Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 27 augustus 2005, 15:52   #1
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard Kort Verslag: BUB-Herdenking van de Stomme van Portici

(De vorige topic werd per vergissing door de moderators gesloten, daarom plaats ik hem even opnieuw.)

Een 50-tal mensen waren aanwezig op de herdenking van de Stomme van Portici en het begin van de Belgische Revolutie, op het Muntplein in Brussel. Deze herdenking werd volledig georganiseerd door de Belgische Unie (BUB). We zijn zeer verheugd over de grote opkomst van partijmilitanten. Als jonge partij, die door de media compleet genegeerd wordt, is dat immers niet evident.


Voor de plechtigheid: de BUB'ers komen aan op het Muntplein.


Toespraak van Nationaal Secretaris Cedric Vloemans.



Een aantal BUB'ers luistert naar een gedeelt van 'de Stomme van Portici'.


Onze mensen luisteren naar de toespraak van Nationaal Ondervoorzitter Alain Mahiat.



Onverwacht brak een onweer los, zodat onze mensen moesten schuilen.



Onze Nationale Voorzitter, Hans Van de Cauter, maakt zich op voor zijn speech.



Toespraak van de Voorzitter.


Belgische Held Andy Vermaut wordt het ere-lidmaatschap van de BUB aangeboden. Dit is een bijzondere eer.



Onder luid aplaus van de massaal opgekomen BUB'ers neemt de zwaar geslagen, maar steeds onverslagen Held het erelidmaatschap van de Partij in ontvangst.



De boodschap is duidelijk: een nieuwe, vreedzame revolutie is nodig voor het Belgische Volk. En België zal overwinnen.

Een geslaagde actie.
Patriot! is offline  
Oud 27 augustus 2005, 16:00   #2
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Belgische Held Andy Vermaut wordt het ere-lidmaatschap van de BUB aangeboden. Dit is een bijzondere eer.
Groot Bakkes is offline  
Oud 27 augustus 2005, 16:05   #3
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Vooreerst : ik verfoei nationalisme, of het nu over Vlaams, Limburgs, Belgisch, Benelux
of Europees gaat. wat de wereld nodig heeft is solidariteit met de hongerigen, de daklozen, de uitgebuiten die onze textiel, gSM's en verbruiksgoederen tegen hongerlonen moeten produceren.. ik ben voor mondializering van de armen tegen de globalizering van de rijken...

Maar als ik die 16 ? mensen met hun vlaggetjes zi staan die tegen de stroom van de "algemeen aanvaarde" opinie in hun redeloos nationalisme in de schaal willen stellen
tegen het even redeloze nationalisme van de "algemene volkswil" .. zou ik zeggen : proficiat, kom erbij en drinkt een pint van mij !
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 27 augustus 2005, 16:11   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Maar als ik die 16 ? mensen met hun vlaggetjes zi staan die tegen de stroom van de "algemeen aanvaarde" opinie in hun redeloos nationalisme in de schaal willen stellen ...
Daar zullen de bubbels geenszins mee akkoord gaan! Volgens hen stemmen 99% van de Belgen met hun standpunten in. Volgens hen leeft het belgicisme! Volgens hen vertegenwoordigen zij de "algemeen aanvaarde opinie".

Dat menen ze toch.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 27 augustus 2005, 17:05   #5
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

We kunnen niet allemaal JVDB zijn, hé.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline  
Oud 27 augustus 2005, 17:33   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
We kunnen niet allemaal JVDB zijn, hé.
Gelukkig!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 27 augustus 2005, 17:34   #7
vercetti
Minister
 
vercetti's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 3.032
Standaard

Dat kan toch onmogelijk 50 man zijn.
Of misschien was het fototoestel 'uitgevallen' toen de grote massa kwam.

Zélfs fototoestellen doen mee aan het groot VlaemSSch Nationalistisch complot. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by vercetti on 27-08-2005 at 18:52
Reason:
--------------------------------

Dat kan toch onmogelijk 50 man zijn.
Of misschien was het fototoestel 'uitgevallen' toen de grote massa kwam.

Zélfs fototoestellen doen mee aan het groot VlaemSSch Nationalistisch complot. [/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Dat kan toch onmogelijk 50 man zijn.
Of misschien was het fototoestel 'uitgevallen' toen de grote massa kwam.

Zélfs fototoestellen doen mee aan het VlaemSSch Nationalistisch complot. [/size]
[/edit]
__________________
http://www.petitiononline.com/08091988/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.



Laatst gewijzigd door vercetti : 27 augustus 2005 om 17:52.
vercetti is offline  
Oud 27 augustus 2005, 17:44   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Dat kan toch onmogelijk 50 man zijn.
Of misschien was het fototoestel 'uitgevallen' toen de grote massa kwam.

Zélfs fototoestellen doen mee aan het VlaemSSch Nationalistisch complot.
Heerlijk hilarisch!

Ik denk dat de bubbels zich eerst goede moed hadden ingedronken. Een beetje teveel hoogstwaarschijnlijk. Door een stijging van de alcoholspiegel zagen ze plotseling alle deelnemers dubbel. Vandaar de telling natuurlijk: 25 x 2 = 50. Alles verklaart zich.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 27 augustus 2005, 17:53   #9
vercetti
Minister
 
vercetti's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 3.032
Standaard

En hangt het nu van mij af, of heeft de 'held' Vermaut op die eerste foto géén pleisters op zen gezicht?

EDIT: Het hing van mij af, want de belichting was wat vaag.

Ps: Was Hans[size=2] Le Grand I zijn toespraak ook deels in het Duits?
[/size][edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by vercetti on 27-08-2005 at 19:01
Reason:
--------------------------------

En hangt het nu van mij af, of heeft de 'held' Vermaut op die eerste foto géén pleisters op zen gezicht?

EDIT: Het hing van mij af, want de belichting was wat vaag.

Ps: Was Hans[size=2] Le Grand I zijn toespraak ook deels in het Duits?
[/size][/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by vercetti on 27-08-2005 at 18:58
Reason:
--------------------------------

En hangt het nu van mij af, of heeft de 'held' Vermaut op die eerste foto géén pleisters op zen gezicht?

EDIT: Het hing van mij af, want de belichting was wat vaag.

Ps: Was Hans worst [size=2] Le Grand I zijn toespraak ook deels in het Duits?
[/size][/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by vercetti on 27-08-2005 at 18:57
Reason:
--------------------------------

En hangt het nu van mij af, of heeft de 'held' Vermaut op die eerste foto géén pleisters op zen gezicht?

EDIT: Het hing van mij af, want de belichting was wat vaag.

Ps: Was Hans worst [size=2] Le Grand I zijn toespraak in het frans of Vlaams?[/size][/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

En hangt het nu van mij af, of heeft de 'held' Vermaut op die eerste foto géén pleisters op zen gezicht?[/size]
[/edit]
__________________
http://www.petitiononline.com/08091988/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.



Laatst gewijzigd door vercetti : 27 augustus 2005 om 18:01.
vercetti is offline  
Oud 27 augustus 2005, 17:57   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
En hangt het nu van mij af, of heeft de 'held' Vermaut op die eerste foto géén pleisters op zen gezicht?
Toch wel, maar die foto is duidelijk niet ingesteld voor de kleurensterkte en -contrast.

In ieder geval had Vermaut tijdens zijn interview op WTV NA de IJzerwake nog geen pleister op het gezicht. Hij zag er toen kerngezond uit. Hoogstwaarschijnlijk heeft de man gewoon zelf wat pleister op z'n gezicht geplakt. Als je ziet hoe onzorgvuldig en slordig ze gekleefd zijn...

Van een windbuil als Vermaut verwondert me dat niets. De man wil gewoon graag in de belangstelling staan. In Koekelare moeten ze flink met dat mannetje lachen!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 27 augustus 2005, 17:58   #11
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Ps: Was Hans worst [size=2] Le Grand I zijn toespraak in het frans of Vlaams?[/size]
Of misschien wel in het Duits? De opperbubbel zelf op weg naar de "individuele tweetaligheid"...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 27 augustus 2005, 18:09   #12
Karel Hendrik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 november 2003
Berichten: 1.022
Standaard Massale opkomst?

niet alleen de bubbers leken niet erg geinteresseerd, ook niet-bubbers zijn blijkbaar niet komen opdagen.
Die van het BUb denken dat ze een beweging tot stand hebben gebracht en maken nu nog een halve debiel die meent dat hij persoonlijk de veiligheid van het paleis moet uittesten door het zelf onveilig te maken tot erelid van hun niet bestaande beweging.
__________________
Leterme: het splitsen van BHV kost vijf minuten politieke moed. Wat zit achter die uitspraak? Antwoord op 21 juli 2008.
Karel Hendrik is offline  
Oud 28 augustus 2005, 04:16   #13
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Uit de foto's blijkt dat de opkomst hoogstens zo'n 20 mensen kan geweest zijn. Niet echt indrukwekkend. En dan maar klagen dat jullie geen zendtijd krijgen in de media!
Jozef Ostyn is offline  
Oud 28 augustus 2005, 08:16   #14
Groot-Links
Provinciaal Statenlid
 
Groot-Links's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2003
Berichten: 715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Uit de foto's blijkt dat de opkomst hoogstens zo'n 20 mensen kan geweest zijn. Niet echt indrukwekkend. En dan maar klagen dat jullie geen zendtijd krijgen in de media!
Allé nu 't is precies ne sketch van Monthy Pyton. Alleen al omwille van het wandelstokske met tricoloor vlagske lig ik kreupel.
Hopelijk pikt VRT dit op voor hun reeks "het leven zoals het is ... BUB"
hahahaha
Groot-Links is offline  
Oud 28 augustus 2005, 08:42   #15
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Groot-Links steunt nu ook al de Vlaams-nationalisten? Ja, ze hebben dat al altijd gedaan: niks doen en meehuilen met de landverraders (zie staatshervormingen).
Hans1 is offline  
Oud 28 augustus 2005, 09:05   #16
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Ik begin zo stilaan toch echt wel medelijden te krijgen met die BUB'ers. Ze doen zo hard hun best, maar alles wat ze organiseren flopt. Al zullen ze dit uiteraard zelf nooit toegeven. Ik snap dan ook niet waarom ze er nog foto's van publiceren ook! Foto's waarop nota bene te zien is dat er ocharme 20 man op af is gekomen.



Deze foto moet je eens vergroten en naar de trappen en pilaren van het 'nationaal monument' de Koninklijke Muntschouwburg kijken: totaal verwaarloosd en verloederd. Een mooie illustratie van hoe onze geliefde hoofdstad omspringt met haar erfgoed.

Eigenlijk is Brussel de ideale stad om de hoofdstad van 'belgie' te zijn.
Zeno! is offline  
Oud 28 augustus 2005, 09:28   #17
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Ik begin zo stilaan toch echt wel medelijden te krijgen met die BUB'ers. Ze doen zo hard hun best, maar alles wat ze organiseren flopt. Al zullen ze dit uiteraard zelf nooit toegeven. Ik snap dan ook niet waarom ze er nog foto's van publiceren ook! Foto's waarop nota bene te zien is dat er ocharme 20 man op af is gekomen.



Deze foto moet je eens vergroten en naar de trappen en pilaren van het 'nationaal monument' de Koninklijke Muntschouwburg kijken: totaal verwaarloosd en verloederd. Een mooie illustratie van hoe onze geliefde hoofdstad omspringt met haar erfgoed.

Eigenlijk is Brussel de ideale stad om de hoofdstad van 'belgie' te zijn.
De Muntschouwburg is wel een Federale culturele instelling. De verantwoordelijkheid ervoor ligt dan ook in grote mate bij bij de Federale overheid, niet bij Brussel.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 28 augustus 2005, 09:28   #18
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot-Links
Hopelijk pikt VRT dit op voor hun reeks "het leven zoals het is ... BUB"
Nog geen zo'n slecht idee!
Jozef Ostyn is offline  
Oud 28 augustus 2005, 10:14   #19
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Ik begin zo stilaan toch echt wel medelijden te krijgen met die BUB'ers. Ze doen zo hard hun best, maar alles wat ze organiseren flopt. Al zullen ze dit uiteraard zelf nooit toegeven. Ik snap dan ook niet waarom ze er nog foto's van publiceren ook! Foto's waarop nota bene te zien is dat er ocharme 20 man op af is gekomen.



Deze foto moet je eens vergroten en naar de trappen en pilaren van het 'nationaal monument' de Koninklijke Muntschouwburg kijken: totaal verwaarloosd en verloederd. Een mooie illustratie van hoe onze geliefde hoofdstad omspringt met haar erfgoed.

Eigenlijk is Brussel de ideale stad om de hoofdstad van 'belgie' te zijn.
In de laatste twee alinea's heb je groot gelijk, Zeno. Maar als de B.U.B. aan de macht komt, mag je zeker zijn dat we van monumentenzorg een prioriteit gaan maken !

In 2030 zal de Stomme van Portici groots herdacht worden in een propvol en gerenoveerd Munttheater. Hopelijk ben je er dan ook bij ![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Hans1 on 28-08-2005 at 11:14
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Ik begin zo stilaan toch echt wel medelijden te krijgen met die BUB'ers. Ze doen zo hard hun best, maar alles wat ze organiseren flopt. Al zullen ze dit uiteraard zelf nooit toegeven. Ik snap dan ook niet waarom ze er nog foto's van publiceren ook! Foto's waarop nota bene te zien is dat er ocharme 20 man op af is gekomen.



Deze foto moet je eens vergroten en naar de trappen en pilaren van het 'nationaal monument' de Koninklijke Muntschouwburg kijken: totaal verwaarloosd en verloederd. Een mooie illustratie van hoe onze geliefde hoofdstad omspringt met haar erfgoed.

Eigenlijk is Brussel de ideale stad om de hoofdstad van 'belgie' te zijn.
In de laatste twee alinea's heb je groot gelijk, Zeno. Maar als de B.U.B. aan de macht komt, mag je zeker zijn dat we van monumentenzorg een prioriteit gaan maken !

In 2030 zal de Stomme van Portici groots herdacht worden in een propvol en gerenoveerd Munttheater. Hopelijk ben je er dan ook bij ![/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Ik begin zo stilaan toch echt wel medelijden te krijgen met die BUB'ers. Ze doen zo hard hun best, maar alles wat ze organiseren flopt. Al zullen ze dit uiteraard zelf nooit toegeven. Ik snap dan ook niet waarom ze er nog foto's van publiceren ook! Foto's waarop nota bene te zien is dat er ocharme 20 man op af is gekomen.



Deze foto moet je eens vergroten en naar de trappen en pilaren van het 'nationaal monument' de Koninklijke Muntschouwburg kijken: totaal verwaarloosd en verloederd. Een mooie illustratie van hoe onze geliefde hoofdstad omspringt met haar erfgoed.

Eigenlijk is Brussel de ideale stad om de hoofdstad van 'belgie' te zijn.
In de laatste twee alinea's heb je groot gelijk, Zeno. Maar als de B.U.B. aan de macht komt, mag je zeker zijn dat we van monumentenzorg een prioriteit gaan maken !

In 2030 zal de Stomme van Portici groots erdacht worden in een propvol en gerenoveerd Munttheater. Hopelijk ben je er dan ook bij ![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Hans1 : 28 augustus 2005 om 10:14.
Hans1 is offline  
Oud 28 augustus 2005, 10:16   #20
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Nog geen zo'n slecht idee!
Inderdaad, goed idee !
Hans1 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be