Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juni 2018, 13:19   #21
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in t vervolg gewoon aan maddox een paar boutjes vragen, die koopt ze met dozekes van 200 of 500.
Tis wel een vervelende zaak: elke keer als ik een bout of/en een moer nodig heb dan heb ik de juiste maat niet (om van de lengte maar te zwijgen). En je moet alles met minstens 20 stuks kopen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2018, 13:23   #22
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Tis wel een vervelende zaak: elke keer als ik een bout of/en een moer nodig heb dan heb ik de juiste maat niet (om van de lengte maar te zwijgen). En je moet alles met minstens 20 stuks kopen
ik voel u al komen ...

say no to winkeldiefstal!!!


voor je t weet verdwijn je wekenlang van het forum.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2018, 06:13   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
al is specs vergelijken meestal makkelijker bij kopen op t internet dan in een (speciaal)zaak zelf.
Klopt, gisteren nog meegemaakt.
Ga speciaal naar de winkel zelf om zeker te zijn dat een toestel aan bepaalde voorwaarden voldoet, en die verkoper gaat doodleuk op de site waar ik het toestel op had gevonden kijken voor de gevraagde informatie.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2018, 00:59   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.248
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Tis wel een vervelende zaak: elke keer als ik een bout of/en een moer nodig heb dan heb ik de juiste maat niet (om van de lengte maar te zwijgen). En je moet alles met minstens 20 stuks kopen
Je kan bij bepaalde speciaalzaken (fysiek en internet) moer en bout per stuk kopen. Maar je betaald dan wel evenveel als voor een stuk of 20.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2018, 08:32   #25
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Je kan bij bepaalde speciaalzaken (fysiek en internet) moer en bout per stuk kopen. Maar je betaald dan wel evenveel als voor een stuk of 20.
Ik heb al verschillende keren bij de Hubo of Gamma gekeken naar setjes waar alle maten inzitten: is er niet. Een gat in de markt!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2018, 09:47   #26
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Goeie deal, zeker als j maar 4 of 6 bouten nodig hebt!
Je kan ze misschien gebruiken om verkiezingspanelen aan elkaar te vijzen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2018, 11:19   #27
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.827
Standaard

Inderdaad,het is beter om ongeveer wat je nodig hebt te kopen,desnoods aan 3 keer de "goedkoopste" prijs (tot op zekere hoogte natuurlijk ) als je ze NU kunt hebben dan,zoals mijn grootvaders zaliger,een "werkkot" te hebben sjokvol met kastjes,dozen,ketels,lege verfblikken vol met "oude brol"....


In de DHZ-winkels is er inderdaad een probleem.Tot net voordat het winkelen via het Internet "ontdekt" werd in Belgie,zeg zowat 10 jaar geleden kon je in menige van die winkels in de "moeilijke" afdelingen (sanitair,electriciteit,wandbekleding) wat ouder personeel aantreffen die eigenlijk nog niet zo heel lang in die winkel werkten,maar ervoor wel decennia GEWERKT hadden met die spullen in hun "rayon"...

Zulke mensen kon je vragen wat er allemaal nodig was om een WC te installeren...die WISTEN wat ze moesten vragen en vervolgens meegeven.....zalig.....

Ook supertof was dat als je een bepaalde dichting of stopseltje van een waterpomp of zo niet zo direct vond ze even in hun "zwarte stock" reikten onder hun bureautje....et voila...het gewenste artikel.Ze WISTEN wat de mensen zouden nodig hebben .
De prijs...who cares,er is een OPLOSSING.....NU!

Die zijn nu in pensioen of overleden........en vervangen door "verkoopsdrones".....

Net nu,nu "ervaren mensen" hun voornaamste verkoopsargument zouden kunnen worden hebben de winkels ze niet meer.....Hopelijk voor ons allemaal vinden we onze gading in de "pakketten"....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 30 juni 2018 om 11:29.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2018, 15:16   #28
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb al verschillende keren bij de Hubo of Gamma gekeken naar setjes waar alle maten inzitten: is er niet. Een gat in de markt!
Lidl of Aldi hebben dat regelmatig.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2018, 22:25   #29
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Van dezelfde metaalsamenstelling ?
Ja.
Zoals gezegd:
"Verzinkte inbus".
Ik zat geen inox met gewoon staal te vergelijken of zo, dat weet ik er toch van af.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En de verzendingskosten?
Herinner dat de internetwinkel afhaling aanbood?
Nou, dan is er toch geen verschil met de "gewone" winkel?
Bijgevolg, verzendingskost is niet aanwezig aan beide kanten van de vergelijking.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2018, 23:25   #30
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Goeie deal, zeker als j maar 4 of 6 bouten nodig hebt!
Nou nee, verpakkingen met eenzelfde aantal stuks vertonen ook dat 5 x prijsverschil. Aan beide kanten van de vergelijking aanwezig = weggombaar.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2018, 23:43   #31
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Inderdaad,het is beter om ongeveer wat je nodig hebt te kopen,desnoods aan 3 keer de "goedkoopste" prijs (tot op zekere hoogte natuurlijk ) als je ze NU kunt hebben dan,zoals mijn grootvaders zaliger,een "werkkot" te hebben sjokvol met kastjes,dozen,ketels,lege verfblikken vol met "oude brol"....
Datzelfde "wat je nodig hebt", in elke standaard hoeveelheid, vertonen dat prijsverschil. Ik had er weinig "beter" gevoel bij, eerder een "ze hebben gemakkelijk verdiend aan me".

Inzake "oude brol", je moest eens weten hoe die gegeerd zijn tweedehands.
Om een voor de hand liggende reden: vele decennia terug verkochtten ze gereedschap/toestellen ontworpen en gemaakt om mee te gaan. Nu zitten ze op hun "werkvloer" te bestuderen op welke achterbakse wijzen ze de levensduur kunnen inperken. Compleet met het verzinnen van excuses ervoor, zoals die regenvest die ik indertijd kocht bij Zeeman, voorzien van milieuvriendelijk labeltje, waarvan de waterdichtheid verdween na enkele maanden. Door wegrotten...
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2018, 06:26   #32
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb al verschillende keren bij de Hubo of Gamma gekeken naar setjes waar alle maten inzitten: is er niet. Een gat in de markt!
Diegenen die setjes met alle maten willen weten niet welke maten ze nodig hebben.
In plaats van 4 dozen met 48 gelijke bouten blijven er dan 4 dozen met 48 ongelijke bouten liggen.
Onwetendheid is geen gat in de markt maar geen markt.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be