Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juni 2018, 20:48   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
...
Kinderen kunnen soms heel wreed zijn.
Ha ha.... je ouders zijn homo !
...
Kinderen zijn vaak hard in de onderlinge omgang.

Tegenwoordig worden kinderen die tot een bepaalde minderheid behoren, vaker gepest dan anderen.
Die minderheid zijn kinderen uit gezinnen waar de papa en mama nog samen zijn.
De andere kindjes vragen dan luidop: "heb jij maar één papa, en maar één mama, en 't zijn geen homo's, wat is er mis bij jullie thuis zeg ? ..."

Als ge begrijpt wat ik bedoel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 20:48   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dat van die maagd en al die zever daar rond, dat vind ik ook onzin.

Maar dat 'Een gezin is iets dat enkel mannen en vrouwen kunnen vormen', daar geef ik hem volmondig gelijk in.

Ik heb persoonlijk niets tegen homo's, maar als ik denk aan een gezin, dan denk ik ook aan kinderen. Adoptie in dit geval.
Allemaal mooi en wel, maar wie gaat daar de duppe van worden ?
De kinderen natuurlijk, en daar denken de meesten niet aan. Ze denken alleen maar aan het 'koppel'.

Elk kind heeft een moeder & een vader nodig, geen fake moeder, of fake vader voor het geval mocht het om een lesbiennes koppel gaan.

En dan heb ik het nog niet over de andere kinderen in hun omgeving.
Kinderen kunnen soms heel wreed zijn.
Ha ha.... je ouders zijn homo !

Nu ja, als ze als koppel door het leven wensen te gaan, no prob wat mij betreft, maar géén gezin.
Kinderen laten meestal horen wat ze van volwassenen hoorden.

Ik heb mijn kinderen alleen opgevoed. Mijn kinderen hebben hun alcoholverslaafde vader niet eens gemist. Je stelling dat een kind een vader en een moeder "nodig heeft" klopt dus niet. Ik wil de kinderen niet de kost geven die beter af zijn zonder één van beide dan mét.

Welke samenstelling van een gezin ideaal is, is een vraag die moeilijk kan beantwoord worden, en nog het minst van al door de oppergaai van een instituut dat bekend staat voor kindermisbruik.

Daar god bijsleuren die het evenbeeld zou zijn van het ideale gezin (in de ogen van een kerel die de belangrijkste natuurwet aan zijn laars lapt waarvan ALLE leven afhangt) is de waanzin voorbij.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 20:55   #23
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
En dat is een reactie die door zo'n houding tegenover Homo's in leven wordt gehouden.
Tja, eigenlijk is dat de schuld van onze maatschappij hé.
Ik heb de Paus nog nergens horen oproepen tot haat tegen homo's.
In het tegendeel zelfs:

'...Homo’s moeten niet worden veroordeeld of gemarginaliseerd, zei paus Franciscus aan een stel journalisten...'
http://www.hetrozehuis.be/node/717

Tegen homo's heeft hij dus niets, wél dat ze een gezin zouden vormen.
Een héél groot verschil als je het mij vraagt.

Maar eigenlijk is dit nog bijzaak.

Citaat:
...Elk kind heeft een moeder & een vader nodig, geen fake moeder, of fake vader voor het geval mocht het om een lesbiennes koppel gaan...
Bovenstaande is veel belangrijker voor de opvoeding van het kind.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 21:00   #24
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...
Daar god bijsleuren die het evenbeeld zou zijn van het ideale gezin (in de ogen van een kerel die de belangrijkste natuurwet aan zijn laars lapt waarvan ALLE leven afhangt) is de waanzin voorbij.
Wat mij persoonlijk betreft ook, en deel ik je mening.

Maar ik kan me wel inleven in diepgelovige mensen die dat mss wel anders zien dan jij en ik.

Elk zijn ding hé.
Geloven in een God is én een vrije keuze, én een recht, en dient ook gerepecteerd te worden.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 21:19   #25
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dat van die maagd en al die zever daar rond, dat vind ik ook onzin.
misschien omdat het niet zo is
'onbevlekt' wilt niet zeggen dat onzen Jozef niet zou langs geweest zijn... dat slaat op vrij van erfzondes
Nu ja dat laatste slaat ook weer op niks, maar kom
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 21:26   #26
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dat van die maagd en al die zever daar rond, dat vind ik ook onzin.

Maar dat 'Een gezin is iets dat enkel mannen en vrouwen kunnen vormen', daar geef ik hem volmondig gelijk in.

Ik heb persoonlijk niets tegen homo's, maar als ik denk aan een gezin, dan denk ik ook aan kinderen. Adoptie in dit geval.
Allemaal mooi en wel, maar wie gaat daar de duppe van worden ?
De kinderen natuurlijk, en daar denken de meesten niet aan. Ze denken alleen maar aan het 'koppel'.

Elk kind heeft een moeder & een vader nodig, geen fake moeder, of fake vader voor het geval mocht het om een lesbiennes koppel gaan.

En dan heb ik het nog niet over de andere kinderen in hun omgeving.
Kinderen kunnen soms heel wreed zijn.
Ha ha.... je ouders zijn homo !

Nu ja, als ze als koppel door het leven wensen te gaan, no prob wat mij betreft, maar géén gezin.
Da's onzin .... er is nergens iets dat wijst dat dat beter zou zijn.
Moest het een argument zijn dan zou je dus met meerdere moeders en vaders beter af zijn
Daarbij is dat kerngezin ideaalbeeld dat vooral na de 2de WO in opmars kwam... omdat het gewoonweg kon.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 21:44   #27
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
misschien omdat het niet zo is
'onbevlekt' wilt niet zeggen dat onzen Jozef niet zou langs geweest zijn... dat slaat op vrij van erfzondes
Nu ja dat laatste slaat ook weer op niks, maar kom
Naast de onbevlekte ontvangenis van Maria is er haar maagdelijkheid. Dat zijn twee aparte schuiven. Maar ja, laat de Christenen hun misteries. Alleen moeten ze de rest niet komen lastig vallen om te zeggen wat een gezin moet zijn.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 21:45   #28
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
misschien omdat het niet zo is
'onbevlekt' wilt niet zeggen dat onzen Jozef niet zou langs geweest zijn... dat slaat op vrij van erfzondes
Nu ja dat laatste slaat ook weer op niks, maar kom
Volgens mij was het ook niet zo. We zitten op dezelfde golflengte.

Maar... een geestelijke mag niet trouwen.
Pastoors ook niet.
Maar wél promoten ze het gezin. Snap ik niet zo goed.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
... Alleen moeten ze de rest niet komen lastig vallen om te zeggen wat een gezin moet zijn.
Laat priesters ook trouwen, er zijn nonnekes genoeg als het moet.
Laat die mensen ook voor een stuk als 'mens' leven. Mensen zoals jij en ik.
Laat ze ook sex hebben, want eigenlijk is dat iets doodnormaals.
En ik denk dat we dan ook een pak minder schandalen gaan hebben in de Kerk.
Een priester die dit of dat uitgespookt heeft met een dame, of erger een kind.
Dan pas kan de Kerk het goede voorbeeld geven, maw, als ze zich opstellen op het niveau van Jan & Mieke.
Volgens mij gaan ze zo ook geloofwaardiger overkomen en zijn we bovendien van een pak miserie verlost.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 16 juni 2018 om 22:06.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 21:45   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
misschien omdat het niet zo is
'onbevlekt' wilt niet zeggen dat onzen Jozef niet zou langs geweest zijn... dat slaat op vrij van erfzondes
Nu ja dat laatste slaat ook weer op niks, maar kom
Maar maagd wél.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 22:01   #30
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Da's onzin .... er is nergens iets dat wijst dat dat beter zou zijn...
Niet voor het een of het ander, maar er komt meer bij kijken vrees ik.
Er zijn al verschillende studies gedaan daar rond.
De 'vader-moeder-kind relatie', en onderschat dit zeker niet.

In de rapte, een paar linkjes:
https://www.cawdeterp.be/ouder-kind-relatie/

De rol van de moeder, die zal iedereen wel kennen denk ik, maar er is ook de rol van de vader:
https://mens-en-samenleving.infonu.n...opvoeding.html

Er is ook het verschil tussen vader-moeder-dochter en vader-moeder-zoon, enz...

Ik zocht één bepaald artikel, maar kan het niet dadelijk terugvindden.
Daar wordt beschreven in welk deel van het leven van een kind het zich meer aangetrokken voelt tot de moeder dan tot de vader, en omgekeerd, en dan ook nog eens het verschil of het een zoon of een dochter is.
En de rol van beide ouders elk apart in functie van één bepaalde vraag of behoefte van het kind.
Maw, voor bepaalde vragen/problemen zal een kind zich eerder tot de moeder wenden dan tot de vader, en omgekeerd.
bvb:
- het is uit met mijn lief, dan gaan ze meestal naar de moeder.
- ik het slaag gekregen van de buurjongen, dan gaan ze eerder naar hun vader
( 2 banale voorbeeldjes, maar er zijn er zo 10-tallen )
Een hele boterham.
Maw, elke kind heeft én een moeder, én een vader nodig om 'normaal' te kunnen opgroeien. (normaal wel tusen '', want ook dat is relatief natuurlijk)

In alle geval, je kan er vrij veel van terugvinden op het net of in de bibliotheek.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 22:06   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het gaat helemaal niet over de vrije meningsuiting maar over een Roomse oppergaai die beweert dat "een gezin naar het evenbeeld van God bestaat uit een man en een vrouw".
Daar moet ik toch wel op zeggen dat als er hier ene is die expert is in wat "naar het evenbeeld van God" zou betekenen, het toch wel de paus is, nee ?

Als ik nu zou zeggen: "een gezin naar het evenbeeld van het Grote Spaghetti monster is er een waar enkel maar seks bedreven wordt als er ook een zoofiele component met een everzwijn bij is", en ik ben de internationaal erkende Grote Priester van de cultus van het Grote Spaghetti monster, dan zal ik het toch wel weten zekers.
Ik ben de bron van alle wijsheid wat betreft het Grote Spaghetti monster, incluis wat dat betekent voor het Grote Spaghetti monster gezin. Op dezelfde wijze mag de Paus toch best definieren wat een gezin naar het evenbeeld van God zou zijn, nee ? Hij is toch de internationaal erkende expert van alle dingen die God betreffen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 22:08   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Alleen moeten ze de rest niet komen lastig vallen om te zeggen wat een gezin moet zijn.
Doen ze ook niet. Enkel wat een gezin naar het evenbeeld van God is. Maar als dat evenbeeld U gestolen kan worden, dan heeft dat dus geen betekenis voor U.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 22:29   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het stoort mij helemaal niet dat hij zijn mening geeft over het gezin.
Wel dat hij de mening van de mensen wilt beknotten.
Aha. Ik ben benieuwd waar u dat laatste dan wel hebt gelezen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 22:31   #34
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Laat gewoon iedereen zijn leven invullen zoals hij of zij het voor zichzelf wenst. Wat een gelul van pseudo houders van de ideale levenswijze hoe iedereen zou moeten leven. Wees gerust, de eerste beste jeannet gaat nog niet in uw hol komen boren. Ge moogt voortdoen om in de normale natte kut met al dan niet vissmaak te lebberen of te neuken. Blijf bij uw godverdomse keus en laat een ander aan zijn godverdomse keus.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 22:33   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het gaat helemaal niet over de vrije meningsuiting maar over een Roomse oppergaai die beweert dat "een gezin naar het evenbeeld van God bestaat uit een man en een vrouw".
Tegelijkertijd volhouden dat de zoon van God himself geboren is uit een maagd is hypocrisie in het kwadraat. Bovendien strookt dat langs geen kanten met de stelling over het gezin dat een evenbeeld van God zou zijn.
Wie in zo'n onzin trapt heeft ze niet allemaal op een rij.
Net zoals u vrij bent om onzin op dit forum te gooien, mag iemand anders dat ook. Nu ja, het woord "onzin" laat ik natuurlijk voor uw rekening. Of anders gezegd: iedereen is vrij. Ook de paus. Ook al stoort u er zich mateloos aan.

Voor het overige raad ik u toch aan iets te lezen over de theologie van het gezin voor uzelf hier hopeloos belachelijk maakt door een expert te willen spelen in katholieke theologie. Te zien aan inhoud en toon hebt u er echt geen kaas van gegeten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 22:35   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik blijf erbij dat iemand die in dergelijke hypocriete onzin trapt ze niet allemaal op een rij heeft.
Ik blijf erbij dat u echt niet weet wat u schrijft en waarover het gaat.

In tegenstelling tot u oordeel ik hiermee evenwel niet over de toerekeningsvatbaarheid van iemand anders.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 22:38   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Kinderen laten meestal horen wat ze van volwassenen hoorden.

Ik heb mijn kinderen alleen opgevoed. Mijn kinderen hebben hun alcoholverslaafde vader niet eens gemist. Je stelling dat een kind een vader en een moeder "nodig heeft" klopt dus niet. Ik wil de kinderen niet de kost geven die beter af zijn zonder één van beide dan mét.
A la guerre comme ?* la guerre. Dat betekent evenwel niet dat de uitzonderingen de regel moeten vormen of dat de uitzonderlijke situatie als ideaal te beschouwen zijn.

Het is gewoon vanzelfsprekend dat er in het gezin ook aan ouderlijke zijde een mannelijke én vrouwelijke component is. Het best door vader én moeder van het kind. En natuurlijk loopt het wel eens fout. En natuurlijk trachtten mensen er dan het beste van te maken. Alleen, het is een uitzondering en het blijft een uitzondering.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 22:39   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Welke samenstelling van een gezin ideaal is, is een vraag die moeilijk kan beantwoord worden, en nog het minst van al door de oppergaai van een instituut dat bekend staat voor kindermisbruik.
Die oppergaai mag dat gerust doen. Ook al blijft u hier vanuit een bijzonder grote verbittering en uitermate hoge zuurtegraad reageren. Uit uw reacties te zien zit u ergens met een sluimerende haat. Tijd dat u uw ziel eens schoonmaakt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 22:40   #39
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar moet ik toch wel op zeggen dat als er hier ene is die expert is in wat "naar het evenbeeld van God" zou betekenen, het toch wel de paus is, nee ?

Als ik nu zou zeggen: "een gezin naar het evenbeeld van het Grote Spaghetti monster is er een waar enkel maar seks bedreven wordt als er ook een zoofiele component met een everzwijn bij is", en ik ben de internationaal erkende Grote Priester van de cultus van het Grote Spaghetti monster, dan zal ik het toch wel weten zekers.
Ik ben de bron van alle wijsheid wat betreft het Grote Spaghetti monster, incluis wat dat betekent voor het Grote Spaghetti monster gezin. Op dezelfde wijze mag de Paus toch best definieren wat een gezin naar het evenbeeld van God zou zijn, nee ? Hij is toch de internationaal erkende expert van alle dingen die God betreffen ?
Heeft De Wever het onlangs ook niet gehad over het Grote Spaghetti monster? En nu jij? Je lacht je dus zelf ook een breuk met zoveel onzin.

De paus kan uitkramen wat hij wil, maar het is het ene of het andere. Als alleen een man een vrouw een gezin vormen naar het evenbeeld van God dan beantwoordt de maagd die zijn zoon baarde evenmin aan die definitie.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 juni 2018 om 22:45.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 22:42   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Volgens mij was het ook niet zo. We zitten op dezelfde golflengte.

Maar... een geestelijke mag niet trouwen.
Pastoors ook niet.
Maar wél promoten ze het gezin. Snap ik niet zo goed.
De huidige paus is geenszins tegen het gehuwd priesterschap. Er gaan genoeg geruchten de ronde dat de openstelling onder zijn pontificaat zal gebeuren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be