Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 februari 2020, 18:36   #981
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
zo kennen we Jan
vanalles beweren en als je bewijzen vraagt, bewijzen, blijft het stil en loopt hij weg.

je moet niet naar een reeds weerlegde post van jezelf blijven verwijzen.
de wet rond euthanasie zegt niets over de zorginstellingen. Zij hebben dus evenveel inspraak als pakweg de delhaize (die wordt ook niet in de wetgeving vermeld)
Dan snapt u het agadio in de wetgeving niet: in wat niet door de wet is bepaald, heerst vrijheid. Daarnaast heb ik verwezen naar elementen die uitstijgen over de wetgeving van een staat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 18:41   #982
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
je moet niet naar een reeds weerlegde post van jezelf blijven verwijzen.
de wet rond euthanasie zegt niets over de zorginstellingen. Zij hebben dus evenveel inspraak als pakweg de delhaize (die wordt ook niet in de wetgeving vermeld)
Dan vraag ik mij af waarom Vogels indertijd haar intentie niet heeft doorgezet. Indertijd was ze Vlaams minister van Volksgezondheid en had aangekondigd dat ze zou overgaan tot het intrekken van de erkenning van ziekenhuizen die euthanasie binnen hun muren weigeren. Vogels ging dat eerst aftoetsen bij de Hoge Raad, maar uiteindelijk is er daar nooit meer iets over gehoord...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 21:54   #983
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan vraag ik mij af waarom Vogels indertijd haar intentie niet heeft doorgezet. Indertijd was ze Vlaams minister van Volksgezondheid en had aangekondigd dat ze zou overgaan tot het intrekken van de erkenning van ziekenhuizen die euthanasie binnen hun muren weigeren. Vogels ging dat eerst aftoetsen bij de Hoge Raad, maar uiteindelijk is er daar nooit meer iets over gehoord...
en?
dit bewijst wat?

adagio in de wetgeving? ik vrees dat jij raaskalt
ik herhaal
euthanasie is tussen arts en patient. DAT bepaalt de wet
de wet bepaalt dus automatisch dat alle anderen (mensen, bedrijven, instellingen,...) niets te zeggen hebben tussen wat arts en patiënt beslissen.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 22:39   #984
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en?
dit bewijst wat?

adagio in de wetgeving? ik vrees dat jij raaskalt
ik herhaal
euthanasie is tussen arts en patient. DAT bepaalt de wet
de wet bepaalt dus automatisch dat alle anderen (mensen, bedrijven, instellingen,...) niets te zeggen hebben tussen wat arts en patiënt beslissen.
Helemaal niet, de wetgeving zit nu eenmaal iets complexer in elkaar dan u denkt. Daarnaast is het inderdaad zo dat wetgeving uitgaat van "wat niet verboden is, is toegelaten".

Er was vroeger geen wet over het roken in het bijzijn van minderjarigen. Roken met minderjarigen errond was dus toegelaten. Nu niet meer, want er geldt een verbod.

Tot in de jaren zeventig stonden er voor het raam van bepaalde Brusselse cafés: "Interdit aux bougnouls". Er bestond daar geen wetgeving rond, dus was het toegelaten en bijgevolg niet strafbaar.

Ik laat u met deze gedachten, want voor de komende veertig dagen laat ik het forum links liggen. Het is vastentijd en dat is voor mij als christen een speciale tijd van bezinning en gebed. Tot na Pasen!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 22:59   #985
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daarnaast is het inderdaad zo dat wetgeving uitgaat van "wat niet verboden is, is toegelaten".
irrelevant mbt euthanasiewetgeing.

nog steeds is het zo dat euthanasie een zuivere aangelegenheid is tussen arts en patiënt. Of die patient zich nu thuis, in de spreekkamer vd arts of in de ziekenhuiskamer bevindt doet er niet toe.

een ziekenhuisdirectie kan geen medische beslissingen nemen in de plaats van bv de arts.

vrolijk pasen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be