Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Bekijk resultaten enquête: Moeten vrijwilliger-mods een dubbelnick voeren of niet?
ja 3 27,27%
nee 8 72,73%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 september 2012, 19:50   #21
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht


Ik herhaal nogmaals: waar heb ik het hier gehad over 'modereren open en bloot in de draden zelf'?
Manman dat komt er toch zo van, als er maar 1 nick is, wordt die voortdurend aangesproken op zijn mod-schap in de draden waar hij discussieert. Het is nu al zo en het is nog maar vermoedelijk mod-schap.

Maar je hebt gelijk, de wijze van formulering -open en bloot modereren- komt van mij en niet van jou, dat is waar. En ik vind het ook een juiste formulering.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 september 2012 om 19:50.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 20:42   #22
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ik herhaal nogmaals: waar heb ik het hier gehad over 'modereren open en bloot in de draden zelf'?
Het resultaat van een afschaffing van de mod-dubbelnick zou zijn dat in de loop van een discussie een deelnemende mod plots van zwart op rood lettertype zou overschakelen en je bp geven - een volkomen hatelijke ontwikkeling. Dat noem ik "modereren open en bloot"
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 21:09   #23
Maarten Malaise
Administrator
 
 
Maarten Malaise's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 1.860
Standaard

Waarom zou een moderator subjectief handelen? En vooral: waarom zou een moderator subjectief handelen als hij/zij weet dat elke andere collega al zijn/haar beslissingen kan overlopen en bekijken? Ja, zelfs de originele posts bekijken waarin hij/zij de befaamde *knip* plaatst? Ik denk dat jullie vooral het idee zouden hebben dat en moderator subjectief is mochten jullie zijn/haar identiteit kennen. Een moderator zou minder bewegingsruimte hebben. Wij doen dit allemaal vrijwillig en het mag motiverend blijven.

Ik vind het allemaal prima zo. Dit forum is al meer dan 10 jaar online. We hebben een eerste forum volledig weggesmeten om opnieuw te beginnen vanuit de ervaring die we eerder hadden opgedaan. De eerste discussie in dit 'nieuwe' forum dateert van 26 maart 2002 (http://forum.politics.be/showthread.php?t=2). Sindsdien kunnen we deze dienst blijvend aanbieden met enkele zeldzame offline momenten. Ik denk dat we voldoende bewezen hebben dat de methode werkt.

En de andere moderators delen die mening. Sorry voor de mensen die het graag anders zien...
Maarten Malaise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 21:25   #24
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Manman dat komt er toch zo van, als er maar 1 nick is, wordt die voortdurend aangesproken op zijn mod-schap in de draden waar hij discussieert.
Niet wanneer je de duidelijke regel vooropstelt dat discussies over moderators / modereren en alles wat site-gerelateeerd is enkel in het daarvoor bestemd gedeelte kunnen.

Citaat:
Het resultaat van een afschaffing van de mod-dubbelnick zou zijn dat in de loop van een discussie een deelnemende mod plots van zwart op rood lettertype zou overschakelen en je bp geven - een volkomen hatelijke ontwikkeling.
Gebeurt nu ook. Alleen is het nu in het geniep, en weet je niet dat degene die je post verwijdert / aanpast en je bp geeft eigenlijk degene is waarmee je aan het discussiëren bent. Qua 'hatelijk' vind ik dat ook kunnen tellen hoor...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise
Waarom zou een moderator subjectief handelen?
Even ter verduidelijking: ik ga er zeker niet van uit dat dat zo is. Ik ga enkel uit van de veronderstelling 'als ze dat zouden willen doen, dan...'
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 21:56   #25
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
scorpio
Gebeurt nu ook. Alleen is het nu in het geniep, en weet je niet dat degene die je post verwijdert / aanpast en je bp geeft eigenlijk degene is waarmee je aan het discussiëren bent. Qua 'hatelijk' vind ik dat ook kunnen tellen hoor...
Het moet een zaak van gevoeligheden zijn. (Wat is het hatelijkst? )Ik kan me de voordelen van jouw opstelling niet goed voorstellen, niet voor mij en niet voor de mods, sorry.

Met de bijdrage van Maarten is het onderwerp afgerond. Goed afgerond, naar mijn gevoeligheden.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 07:44   #26
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Waarom zou een moderator subjectief handelen? En vooral: waarom zou een moderator subjectief handelen als hij/zij weet dat elke andere collega al zijn/haar beslissingen kan overlopen en bekijken? Ja, zelfs de originele posts bekijken waarin hij/zij de befaamde *knip* plaatst? Ik denk dat jullie vooral het idee zouden hebben dat en moderator subjectief is mochten jullie zijn/haar identiteit kennen. Een moderator zou minder bewegingsruimte hebben. Wij doen dit allemaal vrijwillig en het mag motiverend blijven.

Ik vind het allemaal prima zo. Dit forum is al meer dan 10 jaar online. We hebben een eerste forum volledig weggesmeten om opnieuw te beginnen vanuit de ervaring die we eerder hadden opgedaan. De eerste discussie in dit 'nieuwe' forum dateert van 26 maart 2002 (http://forum.politics.be/showthread.php?t=2). Sindsdien kunnen we deze dienst blijvend aanbieden met enkele zeldzame offline momenten. Ik denk dat we voldoende bewezen hebben dat de methode werkt.

En de andere moderators delen die mening. Sorry voor de mensen die het graag anders zien...


Doe gewoon zo verder mannen (en vrouwen )
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 07:45   #27
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Waarom zou een moderator subjectief handelen? En vooral: waarom zou een moderator subjectief handelen als hij/zij weet dat elke andere collega al zijn/haar beslissingen kan overlopen en bekijken? Ja, zelfs de originele posts bekijken waarin hij/zij de befaamde *knip* plaatst? Ik denk dat jullie vooral het idee zouden hebben dat en moderator subjectief is mochten jullie zijn/haar identiteit kennen. Een moderator zou minder bewegingsruimte hebben. Wij doen dit allemaal vrijwillig en het mag motiverend blijven.

Ik vind het allemaal prima zo. Dit forum is al meer dan 10 jaar online. We hebben een eerste forum volledig weggesmeten om opnieuw te beginnen vanuit de ervaring die we eerder hadden opgedaan. De eerste discussie in dit 'nieuwe' forum dateert van 26 maart 2002 (http://forum.politics.be/showthread.php?t=2). Sindsdien kunnen we deze dienst blijvend aanbieden met enkele zeldzame offline momenten. Ik denk dat we voldoende bewezen hebben dat de methode werkt.

En de andere moderators delen die mening. Sorry voor de mensen die het graag anders zien...
houden zo Maarten, ik ben er zeker van dat de stille meerderheid van dit forum het prima vindt.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 14:25   #28
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Fieseler;
U mag gerust vinden dat het fenomeen van een arbiter die ook aktief meevoetbalt geen aanslag is op het goede fatsoen en op s'mens fundamenteel rechtvaardigheidsgevoel...
Je verwart hier niet zo subtiel twee verschillende categorieën.

1 Mod als arbiter.

Dit geldt alleen voor het forumreglement, niet voor de verdere inhoud van de discussie (="het spel").

2Mod als medespeler

Dit gebeurt onder anonieme dubbelnick en evenmin als arbiter van de inhoud van de discussie (= het spel)..


Maarten heeft dus gelijk als hij stelt dat de arbiter geen bal raakt

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 september 2012 om 14:36.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 14:58   #29
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je verwart hier niet zo subtiel twee verschillende categorieën.

1 Mod als arbiter.

Dit geldt alleen voor het forumreglement, niet voor de verdere inhoud van de discussie (="het spel").

2Mod als medespeler

Dit gebeurt onder anonieme dubbelnick en evenmin als arbiter van de inhoud van de discussie (= het spel)..


Maarten heeft dus gelijk als hij stelt dat de arbiter geen bal raakt
Je hebt je antwoord.

Get over it already.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 15:13   #30
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Je hebt je antwoord.
Get over it already

.
Mag ik je "Flauwekul" noemen met zo'n nick?

En overigens: wat bedoel je?
Fieseler liet het er niet op zitten. Hij moest zo nodig nog eens met een na-antwoord komen.

Hij heeft nu ook zijn antwoord van mij...

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 september 2012 om 15:19.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be