Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met academici en ideologen (2005) > Luc Versteylen - 7 maart t.e.m. 13 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Luc Versteylen - 7 maart t.e.m. 13 maart Pater Versteylen wordt algemeen gezien als de grondlegger van de groene beweging in ons land. Dat leidde in de jaren '70 tot de oprichting van 'Anders Gaan Leven', oftewel AGALEV (nu de partij Groen!). Hijzelf en de andere oprichters bekritiseerden later de partij als zou deze teveel linkse elementen hebben aangetrokken/toegelaten. Vandaag is hij 77 jaar en nog steeds actief in een nieuwe politieke (groene) werkgroep. Een levende legende.

 
 
Discussietools
Oud 14 maart 2005, 14:15   #21
Linda
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Berichten: 1.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Feit blijft dat praktisch alle wereldgodsdiensten de "gouden regel" in hun banier hebben: "doe niet aan een ander wat je niet wilt dat met jou geschiedt".

Islam heeft die algemene gouden regel totaal niet in zijn pakket zitten: de gouden regel blijft beperkt tot eigen geloofsgenoten.

Daar wringt hem het schoentje.
De islam heeft die regel meer dan andere religies in de praktijk gerealiseerd. Andersgelovigen kregen het statuur van dhimmi's waarmee ze een relatief goed leven hadden. Circe is vergeten wat de joden in christelijk Europa te beurt is gevallen.
Linda is offline  
Oud 14 maart 2005, 15:40   #22
Kartonlikker
Banneling
 
 
Kartonlikker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 februari 2005
Locatie: Hier verdomme
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Ik vind Islam een achterlijke, belachelijke EN gevaarlijke godsdienst.
UW mening graag...
Ik vind uw "opinie" achterlijk, belachelijk EN gevaarlijk.
Uw bewijs van denkprocessen graag ...
Kartonlikker is offline  
Oud 14 maart 2005, 16:12   #23
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Ne faru al la aliuloj tion, kion vi ne deziru ke ili faru al vi !

Regel die Zamenhof vond in de werken van de profeet Hilel en die in wezen de 10 geboden vervangt, het moest de grondregel van een streven van wereldgodsdienst
Homonarisme op basis van Hilelisme worden..

Binnen alle godsdiensten bestaat er een "verdraagzame" strekking. Zo is het binnen de
islam een feit dat het spirituele godsdienstige een zaak is tussen elk individu afzonderlijk en God. Behalve dan dat men zich aan de 5 basisregels moet houden.
Islamiet worden is dus niet zo moeilijk :
- 5 x per dag in de richting van Mekka bidden
- 1 maand per jaar 's nachts alle dagen feesten en in de dag vasten
- aalmoezen aan armen geven
- 1 x in Uw leven op reis gaan naar Mekka
- geloven dat er maar 1 god is en dat Mohammed zijn profeet was.(is ?)

Als nu de meeste mensen met 2 of 3 van die voorschriften in wezen totaal geen probleem heeft denk ik dat we moeiteloos met elkaar kunnen samenleven.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 14 maart 2005, 17:20   #24
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda
De islam heeft die regel meer dan andere religies in de praktijk gerealiseerd. Andersgelovigen kregen het statuur van dhimmi's waarmee ze een relatief goed leven hadden. Circe is vergeten wat de joden in christelijk Europa te beurt is gevallen.
Het Dhimmi statuut was helemaal geen relatief goed leven. Indien het zo'n goed systeem is, waarom zouden de hier verblijvende moslims niet zelf in zo'n dhimmi-statuut willen stappen?
Het toegestaan verkrachten van slavinnen lijkt me niet direct getuigen van "de gouden regel"


Waar zijn trouwens de joden en de christenen in de arabische wereld? Ooit al eens naar de originele percentages gekeken?
Me dunkt dat er zelfs n�* de holocaust nog steeds méér Joden in Europa leven dan in de o zo godsdienstvrije streken die door de islam veroverd werden.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 14 maart 2005, 18:43   #25
Linda
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Berichten: 1.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Het Dhimmi statuut was helemaal geen relatief goed leven. Indien het zo'n goed systeem is, waarom zouden de hier verblijvende moslims niet zelf in zo'n dhimmi-statuut willen stappen?
Het toegestaan verkrachten van slavinnen lijkt me niet direct getuigen van "de gouden regel"


Waar zijn trouwens de joden en de christenen in de arabische wereld? Ooit al eens naar de originele percentages gekeken?
Me dunkt dat er zelfs n�* de holocaust nog steeds méér Joden in Europa leven dan in de o zo godsdienstvrije streken die door de islam veroverd werden.
Hopeloos!
Linda is offline  
Oud 14 maart 2005, 19:27   #26
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda
De islam heeft die regel meer dan andere religies in de praktijk gerealiseerd. Andersgelovigen kregen het statuur van dhimmi's waarmee ze een relatief goed leven hadden. Circe is vergeten wat de joden in christelijk Europa te beurt is gevallen.
En Linda is voor het gemak vergeten wat de joden in het Arabië van Mohammed te beurt is gevallen.


Laatst gewijzigd door Wreker : 14 maart 2005 om 19:28.
Wreker is offline  
Oud 20 maart 2005, 17:33   #27
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda
Hopeloos!
Wat, hopeloos om feiten aan te passen aan jou wensdromen?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 21 maart 2005, 00:03   #28
Linda
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Berichten: 1.509
Standaard

Humor is inderdaad gecultiveerde onbeschaamdheid, en in de meeste gevallen pathetisch en meelijwekkend ook, maar daarover wou ik het niet hebben.

Wie de islam demoniseert doet dat om feiten aan te passen niet aan zijn wensdromen, want wensdromen komen in het leven van die mensen niet voor, maar aan behoeften, zielige, triestige, meelijwekkende behoeften.
Linda is offline  
Oud 21 maart 2005, 00:20   #29
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda
Hopeloos!
Inderdaad, jij bent hopeloos.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline  
Oud 21 maart 2005, 09:42   #30
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda
Hopeloos!
Kan U me met een aantal argumenten misschien tegenspreken?

"Hopeloos" lijkt me nu niet bepaald een argument.

Ik ben ervoor om bepaalde islamitische gebruiken in te voeren: het dhimmi statuut voor moslims om te beginnen.

Verder kunnen moslims niet tegen niet-moslims getuigen in een rechtszaak en zullen moorden op moslims gepleegd door niet-moslims niet worden vervolgd.

Bovendien - en dit ten uitzonderlijke regel - kunnen moslims zelf berecht worden via hun eigen rechtssysteem: de sharia.

Onnodig erbij te vermelden dat hand-afgekapte moslims geen invaliditeitsuitkering krijgen uit het niet-moslim-systeem: moslims hebben het recht om hun eigen sociale systeem - volgens Allah - in stand te houden.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 maart 2005 om 09:54.
circe is offline  
Oud 10 april 2005, 12:54   #31
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde
 
Morghodius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 936
Standaard

Ik vind zelfs vanuit natuur en dierenrechten de islam een walgelijke religie gezien ze niks geven om de natuur en dieren rechten, dus zelfs ik als veganist en natuur en dierenactivist ben ik liever de islam kwijt dan rijk.

grappig trouwens dat de mcdonalds altijd vol zit met moslims
__________________
55% van de gevangenen zijn NIET in Nederland geboren!

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline  
Oud 28 april 2005, 10:28   #32
Tevhid
Vreemdeling
 
Tevhid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2005
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius
gezien ze niks geven om de natuur en dieren rechten
On the authority of Aboo az-Zubayr, who said: I asked Jaabir about (the ruling on) the revenue (als inkomsten van de verkoop) of cats and dogs. He replied, "The Prophet (sallallaahu 'alayhe wa sallam) strictly forbade (zajara) that." It was collected by Muslim.

Voor meer info zie: http://www.bakkah.net/articles/buyin...-cats-dogs.htm
__________________
http://jihaad.be

Laatst gewijzigd door Tevhid : 28 april 2005 om 10:28.
Tevhid is offline  
Oud 8 juni 2005, 19:43   #33
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda
Hopeloos!
Lieve Linda,

U en elke rechtgeaarde democraat, die naam waardig, die zichzelf drapeert in het vaandel der verdraagzaamheid, rijkelijk versiert met franjes tolerantie en sociaal begrip, raad ik aan een bezoekje te brengen aan het reisbureau om de hoek.
De keuze van het reisdoel is, nogal wiedes, daar waar de islamideologie zich het sterkst profileert in het openbare leven.

Hier kan U grasduinen in de rijk geillustreerde reisgidsen, vertrekkend van het ruimdenkende Noord-West Afrika langs het vredelievende Oostelijke deel hiervan via het tolerante Arabische schiereiland over enkele pittoreske Golfstaatjes tot diep in de geëmancipeerde Aziatische contreien.
Aldaar kan U dan, met meename van ogen en oren, zichzelf overtuigen van de ontelbare geneugten en zegeningen van deze vredestichtende en zich nooit agressief opdringende religie.

Na aankomst in het vakantieland uwer keuze kan U, na de bouwkundige erfenissen en toeristencentra te hebben bewonderd, zich ongebreideld verdiepen in de plaatselijke gebruiken en verhoudingen tussen, ik noem maar wat, man en vrouw, godsdienst en staat, onderwijs, huisvesting, ziekteverzorging, economie, sport, cultuur en ontspanning en andere maatschappelijke bindstructuren.
Deze samengevoegde gegevens kan U dan in de hoogst mogelijke objectieve vergelijking afmeten aan de maatschappelijke stand van zaken in uw geboorteland en de aanpassingswil van de hier reeds drie/vier? generaties lang aanwezige islamitische bevolkingsgroep.

Stel dan in alle eerlijkheid uzelf de vraag wat de grondoorzaak zou kúnnen zijn van eventuele voorzichtig opgemerkte cultuurverschillen, tussen het spreken en handelen van de doorsnee moslim (daar én hier)en de doorsnee westerling tov. zijn medemens.

Als U dan na een bevlogen thuiskomst nóg steeds overtuigd bent van de behoefte aan een in Europa opgedrongen islamitisch geinspireerd geloof alias multi-illusie, kan ik hieruit slechts besluiten dat U:
a) - afkomstig bent van een planeet buiten ons zonnestelsel
b) - dat U nét ontwaakte uit een sluimerende jarenlange coma
c) - dat uw voorstellingsvermogen nooit is gewekt of op kruissnelheid is gebruikt
óf dat U te beschaamd bent om openlijk uw 'politiek correcte' visie, U opgedrongen in een slechtpassend en gemanipuleerd keurslijf en het alzo in de uiterste hoeken van uw hersenen aanwezige wereldbeeld, te durven herzien en eventueel bij te schaven tot realistischer proporties en onderlinge afmetingen, herdacht en aangepast op mensenmaat.

Ondertussen, meninguitend in volle democratische vrijheid, groet ik U.

Ciao
Diego Raga is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be