Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 januari 2020, 16:57   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Daar zit het probleem he, als er 1 systeem in dit land is dat niet zelfdekkend is, is het wel de pensioenkas van de ambtenaren.

De bijdragen zijn slechts een fractie van de kosten. In sommige sectoren moeten gemeenten en openbare besturen reeds 35-40 % van de loonmassa voorzien voor gepensioneerden en het gaat stijgen in de komende 10-15 jaar naar 70-90 % (!) voor sommige openbare besturen.

Een ambtenaar betaalt 7% aan zijn pensioen....
Van welke partijen waren die burgemeesters die ongebreideld aanwervingen en benoemingen deden?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 17:01   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.995
Standaard

Je kan alles zo duur maken als je wilt.
Ik ben al in een service-flatcomplex in Gent geweest, waar de receptie (24/24, 7/7) tweetalig is, waar een zwembad en fitnesslokaal is, een chique eetzaal en bar, voldoende parkeerplaatsen in de kelderverdieping, prachtige tuin ....
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 20:03   #63
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

En dan zijn er ook de service flats, en dat is ook al eens vernoemd geweest hier in deze draad.
Nu ja, je hebt service flats en je hebt service flats.
Ik ben er ook al een paar gaan bezoeken en ééntje was wel echt opmerkelijk.
In Nieuwpoort stad, van Senior Homes.
https://seniorhomes.be/residenties/n...tie-clarenhof/
In het complex heb je nu echt eens alles wat je eigenlijk maar nodig hebt en de service is er op maat.
Eigenlijk al vergelijkbaar met een échte home.
Ttz, de service kan (bijna ?) tot op dat niveau gaan.
Daar was toen een open deur dag en ben dat toen eens gaan bezoeken.
De prijzen vielen best mee en waren een stuk lager dan bij andere projecten.
Enigste voorwaarde was toen wel dat als je het kocht je er ook moest gaan wonen.
Spijtig genoeg is daar ook misbruik van gemaakt geweest.
Mensen die het kochten, er 'eventjes' gingen wonen en het dan doorverkochten aan een prijs die een pak duurder was.
Nu ja, dan heb je eens iemand die het betaalbaar wenst te maken en altijd ga je mensen hebben die er van gaan profiteren.
In vele gemeenten waar de service flats uitgaan van het OCMW kan je ze trouwens niet meer kopen en alleen maar huren. Ik denk voor net dezelfde reden.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 20:21   #64
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
En dan zijn er ook de service flats, en dat is ook al eens vernoemd geweest hier in deze draad.
Nu ja, je hebt service flats en je hebt service flats.
Ik ben er ook al een paar gaan bezoeken en ééntje was wel echt opmerkelijk.
In Nieuwpoort stad, van Senior Homes.
https://seniorhomes.be/residenties/n...tie-clarenhof/
In het complex heb je nu echt eens alles wat je eigenlijk maar nodig hebt en de service is er op maat.
Eigenlijk al vergelijkbaar met een échte home.
Ttz, de service kan (bijna ?) tot op dat niveau gaan.
Daar was toen een open deur dag en ben dat toen eens gaan bezoeken.
De prijzen vielen best mee en waren een stuk lager dan bij andere projecten.
Enigste voorwaarde was toen wel dat als je het kocht je er ook moest gaan wonen.
Spijtig genoeg is daar ook misbruik van gemaakt geweest.
Mensen die het kochten, er 'eventjes' gingen wonen en het dan doorverkochten aan een prijs die een pak duurder was.
Nu ja, dan heb je eens iemand die het betaalbaar wenst te maken en altijd ga je mensen hebben die er van gaan profiteren.
In vele gemeenten waar de service flats uitgaan van het OCMW kan je ze trouwens niet meer kopen en alleen maar huren. Ik denk voor net dezelfde reden.
Ik vraag mij af waarom dat een voorwaarde is?
Zou het niet beter zijn dat de huurprijzen vastgelegd worden?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 21:16   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.995
Standaard

Ik dacht dat de officiële benaming assistentiewoning is.
Daar zitten wat verplichtingen op van bouwstijl (in de zin van brede deuren voor rolstoeltoegangelijkheid enz.) Krijgen een gunstigere btw geloof ik.
Ik heb dat enkele maanden geleden eens opgezocht, maar slechts met een half oog bekeken.

En naar mijn bronnen, worden er momenteel veel te veel gebouwd.
Dus zitten ze nu te zagen om de normen (x percent bewoners met zorgnood of zoiets ..) te versoepelen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 22:17   #66
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik vraag mij af waarom dat een voorwaarde is?
...
Ik heb toen met die mensen gesproken en de reden was dat ze niet wensten dat het al dadelijk zou doorverkocht worden. (Wat dus deels nadien wél gebeurd is, maar soit)
Zijn bedoeling was dat het zou gekocht worden door mensen die er zelf wensten te gaan wonen aan een betaalbare prijs.
Clarenhof was wel het eerste dat hij gerealiseerd had onder deze formule (niet zó maar 'serviceflats of assistentenwoningen').
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 22:23   #67
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
En dan zijn er ook de service flats, en dat is ook al eens vernoemd geweest hier in deze draad.
Nu ja, je hebt service flats en je hebt service flats.
Ik ben er ook al een paar gaan bezoeken en ééntje was wel echt opmerkelijk.
In Nieuwpoort stad, van Senior Homes.
https://seniorhomes.be/residenties/n...tie-clarenhof/
In het complex heb je nu echt eens alles wat je eigenlijk maar nodig hebt en de service is er op maat.
Eigenlijk al vergelijkbaar met een échte home.
Ttz, de service kan (bijna ?) tot op dat niveau gaan.
Daar was toen een open deur dag en ben dat toen eens gaan bezoeken.
De prijzen vielen best mee en waren een stuk lager dan bij andere projecten.
Enigste voorwaarde was toen wel dat als je het kocht je er ook moest gaan wonen.
Spijtig genoeg is daar ook misbruik van gemaakt geweest.
Mensen die het kochten, er 'eventjes' gingen wonen en het dan doorverkochten aan een prijs die een pak duurder was.
Nu ja, dan heb je eens iemand die het betaalbaar wenst te maken en altijd ga je mensen hebben die er van gaan profiteren.
In vele gemeenten waar de service flats uitgaan van het OCMW kan je ze trouwens niet meer kopen en alleen maar huren. Ik denk voor net dezelfde reden.
Als ik moet eindigen in een rusthuis of een service flat jaag ik liever een kogel door mijn kop.

Ik wil trouwens dat melodramatisch gezeik niet van uit het "leven te stappen" met een spuit "tussen uw dierbaren"

Laatst gewijzigd door Gipsy : 23 januari 2020 om 22:26.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 22:26   #68
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als ik moet eindigen in een rusthuis of een service flat jaag ik liever een kogel door mijn kop.
Dat is niet mooi.
Daar steun je de Waalse economie mee ! (FN)

Maar eerlijk gezegd, de dag dat ik niet meer uit de voeten kan, of het moeilijk zou krijgen, dan ben ik wel zinnes om naar zo'n service flat te gaan.
Het Clarenhof in Nieuwpoort zou me wel bevallen.

A ja, bij die rondleiding was die persoon ook een hele resem van zaken aan het opnoemen die op wandelafstand bereikbaar waren. Winkels, banken, etc....

Tot er éne uit het volk ook opmerkte dat er net achter de hoek ook zelfs een begrafenisondernemer een zaak had. Alles mooi bij de hand.
Op wandelafstand.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 23 januari 2020 om 22:31.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 22:36   #69
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dat is niet mooi.
Daar steun je de Waalse economie mee ! (FN)

Maar eerlijk gezegd, de dag dat ik niet meer uit de voeten kan, of het moeilijk zou krijgen, dan ben ik wel zinnes om naar zo'n service flat te gaan.
Het Clarenhof in Nieuwpoort zou me wel bevallen.

A ja, bij die rondleiding was die persoon ook een hele resem van zaken aan het opnoemen die op wandelafstand bereikbaar waren. Winkels, banken, etc....

Tot er éne uit het volk ook opmerkte dat er net achter de hoek ook zelfs een begrafenisondernemer een zaak had. Alles mooi bij de hand.
Op wandelafstand.
Mijn zoon heeft hier wel enkele Colts of Brownings liggen. Anders als ik de sleutel niet vind is een brugpeiler op de autostrade ook goed. Maar liefst doodvallen terwijl ik werk. Dat is properder.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 09:09   #70
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maakt niks uit. Het is een repartitiesysteem.

De enigste manier om over te schakelen is de huidige gepensioneerden een kloot af te trekken, en dat geld inzetten voor fondsen.
Ah juist. Die miljardendiefstal maakt niets uit want het gaat om Belgisch gezinden, nietwaar.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 10:00   #71
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.995
Standaard

Mijn heksie perfeksie en ikzelf hebben dezelfde visie:
van ons huis naar een appartement: liever tien jaar te vroeg dan een dag te laat.
Van het appartement naar een service-flat, of naar een woonzorgcentrum: idem dito.
Van daar naar het definitieve einde: als het echt niet meer plezant kan.

(en nog: velen hebben nog ideeën over die oudemannenhuizen zoals ze waren in de jaren 80 van vorige eeuw ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2020, 17:51   #72
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De N-VA heeft het nooit over 1500 euro gehad.
Dacht ergens gelezen te hebben dat de PS het had over 1500 netto en BDW over 1500 bruto...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2020, 20:25   #73
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Wat de prijs van rusthuizen & pensioen betreft.

De meesten hebben ook recht op die 130 € tegemoetkoming als men de stap zet naar een rusthuis. (zorgpremie)
Mag je dus ook bij je pensioen(tje) bijtellen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2020, 20:28   #74
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wat de prijs van rusthuizen & pensioen betreft.

De meesten hebben ook recht op die 130 € tegemoetkoming als men de stap zet naar een rusthuis. (zorgpremie)
Mag je dus ook bij je pensioen(tje) bijtellen.
Heeft het rusthuis daar geen recht op?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be