Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 januari 2020, 01:40   #961
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Om het even korter bij huis te blijven, ook in ons land zijn veel politici van de drie klassieke partijen dat vergeten.
Inderdaad, om eventjes je stokwoordje te gebruiken.

Bij ons is het al niet veel beter, en dat is mede de reden waarom ik in ons landje achter geen enkele partij meer kan staan want de ene moet al niet onderdoen voor de andere.
Maar het is een probleem dat meer en meer opduikt. Niet alleen in de VS & bij ons, bijna overal.
Een ongenoegen onder de bevolking als gevolg.
Amerika, Zuid-Amerika, Europa en we zijn al bijna de wereld rond.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 08:37   #962
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dom van de dems...
Ipv samen te werken maken ze het elkaar alleen nog maar moeilijker.
En daar zullen de reps niet om treuren.
Maar de reps gaan ook niet té vroeg victorie mogen kraaien.
Er kan nog van alles gebeuren.
Niet dom, eerder logisch.

Alle multiculturele klieks donderen uiteindelijk als een lemen reus inelkaar.

België loopt achter. In Nederland is de PvdA reeds weggevaagd. Ergens heel jammer dat het zo moest aflopen met die partij.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 08:43   #963
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Betreft klieks toch een aantekening: Multiculturele multinationals als een Nike, die pluraliteit zowaar in hun 'grondwet' van hun bedrijf hebben staan, kunnen zeer goed functioneren en hebben hierin zelfs bewezen de grootste te kunnen worden. Doch voor politiek gelden andere regeltjes en meer focuspunten ; hierdoor lopen culturele dingus vast in drijfzand. Wat rest is dan ageren tegen de concurrent(en) partij, ipv aan eigen programma punten te werken, verstevigen en promoten.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 22 januari 2020 om 08:47.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 19:02   #964
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Betreft klieks toch een aantekening: Multiculturele multinationals als een Nike, die pluraliteit zowaar in hun 'grondwet' van hun bedrijf hebben staan, kunnen zeer goed functioneren en hebben hierin zelfs bewezen de grootste te kunnen worden. Doch voor politiek gelden andere regeltjes en meer focuspunten ; hierdoor lopen culturele dingus vast in drijfzand. Wat rest is dan ageren tegen de concurrent(en) partij, ipv aan eigen programma punten te werken, verstevigen en promoten.
Nike is het gelukt om extreem dure schoenen populair te maken bij arme deel van de zwarte bevolking in de VS, daar vind ik niets multicul of pleuralistisch aan hoor. Verdomd goeie marketing, dat wel.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 19:43   #965
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Nike is het gelukt om extreem dure schoenen populair te maken bij arme deel van de zwarte bevolking in de VS, daar vind ik niets multicul of pleuralistisch aan hoor. Verdomd goeie marketing, dat wel.
Ik doelde op de werkcultuur binnen dat bedrijf. Nagegeven het werkt daar uitstekend.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 19:50   #966
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Nike is het gelukt om extreem dure schoenen populair te maken bij arme deel van de zwarte bevolking in de VS, daar vind ik niets multicul of pleuralistisch aan hoor. Verdomd goeie marketing, dat wel.
Maar wel eentje met een reukje aan....
Schoenen die betaalbaar gemaakt werden door gebruik te maken van kinderarbeid in India.

http://www.indianet.nl/pdf/WaarDeSchoenWringt.pdf
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 19:52   #967
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik doelde op de werkcultuur binnen dat bedrijf. Nagegeven het werkt daar uitstekend.
Ik ken het bedrijf niet maar als ik het zo lees is dit maar een recent ding, ik kan verkeerd zijn maar heb nog geen enkel bewijs gezien dat multicul forceren op een groot bedrijf een positief gevolg heeft voor dat bedrijf.

https://www.adweek.com/brand-marketi...investigation/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 19:55   #968
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Maar wel eentje met een reukje aan....
Schoenen die betaalbaar gemaakt werden door gebruik te maken van kinderarbeid in India.

http://www.indianet.nl/pdf/WaarDeSchoenWringt.pdf
Uiteraard, de goedkoopste krijgt de opdracht, hoe dan ook.

Het is een probleem van Nike maar evengoed van India en evengoed van onze regeringen die handel met landen met kinderarbeid toelaten.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 20:45   #969
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Maar wel eentje met een reukje aan....
Schoenen die betaalbaar gemaakt werden door gebruik te maken van kinderarbeid in India.

http://www.indianet.nl/pdf/WaarDeSchoenWringt.pdf
Een artikel van 2012.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 09:01   #970
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik ken het bedrijf niet maar als ik het zo lees is dit maar een recent ding, ik kan verkeerd zijn maar heb nog geen enkel bewijs gezien dat multicul forceren op een groot bedrijf een positief gevolg heeft voor dat bedrijf.

https://www.adweek.com/brand-marketi...investigation/

Ik wil geen reclame maken voor een bedrijf op dit forum..

Het is wel dat bedrijven aanzienlijk makkelijker strak te besturen zijn dan een land omdat ze domweg bepaalde verantwoordelijkheden niet hebben. Zoals mensen ontslaan en daardoor uitsluiten van hun bedrijfsgrens. Dat maakt al een verschil met een overheid ; een ontslagen ambtenaar blijft in de landsgrens wonen, (evenals mensen die nooit voor de overheid gewerkt hebben laat staan iets voor het land gedaan hebben) . Ook betaalt Nike geen cent belasting op loonbelasting na dan.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 23 januari 2020 om 09:07.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 12:30   #971
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik wil geen reclame maken voor een bedrijf op dit forum..

Het is wel dat bedrijven aanzienlijk makkelijker strak te besturen zijn dan een land omdat ze domweg bepaalde verantwoordelijkheden niet hebben. Zoals mensen ontslaan en daardoor uitsluiten van hun bedrijfsgrens. Dat maakt al een verschil met een overheid ; een ontslagen ambtenaar blijft in de landsgrens wonen, (evenals mensen die nooit voor de overheid gewerkt hebben laat staan iets voor het land gedaan hebben) . Ook betaalt Nike geen cent belasting op loonbelasting na dan.
Een bedrijf dient om winst te maken, niet om werk te geven of om iemand een levenslange zekerheid of vergoeding te bieden.

In het geval van Nike hier gaat het trouwens om voorkeur te geven aan mannen in hogere verantwoordelijkheden wat natuurlijk totaal af te keuren valt. Een vrouw is even geschikt als een man voor een topjob. Spijtig dat ze pas na een artikel in de NYT ineens heiliger dan de paus worden. Een beetje hypocriet.

Dit gaat trouwens niet over het thema van de draad en heeft niets te maken met Trump.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 23 januari 2020 om 12:35.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 18:22   #972
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

als de democraten na super tuesday geen één sterke kandidaat naar voor schuiven en zich daarachter verenigen, dan gaan ze trump niet kloppen denk ik. En nu ze trumpie geimpeached hebben maar dat hij zal vrijgesproken worden, lijkt Biden mij géén goeie kandidaat te zijn om die omstandigheden tegen Trump uit te komen. Volgens mij moeten ze ofwel Sanders (maar dan moet Warren snel genoeg zien dat het niet zal lukken en haar steun voor 100% achter Sanders ooien) ofwel Buttegieg (jonge gast, moderate, kan het goed uitleggen) kiezen. Sleept het nog twee maand aan, dan gaat Trump winnen volgens mij
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 20:24   #973
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
als de democraten na super tuesday geen één sterke kandidaat naar voor schuiven en zich daarachter verenigen, dan gaan ze trump niet kloppen denk ik. En nu ze trumpie geimpeached hebben maar dat hij zal vrijgesproken worden, lijkt Biden mij géén goeie kandidaat te zijn om die omstandigheden tegen Trump uit te komen. Volgens mij moeten ze ofwel Sanders (maar dan moet Warren snel genoeg zien dat het niet zal lukken en haar steun voor 100% achter Sanders ooien) ofwel Buttegieg (jonge gast, moderate, kan het goed uitleggen) kiezen. Sleept het nog twee maand aan, dan gaat Trump winnen volgens mij
Klopt.
De kans dat hij zal moeten aftreden is klein.
En de dems spelen het spelletje nu ook niet slim, maar dat had ik al eerder gepost en Biden is zeker hun beste troef niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dom van de dems...
Ipv samen te werken maken ze het elkaar alleen nog maar moeilijker.
En daar zullen de reps niet om treuren.
Maar de reps gaan ook niet té vroeg victorie mogen kraaien.
Er kan nog van alles gebeuren.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 22:12   #974
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

allemaal stemmen voor vermin supreme!
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 14:31   #975
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
kinderarbeid
Ja, da mag ni hé. En nu liggen ze liever ganse dagen in de zetel met hun smartphone. Werken willen ze niet, en hoeft ook niet, den dop zorgt wel voor hen.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 14:37   #976
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
als de democraten na super tuesday geen één sterke kandidaat naar voor schuiven en zich daarachter verenigen, dan gaan ze trump niet kloppen denk ik. En nu ze trumpie geimpeached hebben maar dat hij zal vrijgesproken worden, lijkt Biden mij géén goeie kandidaat te zijn om die omstandigheden tegen Trump uit te komen. Volgens mij moeten ze ofwel Sanders (maar dan moet Warren snel genoeg zien dat het niet zal lukken en haar steun voor 100% achter Sanders ooien) ofwel Buttegieg (jonge gast, moderate, kan het goed uitleggen) kiezen. Sleept het nog twee maand aan, dan gaat Trump winnen volgens mij
De democraten hebben geen sterke kandidaat. Er zijn in het verleden maar weinig sterke kandidaten geweest: Clinton en Obama. Alle andere USA presidenten van de jongste 50 jaar waren gewoon middelmatig.

Ik zou Sanders kiezen, dat is de antipool van Trump.
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 15:11   #977
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Ja, da mag ni hé. En nu liggen ze liever ganse dagen in de zetel met hun smartphone. Werken willen ze niet, en hoeft ook niet, den dop zorgt wel voor hen.
Dus kinderen laten werken is geen probleem voor u ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 29 januari 2020 om 15:12.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 17:03   #978
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dus kinderen laten werken is geen probleem voor u ?
Uw artikel dateert van 2012 en de foto in het artikel is bedrieglijk en niet relevant. Deze draad gaat over Trump dus wil ik wel op de economie draad antwoorden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 17:55   #979
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
als de democraten na super tuesday geen één sterke kandidaat naar voor schuiven en zich daarachter verenigen, dan gaan ze trump niet kloppen denk ik. En nu ze trumpie geimpeached hebben maar dat hij zal vrijgesproken worden, lijkt Biden mij géén goeie kandidaat te zijn om die omstandigheden tegen Trump uit te komen. Volgens mij moeten ze ofwel Sanders (maar dan moet Warren snel genoeg zien dat het niet zal lukken en haar steun voor 100% achter Sanders ooien) ofwel Buttegieg (jonge gast, moderate, kan het goed uitleggen) kiezen. Sleept het nog twee maand aan, dan gaat Trump winnen volgens mij
Het stond al vast dat Trump ging herkozen worden in 2020 vanaf de dag dat hij de Amerikaanse ambassade van Tel -Aviv naar Jeruzalem verplaatste.

Dit leverde hem de "eeuwige en onvoorwaardelijke "(sic)steun van de Joodse lobby in de VS op.

Met die hun onbeperkte financiële steun kan hij de verkiezingen niet meer verliezen .

Hier schildert men Trump af als een nitwit,
maar die man is slimmer dan men in Europa beseft.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 29 januari 2020 om 17:57.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 19:43   #980
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De democraten hebben geen sterke kandidaat. Er zijn in het verleden maar weinig sterke kandidaten geweest: Clinton en Obama. Alle andere USA presidenten van de jongste 50 jaar waren gewoon middelmatig.

Ik zou Sanders kiezen, dat is de antipool van Trump.
Ik zou dan eerder opteren voor Elizabeth Warren. Haar programma is ook vrij progressief en vooral gericht op de inkomenskloof. Bovendien zou ze ook nog kans hebben de eerste vrouwelijke president te worden. Tulsi Gabbard zou dat ook kunnen zijn maar ik vrees dat haar achterban haar vroegere anti-homo uitspraken niet in dank zullen afnemen.

Anderzijds denk ik dat Tulsi beter de agressieve stijl van Trump zou pareren. Een doetje als Warren maakt hij publiekelijk af.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be