Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 december 2022, 19:29   #121
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

Begrijp ik het goed dat de opdrachtgever zich in een minder vrijheidsberovende situatie bevindt dan de uitvoerders van de huurmoord? Dient dat niet omgekeerd te zijn?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 19:58   #122
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben van een ander gedacht dan jij.

Ik vind het helemaal niet slecht dat iemand een eindje vroeger vrij komt, maar wel met de duidelijke boodschap: als je iets uitspookt ondertussen, dan komt het gedeelte dat je nu niet moet uitzweten, wel bij de straf die je zal krijgen voor dat nieuwe feit.
Hopelijk motiveert dat voor een beperkt aantal crimineelkes.

Maar natuurlijk niet na een derde al.
Als een rechter oordeelt dat je zes maanden moet zitten dan moet dat zes maanden zitten zijn.
Eventueel, als de rechter oordeelt dat je mits voorwaarden, goed gedrag bijvoorbeeld, vroeger naar huis mag met een enkelband dan heb ik daar geen probleem mee. De vrijheidsberoving moet blijven, met of zonder enkelband.
Punt is dat een uitspraak moet worden uitgevoerd. Dat een rechter zou anticiperen op de werkelijke strafuitvoering te wijten aan een of andere wet Lejeune is belachelijk voor een rechtstaat.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 20:01   #123
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Elke rechter moet zich aan de wet houden.
Als de politiek bepaalt dat een straf onder drie jaar niet hoeft uitgezeten te worden in de cel, dan kan de rechter daar niet tegenin gaan.
De termijn voor straffen is afhankelijk van de begane misdaad en ligt bij wet vast in het strafwetboek.
Een rechter kan niet zomaar een langere straf geven dan wettelijk toegestaan en bepaald werd.
Als voor een misdaad de straf maximaal 10 jaar is, dan kan de rechter geen 20 jaar geven. Rechters zijn gebonden aan de wetten die de politiek maakt.
Dat weten we wel. Er bestaat een strafmaat met een minimum en maximum.
De rechter zal wel tussen de lijntjes kleuren. En dat gebeurt ook.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2022, 01:50   #124
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En dan zijn er rechters in eerste aanleg die in die gevangenissen mensen willen laten opsluiten omdat ze een spandoek getoond hebben met de tekst "stop de islamisering".
Vrije meningsuiting aan banden leggen doen die rechters.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2022, 02:52   #125
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard Een hekel hebben aan het surrealisme binnen het Belgisch systeem...

...is nog steeds geen reden om al de gevolgen van criminaliteit te verdommen, Xeno.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
- lol -
Ik geef het u op een briefje, één week en je weent bittere tranen in een Belgisch huis van bewaring. Eén week.
- lol terug -.
"Weeral een reden om niet in jullie Belgenlandse gevangenis terecht te komen", om het voor eens op zijn Witte's te schrijven met een echte reden, deze keer.
-------------------

DISCLAIMER:
Wat geen persoonlijke aanmoediging is om een bajesklant carrière te ambiëren in andere plaatsen want voor het overige blijf ik bij mijn vorig besluit:
"Gat-blaren-zitten".
Plus ook vuurtje maken -als dat nog mag van de groenen- met de wet Lejeune.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 3 december 2022 om 02:58.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2022, 05:13   #126
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik geef het u op een briefje, één week en je weent bittere tranen in een Belgisch huis van bewaring. Eén week.
Ik probeer dat soort van dingen te vermijden. Tot nu toe, missie geslaagd.

Is dat net niet de bedoeling van een gevangenisstraf, mensen te ontraden van crimineel te zijn?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2022, 11:59   #127
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
...
"Weeral een reden om niet in jullie Belgenlandse gevangenis terecht te komen", om het voor eens op zijn Witte's te schrijven met een echte reden, deze keer.
...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik probeer dat soort van dingen te vermijden. Tot nu toe, missie geslaagd.

Is dat net niet de bedoeling van een gevangenisstraf, mensen te ontraden van crimineel te zijn?
Misschien, mij komt het voor alsof ze het zo willen laten lijken.

Alleszins, ik hoorde eens een procureur vertellen dat van de duizenden mensen in voorarrest zo'n 38 % wordt vrijgesproken, dat was aanvaardbaar.

Niet vergeten, een aantal van die mensen zitten soms jaren opgesloten in voorarrest en worden dan vrijgesproken.

Niet iedereen zijn gezin en of werk is er nog na jaren gevangenisstraf te hebben gedaan.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 3 december 2022 om 12:00.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2022, 12:30   #128
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Misschien, mij komt het voor alsof ze het zo willen laten lijken.
Wie zijn "ze"?
Citaat:
Alleszins, ik hoorde eens een procureur vertellen dat van de duizenden mensen in voorarrest zo'n 38 % wordt vrijgesproken, dat was aanvaardbaar.
Gooi daar nog eens een bureaucratensaus over, met de typische ambtenaar mentaliteit om het af te werken.
Citaat:
Niet vergeten, een aantal van die mensen zitten soms jaren opgesloten in voorarrest en worden dan vrijgesproken.
Niet iedereen zijn gezin en of werk is er nog na jaren gevangenisstraf te hebben gedaan.
Da's kloten, vraag dat maar aan Johan, die heeft nu al vele jaren overheidsgekloot in zijn nek, zonder een dag in een cel gezeten te hebben.

Maar da's weerom een gevolg van ambetantenaren die hun job uitvoeren om zichzelf goed te laten lijken bij hun oversten, die hetzelfde doen. Naar boven likken en naar beneden stampen. En wie kan er niet terugstampen? De brave burger.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2022, 16:03   #129
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.623
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wie zijn "ze"?

Gooi daar nog eens een bureaucratensaus over, met de typische ambtenaar mentaliteit om het af te werken.

Da's kloten, vraag dat maar aan Johan, die heeft nu al vele jaren overheidsgekloot in zijn nek, zonder een dag in een cel gezeten te hebben.

Maar da's weerom een gevolg van ambetantenaren die hun job uitvoeren om zichzelf goed te laten lijken bij hun oversten, die hetzelfde doen. Naar boven likken en naar beneden stampen. En wie kan er niet terugstampen? De brave burger.
Bureaucraten en ambetantenaren lijken toch een aparte soort machtsmisbruikers te zijn die vermoedelijk denken dat alles uit hun eigen zakken moet worden betaald.....mogelijk zijn dat voetvegen die thuis niks in de pap te brokken hebben en dan op het werk hun frustratie van onder de sloef te liggen botvieren op de weerloze burgers, dan voelen ze zich niet zo waardeloos en onmachtig meer...de zielige ego trippers.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2022, 17:14   #130
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Begrijp ik het goed dat de opdrachtgever zich in een minder vrijheidsberovende situatie bevindt dan de uitvoerders van de huurmoord? Dient dat niet omgekeerd te zijn?
Hoe groot is de kans dat die dokter een nieuwe huurmoord gaat bestellen?
En hoe groot is de kans dat de effectieve moordenaars een nieuwe moord zouden plegen?

Ik denk wel dat je in de meeste gevallen gelijk hebt, maar ik denk dat daar wel degelijk uitzonderingen op mogelijk zijn.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be