Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 november 2019, 10:55   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard Profvoetballers verliezen gunstig RSZ tarief.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191102_04696770

Citaat:
Er is een ruime politieke meerderheid in de maak om het gunstige RSZ-tarief op lonen van beroepssporters aan te pakken. Na CD&V en SP.A heeft nu ook Open VLD daar een wetsvoorstel voor klaar, waarbij vooral het voetbal in het vizier komt. Dat schrijft Het Laatste Nieuws zaterdag.
Eindelijk zou ik zeggen. Ik kan begrijpen dat amateurs zoals atletiekbeoefenaars een gunsttarief krijgen, maar beroepssporters mogen best mee betalen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 10:58   #2
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191102_04696770



Eindelijk zou ik zeggen. Ik kan begrijpen dat amateurs zoals atletiekbeoefenaars een gunsttarief krijgen, maar beroepssporters mogen best mee betalen.
Akkoord dat de sjotters de volle pot moeten betalen.Dat gunsttarief voor andere sporters vind ik zever.Neem nu Thia Hellebout indertijd,die werd betaald door BLOSO maar mocht tevens al haar start-en prijzengeld in eigen zak steken.Dat is zoals producten voor een firma verkopen en het verdiende geld op eigen bankrekening zetten.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 11:02   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Akkoord dat de sjotters de volle pot moeten betalen.Dat gunsttarief voor andere sporters vind ik zever.Neem nu Thia Hellebout indertijd,die werd betaald door BLOSO maar mocht tevens al haar start-en prijzengeld in eigen zak steken.Dat is zoals producten voor een firma verkopen en het verdiende geld op eigen bankrekening zetten.
Thia Hellebau is dan ook een topatlete en ik denk niet dat ze rijk geworden is. Denk ook maar eens aan Fredje De Burggraeve, die mocht schoenen gaan verkopen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 16:32   #4
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Thia Hellebau is dan ook een topatlete en ik denk niet dat ze rijk geworden is. Denk ook maar eens aan Fredje De Burggraeve, die mocht schoenen gaan verkopen.
Dat trek ik niet in twijfel dat ze een topatlete was,maar waarom en een loon van BLOSO en dan nog prijzen -en startgeld in haar zak steken.En dat Fredje schoenen verkocht?En dan,iedereen moet werken voor zijn boterham.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 17:20   #5
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Dat trek ik niet in twijfel dat ze een topatlete was,maar waarom en een loon van BLOSO en dan nog prijzen -en startgeld in haar zak steken.En dat Fredje schoenen verkocht?En dan,iedereen moet werken voor zijn boterham.
het is triestig hoe België zijn (ex)topsportatleten behandeld
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 17:30   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Dat trek ik niet in twijfel dat ze een topatlete was,maar waarom en een loon van BLOSO en dan nog prijzen -en startgeld in haar zak steken.En dat Fredje schoenen verkocht?En dan,iedereen moet werken voor zijn boterham.
Je kan dat in niks vergelijken met wat profvoetballers verdienen. Ik denk dat ze van Bloso zoiets als 2000 net krijgen. Daar kan je niks van opzijzetten.
Profvoetballers, zelfs degenen die in België spelen, zijn na hun carrière ‘binnen’ als ze het een beetje goed plannen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 17:51   #7
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Bij Anderlecht heeft de meest middelmatige voetballer uit "de A-kern" minstens 700 tot 800.000€ per jaar. Dus, goeie maatregel.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 18:12   #8
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Idd, dat gunsttarief is eigenlijk op maat van sporters die geen regelmaat van inkomsten hebben en moeten binnen zijn voor de regen. Een voetballer die een beetje op niveau speelt beantwoordt al lang niet meer aan die criteria. Hoog tijd voor een update.

En als ze klagen dan moeten ze maar polsstokspringen of zoiets.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 18:18   #9
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

De niet betaalde RSZ van de laatste tien jaar moet gewoon met terugwerkende kracht opgeëist worden bij die pottenstampers. Er is gewoonweg geen enkele reden waarom zij dergelijk tarief krijgen.

En het riedeltje dat er geen zogenaamde topspelers zullen komen is ook al lang doorprikt: in NL hebben ze ook geen gunsttarief en daar spelen ook genoeg topspelers.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 19:01   #10
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Een prof voetballer verdiend in België gemiddeld rond de 200.000 euro Bruto per jaar. Netto blijft daar misschien een 150.000 van over.
Dat is ook maar enkele jaren dat men dat kan verdienen. Zeker nog veel te veel voor die stampers maar bon het zijn niet allemaal Ronaldo's.
En terecht dat ze betalen wat moet zoals iedereen. Ze hebben al het voordeel dat ze niet moeten werken en alleen maar moeten spelen .
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 19:07   #11
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Een prof voetballer verdiend in België gemiddeld rond de 200.000 euro Bruto per jaar. Netto blijft daar misschien een 150.000 van over.
Dat is ook maar enkele jaren dat men dat kan verdienen. Zeker nog veel te veel voor die stampers maar bon het zijn niet allemaal Ronaldo's.
En terecht dat ze betalen wat moet zoals iedereen. Ze hebben al het voordeel dat ze niet moeten werken en alleen maar moeten spelen .
Het kan verschillen, maar zelfs de laagste lonen zijn veel meer dan wat een Bloso atleet krijgt en zelfs een goedverdienende werknemer.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150408_01620505



Edit: en dat zijn gewoon de lonen. Wat er met transfers officieel en in het zwart omgaat is nog wat anders.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 november 2019 om 19:09.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2019, 02:56   #12
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het kan verschillen, maar zelfs de laagste lonen zijn veel meer dan wat een Bloso atleet krijgt en zelfs een goedverdienende werknemer.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150408_01620505



Edit: en dat zijn gewoon de lonen. Wat er met transfers officieel en in het zwart omgaat is nog wat anders.
En daar komen ook nog de winstpremies bij.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2019, 04:45   #13
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En daar komen ook nog de winstpremies bij.
Die zitten er wel degelijk bij in.
Voor iedereen die zelf ooit gevoetbald heeft, weet dat buiten dit loon nog een zeer interessante 2e pijler komt: Zwart geld. Van 1e klasse tem 4e provinciaal en zelfs cafeploegen.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2019, 06:55   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het kan verschillen, maar zelfs de laagste lonen zijn veel meer dan wat een Bloso atleet krijgt en zelfs een goedverdienende werknemer.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150408_01620505



Edit: en dat zijn gewoon de lonen. Wat er met transfers officieel en in het zwart omgaat is nog wat anders.
Niet vergeten de reclame inkomsten.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2019, 06:57   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Die zitten er wel degelijk bij in.
Voor iedereen die zelf ooit gevoetbald heeft, weet dat buiten dit loon nog een zeer interessante 2e pijler komt: Zwart geld. Van 1e klasse tem 4e provinciaal en zelfs cafeploegen.
Ne speler in een caféploeg kan al gemakkelijk 1000 euro per maand schuimen.

De sukkelaar, die de terreinen moet onderhouden, moet wel z'n eigen pint betalen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2019, 10:17   #16
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je kan dat in niks vergelijken met wat profvoetballers verdienen. Ik denk dat ze van Bloso zoiets als 2000 net krijgen. Daar kan je niks van opzijzetten.
Profvoetballers, zelfs degenen die in België spelen, zijn na hun carrière ‘binnen’ als ze het een beetje goed plannen.
Sport is in de eerste plaats een hobby,kan je van je hobby je beroep maken dan vind ik dat top.Maar ik heb absoluut geen zin om in de fabriek te staan elke dag en een deel van mijn loon af te staan omdat iemand over een houten lat wil springen van 2 meter hoog .

Ik wil gerust betalen voor accommodatie zodat iedereen kan sporten,kinderen gratis en volwassenen aan een gunsttarief.Maar betalen voor beroepssport?Nee dat is een brug te ver.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2019, 10:42   #17
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Sport is in de eerste plaats een hobby,kan je van je hobby je beroep maken dan vind ik dat top.Maar ik heb absoluut geen zin om in de fabriek te staan elke dag en een deel van mijn loon af te staan omdat iemand over een houten lat wil springen van 2 meter hoog .

Ik wil gerust betalen voor accommodatie zodat iedereen kan sporten,kinderen gratis en volwassenen aan een gunsttarief.Maar betalen voor beroepssport?Nee dat is een brug te ver.
Eigenlijk moet ik je hierin gelijk geven.
Maar onze hele maatschappij is gestoeld op brood en spelen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2019, 10:43   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191102_04696770



Eindelijk zou ik zeggen. Ik kan begrijpen dat amateurs zoals atletiekbeoefenaars een gunsttarief krijgen, maar beroepssporters mogen best mee betalen.
Niet vergeten dat sport onrechtstreeks gesponsord wordt door de overheid.
De hele reclame business wordt afgetrokken van het belastbaar inkomen. Hierdoor loopt de staat miljarden euro's mis.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2019, 11:11   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191102_04696770



Eindelijk zou ik zeggen. Ik kan begrijpen dat amateurs zoals atletiekbeoefenaars een gunsttarief krijgen, maar beroepssporters mogen best mee betalen.
Ik kan dat niet begrijpen.

Vanaf dat je spreekt van beroepsinkomsten, vind ik dat iedereen gelijk moet zijn voor de wet.
Een hondenliefhebber kan als amateur een nestje kweken.
Maar er zijn normen: die liefhebber moet nog niet teveel kweken, of de fiscus is daar. En terecht.
Exact hetzelfde zou voor iedereen moeten gelden, ... behoudens zeer gemotiveerde uitzonderingen.
Wel ok: iemand die zich inzet voor jeugdsport (opleiding, organisatie ..) wegens het maatschappelijk belang van jeugdsport.
niet ok: iemand die zich inzet omdat hij graag provinciaal kampioen ziet worden, of nationaal kampioen, of een internationale titel. Persoonlijke roem is geen maatschappelijk relevant doel om korting te krijgen bij je belastingen.

enz.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2019, 11:16   #20
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik kan dat niet begrijpen.

Vanaf dat je spreekt van beroepsinkomsten, vind ik dat iedereen gelijk moet zijn voor de wet.
Een hondenliefhebber kan als amateur een nestje kweken.
Maar er zijn normen: die liefhebber moet nog niet teveel kweken, of de fiscus is daar. En terecht.
Exact hetzelfde zou voor iedereen moeten gelden, ... behoudens zeer gemotiveerde uitzonderingen.
Wel ok: iemand die zich inzet voor jeugdsport (opleiding, organisatie ..) wegens het maatschappelijk belang van jeugdsport.
niet ok: iemand die zich inzet omdat hij graag provinciaal kampioen ziet worden, of nationaal kampioen, of een internationale titel. Persoonlijke roem is geen maatschappelijk relevant doel om korting te krijgen bij je belastingen.

enz.
Wegens het maatschappelijk belang open ik hier een buurtwinkel, zo hoeft niemand meer den auto te nemen om te gaan winkelen.

Krijg ik nu ook SZ korting?
Mijn maatschappelijk belang is groter dan die van de trainer.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be