Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 20 augustus 2005, 08:20   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Als je vooraf een coalitie uitsluit, dan zijn onderhandelingen zinloos. Beide kampen weten al waar ze staan, en dan is er zelfs niet eens van echte onderhandelingen sprake: de uitslag is vooraf bekend: "Non!"
Dat hebben de onderhandelaars van het Vlaams Belang na afloop van de gesprekken en de persconferentie van Leterme ook verklaard: Leterme had helemaal niet de bedoeling een coalitie te sluiten. Dus waren de gesprekken nutteloos.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 20 augustus 2005, 08:36   #82
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Mooi! Wanneer mensen niet stemmen volgens het patroon dat u voor ogen houdt, dan omschrijft u die personen als "kiekens zonder kop". Indien dat de weg dan is om die mensen terug naar de traditionele partijen te brengen, dan heeft u het wel verkeerd voor.

Trouwens, zit u in de hoofden van die één miljoen mensen misschien? Blijkbaar wel, daar u zomaar weet te zeggen wat die mensen drijft. Volgens u brengen ze louter een "impulsieve stem" uit. U beweert dat. Zomaar.
niet zo maar...
omdat ik daar vast van overtuigd ben ten gevolge van het observeren van de "opgang" van het VB sinds 1999...
de grootste "gevoelsovertuiging weliswaar" is dat van 2003 naar 2004 toen die één miljoen ineens opdoken, er neits maar dan ook niets fundamenteel veranderd was dan wat stemmingmakerij:
- omdat de regeringsploeg niet uiteenviel na de stemming over migrantenstemrecht. Ze bleef aan omdat dit geen onderdeel was van het regeerakkoord en omdat beleid belangrijker was dan "principes", die sowieso slechts principes waren voor een handvol stemrechtgegeadigden van Europese afkomst. Degenen die dat stemrecht voorstonden in de VLD hadden de vrijheid tegen te stemmen en het conflict tussen personen was er een over materies die geen deel uitmaakten van het regeerprogramma. Degenen die van de VLD naar het VB overgingen waren voor het merendeel wel racisten die in de VLD verzeild geraakt waren.
- die heisa rond zogezegde schending van het recht op vrije meningsuiting. Wat men ook moge erbij sleuren van zogezegde Gentse rechters die Lions leden en Franstalig-gezinden, van wetten waar de bevolking niet achter zou staan, etc...
ik moet wel zeggen dat de racisten het "goed" speelden in hun bevuilen van electricteitspalen ,verkeerstekens, electriciteits transformator cabines, openbare gebouwen, kabel-TV distributie kastjesn parkeergeldbetaalautomaten, etc... plus een georchestreerde stemmingmakerij in de media, etc...
de mensen die daar op ingingen dachten niet na en waren dus de kiekens zonder kop die gisteren stemden voor VLD omdat er een fout gebeurd is in de voedingsketen voor dieren en pluimvee, die vandaag stemmen omdat de regering eerder het beleid genegen is dan een opgeklopte verontwaardiging over BHV, iets waar die "kiezers" 40 jaar lang geen graten in zagen...
- alles en nog wat leugenachtige praat rondgestrooid door pamfletten zoals in St-Niklaas maar dat voorgesteld wordt als het van het...

om maar deze enkele dingen te noemen die nu un mijn gedachten opduiken...

voor de rest zijn die één miljoen, een teiental percent inwoners van het NL-taalgebied met nazistische nostalgie, ook zo iets als 5 �* 6 percent taalextremisten die er altijd geweest zijn en er altijd zullen zijn, een gelijkaardig percentage echte racisten en mensen uit de "volksbuurten" van de grote steden die altijd wel iets hebben om over te vitten aan de cafétoog...

deze laatsten zijn de 15 �* 20 percent die zoals Le Pen in Frankrijk sinds mensengeheugen, de een tiental percenten zoals de overblijvenden van de Fortuyn debâcle in Nederland waar de schare verkozenen van na de dood van Fortuyn heel snel begonnen te twisten en niet in staat bleken de geschriften van hun voorman in daden om te zetten, gelijkaardig de Haider catastrofe in Oostenrijk...

DAAROM... geloof ik niet in de blijvende waarde van dat één miljoen kiezers wanneer men er de impulsieve "kieken zonder kop" schare van af trekt... en er zullen altijd wel kiezers zijn die komen en gaan...
dus zolang dat zo is en het VB of wat het nu genoemd is enkel wat stemming maakt voor thema's die zogenaamde ontevredenheid draineren, is er geen gevaar voor FDW Premier of deelname aan het beleid... dit laatste zou heel zeker onze regio in een chaos storten waar de 175 jaar grotendeels redelijk goed beleid tientallen jaren zal nodig hebben om eruit te geraken...

u moet niet met mij akkoord gaan, maar mijn besluit is er een ingegeven door een denkproces en niet door een impulsieve reactie op stemmingmakerij of slachtoffertje spelen...
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline  
Oud 20 augustus 2005, 09:05   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Geen idee, Steenbok, over wie u het eigenlijk heeft: "racisten", "fascisten", "mensen met nazistische nostalgie"... Alleszins niet toepasselijk op het Vlaams Belang. Als overtuigd VB'er en reeds vele jaren partijlid mag ik een dergelijk oordeel wel uitspreken.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 20 augustus 2005, 09:12   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
deze laatsten zijn de 15 �* 20 percent die zoals Le Pen in Frankrijk sinds mensengeheugen, de een tiental percenten zoals de overblijvenden van de Fortuyn debâcle in Nederland waar de schare verkozenen van na de dood van Fortuyn heel snel begonnen te twisten en niet in staat bleken de geschriften van hun voorman in daden om te zetten, gelijkaardig de Haider catastrofe in Oostenrijk...
Eigenlijk wel grappig dat het aantal verwijzingen naar het buitenland zich iedere keer weer beperkt tot die drie.

Fortuyn. Laten we daar eens mee beginnen. Pim Fortuyn heeft altijd gezegd en uit den treure herhaald dat hij helemaal niet rechts was, helemaal niet op een hoop wou gegooid worden met radicaal rechtse partijen uit het buitenland. Daarnaast is het zo dat de reden voor de snelle neergang van de Lijst Pim Fortuyn (en de gelijknamige partij) een totaal andere is dan wat u meent te onderkennen. Die partij had geen kans gehad om te groeien. Op enkele weken tijd moest Fortuyn lijsten kandidaten hebben. Het resultaat was dan ook dat er geen enkele samenhang was. Die heeft zich dan ook doorgezet toen ze in de regering zaten.

Oostenrijk en Haider. Hier zien we dat de teloorgang niet te wijten is aan het afzweren van het rechtse gedachtegoed, maar wel enerzijds aan de slimme politiek van Schüssel (die gewoon de standpunten van Haiders partij tot de zijne maakte en aldus de rechtse stemmen naar hem wist te trekken) en anderzijds aan het geruzie in Haiders partij.

Ook het FN heeft te lijden gehad aan zware interne verdeeldheid, waardoor een deel van het kiespubliek nu verspreid is over twee partijen.

Het succes van radicaal rechts in Denemarken bijvoorbeeld verzwijgt u natuurlijk, daar dit niet in het plaatje past. Jaar op jaar gaat de Deense Volkspartij erop vooruit en weet als geen ander haar stempel te drukken op het Deense beleid (vandaar dat er nu heel strenge immigratiewetten zijn, nog veel strenger dan wat het Vlaams Belang hier voorstelt). De Deense Volkspartij bestaat immers al langer dan vandaag en heeft een heel grote mate van interne samenhang weten te behouden. Dat loont.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 20 augustus 2005, 09:23   #85
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

De Winter zal geen premier van België worden om de doodeenvoudige reden dat het VB nooit in een regering zal geraken. De Belgen beginnen immers te beseffen dat het VB niets goed in zich draagt voor België.


Binnenkort spreken we niet meer over die partij.
Hans1 is offline  
Oud 20 augustus 2005, 09:27   #86
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf
Als je vooraf een coalitie uitsluit, dan zijn onderhandelingen zinloos. Beide kampen weten al waar ze staan, en dan is er zelfs niet eens van echte onderhandelingen sprake: de uitslag is vooraf bekend: "Non!"
Dat hebben de onderhandelaars van het Vlaams Belang na afloop van de gesprekken en de persconferentie van Leterme ook verklaard: Leterme had helemaal niet de bedoeling een coalitie te sluiten. Dus waren de gesprekken nutteloos.
Wat bezielde die kerels dan nog om die nutteloze show op te voeren?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 20 augustus 2005, 09:33   #87
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Wat bezielde die kerels dan nog om die nutteloze show op te voeren?
Omdat de jongens nog naïef zijn, natuurlijk.
Hans1 is offline  
Oud 20 augustus 2005, 09:34   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
... of deelname aan het beleid... dit laatste zou heel zeker onze regio in een chaos storten waar de 175 jaar grotendeels redelijk goed beleid tientallen jaren zal nodig hebben om eruit te geraken...
En waarop is die "heel zeker" dan wel gebaseerd? Op uw verbeelding? Ik heb zo stilaan de indruk dat u blijkbaar over paranormale gaven beschikt, daar u iedere keer weer de potentiële toekomst met zekerheid weet aan te duiden.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 20 augustus 2005, 09:36   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Wat bezielde die kerels dan nog om die nutteloze show op te voeren?
De andere partij te ontmaskeren. Dat is hen in deze goed gelukt. Gemakkelijker dan trouwens ook vermoed, juist door datgene wat Leterme zelf in zijn persconferentie uiteenzette.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 20 augustus 2005, 11:01   #90
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Geen idee, Steenbok, over wie u het eigenlijk heeft: "racisten", "fascisten", "mensen met nazistische nostalgie"... Alleszins niet toepasselijk op het Vlaams Belang. Als overtuigd VB'er en reeds vele jaren partijlid mag ik een dergelijk oordeel wel uitspreken.
Och Jan, ik weet dat jij er niet bij bent uit racistische, nazi of fascistische overwegingen...
er zijn ook leden die enkel maar heel heel Vlaams voelend zijn en jij bent er zo een...
ik heb vroeger in ons dorp heel wat VNV'ers gekend (waaronder enkele mijn vader en mij afgetuigd hebben) en welgeteld één echte Vlaamsvoelende man...

ik ben er ook van overtuigd, en uw tusenkomsten bewijzen dat, dat uw overtuiging gestoeld is op heel eerbare overwegingen...

voor de rest is mijn oordeel zoals hierboven geresumeerd gestoeld op tussenkomsten van het merendeel van de VB aanhangers op dit forum, waarvan er ook velen super extremistisch, racistisch en fascistisch posten...
ook een paar mensen bij ons in de straat vroeger te Genk die enkel maar konden blaffen en insulteren omdat ze wisten dat ik van Waalse afkomst was, en ook enkele jongeren die ons tijdens een vergadering van de lokale raad aan het KTA1 en KTA2, waar ik ondervoorzitter was, kwamen uitdagen omdat het merendeel van de studenten aan die school van allochtone afkomst zijn... daarenboven werd ik bijna gemolesteerd ten tijde van de aanloop tot de verkiezingen in 2004 toen ik bij een wandeling met mijn hond enkele jongelui van VBJ signatuur zag zelfklevers plakken op openbaar domein, ik een opmerking maakte en zij met niet het minste respect voor mijn senior zijn, mij wilden aftuigen. Gelukkig kwamen rechtgeaarde inwoners van de straat mij ter hulp.
En, wanneer ik drukwerken in handen krijg, is er geen enkel element dat mij een ander oordeel kan bezorgen.
Naar debatten op TV kijk ik niet, noch die van de traditionele partijen, noch die waar het VB of NVA of Spirit in optreedt.
Nog iets...
ik kreeg een tijdschrift in handen van de vriendenkring van de slachtoffers van Breendonk.
Daarin werd het relaas gegeven van de leugens verspreid door Marie-Rose Morel, afgestudeerd als historica aan de Leuvense Universiteit. Amaai hoor, als dat de historische ondersteuning is geleverd door een van de verkozen kopstukken van het VB over een episode van onze geschiedenis tijdens WOII, dan heb ik enkel maar elementen te meer om mijn oordeel te stoelen.
Sorry Jan, ik heb al gezegd dat ik uw tussenkomsten apprecieer en ik weet dat u wil enkel objectief te blijven.
Maar dat kan niet gezegd worden van de meeste VB'ers die ik tegenkwam, of waarvan ik hier de tussenkomsten lees.

Maar ja, zelfs als
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline  
Oud 20 augustus 2005, 11:07   #91
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Och Jan, ik weet dat jij er niet bij bent uit racistische, nazi of fascistische overwegingen...
er zijn ook leden die enkel maar heel heel Vlaams voelend zijn en jij bent er zo een...
ik heb vroeger in ons dorp heel wat VNV'ers gekend (waaronder enkele mijn vader en mij afgetuigd hebben) en welgeteld één echte Vlaamsvoelende man...

[size=4]ik ben er ook van overtuigd, en uw tusenkomsten bewijzen dat, dat uw overtuiging gestoeld is op heel eerbare overwegingen...[/size]

voor de rest is mijn oordeel zoals hierboven geresumeerd gestoeld op tussenkomsten van het merendeel van de VB aanhangers op dit forum, waarvan er ook velen super extremistisch, racistisch en fascistisch posten...
ook een paar mensen bij ons in de straat vroeger te Genk die enkel maar konden blaffen en insulteren omdat ze wisten dat ik van Waalse afkomst was, en ook enkele jongeren die ons tijdens een vergadering van de lokale raad aan het KTA1 en KTA2, waar ik ondervoorzitter was, kwamen uitdagen omdat het merendeel van de studenten aan die school van allochtone afkomst zijn... daarenboven werd ik bijna gemolesteerd ten tijde van de aanloop tot de verkiezingen in 2004 toen ik bij een wandeling met mijn hond enkele jongelui van VBJ signatuur zag zelfklevers plakken op openbaar domein, ik een opmerking maakte en zij met niet het minste respect voor mijn senior zijn, mij wilden aftuigen. Gelukkig kwamen rechtgeaarde inwoners van de straat mij ter hulp.
En, wanneer ik drukwerken in handen krijg, is er geen enkel element dat mij een ander oordeel kan bezorgen.
Naar debatten op TV kijk ik niet, noch die van de traditionele partijen, noch die waar het VB of NVA of Spirit in optreedt.
Nog iets...
ik kreeg een tijdschrift in handen van de vriendenkring van de slachtoffers van Breendonk.
Daarin werd het relaas gegeven van de leugens verspreid door Marie-Rose Morel, afgestudeerd als historica aan de Leuvense Universiteit. Amaai hoor, als dat de historische ondersteuning is geleverd door een van de verkozen kopstukken van het VB over een episode van onze geschiedenis tijdens WOII, dan heb ik enkel maar elementen te meer om mijn oordeel te stoelen.
Sorry Jan, ik heb al gezegd dat ik uw tussenkomsten apprecieer en ik weet dat u wil enkel objectief te blijven.
Maar dat kan niet gezegd worden van de meeste VB'ers die ik tegenkwam, of waarvan ik hier de tussenkomsten lees.

Maar ja, zelfs als
Een beetje serieus blijven, hè. Hij steunt, als actief VB-lid, minstens passief de "Vreemdelingen Buiten" gedachte door er geen kritiek op te geven, vertelt hier leugens over België en is de "Walen" liever kwijt dan rijk, ook al is zijn taalgebruik wat omfloerst en wringt hij zich graag in kronkelige bochten.

Zulk intolerant en leugenachtig gedrag kan bij mij geenszins op sympathie rekenen.
Hans1 is offline  
Oud 20 augustus 2005, 11:11   #92
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Eigenlijk wel grappig dat het aantal verwijzingen naar het buitenland zich iedere keer weer beperkt tot die drie.

Fortuyn. Laten we daar eens mee beginnen. Pim Fortuyn heeft altijd gezegd en uit den treure herhaald dat hij helemaal niet rechts was, helemaal niet op een hoop wou gegooid worden met radicaal rechtse partijen uit het buitenland. Daarnaast is het zo dat de reden voor de snelle neergang van de Lijst Pim Fortuyn (en de gelijknamige partij) een totaal andere is dan wat u meent te onderkennen. Die partij had geen kans gehad om te groeien. Op enkele weken tijd moest Fortuyn lijsten kandidaten hebben. Het resultaat was dan ook dat er geen enkele samenhang was. Die heeft zich dan ook doorgezet toen ze in de regering zaten.

Oostenrijk en Haider. Hier zien we dat de teloorgang niet te wijten is aan het afzweren van het rechtse gedachtegoed, maar wel enerzijds aan de slimme politiek van Schüssel (die gewoon de standpunten van Haiders partij tot de zijne maakte en aldus de rechtse stemmen naar hem wist te trekken) en anderzijds aan het geruzie in Haiders partij.

Ook het FN heeft te lijden gehad aan zware interne verdeeldheid, waardoor een deel van het kiespubliek nu verspreid is over twee partijen.

Het succes van radicaal rechts in Denemarken bijvoorbeeld verzwijgt u natuurlijk, daar dit niet in het plaatje past. Jaar op jaar gaat de Deense Volkspartij erop vooruit en weet als geen ander haar stempel te drukken op het Deense beleid (vandaar dat er nu heel strenge immigratiewetten zijn, nog veel strenger dan wat het Vlaams Belang hier voorstelt). De Deense Volkspartij bestaat immers al langer dan vandaag en heeft een heel grote mate van interne samenhang weten te behouden. Dat loont.
Ja Jan, maar Fortuyn had wel veel geschriften nagelaten met heel wat verklaringen over wat hij wilde doen. Hij is jammer genoeg niet blijven leven, maar zelfs indien hij dat zou hebben kunnen, dan nog was het niet mogelijk om zo maar zijn ideeën te realiseren.
Van dat groeien.. daar kan iets in schuilen... maar politiekers kunnen niet de rest van de bevolking dermate motiveren alles in enkele tientallen jaren om te gooien.
Of hij nu extreem rechts was of niet... dat doet niets ter zake, het was een populist die wel ideeën had, maar die kan men niet invoeren met alles andere dan het zijne waardeloos te verklaren en alle anderen tegen zich op te jagen.
Wat Haider bestreft en het zogezegd slim spelen van Schlüssel, dat geloof ik niet dat enkel dat meespeelde. Ook daar werd opportunistisch populistisch ingespeeld op een percentage ontevredenheid.
Le Pen daarentegen volg ik al lang, maar die man is het zout op zijn aardappeln niet waard. Hij kan wel praten en speelt in op populistische thema's, vooral tegen vreemdelingen, die wel goed waren om La France Métropolitaine te verdedigen en zich te laten kapotschieten, de rijkdommen van Noord-Afrika en elders uit te buiten, alle vuile werk te doen maar door veel Fransen enkel met misprijzen bekeken en bejegend worden. Die mensen mogen wel uitgebuit worden, maar een plaats onder de Franse zon krijgen ze niet.
Wat Denemarken betrft, daar heb ik mij eerlijk gezegd niet aan geïnteresseerd. De andere voorbeelden in Europa volstaan.

En als ik alles naar hier transposeer, buiten enkele waardevolle mensen en nog enkele "boven het gemiddelde", bestaat wat ik ken van Blokkers in Genk en Limburg uit niet veel zaaks, zeker niet om het beleid "over te nemen".
De kopstukken in Limburg zijn op zijn minst gezegd niet onbesproken want bij de lijstsamenstelling was er hommeles omdat een "préférée" van de verantwoordelijke Limburgse voorzitter, de voorkeur kreeg over een persoon die al lang zich ingezet had, de drugsdealer van de Maaskant, de racist van Houthalen-Helchteren, de hommeles te Genk tussen de aanhang van Leentje Colombie die jaren het boegbeeld was en anderen die nu op het voorplan willen treden omdat ze de illusie hebben dat het Blok in Genk gaat er enorm op vooruitgaan.
En met die mensen gaat kandidaat premier FDW het doen???? Allez gij!!!!![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Steenbok66 on 20-08-2005 at 12:19
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Eigenlijk wel grappig dat het aantal verwijzingen naar het buitenland zich iedere keer weer beperkt tot die drie.

Fortuyn. Laten we daar eens mee beginnen. Pim Fortuyn heeft altijd gezegd en uit den treure herhaald dat hij helemaal niet rechts was, helemaal niet op een hoop wou gegooid worden met radicaal rechtse partijen uit het buitenland. Daarnaast is het zo dat de reden voor de snelle neergang van de Lijst Pim Fortuyn (en de gelijknamige partij) een totaal andere is dan wat u meent te onderkennen. Die partij had geen kans gehad om te groeien. Op enkele weken tijd moest Fortuyn lijsten kandidaten hebben. Het resultaat was dan ook dat er geen enkele samenhang was. Die heeft zich dan ook doorgezet toen ze in de regering zaten.

Oostenrijk en Haider. Hier zien we dat de teloorgang niet te wijten is aan het afzweren van het rechtse gedachtegoed, maar wel enerzijds aan de slimme politiek van Schüssel (die gewoon de standpunten van Haiders partij tot de zijne maakte en aldus de rechtse stemmen naar hem wist te trekken) en anderzijds aan het geruzie in Haiders partij.

Ook het FN heeft te lijden gehad aan zware interne verdeeldheid, waardoor een deel van het kiespubliek nu verspreid is over twee partijen.

Het succes van radicaal rechts in Denemarken bijvoorbeeld verzwijgt u natuurlijk, daar dit niet in het plaatje past. Jaar op jaar gaat de Deense Volkspartij erop vooruit en weet als geen ander haar stempel te drukken op het Deense beleid (vandaar dat er nu heel strenge immigratiewetten zijn, nog veel strenger dan wat het Vlaams Belang hier voorstelt). De Deense Volkspartij bestaat immers al langer dan vandaag en heeft een heel grote mate van interne samenhang weten te behouden. Dat loont.
Ja Jan, maar Fortuyn had wel veel geschriften nagelaten met heel wat verklaringen over wat hij wilde doen. Hij is jammer genoeg niet blijven leven, maar zelfs indien hij dat zou hebben kunnen, dan nog was het niet mogelijk om zo maar zijn ideeën te realiseren.
Van dat groeien.. daar kan iets in schuilen... maar politiekers kunnen niet de rest van de bevolking dermate motiveren alles in enkele tientallen jaren om te gooien.
Of hij nu extreem rechts was of niet... dat doet niets ter zake, het was een populist die wel ideeën had, maar die kan men niet invoeren met alles andere dan het zijne waardeloos te verklaren en alle anderen tegen zich op te jagen.
Wat Haider bestreft en het zogezegd slim spelen van Schlüssel, dat geloof ik niet dat enkel dat meespeelde. Ook daar werd opportunistisch populistisch ingespeeld op een percentage ontevredenheid.
Le Pen daarentegen volg ik al lang, maar die man is het zout op zijn aardappeln niet waard. Hij kan wel praten en speelt in op populistische thema's, vooral tegen vreemdelingen, die wel goed waren om La France Métropolitaine te verdedigen en zich te laten kapotschieten, de rijkdommen van Noord-Afrika en elders uit te buiten, alle vuile werk te doen maar door veel Fransen enkel met misprijzen bekeken en bejegend worden. Die mensen mogen wel uitgebuit worden, maar een plaats onder de Franse zon krijgen ze niet.
Wat Denemarken betrft, daar heb ik mij eerlijk gezegd niet aan geïnteresseerd. De andere voorbeelden in Europa volstaan.

En als ik alles naar hier transposeer, buiten enkele waardevolle mensen en nog enkele "boven het gemiddelde", bestaat wat ik ken van Blokkers in Genk en Limburg uit niet veel zaaks, zeker niet om het beleid "over te nemen".
De kopstukken in Limburg zijn op zijn minst gezegd niet onbesproken want bij de lijstsamenstelling was er hommeles omdat een "préférée" van de verantwoordelijke Limburgse voorzitter, de voorkeur kreeg over een persoon die al lang zich ingezet had, de drugsdealer van de Maaskant, de racist van Houthalen-Helchteren, de hommeles te Genk tussen de aanhang van Leentje Colombie die jaren het boegbeeld was en anderen die nu op het voorplan willen treden omdat ze de illusie hebben dat het Blok in Genk gaat er enorm op vooruitgaan.
En met die mensen gaat kandidaat premier FDW het doen???? Allez gij!!!!![/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Steenbok66 on 20-08-2005 at 12:17
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Eigenlijk wel grappig dat het aantal verwijzingen naar het buitenland zich iedere keer weer beperkt tot die drie.

Fortuyn. Laten we daar eens mee beginnen. Pim Fortuyn heeft altijd gezegd en uit den treure herhaald dat hij helemaal niet rechts was, helemaal niet op een hoop wou gegooid worden met radicaal rechtse partijen uit het buitenland. Daarnaast is het zo dat de reden voor de snelle neergang van de Lijst Pim Fortuyn (en de gelijknamige partij) een totaal andere is dan wat u meent te onderkennen. Die partij had geen kans gehad om te groeien. Op enkele weken tijd moest Fortuyn lijsten kandidaten hebben. Het resultaat was dan ook dat er geen enkele samenhang was. Die heeft zich dan ook doorgezet toen ze in de regering zaten.

Oostenrijk en Haider. Hier zien we dat de teloorgang niet te wijten is aan het afzweren van het rechtse gedachtegoed, maar wel enerzijds aan de slimme politiek van Schüssel (die gewoon de standpunten van Haiders partij tot de zijne maakte en aldus de rechtse stemmen naar hem wist te trekken) en anderzijds aan het geruzie in Haiders partij.

Ook het FN heeft te lijden gehad aan zware interne verdeeldheid, waardoor een deel van het kiespubliek nu verspreid is over twee partijen.

Het succes van radicaal rechts in Denemarken bijvoorbeeld verzwijgt u natuurlijk, daar dit niet in het plaatje past. Jaar op jaar gaat de Deense Volkspartij erop vooruit en weet als geen ander haar stempel te drukken op het Deense beleid (vandaar dat er nu heel strenge immigratiewetten zijn, nog veel strenger dan wat het Vlaams Belang hier voorstelt). De Deense Volkspartij bestaat immers al langer dan vandaag en heeft een heel grote mate van interne samenhang weten te behouden. Dat loont.
Ja Jan, maar Fortuyn had wel veel geschriften nagelaten met heel wat verklaringen over wat hij wilde doen. Hij is jammer genoeg niet blijven leven, maar zelfs indien hij dat zou hebben kunnen, dan nog was het niet mogelijk om zo maar zijn ideeën te realiseren.
Van dat groeien.. daar kan iets in schuilen... maar politiekers kunnen niet de rest van de bevolking dermate motiveren alles in enkele tientallen jaren om te gooien.
Of hij nu extreem rechts was of niet... dat doet niets ter zake, het was een populist die wel ideeën had, maar die kan men niet invoeren met alles andere dan het zijne waardeloos te verklaren en alle anderen tegen zich op te jagen.
Wat Haider bestreft en het zogezegd slim spelen van Schlüssel, dat geloof ik niet dat enkel dat meespeelde. Ook daar werd opportunistisch populistisch ingespeeld op een percentage ontevredenheid.
Le Pen daarentegen volg ik al lang, maar die man is het zout op zijn aardappeln niet waard. Hij kan wel praten en speelt in op populistische thema's, vooral tegen vreemdelingen, die wel goed waren om La France Métropolitaine te verdedigen en zich te laten kapotschieten, de rijkdommen van Noord-Afrika en elders uit te buiten, alle vuile werk te doen maar door veel Fransen enkel met misprijzen bekeken en bejegend worden. Die mensen mogen wel uitgebuit worden, maar een plaats onder de Franse zon krijgen ze niet.
Wat Denemarken betrft, daar heb ik mij eerlijk gezegd niet aan geïnteresseerd. De andere voorbeelden in Europa volstaan.

En als ik alles naar hier transposeer, buiten enkele waardevolle mensen en nog enkele "boven het gemiddelde", bestaat wat ik ken van Blokkers in Genk en Limburg uit niet veel zaaks, zeker niet om het beleid "over te nemen".
De kopstukken in Limburg zijn op zijn minst gezegd niet onbesproken want bij de lijstsamenstelling was er hommeles omdat een "préféréeé van de verantwoordelijke de voorkeur kreeg over een persoon die al lang zich ingezet had, de drugsdealer van de Maaskant, de racist van Houthalen-Helchteren, de hommeles te Genk tussen de aanhang van Leentje Colombie die jaren het boegbeeld was en anderen die nu op het voorplan willen treden omdat ze de illusie hebben dat het Blok in Genk gaat er enorm op vooruitgaan.
En met die mensen gaat kandidaat premier FDW het doen???? Allez gij!!!!![/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Eigenlijk wel grappig dat het aantal verwijzingen naar het buitenland zich iedere keer weer beperkt tot die drie.

Fortuyn. Laten we daar eens mee beginnen. Pim Fortuyn heeft altijd gezegd en uit den treure herhaald dat hij helemaal niet rechts was, helemaal niet op een hoop wou gegooid worden met radicaal rechtse partijen uit het buitenland. Daarnaast is het zo dat de reden voor de snelle neergang van de Lijst Pim Fortuyn (en de gelijknamige partij) een totaal andere is dan wat u meent te onderkennen. Die partij had geen kans gehad om te groeien. Op enkele weken tijd moest Fortuyn lijsten kandidaten hebben. Het resultaat was dan ook dat er geen enkele samenhang was. Die heeft zich dan ook doorgezet toen ze in de regering zaten.

Oostenrijk en Haider. Hier zien we dat de teloorgang niet te wijten is aan het afzweren van het rechtse gedachtegoed, maar wel enerzijds aan de slimme politiek van Schüssel (die gewoon de standpunten van Haiders partij tot de zijne maakte en aldus de rechtse stemmen naar hem wist te trekken) en anderzijds aan het geruzie in Haiders partij.

Ook het FN heeft te lijden gehad aan zware interne verdeeldheid, waardoor een deel van het kiespubliek nu verspreid is over twee partijen.

Het succes van radicaal rechts in Denemarken bijvoorbeeld verzwijgt u natuurlijk, daar dit niet in het plaatje past. Jaar op jaar gaat de Deense Volkspartij erop vooruit en weet als geen ander haar stempel te drukken op het Deense beleid (vandaar dat er nu heel strenge immigratiewetten zijn, nog veel strenger dan wat het Vlaams Belang hier voorstelt). De Deense Volkspartij bestaat immers al langer dan vandaag en heeft een heel grote mate van interne samenhang weten te behouden. Dat loont.
Ja Jan, maar Fortuyn had wel veel geschriften nagelaten met heel wat verklaringen over wat hij wilde doen. Hij is jammer genoeg niet blijven leven, maar zelfs indien hij dat zou hebben kunnen, dan nog was het niet mogelijk om zo maar zijn ideeën te realiseren.
Van dat groeien.. daar kan iets in schuilen... maar politiekers kunnen niet de rest van de bevolking dermate motiveren alles in enkele tientallen jaren om te gooien.
Of hij nu extreem rechts was of niet... dat doet niets ter zake, het was een populist die wel ideeën had, maar die kan men niet invoeren met alles andere dan het zijne waardeloos te verklaren en alle anderen tegen zich op te jagen.
Wat Haider bestreft en het zogezegd slim spelen van Schlüssel, dat geloof ik niet dat enkel dat meespeelde. Ook daar werd opportunistisch populistisch ingespeeld op een percentage ontevredenheid.
Le Pen daarentegen volg ik al lang, maar die man is het zout op zijn aardappeln niet waard. Hij kan wel praten en speelt in op populistische thema's, vooral tegen vreemdelingen, die wel goed waren om La France Métropolitaine te verdedigen en zich te laten kapotschieten, de rijkdommen van Noord-Afrika en elders uit te buiten, alle vuile werk te doen maar door veel Fransen enkel met misprijzen bekeken en bejegend worden. Die mensen mogen wel uitgebuit worden, maar een plaats onder de Franse zon krijgen ze niet.
Wat Denemarken betrft, daar heb ik mij eerlijk gezegd niet aan geïnteresseerd. De andere voorbeelden in Europa volstaan.[/size]
[/edit]
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...

Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 20 augustus 2005 om 11:19.
Steenbok66 is offline  
Oud 20 augustus 2005, 11:28   #93
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
En waarop is die "heel zeker" dan wel gebaseerd? Op uw verbeelding? Ik heb zo stilaan de indruk dat u blijkbaar over paranormale gaven beschikt, daar u iedere keer weer de potentiële toekomst met zekerheid weet aan te duiden.
Noem het verbeelding of noem het iets anders... in ieder geval heb ik de situatie met mijn verstand geanalyseerd en ben ik tot besluiten gekomen na een denkproces... wat bij de meeste van de één miljoen zeker niet het geval is...

zoals die man die destijds te Genk in mijn straat ging VB stemmen omdat een Turk iedere morgen bij het voorbijgaan naar zijn werk, in zijn berm kwam pissen. Alsof het VB dat zou hebben kunnen vermijden. De Turk pleegde zelfs geen zedenschennis want hij was niet te zien door de struiken. Indien men dat zou willen vermijden, dan was zeker van normaal politiewerk geen spreke meer. Wat is het verschil tussen die Turk die zijn behoefte deed en dat uitschot dat alle verkeersborden kwam volplakken met stickers over zogenaamde schending van vrije meningsuiting?
Eigenlijk is er geen verschil maar het ene mag van het VB en het andere niet, naargelang... hoe was die fabel van Lafontaine die ik in mijn jeugd moest van buiten leren, ook weer: "selon que vous êtes.....", ik moet de juiste woorden eens opnieuw opzoeken... maar het kwam erop neer dat naarmate men het ene is en niet het andere is het verwerpelijk of niet...
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline  
Oud 23 augustus 2005, 20:40   #94
panzer
Provinciaal Gedeputeerde
 
panzer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Hombeek (In Leuven tijdens de week op kot)
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Na de winter komt de lente, gelukkig. (en 't is nog maar herfst!! )
Tja, de Somers hebben we alleszins gehad. En die was minstens even grauw als de deze!
__________________
panzer is offline  
Oud 27 augustus 2005, 11:49   #95
Liesje1984
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 augustus 2005
Locatie: Herne (Pajottenland)
Berichten: 72
Standaard

De tijd dat de Winter aan de macht komt,zal wel komen!

en hij mag gerust zijn,mijn stem heeft hij!
Liesje1984 is offline  
Oud 28 augustus 2005, 12:36   #96
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liesje1984
De tijd dat de Winter aan de macht komt,zal wel komen!

en hij mag gerust zijn,mijn stem heeft hij!
ik denk niet dat De winter geschikt is voor premier te zijn ik zie hem eerder het departement binnelandse zaken beheren dan kan hij al zijn vijanden het land uitzetten
Gertj3 is offline  
Oud 28 augustus 2005, 12:52   #97
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
ik denk niet dat De winter geschikt is voor premier te zijn ik zie hem eerder het departement binnelandse zaken beheren dan kan hij al zijn vijanden het land uitzetten
Misschien zoeken ze in Tomboekistan nog een premier. We zullen FDW daarnaar opsturen met de groeten uit België erbij.
Hans1 is offline  
Oud 28 augustus 2005, 12:56   #98
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Misschien zoeken ze in Tomboekistan nog een premier. We zullen FDW daarnaar opsturen met de groeten uit België erbij.
Gertj3 is offline  
Oud 29 augustus 2005, 10:20   #99
De leeuw111
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 juli 2005
Berichten: 6
Standaard Vlaams Belang in de regering

IK verwonder mij hier erg over de laatste reactie's dat er mensen zijn die denken dat Filip Dewinter geen geschikte premier zou zijn is een punt iedereen heeft er tenslotte zijn eigen mening op na. Maar dat de argumenten "waarom hij dat dan niet zo mogen zijn" zo zwak, ondermaats of kinderachtig zijn komt mij niet ten goede de meeste replieken zijn voorspelde waanbeelden van "hoe het zou kunnen gebeuren" .tegenover de mensen die voor zijn die inderdaad een argument van enige waarde kunnen neerzetten. Ikzelf geloof dan ook meer in die mensen, door het vormen van deze(tot nu toe) toch wel betere argumentaties bewijzen zij het bezit van enig bezit op verstand. En waarom tegen zijn?Waarom zou hij dan geen premier kunnen worden? [font=MS Shell Dlg][size=2]
[/size][/font]Volgens de een gaat het omdat er dan een wanbeleid zou heersen volgens de ander heeft Dewinter zelfs geen eigen mening maar wordt hij geleefd door de partij. Dan vraag ik mij af besten,.. een man die zo vol overtuiging en enthousiasme praat en pleit voor zijn standpunten van de partij waartoe hij behoort toch wel in het bezit is van een eigen menig, denkbeeld en ja zelfs enig intellect. Volgens anderen zal Dewinter en zijn partij eenmaal als ze in de regering zitten dichtklappen als de sociaal-economische punten ter sprake komen. Dan vraag ik mij zo af of deze mensen al eens een bezoek gebracht hebben aan de website , waar het niet alleen over belangrijke punten als vreemdelingen en vlaamse onafhankelijkheid gaat, daar wordt dan duidelijk dat de partij ook "feeling" heeft voor de sociale en economische dilemma's die er heersen in deze maatschappij. Dit gezegd zijnde vindt ik dat de partij zeker een kans moet krijgen om mee in de regering te zetelen . Dan zullen we zien of die agitatoren dat we nu nog aan het werk horen zoveel slechts te zeggen hebben ..

Een Vlaamse groet[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by De leeuw111 on 29-08-2005 at 11:27
Reason:
--------------------------------

IK verwonder mij hier erg over de laatste reactie's dat er mensen zijn die denken dat Filip Dewinter geen geschikte premier zou zijn is een punt iedereen heeft er tenslotte zijn eigen mening op na. Maar dat de argumenten "waarom hij dat dan niet zo mogen zijn" zo zwak, ondermaats of kinderachtig zijn komt mij niet ten goede de meeste replieken zijn voorspelde waanbeelden van "hoe het zou kunnen gebeuren" .tegenover de mensen die voor zijn die inderdaad een argument van enige waarde kunnen neerzetten. Ikzelf geloof dan ook meer in die mensen, door het vormen van deze(tot nu toe) toch wel betere argumentaties bewijzen zij het bezit van enig bezit op verstand. En waarom tegen zijn?Waarom zou hij dan geen premier kunnen worden? [font=MS Shell Dlg][size=2]
[/size][/font]Volgens de een gaat het omdat er dan een wanbeleid zou heersen volgens de ander heeft Dewinter zelfs geen eigen mening maar wordt hij geleefd door de partij. Dan vraag ik mij af besten,.. een man die zo vol overtuiging en enthousiasme praat en pleit voor zijn standpunten van de partij waartoe hij behoort toch wel in het bezit is van een eigen menig, denkbeeld en ja zelfs enig intellect. Volgens anderen zal Dewinter en zijn partij eenmaal als ze in de regering zitten dichtklappen als de sociaal-economische punten ter sprake komen. Dan vraag ik mij zo af of deze mensen al eens een bezoek gebracht hebben aan de website , waar het niet alleen over belangrijke punten als vreemdelingen en vlaamse onafhankelijkheid gaat, daar wordt dan duidelijk dat de partij ook "feeling" heeft voor de sociale en economische dilemma's die er heersen in deze maatschappij. Dit gezegd zijnde vindt ik dat de partij zeker een kans moet krijgen om mee in de regering te zetelen . Dan zullen we zien of die agitatoren dat we nu nog aan het werk horen zoveel slechts te zeggen hebben ..

Een Vlaamse groet[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

IK verwonder mij hier erg over de laatste reactie's dat er mensen zijn die denken dat Filip Dewinter geen geschikte premier zou zijn is een punt iedereen heeft er tenslotte zijn eigen mening op na. Maar dat de argumenten "waarom hij dat dan niet zo mogen zijn" zo zwak, ondermaats of kinderachtig zijn komt mij niet ten goede de meeste replieken zijn voorspelde waanbeelden van "hoe het zou kunnen gebeuren" .tegenover de mensen die voor zijn die inderdaad een argument van enige waarde kunnen neerzetten. Ikzelf geloof dan ook meer in die mensen door het vormen van deze toch wel goede argumentaties bewijzen zij het bezit van enig intellect. En waarom ? zou hij dan geen premier kunnen worden volgens de een gaat het omdat er dan een wanbeleid zou heersen volgens de ander heeft Dewinter zelfs geen eigen mening maar wordt hij geleefd door de partij. Dan vraag ik mij af besten een man die zo vol overtuiging en enthousiasme praat en pleit voor zijn standpunten van de partij waartoe hij behoort toch wel in het bezit is van een eigen menig, denkbeeld en ja zelfs enig intellect. Volgens anderen zal Dewinter en zijn partij eenmaal als ze in de regering zitten dichtklappen als de sociaal-economische punten ter sprake komen. Dan vraag ik mij zo af of deze mensen al eens een bezoek gebracht hebben aan de website , waar het niet alleen over belangrijke punten als vreemdelingen en vlaamse onafhankelijkheid gaat, daar wordt dan duidelijk dat de partij ook "feeling" heeft voor de sociale en economische dilemma's die er heersen in deze maatschappij. Dit gezegd zijnde vindt ik dat de partij zeker een kans moet krijgen om mee in de regering te zetelen . Dan zullen we zien of die agitatoren dat we nu nog aan het werk horen zoveel slechts te zeggen hebben ..

Een Vlaamse groet[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door De leeuw111 : 29 augustus 2005 om 10:27.
De leeuw111 is offline  
Oud 29 augustus 2005, 12:46   #100
napoleondegrote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 1.137
Standaard

Laat ze maar zeveren over wat het VB allemaal NIET zou kunnen. Het zou geen goede beleidsmensen kunnen leveren, het zou niet kunnen regeren, enzovoort;

maar ondertussen worden wel hemel en aarde bewogen om te verhinderen dat het VB het tegendeel zou kunnen aantonen...

Dus..... We zullen wel zien wat we zullen zien, wat er op dit forum ook geluld wordt....pffff.....
napoleondegrote is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be