Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 maart 2017, 20:27   #1
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard Mercator terug op zijn ligplaats.

Vandaag onze trots, "de Mercator", terug gearriveerd op zijn plaats in de Mercatordok te Oostende.

Weer zit hij opnieuw in de verf alleen spijtig dat hij voordien jaren lang achtergesteld onderhoud opliep vanwege de koste om een dergelijk schip te onderhouden.

Dat zijn nu onderhoudsprojecten die perfect zouden kunnen uitgevoerd worden door de vele werkloze. Roest afbikken en bij schilderen zijn werkzaamheden die door eender wie kunnen uitgevoerd worden, net zoals ronddrijvend vuilnis uit het water vissen.

En dat men nu eindelijk eens stopt met de slappe janus uit te hangen. Zet de werkloze aan het werk op dat soort zaken en zij die niet willen werken," sorry, geen uitkering meer".
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 20:55   #2
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Beter gewoon het bootje ontmantelen. Geldverslindend prul met weinig historische waarde.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 22:09   #3
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Tut zelf je Mercator op. Anders zou het wel eens kunnen dat jouw geconfisqueerde werkslaafjes er gaten in boren.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 22:13   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Vandaag onze trots, "de Mercator", terug gearriveerd op zijn plaats in de Mercatordok te Oostende.

Weer zit hij opnieuw in de verf alleen spijtig dat hij voordien jaren lang achtergesteld onderhoud opliep vanwege de koste om een dergelijk schip te onderhouden.

Dat zijn nu onderhoudsprojecten die perfect zouden kunnen uitgevoerd worden door de vele werkloze. Roest afbikken en bij schilderen zijn werkzaamheden die door eender wie kunnen uitgevoerd worden, net zoals ronddrijvend vuilnis uit het water vissen.

En dat men nu eindelijk eens stopt met de slappe janus uit te hangen. Zet de werkloze aan het werk op dat soort zaken en zij die niet willen werken," sorry, geen uitkering meer".
Die mensen zullen blij zijn, werk, degelijk betaald, uiteraard zoals wettelijk voorzien, een arbeidscontract.

Maar, wie gaat dat betalen?

En als dat bootje is hersteld, terug ontslaan en doppen?
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 29 maart 2017 om 22:13.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 22:14   #5
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Beter gewoon het bootje ontmantelen. Geldverslindend prul met weinig historische waarde.
Ik ben er drie jaar langs gewandeld dagelijks. Toch wel een extraordinair zicht.
Ik zie hier regelmatig de Zweedse driemaster Alva aanleggen. Zo'n varend ding is natuurlijk nog veel spectaculairder...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  alva.PNG‎
Bekeken: 33
Grootte:  519,9 KB
ID: 105711  


Laatst gewijzigd door eno2 : 29 maart 2017 om 22:41.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 22:29   #6
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Tut zelf je Mercator op. Anders zou het wel eens kunnen dat jouw geconfisqueerde werkslaafjes er gaten in boren.
Dat zijn geen slaafjes, ze zijn betaald. Nu betalen we twee keer gezien de kosten betaald zijn door belastinggeld en die werkloze ook.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 22:33   #7
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ben er drie jaar langs gewandeld dagelijks. Toch wel een extraordinair zicht.
Ik zie hier regelmatig de Zweedse driemaster Alva aanleggen. Zo'n varend ding is natuurlijk nog veel spectaculairder...
Volledig mee akkoord maar dan moeten ze hem terug voorzien van ballast waardoor hij dan terug op zijn oorspronkelijke waterlijn zou komen te liggen. Nu, in zijn huidige toestand kan hij zo goed als geen zeil voeren, plus dat ze hem dan zouden moeten bemannen. Nu wordt er beroep gedaan op personeel van VLOOT om hem te verleggen samen met een gepensioneerde kapitein die ze nog ergens op zolder hebben liggen.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 maart 2017 om 22:45.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 22:46   #8
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat zijn geen slaafjes, ze zijn betaald. Nu betalen we twee keer gezien de kosten betaald zijn door belastinggeld en die werkloze ook.
Gij kunt goed rekenen.
Plus ik dacht dat we sociale lasten betaalden voor de sociale zekerheid.
Verplichte tewerkstelling onder de armoedegrens zonder wettelijk geldig arbeidscontract is de nieuwe slavernij. Nieuwe slaven mogen saboteren.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 22:58   #9
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zet de werkloze aan het werk op dat soort zaken en zij die niet willen werken," sorry, geen uitkering meer".
Gisteren Ter zake gezien over het basisinkomen.
Nu moeten honderdduizenden werklozen (ambtenaren) honderdduizenden collega's werklozen controleren en hun uitkering berekenen en uitbetalen.
Met een basisinkomen kunnen die overbodige mensen bijdragen aan de welvaart door een zelfstandige aktiviteit op te starten.
In feite zou men werk helemaal niet meer moeten belasten zodat er ook geen zwart werk meer bestaat. Als iemand dan 20u wil werken en 4 maanden thuis wil uitrusten is dat perfekt mogelijk.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 22:59   #10
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Volledig mee akkoord maar dan moeten ze hem terug voorzien van ballast waardoor hij dan terug op zijn oorspronkelijke waterlijn zou komen te liggen. Nu, in zijn huidige toestand kan hij zo goed als geen zeil voeren, plus dat ze hem dan zouden moeten bemannen. Nu wordt er beroep gedaan op personeel van VLOOT om hem te verleggen samen met een gepensioneerde kapitein die ze nog ergens op zolder hebben liggen.


De Alva is een schoolschip, 54 man (en vrouwen , allemaal jonge), hebben die een leventje, een schoener van dezelfde afmetingen als de Mercator en zeven jaar later te water gelaten. 1939. Snelheid 9 knopen.

België kan dat niet betalen...

Misschien laten bezeilen door werkloze VRIJWILLIGERS, 1000€/maand en ze kost en inwoon laten betalen...

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 maart 2017 om 23:06.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 23:03   #11
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zet de werkloze aan het werk op dat soort zaken en zij die niet willen werken," sorry, geen uitkering meer".


Eerst de grondwet de grond in boren. En de Westerse POCO mentaliteit die tegen nieuwe slavernij is (nog steeds, voorlopig)

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 maart 2017 om 23:03.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 23:05   #12
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat zijn geen slaafjes, ze zijn betaald. Nu betalen we twee keer gezien de kosten betaald zijn door belastinggeld en die werkloze ook.
U vergeet de kostprijs vd werklozen die hun collega's werklozen moeten controleren en hun uitkering moeten berekenen en uitbetalen. Ook de werkloze die controleert moet een loon krijgen en ook dat moet berekend en uitbetaald worden door weer een andere werkloze. En al die controlerende werklozen krijgen voldoende verlof en vervroegde uitstapregelingen om andere collega's ook te laten controleren. En eens uitgestapt krijgen die speciale gunsttarieven. Om die te berekenen heb je weeral werklozen nodig. Uiteindelijk zijn er 2 soorten werklozen nl de ene heeft een statuut en de andere is statuutloos.
Nu, zo'n zooi controlerende werklozen met een statuut die hebben ook allemaal controlerende werklozen nodig : zo'n organisatie heeft vele a's en b's en weet ik veel wat nog meer c's en daar boven staat een speciaal ministerie van controlerende werklozen met aan het hoofd een minister met een hele administratie controlerende werklozen die werklozen controleren die werklozen controleren die op hun beurt werklozen controleren enzovoort. Daarnaast is er natuurlijk ook een kabinet nodig met ook allemaal werklozen ...
Indien wij morgen een basisinkomen invoeren dan moeten 1.700.000 controlerende werklozen thuis zitten of appelen gaan plukken of een eigen zaak beginnen of een boek schrijven over hun tijd als controlerende werkloze!
Het fileleed behoort tot het verleden en ook daar kunnen dan controlerende werklozen thuis blijven en zich nuttig maken of gewoon leeglopen. In dit model mag dat!
In het huidig waanzinnig systeem komt een werkloze van 60 jaar voor het eerst oog in oog te staan met zijn controlerende collega werkloze die hem dan zegt dat het niet kan dat hij tot zijn pensioen aan de kant gaat zitten als werkloze, toch?
Is dit niet krankzinnig?

Laatst gewijzigd door demonen : 29 maart 2017 om 23:24.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 23:41   #13
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Hetzelfde geldt in de privé hoor. Je kan daar minstens de helft van de managers vervangen door controlerende werklozen. Ik zit nog langs de gulle kant door te veronderstellen dat de helft van de managers productief is. Mijn ervaring was anders.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 06:32   #14
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Vandaag onze trots, "de Mercator", terug gearriveerd op zijn plaats in de Mercatordok te Oostende.

Weer zit hij opnieuw in de verf alleen spijtig dat hij voordien jaren lang achtergesteld onderhoud opliep vanwege de koste om een dergelijk schip te onderhouden.

Dat zijn nu onderhoudsprojecten die perfect zouden kunnen uitgevoerd worden door de vele werkloze. Roest afbikken en bij schilderen zijn werkzaamheden die door eender wie kunnen uitgevoerd worden, net zoals ronddrijvend vuilnis uit het water vissen.

En dat men nu eindelijk eens stopt met de slappe janus uit te hangen. Zet de werkloze aan het werk op dat soort zaken en zij die niet willen werken," sorry, geen uitkering meer".
Hebben ze dat niet gedaan dan? Ik weet dat de O.129 Amandine aan de visserskaai zo is gerestaureerd.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 06:40   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.369
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Er zijn nog van die projecten. De Steenschuit uit Boom/Niel bijvoorbeeld.

Awel, om Eno's bezwaren op te heffen, doe het met een kleine kern van mensen met de juiste kennis en ingesteldheid en werklozen die vrijwillig eraan willen meewerken.

De Mercator is een blik op het verleden, en als je het verleden niet kent, ga je dat herhalen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 06:51   #16
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Er zijn nog van die projecten. De Steenschuit uit Boom/Niel bijvoorbeeld.

Awel, om Eno's bezwaren op te heffen, doe het met een kleine kern van mensen met de juiste kennis en ingesteldheid en werklozen die vrijwillig eraan willen meewerken.

De Mercator is een blik op het verleden, en als je het verleden niet kent, ga je dat herhalen.
Oei, de politiekers zullen dat graag horen, dat ze de geschiedenis niet kennen.
Tussen haakjes: da's natuurlijk wel waar he!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 07:05   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.369
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Oei, de politiekers zullen dat graag horen, dat ze de geschiedenis niet kennen.
Tussen haakjes: da's natuurlijk wel waar he!
De nu zetelende politici zien alleen maar de erfenis hun nagelaten door hun voorgangers, en hebben de keuze.
  • De lijken in de kast blijven stoppen en hun zakken vullen.
  • Hun job doen zoals het hoort en verketterd worden door alles en iedereen nu.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 23:43   #18
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Hebben ze dat niet gedaan dan? Ik weet dat de O.129 Amandine aan de visserskaai zo is gerestaureerd.
Voor de schilderwerken van de Merkator hebben ze beroep gedaan op vrijwilligers.

Laatst gewijzigd door Garry : 30 maart 2017 om 23:44.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 23:51   #19
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Voor de schilderwerken van de Merkator hebben ze beroep gedaan op vrijwilligers.


Daar wil ik wel eens in rond wandelen. Wie de zeeën domineert, domineert de wereld...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2017, 00:42   #20
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht


Daar wil ik wel eens in rond wandelen. Wie de zeeën domineert, domineert de wereld...
In die doodskist? Een duikboot is gemaakt om te zinken, ik hou meer van boten die gemaakt zijn om te drijven.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be