Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 maart 2010, 10:22   #1
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard negeert de holebibeweging allochtone homofobie ?

nieuw draadje na http://forum.politics.be/showpost.ph...38&postcount=3


http://www.brusselsjournal.com/node/4335

Citaat:
zeg Raf, wat vind je hiervan ?

http://www.brusselsjournal.com/node/4335


dat we de holebibeweging (en CGKR) te weinig horen over allochtone homofobie of zelfs anti homo geweld ... klopt dat, of kan jij dat weerleggen ?

Laatst gewijzigd door Anna List : 1 maart 2010 om 10:22.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 10:58   #2
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Zeg Raf, wat vind je hiervan?
Eeen draadje alleen voor Raf
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 11:17   #3
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
't Is in ieder geval een droeve situatie. Dat artikel dat u publiceerde is schokkend.
Inderdaad kan een priester de communie weigeren aan een homosexueel, maar ik denk niet dat dat dikwijls gebeurt want een priester kent toch niet alle mensen die zijn mis bijwonen persoonlijk. Ik vind het niet correct als een priester de communie weigert te geven, omdat hij nooit de zielstoestand van de gelovige tegenover hem kent, of 't zou moeten zijn dat die gelovige net daarvoor bij hem gebiecht heeft.
Maar het weigeren van een communie is toch van een heel andere orde dan spuwen en uitschelden of auto's beschadigen. Of zoals in dat extreme geval de duivel uitdrijven bij een lesbisch meisje.
Overigens snap ik de houding van holebi's ook niet wanneer ze zo luid roepen dat ze zich van god of gebod niks aantrekken en anderzijds niet liever doen dan kritiek uiten op de Kerk en alles wat met de christelijke godsdiensten te maken heeft. Als het hen echt niet interesseert, kunnen ze beter de hele Kerk links laten liggen, boycotten, niemand die hen dat kwalijk neemt.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 11:37   #4
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Johan Bellens is fractieleider van Vlaams Belang/Vlott. En Paul Belien (http://www.brusselsjournal.com) is de echtgenoot van VB mandataris Alexandra Colen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 maart 2010 om 11:40.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 11:59   #5
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Johan Bellens is fractieleider van Vlaams Belang/Vlott. En Paul Belien (http://www.brusselsjournal.com) is de echtgenoot van VB mandataris Alexandra Colen.
En filo, vinden moslims homo's oké ja of nee. Wat denkt u ervan als moslim kenner en moslim spreekbuis?

Racisme, is dat iets wat moslims ook kennen of zijn ze er enkel het slachtoffer van? Misschien wel lastig zulke vragen maar, van een expert terzake kan men altijd wel het juiste antwoord verwachten hé.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 14:28   #6
kgeefgenefok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 november 2009
Berichten: 261
Standaard

Daarvoor is het CGKR onbevoegd! Net zoals voor de autochtone Vlamingen.

Och, een beeld zegt meer dan duizend woorden... Een fotootje uit de Iraanse doos:




*knip* Ik ken genoeg homo's en die zijn als de dood voor Marokkanen en Turken. Ze weten best wel waarom. Als ze een beetje verwijfde manieren hebben, moeten ze niet door quartiers chauds flaneren. (andere autochtonen trouwens ook niet) En degenen die zich gaan prostitueren aan de Place Fontainasse, worden geregeld bijeengetoekt. Maar die durven uiteraard niet naar de flikken te gaan uit schaamte/zinloosheid.

Laatst gewijzigd door The Quibbler : 2 maart 2010 om 16:28.
kgeefgenefok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 14:31   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

euhm

ff ter verduidelijking :

deze draad was niet alleen voor Raf bedoeld (maar hij is hier nu eenmaal de best debatterende holebi, dacht ik zo)

en deze draad was zeker geen aanval naar Raf (ook al interpreteren sommigen deze draad blijkbaar wel zo) :s
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 14:36   #8
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Negeren is veel gezegd, maar de holebibeweging loopt meestal op haar tenen als het hierover gaat. In wezen zijn holebi's en allochtonen twee minderheden die elk een eigen emancipatiestrijd voeren. Je zou kunnen zeggen dat de holebibeweging zich nogal overdreven 'collegiaal' opstelt. Abou Jahjah kreeg een aantal jaar geleden geen homofobie-nominatie omdat men dat niet "constructief" vond. Vergelijk dat met de hetze tegen Jo Vandeurzen en je weet waar je mee te maken hebt.

Hoe dan ook: ik geloof niet in het nut van acties van de holebibeweging. Uiteindelijk zullen het heel andere factoren zijn die misschien iets zullen veranderen: emancipatie van moslimvrouwen, betere scholing, stijging van de welvaart in die milieus, de lokroep van de westerse vrijheden, etc.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 14:37   #9
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
deze draad was niet alleen voor Raf bedoeld (maar hij is hier nu eenmaal de best debatterende holebi, dacht ik zo)
You must be joking.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 14:39   #10
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Overigens vind ik Paul Beliën nu niet meteen de ideale boodschapper van dienst, maar als de Cavaria's van deze wereld het laten afweten, krijg je natuurlijk vreemde bondgenoten.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 14:44   #11
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
You must be joking.
allez, de 'grappigst' debatterende resulterend in de meest onverwachte effecten dan
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 14:44   #12
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Overigens vind ik Paul Beliën nu niet meteen de ideale boodschapper van dienst, maar als de Cavaria's van deze wereld het laten afweten, krijg je natuurlijk vreemde bondgenoten.
cavaria ?

enlighten me, ik kan ni alles weten en heb geen zin om te wiki'en
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 14:50   #13
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Negeren is veel gezegd, maar de holebibeweging loopt meestal op haar tenen als het hierover gaat. In wezen zijn holebi's en allochtonen twee minderheden die elk een eigen emancipatiestrijd voeren. Je zou kunnen zeggen dat de holebibeweging zich nogal overdreven 'collegiaal' opstelt. Abou Jahjah kreeg een aantal jaar geleden geen homofobie-nominatie omdat men dat niet "constructief" vond. Vergelijk dat met de hetze tegen Jo Vandeurzen en je weet waar je mee te maken hebt.

Hoe dan ook: ik geloof niet in het nut van acties van de holebibeweging. Uiteindelijk zullen het heel andere factoren zijn die misschien iets zullen veranderen: emancipatie van moslimvrouwen, betere scholing, stijging van de welvaart in die milieus, de lokroep van de westerse vrijheden, etc.
iedereen hier weet dat ik het niet op tsjeven heb ... maar idd die hetze tegen JoVD was 'uncalled' for en compleet overdreven ... over onconstructief gesproken

maar t allochtoon geweld wordt zo toch op zijn minst onder de mat geveegd ?! ... terwijl als er nu één beweging/groepering zou kunnen tegen reageren zonder meteen in VB hoek geveegd te worden ... lijkt mij dat toch de holebi beweging te zijn ...
gemiste kans om terecht een bestaand maatschappelijk onrecht aan te klagen, me dunkt zo
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 14:53   #14
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
cavaria ?

enlighten me, ik kan ni alles weten en heb geen zin om te wiki'en
Çavaria is de nieuwe naam voor wat voorheen de Holebifederatie en daarvoor de FWH (Federatie Werkgroepen Homoseksualiteit) was. Het is eigenlijk de enige en daarom zeer dominante koepelgroepering in Vlaanderen, waarvan tal van holebiverenegingen (o.a. de jongerengroepen) deel uitmaken. Het is dit gezelschap dat onlangs Jo Vandeurzen nomineerde voor de jaarlijkse Homofobieprijs.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 14:54   #15
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Çavaria is de nieuwe naam voor wat voorheen de Holebifederatie en daarvoor de FWH (Federatie Werkgroepen Homoseksualiteit) was. Het is eigenlijk de enige en daarom zeer dominante koepelgroepering in Vlaanderen, waarvan tal van holebiverenegingen (o.a. de jongerengroepen) deel uitmaken. Het is dit gezelschap dat onlangs Jo Vandeurzen nomineerde voor de jaarlijkse Homofobieprijs.
txs
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 14:59   #16
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar t allochtoon geweld wordt zo toch op zijn minst onder de mat geveegd ?! ... terwijl als er nu één beweging/groepering zou kunnen tegen reageren zonder meteen in VB hoek geveegd te worden ... lijkt mij dat toch de holebi beweging te zijn ...
gemiste kans om terecht een bestaand maatschappelijk onrecht aan te klagen, me dunkt zo
Tegen de nominatie van Vandeurzen is ook onder holebi's veel protest gerezen, m.n. via Facebook. Er woelt dus wel wat. Maar de holebibeweging torst een decennia-oude "linkse" erfenis met zich mee - de acties tegen Léonard zijn haast een "macht der gewoonte" - en deelt dan ook de koudwatervrees die "links" in het algemeen kenmerkt als het over allochtonen gaat.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 1 maart 2010 om 15:00.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 17:17   #17
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nieuw draadje na http://forum.politics.be/showpost.ph...38&postcount=3


http://www.brusselsjournal.com/node/4335

zeg Raf, wat vind je hiervan ?

http://www.brusselsjournal.com/node/4335


dat we de holebibeweging (en CGKR) te weinig horen over allochtone homofobie of zelfs anti homo geweld ... klopt dat, of kan jij dat weerleggen ?
Ik zie niet goed in hoe holebi-bewegingen daar iets tegen zouden kunnen doen, aangezien het gaat om uitingen van homofobie door individuen, i.t.t. de uitingen van homofobie door een instituut als de katholieke kerk...

Maar ik begrijp wat je bedoelt en ik zou elke actie van zowel de holebi-bewegingen als van het cgkr om daar tegenin te gaan toejuichen. Je hoort daar inderdaad te weinig over.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 17:20   #18
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
euhm

ff ter verduidelijking :

deze draad was niet alleen voor Raf bedoeld (maar hij is hier nu eenmaal de best debatterende holebi, dacht ik zo)

en deze draad was zeker geen aanval naar Raf (ook al interpreteren sommigen deze draad blijkbaar wel zo) :s
Dank je. En nee, ik had de draad zeker niet als een persoonlijke aanval geïnterpreteerd.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 1 maart 2010 om 17:38.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 17:33   #19
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Çavaria is de nieuwe naam voor wat voorheen de Holebifederatie en daarvoor de FWH (Federatie Werkgroepen Homoseksualiteit) was. Het is eigenlijk de enige en daarom zeer dominante koepelgroepering in Vlaanderen, waarvan tal van holebiverenegingen (o.a. de jongerengroepen) deel uitmaken. Het is dit gezelschap dat onlangs Jo Vandeurzen nomineerde voor de jaarlijkse Homofobieprijs.
Is zo'n prijs al eens uitgereikt aan iemand met een islamitische achtergrond?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 17:46   #20
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Is zo'n prijs al eens uitgereikt aan iemand met een islamitische achtergrond?
Aan een heel land met een islamitische achtergond zelfs: in 2008 ging de homofobieprijs naar Syrië en het vaticaan, wegens hun pogingen om een verklaring die wereldwijd oproept om homoseksualiteit uit het strafrecht te halen, te boycotten.

Daar gaat je vooroordeel alweer...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be