Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 december 2012, 11:18   #81
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Maar de reiziger vragen om voor dat nieuw materiaal te betalen mag dan weer niet...
Pardon?

Dus als je een trein vervangt op een lijn, dan sla je de tickets op? Dat belooft, met al die Desiro's die aan het instromen zijn!

Citaat:
En toch nemen steeds meer mensen de Thalys. Hoe zou dat komen? Al opgevallen dat Thalys sinds 9 december van 7 keer per dag naar 11 keer per dag gegaan is op Amsterdam - Brussel? (Bijna een uurdienst dus, die enkel maar gebroken is dankzij de Franse ziekte bij Infrabel).
...omdat er duidelijk een markt is voor wat de Thalys biedt. Wat ik trouwens nooit ontkend heb. Ik heb er ook nooit voor geopteerd dat de Thalys zou verdwijnen he.

Ik heb het gevoel dat het belangrijkste verschil tussen ons is:
-ik verkies zelf de tragere trein met een paar extra stops, zonder reservatieplicht met maximumflexibiliteit en aan een goedkopere prijs. Maar ik besef dat er ook mensen zijn die bereid zijn meer te betalen om sneller en comfortabeler te reizen, en dus opteer ik ervoor om beide producten aan te bieden: de Benelux én de Thalys;
-jij verkiest de snellere en duurdere trein met verminderde flexibiliteit en reservatieplicht. En dus moet iedereen dat maar vinden, en mag het alternatief worden afgeschaft...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 14:07   #82
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Pardon?

Dus als je een trein vervangt op een lijn, dan sla je de tickets op? Dat belooft, met al die Desiro's die aan het instromen zijn!
Nee. Maar als je een treinverbinding hebt die enkel nog maar net rendabel is omdat het materiaal al afgeschreven is, dan kan je slechts een paar dingen doen.
a) Subsidiëren. Waarom echter zouden Hollanders die in Antwerpen willen gaan winkelen geschenken van de Belgische belastingbetaler moeten krijgen.
b) Stopzetten als het materiaal helemaal op is.
c) De prijzen verhogen om de investering in nieuw materiaal te bekostigen.

Een van de problemen die al decennia de Belgische spoorwegen plagen is dat omwille van het taboe op het vragen van redelijke prijzen men te vaak gewoon gestopt is (optie b). Zo zijn er tal van verbindingen verdwenen. Een mooi voorbeeld is Brussel - Tervuren. In feite zijn treinkaartjes en abonnementen in België veel te goedkoop, en daarom zijn de treinen zo belabberd. De reiziger is immers van geen tel, want nauwelijks nog een bron van inkomsten.
(Overigens, vind jij het normaal dat een reiziger die in een MS96 zit evenveel betaalt als iemand die in een afgeleefde Varkensneus moet reizen?)
Citaat:
Ik heb het gevoel dat het belangrijkste verschil tussen ons is:
-ik verkies zelf de tragere trein met een paar extra stops, zonder reservatieplicht met maximumflexibiliteit en aan een goedkopere prijs. Maar ik besef dat er ook mensen zijn die bereid zijn meer te betalen om sneller en comfortabeler te reizen, en dus opteer ik ervoor om beide producten aan te bieden: de Benelux én de Thalys;
-jij verkiest de snellere en duurdere trein met verminderde flexibiliteit en reservatieplicht. En dus moet iedereen dat maar vinden, en mag het alternatief worden afgeschaft...
Ik verkies eigenlijk een privé vliegtuig. Dat wil nog niet zeggen dat ik er echter recht op heb. Dat is het belangrijkste verschil tussen ons. Ik vindt niet dat ik er recht op heb dat een bedrijf rekening houdt met mijn specifieke voorkeuren. Overigens, als je bereid bent om langzamer te reizen om zo geld te sparen kan je ook nog altijd de Eurolines bus nemen...

Ik herhaal nog nog eens: Met een Thalys elk uur (of zelfs elk halfuur, want daar zou het zonder Fyra uiteindelijk wel op uitgedraaid zijn) zouden er voor de Benelux een stuk minder klanten geweest zijn.
Daarom dat de ideale oplossing naar mijn mening de volgende is:
- Stoptrein op Roosendaal - Antwerpen elk halfuur, met goede aansluitingen aan beide uiteinden. Dat moet, mits wat goede wil en de bereidheid om eens over de grens te kijken bij de NMBS gewoon kunnen. Die stoptrein hoeft niet langzamer te zijn dan de IR naar Essen nu.
- Intercity op Brussel - Antwerpen - Breda, met stop in Noorderkempen.
- Fyra + Thalys op Brussel - Amsterdam. Met volgende verbeteringen:
- Automaten op de stations zodat je in een paar seconden je kaartje kan omwisselen voor het eerstvolgende vertrek (indien het tarief dit toelaat). Als de SNCF dat kan moet de NMBS dat ook kunnen.
- Full Flex tarief zowel op Fyra als Thalys geldig.

Op een paar details na (oa de tariefintegratie Thalys - Fyra) is dit overigens wat we tegen 2014 kunnen verwachten.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...

Laatst gewijzigd door Zwitser : 28 december 2012 om 14:09.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 15:28   #83
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Zolang de hinder voor de drugsaanvoer tussen Amsterdam en Brussel beperkt blijft is er volgens de politieke veelverdieners weinig aan de hand.
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 18:46   #84
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Nee. Maar als je een treinverbinding hebt die enkel nog maar net rendabel is omdat het materiaal al afgeschreven is,
Bron?

Citaat:
Een van de problemen die al decennia de Belgische spoorwegen plagen is dat omwille van het taboe op het vragen van redelijke prijzen men te vaak gewoon gestopt is (optie b). Zo zijn er tal van verbindingen verdwenen. Een mooi voorbeeld is Brussel - Tervuren. In feite zijn treinkaartjes en abonnementen in België veel te goedkoop, en daarom zijn de treinen zo belabberd. De reiziger is immers van geen tel, want nauwelijks nog een bron van inkomsten.
Compleet andere discussie, en in deze hier irrelevant: hier gaat het niet over de financiering van spoorwegen in het algemeen, maar over de verbindingen met Nederland. Een verbinding die voorheen gewoon als IC werd uitgebaat, en dus ook volgens die regels beoordeeld zou moeten worden. Het opslaan van de prijzen omdat de treinen moesten vervangen worden hoort daar niet bij.

Als ik zie hoe je je argumentatie bericht na bericht aanpast (eerst was het dat de Fyra duidelijk superieur was, dan dat anders de HSL te weinig gebruikt wordt, nu weer dat de Benelux-treinen versleten waren, wat is het volgende?) is hetgene dat in me opkomt vooral 'grasping at straws'.

Citaat:
(Overigens, vind jij het normaal dat een reiziger die in een MS96 zit evenveel betaalt als iemand die in een afgeleefde Varkensneus moet reizen?)
Wat stel jij dan voor? Voor elk type materieel een andere prijszetting? Willen we't anders nog wat ingewikkelder maken?
Om op je vraag je antwoorden: eigenlijk wel ja. Een reiziger betaalt om van punt A naar punt B te reizen, niet om met type A of type B te reizen.

Als een luchtvaartmaatschappij een oud vliegtuig vervangt door een nieuw, dan slaat die haar prijzen ook niet op hoor.

Citaat:
Dat wil nog niet zeggen dat ik er echter recht op heb. Dat is het belangrijkste verschil tussen ons. Ik vindt niet dat ik er recht op heb dat een bedrijf rekening houdt met mijn specifieke voorkeuren.
Sorry, maar wat een ongelooflijke onzin. Ten eerste ben je hier weer met die onzinnige 'recht' zever, waar ik nooit over gesproken heb, en ten tweede ben jij het, niet ik, die wil dat het bedrijf jouw voorkeuren opdringt: jij vindt dat het Fyra-product beter is dan het Benelux-product, dus moet iedereen dat maar vinden.

Waar het hier al vanaf het begin om draait is dat voor de gemiddelde reiziger deze 'vernieuwing' helemaal geen verbetering is, integendeel. Jij ontkent dat, en zegt dat het een verbetering is.
Het massale protest langs alle kanten steunt mijn claim. De onderbezette Fyra en uitpuilende Roosendaal-stoptrein ook. En de klant, die heeft altijd gelijk.

O en: ik vinDT? Serieus?
Citaat:
Ik herhaal nog nog eens: Met een Thalys elk uur (of zelfs elk halfuur, want daar zou het zonder Fyra uiteindelijk wel op uitgedraaid zijn) zouden er voor de Benelux een stuk minder klanten geweest zijn.
Drie woorden: Fyra Amsterdam - Breda.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 28 december 2012 om 18:48.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2012, 11:22   #85
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Kwa aanbod hoeft er niks te wijzigen? Dus die nieuwe lijn laten we gewoon voor niks liggen?
d'er is in essentie geen nieuwe lijn.
Fyra doet hetzelfde als de thalys
op een uur of 2 van brussel naar a'dam met een minimum aan tussenstops.

benelux was een totaal ander concept
alsof ge den boemel tussen a'pen en Brussel zou afschaffen voor een paar extra Ic's omdat die rapper zijn.
de ic stopt niet in boemerskonte dus heeft ide mens daar die nr brussel moet een probleem.

argumenten als modern, nieuw, ... lost het ontstane probleem niet op.
er waren 2 verschillende producten en men heeft er 1 van afgeschaft. daarmee laat men heel marktsegment in de kou staan.

da's hetgeen gij blijkbaar niet snapt of wilt snappen.

Laatst gewijzigd door 1207 : 29 december 2012 om 11:25.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2012, 20:04   #86
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

@Zwitser: een sneller trein kan ook sneller opnieuw ingezet worden. Die besparing was een van de argumenten van de SNCF om bij de start van de LGV Sud-Est om de tarieven voor de nieuwe TGV's niet veel hoger in te stellen dan bij de vorige treinen via de klassieke lijn. Je hebt 50% meer stellen nodig bij een dienstregeling aan 3 uur dan een aan 2 uur voor dezelfde frequentie. Da's een serieuze besparing als je 30% minder materieel moet hebben om dezelfde frequentie te handhaven.
Ik heb niets tegen de Fyra. Misschien zal ik dat ding zelf nog eens nemen, voor een reisje naar Amsterdam. Maar zogoed als elke andere van mijn favoriete Nederlandse bestemmingen (Zeeland, Dordrecht, Tilburg...) is niet sneller bereikbaar, en zelfs trager, dan met de aloude Benelux, en zelfs amper sneller, maar wel een pak duurder dan met de stoptrein. Want ik reis nu eenmaal wanneer ik het gedacht heb, niet wanneer ik het gepland heb.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2012, 20:13   #87
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

de Nederlandse Tweede Kamer zou graag hebben dat er terug een trein rijdt tussen Brussel en Den Haag.
wordt vervolgd ...
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2012, 20:42   #88
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Vooraleer er een transportbedrijf is dat bereid is de onderneming op zich te nemen, alle papierwerk in orde heeft kunnen brengen én het nodige materieel heeft gevonden, zijn we sowieso nog heel wat maanden verder. Tegen dan zou Fyra toch enkele stellen meer ter beschikking moeten hebben, de ergste kinderziektes voorbij zijn, en een verbinding Antwerpen-Breda opgestart zijn, die toch al een stukje de problemen oplost voor de korte grensoverschrijdende stukken.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2012, 09:12   #89
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Maar zogoed als elke andere van mijn favoriete Nederlandse bestemmingen (Zeeland, Dordrecht, Tilburg...) is niet sneller bereikbaar, en zelfs trager, dan met de aloude Benelux, en zelfs amper sneller, maar wel een pak duurder dan met de stoptrein. Want ik reis nu eenmaal wanneer ik het gedacht heb, niet wanneer ik het gepland heb.
Eens de Fyra Antwerpen - Breda rijd ga je sneller in Dordrecht of Tilburg zijn als voorheen. En voor Antwerpen - Roosendaal heb ik al voorgesteld om de stoptrein elk halfuur te laten rijden. Met goede aansluitingen ben je daar dan ook niet langzamer onderweg (zeker als je er bij neemt dat alle stations in Zeeland nu een halfuursdienst hebben...)

Het probleem hier is dat de NMBS gewoon de stoptrein verwaarloosd. Een stoptrein kan Roosendaal - Antwerpen Centraal in 34 minuten doen. Laat die elk halfuur rijden, en optimeer de aansluitingen richting Zeeland, en ik denk dat iedereen er op vooruitgaat...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2012, 09:20   #90
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Waar het hier al vanaf het begin om draait is dat voor de gemiddelde reiziger deze 'vernieuwing' helemaal geen verbetering is, integendeel. Jij ontkent dat, en zegt dat het een verbetering is.
Het massale protest langs alle kanten steunt mijn claim. De onderbezette Fyra en uitpuilende Roosendaal-stoptrein ook. En de klant, die heeft altijd gelijk.
Degenen die het hardst protesteren zijn anders allesbehalve gemiddelde reizigers. En klagers maken altijd veel lawaai. Je zou eens moeten horen hoe massaal het protest tegen de belabberde service van de SBB is...

Wat ik overigens gehoord heb is dat de inwoners van Roosendaal vooral massaal met de auto naar Essen komen. Iets wat ze onder de vorige dienstregeling ook al deden, omdat de NMBS tarieven zo belachelijk laag zijn.

Ik blijf herhalen dat als we willen dat internationaal lange afstandsvervoer een toekomst heeft we niet om modern "yield management" heen kunnen.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2012, 11:19   #91
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Degenen die het hardst protesteren zijn anders allesbehalve gemiddelde reizigers.
Ah? En jij weet dat... hoe precies? Van wat ik zie zitten daar zeer veel regelmatige, zelfs dagelijkse Benelux-gebruikers tussen.
Citaat:
Het probleem hier is dat de NMBS gewoon de stoptrein verwaarloosd. Een stoptrein kan Roosendaal - Antwerpen Centraal in 34 minuten doen. Laat die elk halfuur rijden, en optimeer de aansluitingen richting Zeeland, en ik denk dat iedereen er op vooruitgaat...
Als als als.

Is niet he!
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2012, 14:39   #92
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Die Fyra Antwerpen-Breda zal inderdaad een (kleine) vooruitgang zijn. Je wordt nog altijd verplicht tot 2x meer overstappen, hij zal ook maar om de 2 uur rijden, maar als de geruchten kloppen, zal je niet moeten reserveren en zal de prijs haalbaar zijn.
Voor Roosendaal zijn de aansluitingen met de stoptrein al enigszins verbeterd met deze dienstregeling, en Zeeland is nog altijd bereikbaar met de stoptrein. Die extra overstap zal het inderdaad niet maken. En ondanks de 48 minuten die de stoptrein er nu over doet van Antwerpen-Centraal naar Roosendaal...
Er waren altijd al veel Nederlanders die naar Essen trokken, maar vroeger kon de Benelux toch nog een aantal reizigers overtuigen in Nederland op te stappen. In Essen vertrekt een trein naar Brussel, in Roosendaal niet meer...
Dat niet alle reizigers protesteren, wil niet zeggen dat zij blij zijn met de nieuwe situatie. Net zoals sommige protesteerders zich zullen neerleggen bij de Fyra. Zeker als de voorwaarden verbeteren. Er wordt bijvoorbeeld al werk gemaakt van een abonnement, de prijs is al gevoelig gedaald (of de beschikbaarheid van goedkopere kaartjes uitgebreid), en zelfs de reservatieplicht lijkt losser te worden.
Ik heb niets tegen de Fyra an sich. Ik blijf het alleen spijtig vinden dat de Benelux is verdwenen. Net zoals ik liever met een IC langs de Rijn rijdt, dan met de ICE over de NBS Keulen-Frankfurt. Snelheid is niet alles.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2012, 15:31   #93
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Hoe harder ze vrijheid en privatisering roepen hoe meer de consumerende burger in een planeconomie lijkt terecht te komen lijkt het wel.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2012, 20:57   #94
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Cool

Ik raad de NS aan om over te stappen naar stoomtractie.

__________________

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 30 december 2012 om 21:00.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2012, 09:34   #95
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Voor Roosendaal zijn de aansluitingen met de stoptrein al enigszins verbeterd met deze dienstregeling, en Zeeland is nog altijd bereikbaar met de stoptrein. Die extra overstap zal het inderdaad niet maken. En ondanks de 48 minuten die de stoptrein er nu over doet van Antwerpen-Centraal naar Roosendaal...
Wat ik dus niet snap is hoe het mogelijk is dat in 1984 de stoptrein er op Antwerpen Centraal - Essen 38 minuten over deed, en nu 40 minuten, ondanks dat hij nu niet meer op Antwerpen moet rijden (de tunnel zou toch 5 minuten moeten schelen) en de snelheid van de lijn verhoogd is...
Antwerpen Centraal - Essen in 32 minuten met stops overal zou haalbaar moeten zijn.

Men investeert al een paar decennia lang miljarden, en toch zijn op de meeste lijnen de reistijden tegenwoordig langer dan in de jaren 80...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2012, 12:21   #96
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

De reistijd van de stoptrein Haarlem-Den Haag is nu niet korter dan in 1948 toen er met stoom gereden werd.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2012, 13:19   #97
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
De reistijd van de stoptrein Haarlem-Den Haag is nu niet korter dan in 1948 toen er met stoom gereden werd.
Zijn er geen bepaalde (meer bebouwing/inwoners/...) door signalisatie opgelegde snelheidsbeperkingen (op bepaalde stukken)?
De gemiddelde snelheid bepaalt de reistijd.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 31 december 2012 om 13:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2012, 13:56   #98
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
De reistijd van de stoptrein Haarlem-Den Haag is nu niet korter dan in 1948 toen er met stoom gereden werd.
En dan nog met een halfuur onderbreking om water te tanken onderweg ....
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2012, 16:08   #99
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
De reistijd van de stoptrein Haarlem-Den Haag is nu niet korter dan in 1948 toen er met stoom gereden werd.
Haarlem - Den Haag is in 1927 ge-elektrificeert. Daar werd dus in 1948 niet met stoom gereden.
In België is in 1935 Antwerpen - Brussel gelektrificeert, en ja je kon toen sneller van Antwerpen naar Brussel dan nu. Tijdens de spits zelfs elke 10 minuten...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2012, 23:39   #100
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Wat ik dus niet snap is hoe het mogelijk is dat in 1984 de stoptrein er op Antwerpen Centraal - Essen 38 minuten over deed, en nu 40 minuten, ondanks dat hij nu niet meer op Antwerpen moet rijden (de tunnel zou toch 5 minuten moeten schelen) en de snelheid van de lijn verhoogd is...
Antwerpen Centraal - Essen in 32 minuten met stops overal zou haalbaar moeten zijn.

Men investeert al een paar decennia lang miljarden, en toch zijn op de meeste lijnen de reistijden tegenwoordig langer dan in de jaren 80...
Toegegeven, de dienstregeling wordt op meerdere verbindingen steeds verder uitgerokken. Daar zouden inderdaad eens vragen over gesteld mogen worden. Maar de reistijd is voorlopig wat ze is, en ik vraag me af of het niet een stukje gewild is...
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be