Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juni 2022, 08:35   #24961
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Die achterhaalde visie is hier dus al meermaals weerlegd. Om te beginnen bestaat het meest directe gevaar voor de mens uit de conflicten in zijn directe omgeving
Gedood worden is geen gevaar. Dat is iets waar je moet naar uitkijken. Dus is dat geen probleem. Doden en gedood worden, DAT is de essentie van mijn "doctrine". Maar natuurlijk moet je eerst doden voor je gedood wordt, want in omgekeerde richting werkt het niet.

Zoals ik al zegde met die kernwapens: je moet er ECHT leren om niet om te geven dat je eraan gaat (dat is trouwens vroeg of laat toch het geval). Dat bevrijdt U van alle bekommernissen van "gevaar". En dan kunt ge erin vliegen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juni 2022 om 08:36.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 08:39   #24962
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

https://businessam.be/russische-olie...ddividend-uit/

Russische oliereus Rosneft keert, ondanks westerse sancties, recorddividend uit.
Die aanzienlijke winstuitkering beklemtoont wat een meevaller de stijgende grondstoffenprijzen uiteindelijk voor het Kremlin zijn.


Die westerse sancties toen dus het Westen meer pijn dan Rusland zelf.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 08:40   #24963
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Mee eens.
Zoals bvb Frankrijk tegen over Vlamingen indien ooit een Vlaams gedomineerd België het leven moeilijk zou maken voor Walen en Brusselaars.
Ik denk dat dat een waanbeeld is eerlijk gezegd. Er is een idolatrie bij de Belgische Franstaligen voor Frankrijk, maar dat is niet reciprook. Frankrijk geeft geen ballen om de Walen. Frankrijk is gewoon opportunistisch, en als het via de Walen dingen kan bekomen in Belgie is dat goed meegenomen, maar denken dat Frankrijk "bekommerd" is om zijn "Waalse broeders" is totaal verkeerd. De Fransen geven niet meer om de Walen dan om de Zwitserse Franstaligen hoor.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juni 2022 om 08:41.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 08:42   #24964
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
https://businessam.be/russische-olie...ddividend-uit/

Russische oliereus Rosneft keert, ondanks westerse sancties, recorddividend uit.
Die aanzienlijke winstuitkering beklemtoont wat een meevaller de stijgende grondstoffenprijzen uiteindelijk voor het Kremlin zijn.


Die westerse sancties toen dus het Westen meer pijn dan Rusland zelf.
De sancties werken op lange termijn en die op Olie-invoer gaan pas in vanaf januari 2023.

Een beetje geduld dus.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 08:47   #24965
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
....Daarnaast zijn er de biolabs die plots heel snel ontmanteld moesten worden...
Als ge er niet in slaagt om deze ondertussen -tig keer weerlegde claim te herkennen als Russische desinformatie, dan weet ik het ook niet meer. Bovendien ondergraaft het de oprechtheid van de vraagstellingen van andere, meer pertinente, punten in je post.


Allé, dit is dezelfde MO als bij MH17 destijds: gooi wat twijfel en voedt de theorie die het beste plakt nog wat meer, om zo een afleidend mistgordijn op te trekken. Ik begrijp niet hoe intelligente mensen hier (blijven) intrappen...
(...of heb je ook twijfels over de rol van Rusland bij MH17 misschien. Dear god, I hope not...)
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains

Laatst gewijzigd door Voltian : 1 juni 2022 om 08:48.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 09:20   #24966
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De sancties werken op lange termijn en die op Olie-invoer gaan pas in vanaf januari 2023.

Een beetje geduld dus.
Tegen dan is de oorlog misschien al gedaan en sommige van die sancties zullen weer. afgeschaft worden omdat die de westerse economieen ook pijn doen.
Tegen eind van dit jaar kan Rusland trouwens hun hele olieproductie kwijt aan China, Indie en andere Aziatische landen. Wat gas betreft zal de afhankelijkheid van Europa iets langer duren maar de omschakeling naar Azie vordert ook.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 09:23   #24967
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Geachte heer Parcival, zou u ook eens op deze post kunnen antwoorden?
https://forum.politics.be/showpost.p...ostcount=24947

Laatst gewijzigd door tomm : 1 juni 2022 om 09:23.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 09:24   #24968
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Dat gezegd zijnde: in verband met Rusland volgende vragen aan patrickve:
- Je stelt ergens - ik heb diagonaal gelezen wat je her en der schreef - dat nu is 'aangetoond' dat Poetin ook voor ons een bedreiging zou vormen. Hoe is dat 'aangetoond'? Dat zou toch pas zijn aangetoond als hij een NAVO-land zou aanvallen. Daarover gaat net ten dele het conflict met Oekraïne, over de niet-toetreding tot de NAVO.
- Je laat uitschijnen dat Poetin in een soort zinsverbijstering handelt, of geleid wordt door foute informatie. Maar afgezien van het feit dat de Russisch-sprekenden in Oost-Oekraïne al jarenlang bestookt worden (het gaat hier niet gewoon over 'taalwetten', maar ook over duizenden doden), is er toch de dreiging dat (Oost-)Oekraïne steeds verder tegen Rusland bewapend zou worden (tot en met atoomwapens). Daarnaast zijn er de biolabs die plots heel snel ontmanteld moesten worden. Was er dan geen reële dreiging en was de aanvankelijke schijnbare invasie van heel Oekraïne niet nodig om een eindeloze stellingenoorlog in de Donbas te vermijden? Meer nog, heeft Poetin niet vrij lang gewacht, aangezien de CIA etc. nu sinds de staatsgreep van 2014 volop de tijd hadden om het anti-Russische regime (of beter gezegd: het regime dat mede onder hun druk anti-Russisch zou blijven) verder te 'versterken'?
- Je ziet voordelen in de oorlog i.v.m. kernenergie etc. Maar zal deze oorlog niet juist gebruikt als nieuw excuus om de Great Reset in Europa door te voeren?
Zie bijdrage 24960; het is allemaal onzin. Er IS geen vergroting van de navo, er ZIJN geen biolabs. Er ZIJN geen duizenden slachtoffers onder de ethnische russen in Oost-Oekraïne. Zelensky HEEFT niet gezegd dat hij kernwapens wou.

De russen HEBBEN niet het recht om een multi-polaire wereld na te streven. Er IS maar 1 hegemon. De russen ZIJN slecht en wij ZIJN goed.

En ga zo maar door.

De zalige binaire infantiele geesten. De zalige ongenuanceerde dehumaniserende NPC's aan het woord.

En kritisch nadenkende mensen, die moeten zwijgen. Want zij (zij die niet geloven in een "politiek correcte" wereld, die geloven in "mannen en vrouwen," die geloven in het recht op zelfbeschikking en eigendom van zijn eigen lichaam) ZIJN de slechten.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 1 juni 2022 om 09:26.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 09:28   #24969
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Als ge er niet in slaagt om deze ondertussen -tig keer weerlegde claim te herkennen als Russische desinformatie, dan weet ik het ook niet meer. Bovendien ondergraaft het de oprechtheid van de vraagstellingen van andere, meer pertinente, punten in je post.


Allé, dit is dezelfde MO als bij MH17 destijds: gooi wat twijfel en voedt de theorie die het beste plakt nog wat meer, om zo een afleidend mistgordijn op te trekken. Ik begrijp niet hoe intelligente mensen hier (blijven) intrappen...
(...of heb je ook twijfels over de rol van Rusland bij MH17 misschien. Dear god, I hope not...)
Wat vind je dan van de uitspraken van Victoria "fuck the EU" Nuland over de biolabs?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 09:33   #24970
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
En kritisch nadenkende mensen, die moeten zwijgen. Want zij (zij die niet geloven in een "politiek correcte" wereld, die geloven in "mannen en vrouwen," die geloven in het recht op zelfbeschikking en eigendom van zijn eigen lichaam) ZIJN de slechten.
Je moet niet zwijgen maar een korte blik op je argumenten (over Oekraiene) maakt duidelijk dat je zeer weinig echte info hebt en de grootste onzin mixt met echte feiten.

Dat maakt het dus verloren moeite om daarop in te gaan zolang je zelf niet kritisch kan of wil kijken naar die dingen.
Zolang je de goorste rommelsites als nein4news en frontnieuws etc. blijft lezen en geloven en posten ben je geen serieus antwoord waard.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 09:45   #24971
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Tegen dan is de oorlog misschien al gedaan en sommige van die sancties zullen weer. afgeschaft worden omdat die de westerse economieen ook pijn doen.
.
Dat zou spijtig zijn. Hopelijk duurt dit minstens 10 jaar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 09:45   #24972
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Nog een bijkomende vraag aan lieden die Poetin als een 'redeloze barbaar' zien: waarom zou die redeloze barbaar dan niet ALSNOG kernwapens kunnen inzetten als hij in het nauw gedreven wordt. Nu is hier een forumsegment dat dan zou zeggen: 'geen probleem, ik houd daarvan', maar voor de anderen, parcifal etc.: willen jullie echt een kernoorlog in Europa riskeren om toch maar geen redelijk compromis te sluiten (referendum Donbas, neutraliteit Oekraïne)?
Rusland weet evengoed als de VS dat het inzetten van een nucleair wapen een hol dreigement is : het zou de totale vernietiging betekenen.

Wat noem jij trouwens 'in het nauw gedreven worden' ? Poetin is hier wel degene die bezig is een buurland militair te vernietigen hee, het lijkt wel alsof je hier de dader wil neerzetten als slachtoffer...

En wat jij een 'redelijk compromis' noemt ligt niet eens op tafel, Poetin wil geen neutraliteit, hij wil gewoon de Donbas annexeren. De bewoners krijgen nu al nieuwe russische id bewijzen en er is een gedwongen gebruik van Roebels.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 09:46   #24973
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Wat vind je dan van de uitspraken van Victoria "fuck the EU" Nuland over de biolabs?
DYODD
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 09:51   #24974
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En wat jij een 'redelijk compromis' noemt ligt niet eens op tafel, Poetin wil geen neutraliteit, hij wil gewoon de Donbas annexeren. De bewoners krijgen nu al nieuwe russische id bewijzen en er is een gedwongen gebruik van Roebels.
Een redelijk compromis zou erin bestaan dat een strook van 100 km breed Russisch grondgebied opgegeven wordt door Rusland, en als nomansland wordt herdoopt, langs de Russisch/westerse grens, waar het Westen een no-fly zone instelt en controles kan over uitvoeren dat er geen militaire dingen gebeuren daar. Als de Russen daarmee instemmen, dan kunnen we terug doen alsof we in vrede goeie buren kunnen zijn, zoals Noord en Zuid Korea.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juni 2022 om 09:52.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 09:53   #24975
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Natuurlijk bestaan die niet, anders zouden mijn ideeen gewoon opwarming zijn he. Er zijn er die in de buurt komen natuurlijk en waarschijnlijk is Nietzche daar een van, maar het interesseert mij niet wat anderen denken. Mijn ideeengang is volgens mij totaal nieuw tot op zekere hoogte, en ik wil die niet bezoedelen met afwijkingen die er een beetje op lijken.

In de grond komt mijn idee neer op een idolatrie van de dood. De dood als leidraad voor alles, als oplossing voor elk probleem. Het leven als functie van de dood. Het is een manier om zich de dood die onvermijdelijk is, eigen te maken. Eens men in totale vrede is met zijn eigen dood, en de dood van alles waar men eventueel zou om geven, dan beseft men op welke manier dat een krachtige manier is om elke "moeilijkheid" aan te pakken.
Thanos !

https://nl.wikipedia.org/wiki/Thanos

Citaat:
Een andere steunpilaar is het concept van levend bewust wezen, dat neerkomt op een fundamentele scheiding tussen dat levende wezen (zijn lichaam) enerzijds, en gans de rest van het universum anderzijds. Gans het universum is niks anders dan de speeltuin van dat levende wezen om, gedurende zijn levenstijd, "fun" te hebben. Wat er allemaal verder in dat universum zit heeft hierbij geen belang. Met andere woorden, "anderen" zijn van geen echte tel, men is fundamenteel eenzaam en opgesloten in die scheiding tussen "zichzelf" en "de rest van de wereld". Er bestaan geen echte banden met andere levende wezens, andere dan de utilitaire zoals met niet-levende onderdelen van het universum.
Nihilisme en Hedonisme dus.

Citaat:
Dit is natuurlijk niet gans mijn gedachtengang, dat zou gans een boek eisen, maar het is de steunpilaar waarop alles gebaseerd is: "leve de dood" en de fundamentele eenzaamheid van het bestaan zolang men bestaat - waaraan de dood trouwens een verlossing is.

Doen, patrick.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 09:57   #24976
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Doen, patrick.
Ben ik al een paar jaar mee bezig. Dit forum dient als testbed voor sommige ideeengangen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 09:57   #24977
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat zou spijtig zijn. Hopelijk duurt dit minstens 10 jaar.
Ik kan niet goed tegen mensen die vanuit hun comfortabele zetel anderen de hel toewensen.
Tenzij u aan het trollen bent bent u erg gestoord en verbitterd als u dit echt meent.

Of de uitbreiding van de oorlog nodig was weet ik niet.
Wel dat Rusland goede redenen had om binnen te vallen. Dat neemt niet weg dat elke dode er een teveel is. En dat ik hoop dat het bloedvergieten voor eens en altijd stopt, dat er een politieke oplossing komt waarmee zowel Kiev als Moskou kunnen leven.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 10:02   #24978
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Een redelijk compromis zou erin bestaan dat een strook van 100 km breed Russisch grondgebied opgegeven wordt door Rusland, en als nomansland wordt herdoopt, langs de Russisch/westerse grens, waar het Westen een no-fly zone instelt en controles kan over uitvoeren dat er geen militaire dingen gebeuren daar. Als de Russen daarmee instemmen, dan kunnen we terug doen alsof we in vrede goeie buren kunnen zijn, zoals Noord en Zuid Korea.
De wereld zal nog eerder vergaan dan dat de Russen zoiets ooit zouden aanvaarden. Een van de eerste kernkoppen worden dan op Brussel gegooid. 16 atoombommen met een kracht honderden malen die van Hiroshima. De Benelux wordt dan van de kaart geveegd. En ook uw comfortabele zetel van waaruit u anderen vreselijke dingen toewenst.
Uzelf zal ook een vreselijke dood sterven net als iedereen. Nog steeds zo verlekkerd op de dood, op uit elkaar gerukte lichamen als het over Uzelf en uw familie gaat?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 10:02   #24979
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik kan niet goed tegen mensen die vanuit hun comfortabele zetel anderen de hel toewensen.
Ik wens niemand de hel toe. Ik ben een heel barmhartig persoon die het lijden van anderen zoveel mogelijk wil vermijden, en ik denk dat dode mensen niet lijden.

Ik ben helemaal niet voor haat of het willen doen afzien van anderen, enkel maar voor hun exterminatie, maar dit op een zo weinig lijdzame manier. Aangezien iedereen toch moet sterven, en er toch een onaangenaam moment komt bij dat sterven, denk ik dat ik juist vele mensen help mocht ik hen een niet erger onaangenaam moment bezorgen bij hun eliminatie.

Ik denk dat de eliminatie van mensen juist enorm veel leed kan vermijden. In de eerste plaats voor de geelimineerden. Die gaan nooit meer afzien nadien.

Ik ben bijvoorbeeld helemaal tegen zo een nazi uitroeiingskampen waar men mensen liet afzien alvorens ze af te maken, dat was nergens nodig voor en heeft trouwens enorm gezorgd voor de slechte naam die de nazi's hebben - en terecht. Het is niet omdat je een bevolking wil uitroeien, dat je ze moet laten afzien of haten he. Niet meer dan dat je een koe wil doen afzien omdat je ze wil slachten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juni 2022 om 10:03.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 10:03   #24980
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De wereld zal nog eerder vergaan dan dat de Russen zoiets ooit zouden aanvaarden.
So be it

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juni 2022 om 10:04.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be