Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 oktober 2012, 13:06   #21
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Wie heeft er nu eenmaal behoefte om 10.000 keer zijn website aangeklit te zien krijgen terwijl er niet één koper of potetiele klant tussen zit ? wie betaald daar nu voor ?
Een slimme ondernemer inderdaad niet. Wat is hier het probleem?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 13:08   #22
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Een slimme ondernemer inderdaad niet. Wat is hier het probleem?
Het probleem kan niet gegeven worden zonder een goede definitie van 'slimme ondernemer', wat is jouw definitie?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 22:11   #23
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Het verhaal is heel eenvoudig, aangezien er niet genoeg is voor ons allen, moeten we ruimte scheppen door anderen te vernietigen, verarmen en uit te sluiten. Thans zijn we op zoek naar het aantal mensen waarvoor wel voldoende is. Pas dan kunnen we echt plannen.
Ik ben absoluut geen voorstaander van nog meer mensen op deze aardbol, en geloof ook niet zoals de oude CBP dacht nog meer kindjes maken zodat er een grotere groep voor ons pensioen kan zorgen .
Ik ben nog minder een drager van het idee om een bepaalde groep uit te moorden .

Maar desondanks de groep van 7 miljard , denk ik dat we wel in staat moeten zijn om allen een menswaardig bestaan te geven met een huisje met eten en drinken , en zonder een catastrofale impact op het milieu .

Daarvoor zou de reclame voor oorlog en wapens als moeten ophouden ,
De reclame maakt mensen zonder vermogen ook helemaal gek en ongelukkig, om elkaar te bekampen enkel voor het materiele . nooit voor de verdraagzaamheid en leefbaar bestaan .

Ja ik geloof in een betere wereld op aarde , maar ik kan het roer van vele egoistische denken niet bijsturen . ik ervaar het enkel voor mijzelf dat dit niet de juiste weg is . en ik vraag gelijk aan niemand om aan comfort in te boeten , maar wil juist de armen ook een meer comfortabel leven laten opbouwen , niet cado geven , want dat leidt tot gaos .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 22:18   #24
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik ben absoluut geen voorstaander van nog meer mensen op deze aardbol, en geloof ook niet zoals de oude CBP dacht nog meer kindjes maken zodat er een grotere groep voor ons pensioen kan zorgen. Ik ben nog minder een drager van het idee om een bepaalde groep uit te moorden. Maar desondanks de groep van 7 miljard , denk ik dat we wel in staat moeten zijn om allen een menswaardig bestaan te geven met een huisje met eten en drinken , en zonder een catastrofale impact op het milieu . Daarvoor zou de reclame voor oorlog en wapens als moeten ophouden. De reclame maakt mensen zonder vermogen ook helemaal gek en ongelukkig, om elkaar te bekampen enkel voor het materiele . nooit voor de verdraagzaamheid en leefbaar bestaan. Ja ik geloof in een betere wereld op aarde , maar ik kan het roer van vele egoistische denken niet bijsturen . ik ervaar het enkel voor mijzelf dat dit niet de juiste weg is . en ik vraag gelijk aan niemand om aan comfort in te boeten , maar wil juist de armen ook een meer comfortabel leven laten opbouwen , niet cado geven , want dat leidt tot gaos.
De slimmen der aarde doen er goed aan om eerst te bepalen met hoeveel we wel zouden kunnen leven op deze aarde, pas daarna kunnen ze een degelijk plan maken van hoeveel mensen ze nog moeten vernietigen of hoeveel er eventueel nog bij kunnen. Alles er tussenin is praat voor de vaak en brengt geen zoden aan de dijk. Men is nog niet in staat om een schuldenbergje op te lossen op een menswaardige manier, wat hebben we dan in feite wel geleerd?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 22:29   #25
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
De slimmen der aarde doen er goed aan om eerst te bepalen met hoeveel we wel zouden kunnen leven op deze aarde, pas daarna kunnen ze een degelijk plan maken van hoeveel mensen ze nog moeten vernietigen of hoeveel er eventueel nog bij kunnen. Alles er tussenin is praat voor de vaak en brengt geen zoden aan de dijk. Men is nog niet in staat om een schuldenbergje op te lossen op een menswaardige manier, wat hebben we dan in feite wel geleerd?
En in t'westen hebben ze nood aan sociale woningen en in t'midden oosten schieten ze ze kapot

Ik denk eerder dt ze mensen nodig hebben om aan meer centen en meer macht te raken .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 23:34   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Belgische en Nederlandse ondernemers hebben een systeem opgezet om Uw project duidelijk te bedonderen .

Het gaat voornamelijk om bedrijven die publiciteit , websites en reclamefilms maken en verkopen .

ze willen je namelijk heel overtuigend maken en aantonen dat hun systeem echt werkt , en aantonen dat Uw website of bedrijfsfilmpje heel succesvol is en heel vaak bekeken wordt .

hoe doen ze dat ?

via een externe website ronselen ze mensen in arme landen zoals de Filipijnen om tegen betaling je website te bezoeken .

In de filipijnen hebben ze momenteel al 95.000 mensen aangesloten aan hun organisatie die jouw website bezoeken en per bezoek 0.0016 € ontvangen of één Filipijnse peso per bezoek .


En jij maar geld uitgeven voor recaleme en ho zo vals tevreden zijn over het grote succes van je website bezoek .

Hoever kunnen we nog gaan in het westen met ons zelf te bedriegen ?
Ja dat weet ik al van in het begin van internet.
En wie dat nu nog steeds niet door had die is echt wat achter.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 07:12   #27
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
En in t'westen hebben ze nood aan sociale woningen en in t'midden oosten schieten ze ze kapot. Ik denk eerder dt ze mensen nodig hebben om aan meer centen en meer macht te raken.
In arme gebieden maakt men meer kinderen uit overlevingsinstinct, men hoopt dan dat er nog eentje zal overblijven om de soort verder te zetten. In welvarende landen is dat niet langer nodig en richt men zich op het vergaren van geld en bezit, principieel in functie van hetzelfde maar op een ander niveau. Beide niveaus gaan gepaard met veel strijd en tumult, een strijd die geen zicht geeft op de volgende niveaus van ontwikkeling, een domper op de feestvreugde.

Laatst gewijzigd door MIS : 23 oktober 2012 om 07:13.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 07:49   #28
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Belgische en Nederlandse ondernemers hebben een systeem opgezet om Uw project duidelijk te bedonderen .

Het gaat voornamelijk om bedrijven die publiciteit , websites en reclamefilms maken en verkopen .

ze willen je namelijk heel overtuigend maken en aantonen dat hun systeem echt werkt , en aantonen dat Uw website of bedrijfsfilmpje heel succesvol is en heel vaak bekeken wordt .

hoe doen ze dat ?

via een externe website ronselen ze mensen in arme landen zoals de Filipijnen om tegen betaling je website te bezoeken .

In de filipijnen hebben ze momenteel al 95.000 mensen aangesloten aan hun organisatie die jouw website bezoeken en per bezoek 0.0016 € ontvangen of één Filipijnse peso per bezoek .


En jij maar geld uitgeven voor recaleme en ho zo vals tevreden zijn over het grote succes van je website bezoek .

Hoever kunnen we nog gaan in het westen met ons zelf te bedriegen ?
Als ondernemer werk ik niet met het web om te zorgen dat mijn klanten mijn bedrijf kennen.

Wat is het nut daarvan? Ik heb er immers geen behoefte aan dat iemand in het Noorden van Nederland of het Zuiden van Belgie mijn bedrijf kent.
Wat voor mij belangrijk is, is dat de mensen in mijn regio mijn bedrijf kennen.

Voor het bedrijf waar ik als werknemer werk, maakt het niet uit hoeveel clicks ze hebben op het web, daar is men immers afhankelijk van de sector waarin men actief is. Ook voor dat bedrijf is het dus zinloos om te zorgen dat iedereen in de wereld hen kent. Want ook daar verwacht men geen orders vanuit Azie of Amerika, zelfs niet van buiten een omgeving van meer dan 150km. Het is immers niet rendabel om over grote afstanden te moeten werken.
Een technieker sturen voor een herstelling die langer moet reizen dan werken, is een dwaasheid.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 11:39   #29
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als ondernemer werk ik niet met het web om te zorgen dat mijn klanten mijn bedrijf kennen.

Wat is het nut daarvan? Ik heb er immers geen behoefte aan dat iemand in het Noorden van Nederland of het Zuiden van Belgie mijn bedrijf kent.
Wat voor mij belangrijk is, is dat de mensen in mijn regio mijn bedrijf kennen.

Voor het bedrijf waar ik als werknemer werk, maakt het niet uit hoeveel clicks ze hebben op het web, daar is men immers afhankelijk van de sector waarin men actief is. Ook voor dat bedrijf is het dus zinloos om te zorgen dat iedereen in de wereld hen kent. Want ook daar verwacht men geen orders vanuit Azie of Amerika, zelfs niet van buiten een omgeving van meer dan 150km. Het is immers niet rendabel om over grote afstanden te moeten werken.
Een technieker sturen voor een herstelling die langer moet reizen dan werken, is een dwaasheid.
Zeer terecht .

Ik denk zelfs dat men de files kan oplossen door op te houden met dwaze offertes te maken om een klus te gaan opknappen 150 km van uw thuisbasis .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 12:15   #30
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Zeer terecht. Ik denk zelfs dat men de files kan oplossen door op te houden met dwaze offertes te maken om een klus te gaan opknappen 150 km van uw thuisbasis.
Zit iets in, vandaag stelt men zich de vraag hoe we nu in Godsnaam al die overconsumptie nog over onze wegen krijgen, het antwoord is dan logischerwijs die wegen verbreden opdat we de bottlenecks meer ruimte bieden. Als we ons de vraag zouden stellen wat er gebeurt wanneer we die overconsumptie elimineren, dan is het probleem niet meer bestaande. Maar dan komt het volgende probleem, de overconsumptie elimineren is een slechte zaak want het zou meer werkloosheid betekenen. Maar ook dat is reeds opgelost door duurzaam te produceren in functie van onze behoeften en per individu minder arbeidstijd. Alweer een ander probleem popt dan op, er is niet genoeg geld om duurzaam te produceren. Gelukkig is ook dat geen probleem, hiervoor bestaat een gezond monetair beleid. En het venijn zit natuurlijk in de staart, aangezien we niet begrijpen wat een gezond monetair beleid betekent, gaan we verder bij het begin, wegen verbreden en de overconsumptie bekrachtigen.

Het leven zoals het is in 2012, gelukkig hebben ze op Mars al water gevonden, het zal nodig zijn.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 19:33   #31
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Belgische en Nederlandse ondernemers hebben een systeem opgezet om Uw project duidelijk te bedonderen .

Het gaat voornamelijk om bedrijven die publiciteit , websites en reclamefilms maken en verkopen .

ze willen je namelijk heel overtuigend maken en aantonen dat hun systeem echt werkt , en aantonen dat Uw website of bedrijfsfilmpje heel succesvol is en heel vaak bekeken wordt .

hoe doen ze dat ?

via een externe website ronselen ze mensen in arme landen zoals de Filipijnen om tegen betaling je website te bezoeken .

In de filipijnen hebben ze momenteel al 95.000 mensen aangesloten aan hun organisatie die jouw website bezoeken en per bezoek 0.0016 € ontvangen of één Filipijnse peso per bezoek .


En jij maar geld uitgeven voor recaleme en ho zo vals tevreden zijn over het grote succes van je website bezoek .

Hoever kunnen we nog gaan in het westen met ons zelf te bedriegen ?
De mogelijkheden tot bedrog zijn eindeloos in het liberaal-kapitalisme. Het vormt de basis van gans dit systeem.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 21:26   #32
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
De mogelijkheden tot bedrog zijn eindeloos in het liberaal-kapitalisme. Het vormt de basis van gans dit systeem.
²
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 22:41   #33
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
De mogelijkheden tot bedrog zijn eindeloos in het liberaal-kapitalisme. Het vormt de basis van gans dit systeem.
Ok , en wat moeten we doen ? ons bekeren tot de Islaam ?


We weten dat zij een heel ander manier hebben van handel drijven en van bankieren . maar daar zal onze samenleving niet echt beter van worden .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 04:00   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
De mogelijkheden tot bedrog zijn eindeloos in het liberaal-kapitalisme. Het vormt de basis van gans dit systeem.
Het is wat men "vrijheid" noemt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 06:22   #35
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is wat men "vrijheid" noemt.
Bedoel je hier 'vrijheid' vanuit een narcistische visie of vanuit een ander perspectief?

Laatst gewijzigd door MIS : 24 oktober 2012 om 06:22.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be