Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 oktober 2012, 12:00   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard Campagne « Maak plaats voor fietsers! » vraagt wederzijds respect

“Maak plaats voor fietsers!” is een duidelijk signaal naar de weggebruikers toe. Als iedereen de verkeersregels naleeft, wordt Brussel een veiligere plek om te fietsen. En dat is net het doel van de campagne die het Brussels Hoofdstedelijk Gewest vandaag lanceert. “Er zijn steeds meer fietsers in Brussel, maar het onveiligheidsgevoel schrikt soms nog af. We benadrukken met deze campagne dat automobilisten niet de enige weggebruikers zijn en dat ze fietsers moeten respecteren”, zegt Brussels staatssecretaris voor Mobiliteit Bruno De Lille.

Een auto die een fietspad blokkeert, het centrale beeld van de campagne, zegt het helemaal. Wanneer de infrastructuur voor fietsers niet wordt gerespecteerd, moeten die gevaarlijke manoeuvres ondernemen en gebeuren er ongevallen. De informatie- en sensibiliseringscampagne “Maak plaats voor fietsers” spoort daarom de weggebruikers, en in het bijzonder de automobilisten, aan tot wederzijds respect. Met een radiospot, affiches op bussen en langs de wegen, brochures en autoruitstickers probeert het Gewest zoveel mogelijk mensen te bereiken.

De campagne kadert in het Verkeersveiligheidsplan van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest dat zich laat inspireren door de “Vision Zero” of nulvisie. In de eerste plaats streeft het Gewest naar een halvering van het aantal verkeersslachtoffers tegen 2020, maar de ultieme doelstelling is natuurlijk een stad zonder verkeersslachtoffers. Om dat te bereiken voert het Gewest actie op verschillende fronten. Enerzijds door roekeloos rijgedrag te ontmoedigen en anderzijds door bijvoorbeeld het dragen van een gordel en helm aan te moedigen. Ook sensibiliseringscampagnes zoals deze behoren dus tot het uitgebreide veiligheidsplan.

De campagne is een initiatief van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, Mobiel Brussel, de Gouverneur van het Brussels Gewest, het BIVV, de MIVB, de Vereniging van de Stad en de Gemeenten van het Brussels Gewest (VSGB).


Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2012, 13:46   #2
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Ik hoef geen respect als fietser. Ik heb het zelf ook niet voor moordend gemotoriseerd vervoer. Enkel voor voetgangers heb ik respect, tot ze in een wagen stappen; dan heb ik spijt dat ik ze niet over hoop heb gereden.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be