Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 oktober 2012, 13:07   #1
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard Banken hebben een CQ code !!!

Banken zijn geen concurenten van elkaar , ze spelen samen een spel om klanten uit te melken , ze drijven een deel van hun klanten in het nauw en die klanten worden ondergebracht in een Code systeem waardoor de andere banken de deur dicht houden voor de klant en de betreffende bank de klant rustig kan uitmelken / oppeuzelen .

Dat doen ze weliswaar enkel bij klanten die vermogend genoeg zijn om uit te winnen .

Verder is het een pure nonces dat er een open en vrije markt bestaat .

Wanneer een klant een lening nodig heeft of wil bekomen wordt zijn kredietaanvraag gemeld in een database met de code CQ

deze code informeerd alle banke dat er een kredietaanvraag is gedaan , en de andere banken weigeren dus mee te werken in dit zelfde dossier .

DUS , kredietaanvraag doen bij divese instelingen / banken om de prijs en voorwaarden te vergelijken is een pure leugen .

Kan je banken voor dergelijke practijken niet voor de rechtbank brengen ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 15:00   #2
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Banken zijn geen concurenten van elkaar , ze spelen samen een spel om klanten uit te melken , ze drijven een deel van hun klanten in het nauw en die klanten worden ondergebracht in een Code systeem waardoor de andere banken de deur dicht houden voor de klant en de betreffende bank de klant rustig kan uitmelken / oppeuzelen. Dat doen ze weliswaar enkel bij klanten die vermogend genoeg zijn om uit te winnen. Verder is het een pure nonces dat er een open en vrije markt bestaat. Wanneer een klant een lening nodig heeft of wil bekomen wordt zijn kredietaanvraag gemeld in een database met de code CQ. Deze code informeerd alle banke dat er een kredietaanvraag is gedaan , en de andere banken weigeren dus mee te werken in dit zelfde dossier. DUS , kredietaanvraag doen bij divese instelingen / banken om de prijs en voorwaarden te vergelijken is een pure leugen. Kan je banken voor dergelijke practijken niet voor de rechtbank brengen ?
Als dit waar is, dan is het zeer verontrustend. Kan je dit ook staven met een of ander bewijs/bevestiging? Langs de andere kant, als het waar zou zijn en een bank behandelt het dossier toch, dan houden ze zich niet aan de afspraken die onderling gemaakt werden, niet?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 17:59   #3
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

lijkt me onwaarschijnlijk.... Maar zo'n arrogante kwal die even bij een bank komt klagen en probeert een of ander voorstel te ontfuzelen waarmee hij louter z'n eigen bank mee hoopt te chanteren.... Ik zou die code: AKHA! geven (arrogante kwal handen af!)
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 19:02   #4
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
lijkt me onwaarschijnlijk.... Maar zo'n arrogante kwal die even bij een bank komt klagen en probeert een of ander voorstel te ontfuzelen waarmee hij louter z'n eigen bank mee hoopt te chanteren.... Ik zou die code: AKHA! geven (arrogante kwal handen af!)
Hoe bedoel je, je eigen bank chanteren ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 19:48   #5
NoTuma
Provinciaal Statenlid
 
NoTuma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2009
Locatie: Haute-Savoie
Berichten: 700
Standaard

lijkt me redelijk normaal dat je in een database terechtkomt als je een kredietaanvraag doet, zo niet zou je bij een 20-tal banken gelijktijdig een lening kunnen aangaan waarna je met de noorderzon verdwijnt....gewoon zorgen dat je de contracten op dezelfde dag ondertekend...

Een offerte is niet hetzelfde als een aanvraag...een offerte kun je zonder probleem bij verschillende banken verkrijgen, een aanvraag is de volgende stap.
__________________
In the night all cats are black...
NoTuma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 21:27   #6
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
DUS , kredietaanvraag doen bij divese instelingen / banken om de prijs en voorwaarden te vergelijken is een pure leugen .
Ik weet niet waar je het over hebt. Ik heb verschillende keren, met success bij verschillende banken offertes voor een lening kunnen opvragen (en heb dan de beste gnomen). Dit zowel in België, Nederland als Zwitserland.
Citaat:
Kan je banken voor dergelijke practijken niet voor de rechtbank brengen ?
Voor imaginaire feiten kan je niemand voor de rechtbank dagen.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...

Laatst gewijzigd door Zwitser : 12 oktober 2012 om 21:27.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 22:10   #7
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Als dit waar is, dan is het zeer verontrustend. Kan je dit ook staven met een of ander bewijs/bevestiging? Langs de andere kant, als het waar zou zijn en een bank behandelt het dossier toch, dan houden ze zich niet aan de afspraken die onderling gemaakt werden, niet?
Ik ben aan het zoeken , hoe ik het kan staven .

momenteel zijn we met een comega bezig aan een investerings dossier en ik heb een heel goede kannis , die bij mij in het krijt staat en werkzaam is in de banksecor en dus mijn heel veel informatie doorspeelt .

Mijn vorige post ivb hoe kredietmakelaars en immothekers betaald worden is evenzeer uit de zelfde betrouwbare bron .

en dat is wat hij bevestigd , maar ik kan die persoon niet vragen om stukken te ontvreemden waar uit ik bewijs kan halen .

Die persoon kan zijn job niet op het spel zetten uiteraard .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 22:11   #8
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Hoe bedoel je, je eigen bank chanteren ?
bv... een AKHA!, nochtans een erg gunstige lenend hebbend, wil daar toch nog 0.2% vanaf omdat hij dat toevallig had gehoord van een kennis, totaal niet wetend wat de looptijd was, wat er aan was gekoppeld en wat het type lening was. Dus, de AKHA! wil ook dat percentage, nu & gratis. Na eerst eens te hebben gepraat met z'n bank, hoort hij dat dat eigenlijk niet zo goed is voor z'n fiscale korf, en dat daar ook kosten aan verbonden zijn.

AKHA! voelt zich al in zak gezet, en loopt naar andere bank om er een voorstel te vragen voor een lening, hopend dat de rente lager is. AKHA! plant om met zo'n voorstel terug naar z'n eigen bank te gaan om wat te dreigen... geef me die 0.2% lager of anders...

Nu, zo'n praktijken ziet men van ver aankomen... men kan zo'n dingen doen, maar met dergelijke personen is geen lange termijns overeenkomst mogelijk dat een win-win situatie voor de beiden partijen oplevert.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 22:14   #9
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma Bekijk bericht
lijkt me redelijk normaal dat je in een database terechtkomt als je een kredietaanvraag doet, zo niet zou je bij een 20-tal banken gelijktijdig een lening kunnen aangaan waarna je met de noorderzon verdwijnt....gewoon zorgen dat je de contracten op dezelfde dag ondertekend...

Een offerte is niet hetzelfde als een aanvraag...een offerte kun je zonder probleem bij verschillende banken verkrijgen, een aanvraag is de volgende stap.
Wat een onzin . we zijn over zaken bezig , niet over het tracten een persoonlijke lening te krijgen of over een TV op afbatling te kopen .

Een contract met hypthecaire waarborgen verloopt immers altijd via een Notaris en de cash geld afname is hier niet van toepassing .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 22:15   #10
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma Bekijk bericht
lijkt me redelijk normaal dat je in een database terechtkomt als je een kredietaanvraag doet, zo niet zou je bij een 20-tal banken gelijktijdig een lening kunnen aangaan waarna je met de noorderzon verdwijnt....gewoon zorgen dat je de contracten op dezelfde dag ondertekend...

Een offerte is niet hetzelfde als een aanvraag...een offerte kun je zonder probleem bij verschillende banken verkrijgen, een aanvraag is de volgende stap.
Er is as sé niets mis om met alle banken, en zelfs verschillende kantoren binnen dezelfde bank, een offerte te vragen en de meest opportune te pakken. Je hebt een notaris om te voorkomen dat er fraude gebeurd, de bank gaat immers het geld geven aan de notaris (niet aan de kredietnemer).
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 22:17   #11
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik weet niet waar je het over hebt. Ik heb verschillende keren, met success bij verschillende banken offertes voor een lening kunnen opvragen (en heb dan de beste gnomen). Dit zowel in België, Nederland als Zwitserland.

Voor imaginaire feiten kan je niemand voor de rechtbank dagen.
Als banken afspraken maken om klanten die op diverse plaatsen een kredietaanvraag doen , te weren , dan is het verder onmogelijk om als klant naar de beste voorwaarden te polsen .

dan is de wet op vrije handel en concurentie wel geschonden .

Mag ik aannemen dat een kredietaanvraag , net het zelfde is als een offerte , en waaruit je uiteindelijk kan kiezen welke je tekend .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 22:22   #12
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Er is as sé niets mis om met alle banken, en zelfs verschillende kantoren binnen dezelfde bank, een offerte te vragen en de meest opportune te pakken. Je hebt een notaris om te voorkomen dat er fraude gebeurd, de bank gaat immers het geld geven aan de notaris (niet aan de kredietnemer).
Voila , zo zou het moeten .

nu blijkt dat banken een intern genaamde CQ code handteren die credietaanvragers registreren , en zo kunnen de banken zien bij welke banken jij zoal een kredietaanvraag doet , en hebben onderling afspraken om voor elkaar niet onder te gaan .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 08:50   #13
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
bv... een AKHA!, nochtans een erg gunstige lenend hebbend, wil daar toch nog 0.2% vanaf omdat hij dat toevallig had gehoord van een kennis, totaal niet wetend wat de looptijd was, wat er aan was gekoppeld en wat het type lening was. Dus, de AKHA! wil ook dat percentage, nu & gratis. Na eerst eens te hebben gepraat met z'n bank, hoort hij dat dat eigenlijk niet zo goed is voor z'n fiscale korf, en dat daar ook kosten aan verbonden zijn. AKHA! voelt zich al in zak gezet, en loopt naar andere bank om er een voorstel te vragen voor een lening, hopend dat de rente lager is. AKHA! plant om met zo'n voorstel terug naar z'n eigen bank te gaan om wat te dreigen... geef me die 0.2% lager of anders... Nu, zo'n praktijken ziet men van ver aankomen... men kan zo'n dingen doen, maar met dergelijke personen is geen lange termijns overeenkomst mogelijk dat een win-win situatie voor de beiden partijen oplevert.
WIN-WIN is nu niet echt van deze wereld, dan zou je al het bovenstaande niet nodig hebben, niet?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 08:52   #14
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik ben aan het zoeken , hoe ik het kan staven. Momenteel zijn we met een comega bezig aan een investerings dossier en ik heb een heel goede kannis , die bij mij in het krijt staat en werkzaam is in de banksecor en dus mijn heel veel informatie doorspeelt. Mijn vorige post ivb hoe kredietmakelaars en immothekers betaald worden is evenzeer uit de zelfde betrouwbare bron. En dat is wat hij bevestigd , maar ik kan die persoon niet vragen om stukken te ontvreemden waar uit ik bewijs kan halen. Die persoon kan zijn job niet op het spel zetten uiteraard .
Interessant, met wat ben je juist bezig? 'Comega' moet 'collega' zijn, vermoed ik, niet?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 11:08   #15
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Interessant, met wat ben je juist bezig? 'Comega' moet 'collega' zijn, vermoed ik, niet?
Uiteraard collega .

ik ben de laatste tijd nogal druk bezig en in stress . gevolg neen nauwelijk de tijd om mijn berichten na te lazen voor ze te verzenden en ik lees er zo over .

Het gaat over woonprojecten investeren in appartementen om te verhuren .

Maar de tegenwerking is bij diverse instandtie's vrij voelbaar .

In dit land is privé investeren een vloek , een misdaad . we moeten alles in ce communistische handen geven en er moet het woord sociaal voor staan .

sociale woningen , is een busines van de linksen die de privé willen kapot maken .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 14:10   #16
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Uiteraard collega. Ik ben de laatste tijd nogal druk bezig en in stress . gevolg neen nauwelijk de tijd om mijn berichten na te lazen voor ze te verzenden en ik lees er zo over. Het gaat over woonprojecten, investeren in appartementen om te verhuren. Maar de tegenwerking is bij diverse instandtie's vrij voelbaar. In dit land is privé investeren een vloek , een misdaad . we moeten alles in ce communistische handen geven en er moet het woord sociaal voor staan. Sociale woningen , is een busines van de linksen die de privé willen kapot maken.
Zou wel eens heel interessant kunnen worden, denk ik. Alvast benieuwd naar het vervolg der socialiteit.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 15:03   #17
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Banken zijn geen concurenten van elkaar , ze spelen samen een spel om klanten uit te melken ,...
Dat is net zo van toepassing op overheden.
En eveneens zo van toepassing op overheden en banken.
Zeg maar de hele parasitaire klasse.
De strategie die u omschrijft is niet nieuw. Ze wordt al decennia, zelfs eeuwen bedreven. Pretenderen dat er alternatieven / keuzes / concurrentie en vrije markt is. Het tegendeel is waar. Neem nou de Europese Unie op monetair vlak, lang voor de politici/bankiers de Euro invoerden en zelfs nog voor ze de voorloper ECU rekeneenheid invoerden: het zogenaamde "slang in de tunnel" plan van de Luxemburgse politicus/bankier Pierre Werner. Zogezegd X verschillende munten in de Europese Unie, zogezegd concurrerende met elkaar, zogezegd alternatieven/keuzes en vrije markt. In de realiteit manipuleerden (via een uitermate complex systeem, zie http://en.wikipedia.org/wiki/Snake_in_the_tunnel ) ze al die verschillende munteenheden (pond/mark/franse/bel frank enz) zodanig dat geen veel beter/slechter kon worden dan de andere, dus neerkomend op vaste wisselkoersen, alzo 'shoppen' oftewel succesvolle speculatie effectief te blokkeren. En nog eerder, werden zelfs de vlottende wisselkoersen gemanipuleerd door simpelweg nationale banken die specifieke munteenheden opkochten, als een kunstmatige (geforceerde vraag) ter ondersteuning ervan. En hop terug naar vandaag de dag, de zogenaamde 'currency swap lines', waarmee ze opnieuw krak hetzelfde realiseren. De weg naar wereldmunt en wereldinflatie, reeds ingezet, vooral na 2008.
De voorbeelden van hetgeen u beschrijft zijn legio, en op elk vlak/niveau. Tot het kopen van staatsobligaties door centrale banken, ter vermijden van dat één Roverheid van hun 'markt' verdwijnt en er weer een alternatief zou kunnen ontstaan.
Dus al bij al, uw onderwerp is eigenlijk oude koek, al besefte u het nog niet.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 15:06   #18
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Uiteraard collega .

ik ben de laatste tijd nogal druk bezig en in stress . gevolg neen nauwelijk de tijd om mijn berichten na te lazen voor ze te verzenden en ik lees er zo over .

Het gaat over woonprojecten investeren in appartementen om te verhuren .

Maar de tegenwerking is bij diverse instandtie's vrij voelbaar .

In dit land is privé investeren een vloek , een misdaad . we moeten alles in ce communistische handen geven en er moet het woord sociaal voor staan .

sociale woningen , is een busines van de linksen die de privé willen kapot maken .
Dat 'comega' had ook een allusie kunnen zijn op collegas in communistische zin. Dus collega's niet in de zin van helpen produceren, maar in de zin van helpen stelen, haha.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 15:13   #19
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Dat 'comega' had ook een allusie kunnen zijn op collegas in communistische zin. Dus collega's niet in de zin van helpen produceren, maar in de zin van helpen stelen, haha.
Bedoel je dit vanuit een narcistische modus? Lijkt me eerder een universeel dogma te zijn, niet zozeer communistisch of kapitalistisch, die leven in symbiose.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 15:13   #20
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Dat 'comega' had ook een allusie kunnen zijn op collegas in communistische zin. Dus collega's niet in de zin van helpen produceren, maar in de zin van helpen stelen, haha.
Bedoel je dit vanuit een narcistische modus? Lijkt me eerder een universeel dogma te zijn, niet zozeer communistisch of kapitalistisch, die leven in symbiose.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be