![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die in aandelen beleggen zijn of rijke of op zijn minst welstellende mensen. Dat soort mensen heeft inderdaad minder reden tot kritiek op de banken. Dus ik vind daar helemaal niks merkwaardigs aan. Trouwens rijke mensen nemen geen risco met bankaandelen. Vraag dat maar aan de familie De Gucht ![]() Ik vind het eerder merkwaardig dat banken hun dikke klanten wel rijkelijk belonen en de modale klanten in de kou laten staan terwijl het net met het geld van die modale mensen is dat ze er nog zijn. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 september 2023 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 september 2023 om 23:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 september 2023 om 23:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat niet weg neemt dat die instellingen (Banken in Belgenland en Banken in mijn regio) toch heel wat fundamentele verschillen tonen naar hun 'core' cliënteel, de rekeninghouder. Ik herinner me nog steeds heel duidelijk hoe rekeninghouders in de jaren 70-80 als respectabele klant werden behandeld. Vergelijken met heden is schrijnend en triestig. (een persoonlijke uitzondering bij ene van BNP-P-F. hoofdkantoor Vilvoorde daar gelaten.) Ik bespaar je een tekeningetje, Kjoe, want gij moet dat ook reeds ondervonden en gezien hebben. (Bon, mijn ervaring in Hong Kong is dat de behandeling nog steeds meer respectvol is maar de dagelijkse front-office service is ook meer oppervlakkig geworden qua kennis van de job zelve. )
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 18 september 2023 om 05:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoek het op. Of wil je nu beweren dat ik hier zit te liegen?
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Persbericht KBC:
https://www.kbc.com/content/dam/kbcc...dssteun_nl.pdf KBC betaalt nog voor het jaareinde de integrale nog uitstaande schijf van 2 miljard euro (plus 50% premie) overheidssteun terug aan de Vlaamse overheid. KBC komt daarmee alle nog resterende financiële verplichtingen na die de Groep opgelegd kreeg tijdens en na de voorbije financiële crisis en kan dat hoofdstuk dus volledig afsluiten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In feite maak je dan ongeveer 25% winst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is te zeggen: het verschil van 0,7% is jouw winst en dat vertegenwoordigt voor u een rendement van 0,7/3,3 = 0,212 ofte 21,2%
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dus nog veel erger wat de banken hun klanten lappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En aan die winst hebben jij en ik niks, als het in de staatskas komr dan helpt het tenminste voor (onze) Staatsschuld.
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeet ook niet dat één van de voornaamste redenen van de crisis toen was dat de banken mekaar niet meer vertrouwden (ze wisten zelf heel goed waarom) en mekaar geen krediet wilden verstrekken. Die kredieten werden toen als hoogst riskant beschouwd. Hetzelfde met het in stand houden van de bad banks. Dat lijkt nu allemaal zeer goed af te lopen, maar toen was de Staat de enige die bereid was risico te lopen. Achteraf kritiek geven is altijd gemakkelijk.
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik beweer dat men U wijs maakt wat men wil. Maar ooit komt die echte waarheid wel weer aan de oppervlakte. Meestal is dat dikke 20 jaar later. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 september 2023 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |