Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 mei 2010, 20:17   #261
Hendrik de Stoute
Parlementslid
 
Hendrik de Stoute's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2008
Locatie: Gent
Berichten: 1.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Kijkt U eerst maar eens naar de racistische uitlatingen van een Hollander op een BELGISCH forum.

Een Vlaams forum zou dan www.politics.vl moeten heten. Dit forum eindigt op .be. en in België spreken wij meerdere talen.
Hoe kan het webadres van politics nu eindigen op .vl als de internationale beheerder ICANN die domeinextensie (nog) niet toelaat? Het is dus flauwekul wat u zegt. Dit is een open Nederlandstalig disucssie forum en wat mij betreft staat '.be'. gewoon voor Benelux!

PS : Er wordt aan gewerkt om eventueel ICANN te overtuigen van het toelaten van een .vl ( of eerder .vla om het verschil te maken met staten) en ook een .wal als TopLevelDomein (zoals dat technisch heet) zoals Catalonië een .cat extensie mag gebruiken. Maar het blijkt een geldkwestie te zijn. ICANN vraagt daar een heel groot bedrag voor.


Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 11 mei 2010 om 20:20.
Hendrik de Stoute is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 09:09   #262
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Praktische ervaringen en naakte feiten. Dat is heel iets anders dat deze gratuite prietpraat, is het niet, schaveiger?
Citaat:
Wat ik je vertel zijn ook naakte feiten EN met noemen van plaats en evenement.
Doe jij dat ook even ?
Waar blijft je antwoord of was je duitse reis gewoon duimzuigerij ?
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 09:54   #263
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Waar blijft je antwoord of was je duitse reis gewoon duimzuigerij ?
Hij wil alleen verdeeldheid zaaien.
Meer moet U niet verwachten.

Er zijn wat Walen die geen Nederlands spreken.......
Er zijn een héél pak Nederlanders die geen Frans spreken......
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 10:02   #264
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hij wil alleen verdeeldheid zaaien.
Meer moet U niet verwachten.

Er zijn wat Walen die geen Nederlands spreken.......
Er zijn een héél pak Nederlanders die geen Frans spreken......
Dat had ik ook al een tijdje door samen met een paar van zijn streekgenoten.

Ben wel verwondert dat zijn Tiense schaduw hem nog niet ter hulp gesneld is. Misschien heeft die de weg terug nog niet gevonden en verblijft hij nog altijd op het duitse Ganzenpas festival.
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 10:06   #265
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Dat had ik ook al een tijdje door samen met een paar van zijn streekgenoten.

Ben wel verwondert dat zijn Tiense schaduw hem nog niet ter hulp gesneld is. Misschien heeft die de weg terug nog niet gevonden en verblijft hij nog altijd op het duitse Ganzenpas festival.
Misschien heeft de Tiense schaduw kennis gemaakt met een echte Hollandse deerne en zijn ze nu van plan om via anti-geboortebeperking hun probleem op te lossen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 10:08   #266
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Misschien heeft de Tiense schaduw kennis gemaakt met een echte Hollandse deerne en zijn ze nu van plan om via anti-geboortebeperking hun probleem op te lossen.
En wat indien ze het samen doen ?
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2010, 12:19   #267
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Daarnet een verslag gezien op de RTBF over het indienen van het bidbook van het HollandBelgiumBid (organisatie WK in 2018 of 2022) bij de FIFA.

Het bidbook werd afgeleverd per fiets...en de RTBF-journalist ter plaatse kloeg over het feit dat het wel allemaal erg Nederlands en Vlaams was, en weinig 'francophone'.

Een mooi voorbeeld van hoe de Franstalige media zelfs in de meest 'onschuldige' verhalen altijd communautaire problemen zoekt.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 14 mei 2010 om 12:22.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2010, 12:49   #268
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.893
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Daarnet een verslag gezien op de RTBF over het indienen van het bidbook van het HollandBelgiumBid (organisatie WK in 2018 of 2022) bij de FIFA.

Het bidbook werd afgeleverd per fiets...en de RTBF-journalist ter plaatse kloeg over het feit dat het wel allemaal erg Nederlands en Vlaams was, en weinig 'francophone'.

Een mooi voorbeeld van hoe de Franstalige media zelfs in de meest 'onschuldige' verhalen altijd communautaire problemen zoekt.
U kijkt nog veel naar de RTBF? Ik kijk bijna uitsluitend naar het nieuws op France 2. Beter voorgesteld en men spreekt er bijna nooit over België.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2010, 13:08   #269
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U kijkt nog veel naar de RTBF? Ik kijk bijna uitsluitend naar het nieuws op France 2. Beter voorgesteld en men spreekt er bijna nooit over België.
Veel gezonder voor uw bloeddruk, me dunkt.
Trouwens, ik heb op RTBF ook eens een reportage gezien over de communautaire tegenstellingen tussen Vlaming en Waal en hoe de Belg te definiëren valt. Op het einde liet men een flierefluitige 'Vlaams-nationalist' aan het woord die hoogmoedig opperde dat met de aankomst van een nieuwe Vlaamse staat we ook zullen breken van de Taalunie en een Vlaamse koutertaal zullen broebelen (hij zal het ons persoonlijk op komen leggen!). Dan lieten ze voorbeelden zien van Vlaamse en Nederlandse series die ondertiteld worden bij ons en Vlaamse in Nederland. Ze lieten een hoge televisiebaas van de Nederlandse televisie aan het woord die meende dat 'het inderdaad zo is dat de ene de andere niet altijd goed verstaat' en dat 'het inderdaad een andere taal is'.
Uiteraard, als je zulke propaganda verspreidt en enkel een bepaald type Vlaming of Nederlander aan het woord laat, dan raakt men overtuigd van zulke zever. Ik vind het behoorlijk kleinzielig allemaal, persoonlijk.

Nu goed, persoonlijk vind ik dat Nederlanders en Vlamingen beiden een dorpsmentaliteit hebben. Vlamingen net iets erger. Een Waals journalist hoeft zulke typetjes niet eens te zoeken.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 14 mei 2010 om 13:16.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2010, 13:10   #270
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U kijkt nog veel naar de RTBF? Ik kijk bijna uitsluitend naar het nieuws op France 2. Beter voorgesteld en men spreekt er bijna nooit over België.
Tenzij kaartjes van Wallonië en Vlaanderen omgedraaid worden om, laat ons zeggen, een heel andere versie van de werkelijkheid weer te geven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2010, 13:15   #271
Rogge
Parlementslid
 
Rogge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Locatie: Vlaanderen, lidstaat van de federale EU
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Een mooi voorbeeld van hoe de Franstalige media zelfs in de meest 'onschuldige' verhalen altijd communautaire problemen zoekt.
scheiding der geesten
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2010, 13:16   #272
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.893
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Veel gezonderd voor uw bloeddruk, me dunkt.
Trouwens, ik heb op RTBF ook eens een reportage gezien over de communautaire tegenstellingen tussen Vlaming en Waal en hoe de Belg te definiëren valt. Op het einde liet men een flierefluitige 'Vlaams-nationalist' aan het woord die hoogmoedig opperde dat met de aankomst van een nieuwe Vlaamse staat we ook zullen breken van de Taalunie en een Vlaamse koutertaal zullen broebelen (hij zal het ons persoonlijk op komen leggen!). Dan lieten ze voorbeelden zien van Vlaamse en Nederlandse series die ondertiteld worden bij ons en Vlaamse in Nederland. Ze lieten een hoge televisiebaas van de Nederlandse televisie aan het woord die meende dat 'het inderdaad zo is dat de ene de andere niet altijd goed verstaat' en dat 'het inderdaad een andere taal is'.
Uiteraard, als je zulke propaganda verspreidt en enkel een bepaald type Vlaming of Nederlander aan het woord laat, dan raakt men overtuigd van zulke zever. Ik vind het behoorlijk kleinzielig allemaal, persoonlijk.
Het is vooral door het feit dat de Belgische zenders op niets trekken, zowel op de Franstalige als op de Vlaamse kant, dat ik veel meer naar Franse TV kijk. Het feit dat ik me zeer verbonden met de Franse cultuur voel, komt natuurlijk ook aan bod.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2010, 13:19   #273
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Daarnet een verslag gezien op de RTBF over het indienen van het bidbook van het HollandBelgiumBid (organisatie WK in 2018 of 2022) bij de FIFA.

Het bidbook werd afgeleverd per fiets...en de RTBF-journalist ter plaatse kloeg over het feit dat het wel allemaal erg Nederlands en Vlaams was, en weinig 'francophone'.

Een mooi voorbeeld van hoe de Franstalige media zelfs in de meest 'onschuldige' verhalen altijd communautaire problemen zoekt.
Kijk naar de Benelux. Ook die organisatie is (was?) in de ogen van de Franstaligen te Nederlands en te Vlaams.

In werkelijk elke aangelegenheid zoekt de francofonie wel een opportuniteit om afbreuk te doen aan het Nederlands.

De neiging voor deze taalknevelarij is een obsessie, een blijvende hypotheek voor de betrekkingen tussen de Nederlands- en Franstaligen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?

Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 14 mei 2010 om 13:19.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2010, 13:19   #274
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Hier vind je het terug.
http://www.youtube.com/watch?v=4YcN3e9d_II
Blijkbaar een professor Geschiedenis aan de UA en de programmatiedirecteur van de TROS. Erg frappant.

Televisie wordt trouwens meer en meer vervangen door het internet.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 14 mei 2010 om 13:26.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2010, 13:20   #275
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.893
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Tenzij kaartjes van Wallonië en Vlaanderen omgedraaid worden om, laat ons zeggen, een heel andere versie van de werkelijkheid weer te geven.
U bedoelt dit? : http://www.youtube.com/watch?v=QdRNzaufhdo

Het was opzettelijk gedaan! Ik ben nochtans geen "pro-TF1" (ik heb duidelijk liever France Télévisions persoonlijk) maar denken dat ze een fout hebben gemaakt, is echt naïef.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2010, 13:28   #276
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Daarnet een verslag gezien op de RTBF over het indienen van het bidbook van het HollandBelgiumBid (organisatie WK in 2018 of 2022) bij de FIFA.

Het bidbook werd afgeleverd per fiets...en de RTBF-journalist ter plaatse kloeg over het feit dat het wel allemaal erg Nederlands en Vlaams was, en weinig 'francophone'.

Een mooi voorbeeld van hoe de Franstalige media zelfs in de meest 'onschuldige' verhalen altijd communautaire problemen zoekt.
Kan ik me wel voorstellen dat die journalist het op de heupen kreeg
Dit terzijde, de media in't algemeen dragen een grote verantwoordelijkheid in de verzieking van onze samenleving.
Een paar weken geleden hoorde ik Lieven Verstraete op Terzake verslag uitbrengen over die Griekse tragedie en de reactie aankondigde van Reynders, waarbij hij mompelde "geen Vlaming"...
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2010, 13:38   #277
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U bedoelt dit? : http://www.youtube.com/watch?v=QdRNzaufhdo

Het was opzettelijk gedaan! Ik ben nochtans geen "pro-TF1" (ik heb duidelijk liever France Télévisions persoonlijk) maar denken dat ze een fout hebben gemaakt, is echt naïef.
Precies! Dat bedoelde ik.

Toch vreemd dat de geringe kennis van de Franse media over België op zo'n pijnlijke manier wordt gedemonstreerd.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2010, 13:39   #278
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Precies! Dat bedoelde ik.

Toch vreemd dat de geringe kennis van de Franse media over België op zo'n pijnlijke manier wordt gedemonstreerd.
Nog niet zolang geleden viel die eer te beurt aan de NOS om een kemel van minstens hetzelfde formaat te schieten.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2010, 13:47   #279
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Tenzij kaartjes van Wallonië en Vlaanderen omgedraaid worden om, laat ons zeggen, een heel andere versie van de werkelijkheid weer te geven.
Dat was helemaal geen fout.
Het was een sein voor de Franstalige Belgen, dat Parijs enkel interesses heeft om Vlaanderen binnen zijn grenzen op te nemen en dat ze daarvoor zelfs bereid zijn om de Walen te verplichten Nederlands te leren.

Want in tegenstelling tot wat Shadow steeds verkondigd, heeft Parijs helemaal geen zin om het arme Wallonië op te nemen in het Franse rijk en heeft het enkel aandacht voor de rijke Belgische zeehavens.
Zelfs Brussel mag van hen naar Nederland gaan, het heeft hen toch niets anders dan ellende en kosten te bieden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2010, 13:50   #280
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Nog niet zolang geleden viel die eer te beurt aan de NOS om een kemel van minstens hetzelfde formaat te schieten.
De NOS maakt geen fouten. De NOS vergistte zich slechts.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be