![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sinds de werkgever op het werk fietsleasing promoot en financieel ondersteunt zijn er een pak collega's op de fiets overgestapt.
![]() In Wallonië wil het echter minder goed lukken. Ligt het aan de geografie of aan de werkloosheidscijfers ? Vermits het meestal om dure pedelecs gaat zal geografie minder een rol spelen vermoed ik ?
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen! Activisten: 'linksen' die zich rijkelijk laten betalen door de rijken om het volk te verdelen of zeer winstgevende markten voor hen te creëren. Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geografie en gebrek aan werknemers. En een iets vriendelijker auto-beleid.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gebrek aan werknemers kan het ook niet zijn want we hebben het over procenten, niet over absolute aantallen. Beleid van de werkgever lijkt me een belangrijke factor. Volgens mij hebben Vlamingen meer toegang tot het systeem dan Walen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook mijn werkgever doet dat ....mijn NIEUWE werkgever,want we zijn overgenomen en ondervinden dat iedere dag een beetje meer,andere cultuur,andere wetten....
![]() Bibi hier zal dus niet intreden in dat leasplan gezien mijn zelf gekochte "Fiets met hulpmotor" eigenlijk geen twee jaar oud is en prima dienst doet...Reeds 8000 km gereden en met DIE fiets(kheb er nog een oudere ook) zijn dat effectieve autokilometers die niet gereden zijn.... Samen met de "fietsvergoeding" is dat best OK... Bemerk dat het voor werkgevers in Belgie steeds moeilijker wordt om enige vorm van "premie" (zeg maar getrouwheidspremie) te geven op straffe van de staat die ofwel de helft inpikt ofwel dwingt in een van die maffieuze "cheque" systemen in te stappen.... Van die fietsplannen openen nieuwe mogelijkheden...in dezelfde categorie als verzekeringen,kortingsbonnen bij bepaalde winkels,..... o ja,het milieu.....wat was dat ook alweer met dat milieu???? Laatst gewijzigd door kelt : 17 september 2023 om 08:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Dat is zo. Wallonië heeft niet zo een fietstraditie als hier in Vlaanderen om de fiets van jongs af aan gebruiken als dagelijks vervoermiddel.
Dat heeft inderdaad zeker te maken met de geografie. En omdat Wallonië die traditie niet heeft en met de uitgestrekte geografie werd er maar heel beperkt geïnvesteerd in fietspaden. Trouwens, vanaf ongeveer de taalgrens helemaal tot aan de Middellandse Zee is die fietstraditie er bijna nergens. Het bedrijf waar ik voor werk biedt ook zo een systeem van fietsleasing aan. Ik weet niet hoe het juist werkt want ik ben sowieso niet van plan om die 53km naar het werk met een fiets af te leggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Wat ik me ondertussen afvraag: is fietsleasing geen vorm van discriminatie ? Fietsleasing zorgt voor meer netto-inkomen maar in tegenstelling tot bedrijfswagens hangt dit niet samen met de functie en verdiensten. Mensen die hetzelfde werk doen in eenzelfde bedrijf en evengoed, slechter of misschien beter presteren verdienen op deze manier dus onrechtevenredig ongelijk. Dat kan toch ook niet echt de bedoeling zijn vermoed ik ? Uw loon hangt straks meer af van hoe goed je de 'linkse' en groene dogma's volgt en niet meer van hoe goed of slecht je presteert. Rare toestanden niet ?
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen! Activisten: 'linksen' die zich rijkelijk laten betalen door de rijken om het volk te verdelen of zeer winstgevende markten voor hen te creëren. Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking Laatst gewijzigd door Vlad : 21 september 2023 om 02:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De leasing zelf is gewoon een belastingstechnisch trukje, waarbij de werkgever een paar euro's kan winnen, de werknemer betaalt een stuk van de fiets netto. Daar ga je geen gezinsbezoek frituur per week mee "inkleuren". Op 3 jaar tijd €1200 "winnen". Om dan te mogen kiezen, een nieuwe leasefiets, of de oude overnemen voor een derde van de nieuwprijs.... Oftewel, de "winst" omzetten in een fiets die je dan zelf mag onderhouden, en/of verzekeren. In dit geval vind ik het geen slechte zet, dat hele systeem. Nu nog de verkeersinfrastructuur er bruikbaar voor maken, en we komen een stukje verder om de zandbakkiestanen hun olie zelf laten op te zuipen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 21 september 2023 om 05:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je nettoloon hoort een verloning te zijn voor het werk dat je presteert. Het is van de pot gerukt dat je (netto)loon afhankelijk wordt gemaakt van de manier waarop je van en naar je werk komt en welk vervoer je gebruikt. ![]() Dat is toch pure waanzin.
![]() |
![]() |
#10 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Natuurlijk wordt het niet verboden want ze willen iedereen immers uit de auto en op de (e-)fiets. Men wordt daarom gestimuleerd en gelokt met voordelen om gebruik te maken van fietsleasing. Het is toch wel discriminatie als voor de keuze van de fietsleasing loon-voordeel geboden wordt die je anders niet krijgt.(voor je werk) Citaat:
![]() Citaat:
Je houdt geen rekening met wat praktische problemen: Wel ja, we gaan nog wat woningen onteigenen en afbreken om plaats te maken voor fietssnelwegen, waarom niet? We hebben toch woningen op overschot en ons wegennet neemt nog niet genoeg plaats in beslag? ![]() En wat met de werknemers: - pendelaars naar brussel of op verre afstanden vh werk - beroepen waarvoor de fiets geen optie is - ouderen tegen het einde van hun loopbaan - of in minder goede of met wankele gezondheid Allen op de e-fiets door sneeuw, storm, weer en wind....leuk in de zomer, niet zo leuk in de winter..... ![]() Gaan de werkgevers dan ook douches (moeten?) voorzien op het werk of moeten werknemers, stinkend naar natte hond, de hele dag in natte kloffies werken? Dat zal het ziekteverzuim dan weer doen pieken, dan kunnen ze daar weer over zagen. (Of nog wat preventief vaccineren ![]() We zullen de winter eens afwachten, hoeveel fietsliefhebbers dan nog zo vrolijk pendelen van en naar hun werk door gebruik te maken van de fietsleasing voor een kruimeltje meer loon en om de planeet te redden door klimaat- en co2-neutraal dat voor de mens niet leefbaar is.
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De definitie van waanzin volgens Albert Einstein. In ieder geval is het potentieel van de fiets nog gigantisch.
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen! Activisten: 'linksen' die zich rijkelijk laten betalen door de rijken om het volk te verdelen of zeer winstgevende markten voor hen te creëren. Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking |
|
![]() |
![]() |