:23   #1249
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Schijnbaar weet u dan niet dat er "binnen het westers kader" zoiets bestaat als godsdienstvrijheid. Eens te meer duidelijk hoe u uw eigen ruiten en die van onze rechtstaat inslaat.
Altijd dezelfde komedie.
Godsdienstvrijheid kan en is in het geval van de islam een vernietiger van de rechtsstaat en de democratie! De enige "godsdienstvrijheid" die moet overblijven is die die je binnenskamers voor jezelf gebruikt! Je hoeft er niet mee op straat te lopen en de maatschappij last mee te verkopen!
Zelfs "de soldaten" van onze godsdienst, paters, nonnetjes, priesters schijnen het begrepen te hebben! Ze sterven uit van ouderdom en het is een onbenullige minderheid van een paar procenten die klaar staan om ze op te volgen! Straks is er helemaal niets meer om op te volgen!
En de islam is een pest en een gesel voor de mensheid en die moet men niet de hand boven het hoofd houden met prietpraat over godsdienstvrijheid! Alsof dat nog iets met vrijheid en democratie te maken heeft!
Dus, schrap die zogezegde godsdienstvrijheid maar. De wereld kan er enkel beter door worden! En iedereen kan vrij blijven geloven wat hij of zij wil.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2018, 13:29   #1250
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit is onzin, daar het grootste deel van de moslims hier van de derde en zelfs vierde generatie zijn. Die zijn die landen dus niet ontvlucht.
Ze zijn inderdaad van de derde, vierde generatie, laten zichzelf door gaan voor "Belg" om aan het ocmw te staan, kindergeld, leefloon enz op te strijken maar... zijn nog lastiger en onhandelbaarder dan de eerste generatie!
Zoals Abdeslam voor de rechtbank zei: jullie kunnen me geen bal schelen, het ligt in de handen van Allah!
Dat heerschap is dus al een tijdje onder ons, maar nog altijd een echte moslim die als moslim meent dat hij de smeerlap en de moordenaar mag uithangen want ok voor Allah! Godsdienstvrijheid voor dat soort ratten?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2018, 13:40   #1251
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk. Alleen, hebt u cijfers waarop blijkt dat de meeste moslims niet werken en geen SZ-bijdragen afdragen?
Heb jij cijfers over wat de moslimpopulatie ons kost?
Zal om omver te vallen zijn, ook al zijn er een deel die werken.
De gevangenissen, advocaten en gerechtskosten, de ocmw's, de medische kosten, de scholen, de sociale woningen, de vernielingen die ze aanrichten telkens ze menen ergens tegen te moeten protesteren enz enz enz
Moeilijk uit te rekenen... maar dat ze ons niet "verrijken" is meer dan duidelijk zeker? En straks zal dat ganse zootje waarvan velen enkel maar geld hebben gekost ook nog oud worden en moeten opgevangen worden in voor hen aangepaste tehuizen waar ze verder levenslang de moslim kunnen uithangen!
Inwoners uit hun landen van oorsprong mogen ook hier hun kans krijgen zoals, de Italianen, de Chinezen enz, maar als het is om hier de moslim te komen uithangen gooit men ze beter weer buiten! Terug naar "hun" godsdienstvrijheid: elkaar afmaken en verminken en opsluiten, en jacht maken op alle niet-moslims. Wegens hun godsdienstvrijheid...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2018, 13:45   #1252
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Het is gewoon onvoorstelbaar dat een gevaarlijke ideologie zoals de islam, in naam van 'onze' vrijheden, zich hier vrijelijk kan wortelen en groeien als onkruid. Een ideologie die er enkel op uit is om 'onze' vrijheden uiteindelijk af te nemen en te vervangen door hun barbaarse dwingelandij.

Ik vraag mij af waarom men destijds tegen de nazi's gevochten heeft. De islam is veel gevaarlijker, maar dat laat men welig tieren. Kritiek op de islam is not done. Misdaden, gepleegd door islamieten, worden steevast verzwegen (neem nog maar de veelvuldige verkrachtingen in West-Europa, met als uitschieters de massale verkrachtingen in Keulen en Zweden). Islamitisch terrorisme wordt gewoon 'terrorisme' genoemd. Islamitisch radicalisme wordt gewoon 'radicalisme' genoemd (als het over Oostenrijk gaat, spreekt men dan wel over 'rechts radicalisme'. Islamitische staat wordt gewoon IS genoemd, om de islam niet in verband te brengen met de gruwel.

Opvallend is dat de katholieken zich bijna niet laten horen. Men laat zelfs islamitische lessen toe op hun scholen. Soms zou men gaan denken dat zij wraak willen nemen omdat hun kerken leeglopen en daarom de islam heimelijk steunen. Kwestie van de mensen onder de knoet van god te houden. Of willen zij door de toenemende druk van de islamieten, de mensen terug naar de kerk jagen en zich groeperen? Religie is in veel gevallen één gore smeerlapperij.

Het islamitisch haatboek staat vol met bewijzen om deze ideologie buiten de wet te plaatsen. Het crimineel gedrag van islamieten tegenover 'ongelovigen' spreekt boekdelen. De toekomst van ons nageslacht staat zwaar op het spel.
Maar daar heeft de heer Jan van den Berghe allemaal geen boodschap aan!
Godsdienstvrijheid moeten we hebben!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2018, 21:24   #1253
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U legt een verband dat er helemaal niet is. Of wordt de taalkundige faculteit in zijn wetenschappelijke werking bedreigt als daar een studente met hoofddoek de colleges volgt?
Als totalitaire fascisten een lokaal betreden zwijgen de gewone mensen.
Het volstaat naar de realisaties te kijken van deze totalitaire fascisten
Nul. '0'.
Dat is wat deze totalitaire fascisten bijdragen.
Buiten uiteraard de vernietiging van alles wat anders denkt.
Daarin heb je gelijk.
Ere wie ere toekomt.
Ook al is het vuiligheid.
'Evil is contagious'.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2018, 21:36   #1254
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U legt een verband dat er helemaal niet is. Of wordt de taalkundige faculteit in zijn wetenschappelijke werking bedreigt als daar een studente met hoofddoek de colleges volgt?
Zij krijgt natuurlijk als taak een boekbespreking van Rushdie's Duivelsverzen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2018, 16:42   #1255
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U legt een verband dat er helemaal niet is. Of wordt de taalkundige faculteit in zijn wetenschappelijke werking bedreigt als daar een studente met hoofddoek de colleges volgt?
Laat ik u de vraag anders stellen, goed om te weten voor de nabije toekomst: :
wordt de taalkundige faculteit in zijn wetenschappelijke werking bedreigt als daar 70 of 80 procent van de studenten met hoofddoek de colleges volgt?

Dan gaan we eens kijken hoe jij de wet gaat toepassen als die meiskes ambras maken omdat Allah niet akkoord gaat met wat er wetenschappelijk wordt verteld.

Het volstaat om hen te vertellen dat de poolster niet boven Mekka staat, maar boven de noordpool. Ga je hen buizen als ze Mekka noteren? Of ga je die leerstof omzeilen omdat het hen in hun identiteit, waarden en normen, en vrijheid van godsdienst enz raakt?

Laatst gewijzigd door kwantum : 20 februari 2018 om 16:44.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 12:15   #1256
Wautd
Parlementslid
 
Wautd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2006
Locatie: Ankh-Morpork
Berichten: 1.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Het dragen van een hoofddoek is tegenwoordig ook een doordachte keuze. Men draagt het niet zomaar omdat 'vrouwen dat doen', zonder de religieuze betekenis erachter te kennen.

En moslims die denken dat ze de ongelovigen kunnen nadoen... wel, die worden wel eens (hard) aangepakt door God. Wellicht kan u dit niet begrijpen, maar een gelovige weet of beseft het wanneer die een waarschuwing (of straf) van boven krijgt.
De "keuze" tussen hoofddoek dragen of voor eeuwig branden in de hel indien je het niet draagt
Soit, dat is toch wat de bejaarde, vrouwenhatende imams uit Saudi Arabia of Pakistan hier waarschijnlijk komen vertellen
__________________
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett

Laatst gewijzigd door Wautd : 26 februari 2018 om 12:21.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 12:42   #1257
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Het dragen van een hoofddoek is tegenwoordig ook een doordachte keuze. Men draagt het niet zomaar omdat 'vrouwen dat doen', zonder de religieuze betekenis erachter te kennen.

En moslims die denken dat ze de ongelovigen kunnen nadoen... wel, die worden wel eens (hard) aangepakt door God. Wellicht kan u dit niet begrijpen, maar een gelovige weet of beseft het wanneer die een waarschuwing (of straf) van boven krijgt.
deze week nog mijn hoofd gestoten aan een keukenkastje dat open stond.

ik heb nog getwijfeld!


Laatst gewijzigd door Anna List : 26 februari 2018 om 12:43.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 12:55   #1258
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
deze week nog mijn hoofd gestoten aan een keukenkastje dat open stond.

ik heb nog getwijfeld!

Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 12:59   #1259
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
ge moet daar niet mee lachen, ik zag sterren!

echter geen halve maan, waardoor ik dan weer concludeerde dat Allah niet bestaat en dat Mohammed een halve zool was.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 13:02   #1260
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ge moet daar niet mee lachen, ik zag sterren!
echter geen halve maan, waardoor ik dan weer concludeerde dat Allah niet bestaat en dat Mohammed een halve zool was.
Verkeerde tijd van de maand of 't was bewolkt.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be