Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 mei 2009, 11:38   #61
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ook wel genoemd 'leuk links'.
goh ja, de SM-rechter vond het ook best leuk...
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 20:11   #62
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Op vlak van staatsvorming is het einddoel gelijk maar het is de weg er naar die serieus verschilt: N-VA gelooft in gelijdelijkheid, het Vlaams Belang gelooft niet meer in staatshervormingen binnen de Belgische context.

Qua nationalisme is de N-VA ook 'burgerlijker', waarbij taal sterk domineert. Bij het Vlaams Belang is het 'etnischer': er is meer nodig dan taal alleen.

Ethisch is het Vlaams Belang conservatiever dan de N-VA.

Op vlak van Europa is het Vlaams Belang kritischer tegenover de EU.
Op sociaal economisch vlak. Wie is er het minst liberaal ?
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 20:14   #63
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Op sociaal economisch vlak. Wie is er het minst liberaal ?
Goh Max, zowel Dewinter als De Wever heeft geprobeerd om Dedecker binnen te halen............en donkerblauwer dan Dedecker ga je nog moeilijk vinden.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 20:29   #64
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Goh Max, zowel Dewinter als De Wever heeft geprobeerd om Dedecker binnen te halen............en donkerblauwer dan Dedecker ga je nog moeilijk vinden.
Dit stoort mij als solidarist mateloos bij zowel NVA als Vlaams Belang, dat gedweep met die ultra liberalen. Enerzijds steun ik ze wel op thema's als veiligheid, orde, ethisch conservatisme, Vlaamse onafhankelijkheid. Bij Vlaams Belang ook de strijd tegen de immigratie, bescherming van de eigen cultuur, bescherming van tradititie. Al zou ik daar nog veel verder in gaan en vind ik ook dat Vlaams Belang teveel de Islam viseert en ik eerder het etnische aspect naar voor schuif.

Maar wat sociaal economisch betreft vind ik heel wat goede zaken terug bij zowel SP.a rood als PVDA+. Peter Mertens vond ik heel goed overkomen in Ter Zake deze avond. Die miljonairsbelasting zou ik een zeer goede zaak vinden om de kosten van de vergrijzing op te vangen en armoede op te vangen die de crisis nu oplevert. Trouwens activering van mensen die nu keihard 40 jaar en langer hebben gewerkt is niet menselijk. Eerst moet je met maatregelen komen als tijdskrediet, ouderschapsverlof, deeltijds werk bij de huidige 30-40 jarigen, zodat die mensen dan binnen 20 a 30 jaar fysiek en mentaal nog de kracht hebben om inderdaad langer te werken. Activering van ouderen zal zeer geleidelijk moeten gebeuren. Maar dat zien de meeste salon politici uiteraard niet in.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 20:50   #65
Nestor Burma
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 4.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dit stoort mij als solidarist mateloos bij zowel NVA als Vlaams Belang, dat gedweep met die ultra liberalen. Enerzijds steun ik ze wel op thema's als veiligheid, orde, ethisch conservatisme, Vlaamse onafhankelijkheid. Bij Vlaams Belang ook de strijd tegen de immigratie, bescherming van de eigen cultuur, bescherming van tradititie. Al zou ik daar nog veel verder in gaan en vind ik ook dat Vlaams Belang teveel de Islam viseert en ik eerder het etnische aspect naar voor schuif.

Maar wat sociaal economisch betreft vind ik heel wat goede zaken terug bij zowel SP.a rood als PVDA+. Peter Mertens vond ik heel goed overkomen in Ter Zake deze avond. Die miljonairsbelasting zou ik een zeer goede zaak vinden om de kosten van de vergrijzing op te vangen en armoede op te vangen die de crisis nu oplevert. Trouwens activering van mensen die nu keihard 40 jaar en langer hebben gewerkt is niet menselijk. Eerst moet je met maatregelen komen als tijdskrediet, ouderschapsverlof, deeltijds werk bij de huidige 30-40 jarigen, zodat die mensen dan binnen 20 a 30 jaar fysiek en mentaal nog de kracht hebben om inderdaad langer te werken. Activering van ouderen zal zeer geleidelijk moeten gebeuren. Maar dat zien de meeste salon politici uiteraard niet in.
Ik weet niet of dat nu hokjes- dan wel "lijstjesdenken" is... Ik weet wel dat het niet veel zoden aan de dijk zal brengen. Het gaat altijd om links en rechts van één en hetzelfde systeem.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 21:10   #66
Niko Bellic
Lokaal Raadslid
 
Niko Bellic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2008
Locatie: Liberty City
Berichten: 338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
we weten meteen ook waarom de linkse media hem zo opvoert...omdat bart dezever hen altijd een handje toesteekt met lijstverbinding en dergelijke.
En wat zou het VB precies doen met de stemmen waar het via lijstverbinding in Brussel zou kunnen van profiteren? Alle allochtonen over dezelfde kam scheren, hen zo nog wat verder in de armen van PS en CDH duwen en zo ironisch genoeg zelf bijdragen tot de verdere verfransing en vervreemding van Brussel?
Niko Bellic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 21:28   #67
T.Sarens
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 mei 2009
Berichten: 33
Standaard

Ja, de N-VA vind ik soms echt softies op vlak van immigratie en ze zijn niet zo rechtlijnig als het VB.
Nuja, ik ben pro België, dat wel, maar op vlak van bvb. veiligheid, normen, waarden is de N-VA veel te centristisch en dat is iets wat je bij het VB wél terugvind.
__________________
Remember the Maine? To hell with Spain!
T.Sarens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 19:51   #68
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

deze keer zal het er niet meer van komen maar vorige keer maakte de lijstverbinding tussen de correcten( incl n-va ern dus BUB) wel het verschil tussen blokkeringsmeerderheid VB.

het spreekt voor zich dat die bloikkeringsmeerderheid tot belgische crisis zou leiden.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 23:10   #69
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

vandaag in terzake is wel voor de zoveelste maal duidelijk geworden hoe soft de n-va niet is geworden.... men spreekt helemaal niet over vlaamse onafhnakelijkheid eerder een soft discours dat amper verschilt van dat van de tsjeven.

Autonomie is geen doel op zich en andere zever....Voor een nationalist is autonomie een recht ! ZELFBESTUUR. Volgens die n-va trees is autonomie enkel nodig daar waar het efficienter kan dus als morgen europea alles zogezegd efficienter kan... dikke zever uiteraard.


nog een groot verschil tussen het VB en de n-va. De n-va steunt verdrag van lissabon en de EUSSR tot in het belachelijke( matthias storme heeft daar al veel kritiek op gehad en terecht).

Het VB is daarentegen eurokritisch en voor een europa der volkeren ipv een eurocratie waar alles centraal gedicteerd wordt.


Mocht bart dezever door de rode zender niet worden opgevoerd in de slimste mens etc ze haalden de kiesdrempel niet .

Laatst gewijzigd door ilfalco : 21 mei 2009 om 23:11.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 00:23   #70
Nestor Burma
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 4.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Het VB is daarentegen eurokritisch en voor een europa der volkeren ipv een eurocratie waar alles centraal gedicteerd wordt.
LDD noemt zich ook eurokritisch. "Europa moet zich met zijn kerntaken bezighouden".

Wel, toevallig behoren monetair beleid en liberaliseringen tot die kerntaken. Je kunt geen Europese Unie zonder pakweg immigratie hebben. Met één voet in de globalistische logica staan, is fataal in de draaikolk meegesleurd worden.

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 22 mei 2009 om 00:24.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 01:09   #71
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
vandaag in terzake is wel voor de zoveelste maal duidelijk geworden hoe soft de n-va niet is geworden.... men spreekt helemaal niet over vlaamse onafhnakelijkheid eerder een soft discours dat amper verschilt van dat van de tsjeven.

N-VA heeft zelfs geen probleem met de solidariteit - lees Waalse diefstal .
Nog een groot punt waarin VB en N-VA grondig verschillen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 07:45   #72
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
vandaag in terzake is wel voor de zoveelste maal duidelijk geworden hoe soft de n-va niet is geworden.... men spreekt helemaal niet over vlaamse onafhnakelijkheid eerder een soft discours dat amper verschilt van dat van de tsjeven.

Autonomie is geen doel op zich en andere zever....Voor een nationalist is autonomie een recht ! ZELFBESTUUR. Volgens die n-va trees is autonomie enkel nodig daar waar het efficienter kan dus als morgen europea alles zogezegd efficienter kan... dikke zever uiteraard.


nog een groot verschil tussen het VB en de n-va. De n-va steunt verdrag van lissabon en de EUSSR tot in het belachelijke( matthias storme heeft daar al veel kritiek op gehad en terecht).

Het VB is daarentegen eurokritisch en voor een europa der volkeren ipv een eurocratie waar alles centraal gedicteerd wordt.


Mocht bart dezever door de rode zender niet worden opgevoerd in de slimste mens etc ze haalden de kiesdrempel niet .
Ja, je zou soms niet zeggen dat de NVA een separatische partij is. Zouden BDW en Bourgois dan toch gelijk hebben dat ze geen separatisten zijn?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 11:52   #73
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Zouden de heren "VBers" door hebben hoe belachelijk ze zich hier maken en welke schade je je eigen partij berokkend?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 12:12   #74
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid
 
Vlaamse Patriot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Zouden de heren "VBers" door hebben hoe belachelijk ze zich hier maken en welke schade je je eigen partij berokkend?
Berokkent is met een "t".
__________________
Stop de islamisering!!! Ik ben islamofoob en daar ben ik fier op!!!

Dit is ONS land.
Vlaamse Patriot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 12:26   #75
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
vandaag in terzake is wel voor de zoveelste maal duidelijk geworden hoe soft de n-va niet is geworden.... men spreekt helemaal niet over vlaamse onafhnakelijkheid eerder een soft discours dat amper verschilt van dat van de tsjeven.

Autonomie is geen doel op zich en andere zever....Voor een nationalist is autonomie een recht ! ZELFBESTUUR. Volgens die n-va trees is autonomie enkel nodig daar waar het efficienter kan dus als morgen europea alles zogezegd efficienter kan... dikke zever uiteraard.


nog een groot verschil tussen het VB en de n-va. De n-va steunt verdrag van lissabon en de EUSSR tot in het belachelijke( matthias storme heeft daar al veel kritiek op gehad en terecht).

Het VB is daarentegen eurokritisch en voor een europa der volkeren ipv een eurocratie waar alles centraal gedicteerd wordt.


Mocht bart dezever door de rode zender niet worden opgevoerd in de slimste mens etc ze haalden de kiesdrempel niet .
ilfalco, je vergist je van tegenstrever!

BDW zit dan wel in een andere partij en deelt mogelijk niet al onze standpunten, maar het blijft wel een strijdgenoot voor een onafhankelijk Vlaanderen.
Ook nogal kleinzielig en nutteloos om BDW te 'herdopen'. Wie wil je daarmee overtuigen? Of dient het enkel om je frustratie uit te schreeuwen?

BDW is een zeer intelligent man en hopelijk bereikt hij succes op zijn manier
__________________
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 12:33   #76
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.226
Standaard

De onafhankelijkheid uitroepen is een te grote schok voor de meeste Vlamingen denk ik.
Velen schrikt het af en vooral de middenstand.

Bart Dewever komt gematigder en beredeneerder over en zijn stap voor stap, la belgique laten oplossen als een bruistablet schrikt minder af.

Zonder persoonlijk te zijn, maar aan Luc Broes.
Luc, waarom staat ge aan het Vlaams Belang, terwijl ge mij overkomt als minder hard en meer NVA?

En ja, ik ben akoord , alle krachten die strijden voor onafhankelijk Vlaanderen moeten samenwereken op een goed afgestelde manier.
Elkaar voortdurend steken helpt niet, want zonder samenwerking staan we altijd zwak.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 12:42   #77
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
De onafhankelijkheid uitroepen is een te grote schok voor de meeste Vlamingen denk ik.
Velen schrikt het af en vooral de middenstand.

Bart Dewever komt gematigder en beredeneerder over en zijn stap voor stap, la belgique laten oplossen als een bruistablet schrikt minder af.

Zonder persoonlijk te zijn, maar aan Luc Broes.
Luc, waarom staat ge aan het Vlaams Belang, terwijl ge mij overkomt als minder hard en meer NVA?
Ik meen dat het VB-programma op een beschaafde manier gebracht de meerderheid van de Vlamingen kan overtuigen.
Ik tracht daartoe bij te dragen.

Ik meen ook dat NVA de problemen 'waar de mensen van wakker liggen' niet alleen hier maar in heel West-Europa te veel uit de weggaat om aanvaardbaar te zijn voor het regime.
__________________

Laatst gewijzigd door luc broes : 22 mei 2009 om 12:47.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 12:51   #78
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
De onafhankelijkheid uitroepen is een te grote schok voor de meeste Vlamingen denk ik.
Velen schrikt het af en vooral de middenstand.

Bart Dewever komt gematigder en beredeneerder over en zijn stap voor stap, la belgique laten oplossen als een bruistablet schrikt minder af.

Zonder persoonlijk te zijn, maar aan Luc Broes.
Luc, waarom staat ge aan het Vlaams Belang, terwijl ge mij overkomt als minder hard en meer NVA?

En ja, ik ben akoord , alle krachten die strijden voor onafhankelijk Vlaanderen moeten samenwereken op een goed afgestelde manier.
Elkaar voortdurend steken helpt niet, want zonder samenwerking staan we altijd zwak.
Ik heb respect voor de N-VA, ik ben vroeger jarenlang lid geweest van de Volksunie, totdat Bertje de zaak verknoeide , daarop stuurde ik mijn lidkaart met twee bladzijden commentaar terug naar het barricadenplein.
Toch wou ik deze opmerking maken : het VB heeft de hand uitgestoken naar de N-VA en het is deze laatste die elke samenwerking weigerde. Voor de zwakke Vlaamse positie is bijgevolg de N-VA verantwoordelijk en niet het VB.

Laatst gewijzigd door Pericles : 22 mei 2009 om 13:00.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 12:58   #79
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.226
Standaard

Bedankt voor e reactie Luc

Vroeger associeerde ik VB met bullebakken, maar sinds ik ben beginnen lezen op dit forum ben ik fel bijgedraaid.

Het is waar, somige problemen blijven taboe en blijven vooruitgeschoven worden en worden erger. Ik denk dat ik weet waar u naar verwijst kwestie West europa.

Maar dan denk ik ook weer dat de aarzeling van het beleid zo is om de vrees niet als extreem over te komen.
In alle geval, hoe langer het duurt, de s te harder de ingrepen gan zijn vrees ik.

Ik ga niet op VB stemmen, maar wens ze wel een goed resultaat.
Zo ben ik.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 13:00   #80
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik heb respect voor de N-VA, ik ben vroeger jarenlang lid geweest van de Volksunie, totdat Bertje de zaak verknoeide daarop stuurde ik mijn lidkaart met twee bladzijden commentaar terug naar het barricadenplein.
Toch wou ik deze opmerking maken : het VB heeft de hand uitgestoken naar de N-VA en het is deze laatste die elke samenwerking weigerde. Voor de zwakke Vlaamse positie is bijgevolg de N-VA verantwoordelijk en niet het VB.
Ik herinner met de historie van de uitgestoken hand, het is en blijft een spijtige affaire.

Maar toch blijf ik vinden dat het niet onoverkomelijk is en dat er een goede verstandhouding kan komen.
Dat moet toch lukken he
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be