Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 februari 2020, 12:58   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Verafstoot niet vinden?
Die beloofde voor de gemeenteraadsverkiezingen dat hij er altijd ging zijn op hun gemeenteraad.
Maar hebben ze hem al meer dan drie keer opgemerkt?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 13:28   #22
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ze ligt niet goed bij de leden van OVLD.
Dat is ook niet nodig in dit land. Er zijn er al genoeg minister geworden zonder verkozen te zijn.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 14:34   #23
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gebrek aan alternatief.

Men zoekt een Verhofstadt. Maar die is er niet.
Oef!
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 14:37   #24
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
We zijn voorlopig verlost van dat tv-vullend beeld...
Ik heb nog een oude TV (4:3 verhouding). Op dat scherm is ze niet volledig te zien
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 15:23   #25
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Straks wordt ze (eerste?) minister. Goed voor de lijn, telkens ze op tv komt is mijn eetlust (en mijn libido) over.
Valt nog best mee bij u want ik moet altijd braken en dat is zonde van het lekkere eten dat mijn Ma mij altijd weet voor te schotelen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 18:06   #26
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Straks wordt ze (eerste?) minister. Goed voor de lijn, telkens ze op tv komt is mijn eetlust (en mijn libido) over.
bah, als ze met de bovenste helft van haar corpus in close-up kwam, versterkte dat mijn libido...
't Is niet omdat er VLD-er is dat ze niet...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 18:09   #27
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Valt nog best mee bij u want ik moet altijd braken en dat is zonde van het lekkere eten dat mijn Ma mij altijd weet voor te schotelen.
Zou jouw Ma ook een (brave) mens als Boduo uitnodigen voor een lekkere maaltijd ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 19:16   #28
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zou Rutten die 100 ideetjes vorige zondag hebben gekregen? Op de tribune?
Zondagavond, samen met Maggie en Goedele, toen ze na hun triootje een kingsize toeter deelden.

__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2020, 02:42   #29
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De grootste wat? Dopingnemer?
Ik blijf het ook niet normaal vinden dat men een drievoudige dopingzondaar de beste renner aller tijden vindt..

Laatst gewijzigd door daiwa : 26 februari 2020 om 02:46.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2020, 14:21   #30
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Op de tonen van 1000 terrasjes in Rome (Bart Kaell)

Honderd ideetjes in mijn hoofd
miljoenen transfers naar 't zuiden
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2020, 18:16   #31
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.883
Standaard

Morgenavond staan er aan de Turks-Griekse grens 30.000 vluchtelingen die de grens zullen bestormen. Ze hebben hiervoor de toelating van Erdogan !!!
De EU ministers van buitenlandse zaken zullen dat "probleempje" DONDERDAG (!) bespreken in Zagreb...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2020, 18:27   #32
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zou jouw Ma ook een (brave) mens als Boduo uitnodigen voor een lekkere maaltijd ?

Ze maakte zich zorgen over dat u (brave) tussen haakjes schreef. *grijnszzz*
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2020, 18:30   #33
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Morgenavond staan er aan de Turks-Griekse grens 30.000 vluchtelingen die de grens zullen bestormen. Ze hebben hiervoor de toelating van Erdogan !!!
De EU ministers van buitenlandse zaken zullen dat "probleempje" DONDERDAG (!) bespreken in Zagreb...
Precies of die gaan er wat aan doen de EU ministers, die verdienen daar aan hé
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2020, 18:42   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Morgenavond staan er aan de Turks-Griekse grens 30.000 vluchtelingen die de grens zullen bestormen. Ze hebben hiervoor de toelating van Erdogan !!!
De EU ministers van buitenlandse zaken zullen dat "probleempje" DONDERDAG (!) bespreken in Zagreb...
Oostenrijk heeft al laten horen dat het zijn eigen grenzen zal verdedigen als De EU in gebreke blijft.

Murphy's law.....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2020, 18:58   #35
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Morgenavond staan er aan de Turks-Griekse grens 30.000 vluchtelingen die de grens zullen bestormen. Ze hebben hiervoor de toelating van Erdogan !!!
De EU ministers van buitenlandse zaken zullen dat "probleempje" DONDERDAG (!) bespreken in Zagreb...
Zou Trutte hierover een ideetje hebben ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2020, 19:24   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zou Trutte hierover een ideetje hebben ?

Ja, deze vluchtelingen hebben nog recht op het achterstallig kindergeld, opdat ook zij direct een woning zouden kunnen kopen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2020, 19:49   #37
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Morgenavond staan er aan de Turks-Griekse grens 30.000 vluchtelingen die de grens zullen bestormen. Ze hebben hiervoor de toelating van Erdogan !!!
Hopelijk hebben ze voldoende boterhammen bij...

Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2020, 19:49   #38
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, deze vluchtelingen hebben nog recht op het achterstallig kindergeld, opdat ook zij direct een woning zouden kunnen kopen.
Ik besef dat het zaterdagavond is, maar Rutten was geen lid van de NVA regering Bourgeois die dit als een kip zonder (Bourgeois) kop ingevoerd heeft.

Ter opfrissing van het collectief geheugen hier het antwoord van Jan Jambon (NVA en huidig Vlaams Minister President).

https://www.vlaamsparlement.be/commi...erslag/1355487

Citaat:

Minister-president Jan Jambon
Vooreerst wil ik iedereen mijn beste wensen overbrengen voor een stralend 2020, waarin we wat meer gaan stralen en wat minder gaan balen.

Dan wat het onderwerp van vandaag betreft. Mevrouw Goeman, eerst wil ik u zeggen wat het systeem vroeger was, voor de overheveling, en wat het systeem vandaag is. Dat is ingevoerd door de vorige regering op het moment dat die de kinderbijslag heeft overgenomen.

In het vroegere systeem – het Belgische systeem – bestond de retroactiviteit voor asielzoekers voor de maanden die ze hadden gewerkt. Als men tijdens de procedure van het asiel zoeken een aantal maanden had gewerkt, kreeg men evenveel maanden kinderbijslag uitgekeerd, met een maximum van twaalf maanden. Als een procedure langer dan een jaar duurde – laten we zeggen twee jaar –, en men had bijvoorbeeld dertien maanden gewerkt. Asielzoekers die tijdens hun procedure een job vinden: dat is tamelijk uitzonderlijk. Dit even vooraf. Dat is trouwens afgekapt op twaalf maanden. Dat was het oude systeem.

In het systeem dat is ingevoerd bij de overname van de kinderbijslag door de Vlaamse Gemeenschap, is ingeslopen dat de retroactiviteit onvoorwaardelijk is, met een maximum van vijf jaar. Wanneer een asielprocedure langer dan vijf jaar duurt – in uitzonderlijke gevallen gebeurt dat soms –, kreeg men op het moment van erkenning retroactief kindergeld uitbetaald voor vijf jaar.

Tijdens de regeringsonderhandelingen is dat besef naar voren gekomen, en toen waren alle drie de partijen het er onmiddellijk over eens dat dit geen goed systeem was, en dat het moest worden afgeschaft omdat tijdens de asielprocedure de asielzoeker geniet van bed, bad, brood, gratis onderwijs, en in voorkomend geval ook vervoer naar de onderwijsinstelling. Retroactief kindergeld uitkeren zou dan een beetje dubbelop zijn. Daarover was en daarover is er een absolute consensus in onze regering, om afstand te nemen van dat systeem.

Dan wat de lezing en de citaten betreft. Ik heb tijdens mijn lezing verwezen naar een voorbeeld dat werd gegeven aan de onderhandelingstafel. Neen, ik heb dat niet gecheckt of uitgevlooid. Ik heb gewoon gezegd dat tijdens de onderhandelingen iemand dit heeft gezegd.

Ik besef dat ik als regeringsleider moet verbinden: niet alleen de ploeg, maar ook ruimer – daarover ben ik het met u eens, mijnheer Rzoska. Misschien heb ik verkeerd ingeschat dat dit tot zoveel commotie zou leiden. Ik heb hier dan ook uit geleerd. Ik heb ook geleerd dat dit bij een aantal coalitiepartners gevoelig lag. Ter verduidelijking: niet de afschaffing van het systeem lag gevoelig, wel de verwijzing naar het voorbeeld dat iemand tijdens de onderhandelingen heeft aangehaald. Als regeringsleider moet ik kunnen verbinden en dat heb ik hier ook uit geleerd.

Ik herhaal wel dat de commotie niet over de essentie van het systeem ging. Ik ben benieuwd te horen wat de interpellanten over de essentie van het systeem zelf te zeggen hebben. Is er een consensus binnen dit parlement dat we hier een punt achter moeten zetten? Dat is de essentie van dit debat. Binnen de regering zijn we in ieder geval de mening toegedaan dat het geen goed systeem is en dat we er afstand van moeten nemen.

Mijnheer Rzoska, u verwees naar de geest van het Vlaams Belang binnen deze regering, maar ik sta 500 procent achter deze coalitie. Dit is de coalitie waarmee wij een schitterend en ambitieus regeerakkoord hebben afgesloten. We werken met een krachtige ploeg en ik wil die ploeg met heel veel overtuiging leiden. Het enige wat ik ooit over het Vlaams Belang gezegd heb, is dat we het hen toch wel heel eenvoudig maken door hen nooit voor hun verantwoordelijkheid te stellen en door hen nooit uit te nodigen aan een onderhandelingstafel om na te gaan wat er van hun – in mijn ogen – vaak irreële voorstellen zou overblijven. Ik heb niet gezegd dat we een regering moeten vormen met het Vlaams Belang, absoluut niet. Ik sta 500 procent achter deze regeringsploeg, ik leid die met veel overtuiging en we gaan dat schitterende regeerakkoord tot een goed einde brengen.

De vragen over de concrete cijfers zal minister Beke wat meer toelichten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2020, 19:53   #39
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik besef dat het zaterdagavond is, maar Rutten was geen lid van de NVA regering Bourgeois die dit als een kip zonder (Bourgeois) kop ingevoerd heeft.

Ter opfrissing van het collectief geheugen hier het antwoord van Jan Jambon (NVA en huidig Vlaams Minister President).

https://www.vlaamsparlement.be/commi...erslag/1355487
Waar zeg ik dat misschien?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2020, 19:55   #40
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waar zeg ik dat misschien?
In een draad over Rutten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be